Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Huff, Beibi2010... Trøsteklemmer til deg. Jeg tror jeg merker at min kvalme eskalerer for hver dag. Men jeg gir meg ikke på mariekjeks-trikset. For fem min siden kjente jeg den sterkeste kvalmen til nå (neeesten sånn at jeg trodde jeg måtte løpe på do), men tok meg to mariekjeks og da kom det seg :)

 

Ha en finfin dag alle fine mars-damene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja da er det min tur til å være ny i gruppa da!! :rolleyes:

Jeg er ei jente på 27år, bor i Oslo med to staute karer. Han ene betegner jeg som kjæreste/samboer, han andre min beste venn, hunden min Karly :D

 

 

Har hatt mine mistanker, og fikk positiv test på lørdag. Er 4+3, så ifølge terminkalkulator kommer det er liten rakker rundt 16 mars 2014 :wub:  Tok blodprøver forrige tirsdag, så nå gleder jeg meg til legen ringer og ber med komme inn fordi di har funnet noe på prøvene. hehe Jeg vet jo nå hvorfor jeg har hatt svimmelhet, kvalme/oppkast, luftsmerter og problemer med å våkne på morningen!

 

Jeg ser virkelig fram til å dele erfaringer med dere. Har lest masse og fått svar på mange spørsmål allerede! Takk ;)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen FørstegangsMona. Så kkoselig med en liten overaskelse i magen :)

 

Nå fikk jeg akkurat mail fra helsestasjonen om jordmortime i  uke 16 (bedre enn uke 24 i hvertfall).

Hva gjør dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, mona. :)

 

Jeg er så heldig å ha jordmora på facebook. (Fjern slektning.) Jeg har skrevet og fått beskjed om å komme i uke 14. :) Det er jo veldig greit, for i uke 14 fikk vi høre hjertet sist graviditet. Hun rådet meg til å få legetime for blodprøve og helsekort i mellom uke 6 og uke 12. Sist var jeg rubella negativ, så jeg ble revaksinert samtidig som gutten vår fikk sin trippelvaksine. Satser på å ha antistoffene denne gangen da. ;) Hva annet blodprøven var for har jeg rett og slett glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til Lovise83, hold oss oppdatert!

 

I morges var det bare såvidt jeg kom meg på jobb. Lå diagonalt over kjøkkenbordet og klarte såvidt å trykke i meg et knekkebrød uten pålegg. Vanvittig svimmel og uggen og kvalm, men heldigvis ingen oppkast. 

 

Jeg skal ha første kontroll i uke 10, og tidlig ul uke 12. Synes det er leeenge til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja d skal jeg! :-) vet veldig lite enda! På ul så vi et eller ant på 8,79mm, men for tidlig og se noe foster! Kunne ikke se hvor blodet heller kom fra i og med at jeg bare har blod på papiret ved første dobesøk om morgenen....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi! Spennende Lovise83! Da er det jo håp da ;) ;)

 

Til alle dere som ikke er kvalm.. Jeg hater dere litt.. Hehe.. Neida. Tuller bare ;) men jeg er så grusomt kvalm kvalm kvalm. Kjenner meg igjen i det du skriver brrrr! Knekkebrød uten pålegg måtte keg regelrett dytte inn i gapet. Men såklart kom det i retur en liten stund etter på. Fikk jo så klart ikke ringt legen i dag.. Dumme meg!! MÅ gjøre det i morgen!!

 

I dag er jeg 6+4... Blææ.. Tror jeg må si det til mine foreldre allerede denne uken.. De passer snuppemor fra i dag til torsdag på landstedet sitt ved sjøen, og på torsdag reiser vi opp dit til dem. Det siste min far sa da jeg gikk ut døra hos dem istad var " å som vi gleder oss til dere kommer,da skal vi kose oss skikkelig med masse god mat og vin og øl".. Vel tenker jeg.. Jeg som spy hele dagen lang og ikke kan drikke alkohol.. Blæææhh.... Så da er det like greit og come clean :P.. Hihi...

 

Vel.. Bøtta kaller :o..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld alle flotte damer, med og uten kvalme :P  

 

Nå kjenner jeg selv at velkjent symptomer begynner å sige på, men henger i stroppen enda. Tar en dag av gangen, men lengter etter ferie neste uke. Jeg er heldigvis mest dårlig på kvelden, for da er jeg mest sliten.

 

Men svever fremdeles rundt i min lykkelige rosa boble :wub:

 

Ønsker deg lykke til Lovise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler SÅ med alle dere som er kvalme og spyr, hadde det sånn i 7månder med han som snart er 8år.

Så langt merker jeg fint lite til at det vokser et lite frø i magen min. Er trøtt da og sover ca 13timer i døgnet også klarer jeg ikke å drikke brus blir helt sykt oppblåst og magen kjører karusell om jeg gjør det, men akkurat det er jo bare en velkommen bivirkning for cocacolikeren. Puppene er i varierende grad øme, men ikke så grusomt som sist uke.

 

Nesten så jeg lurer på om jeg egentlig er gravid, så er bra jeg skal ha ny ul om ca 2uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på her igjen, for opplevde marerittet mitt i dag... BLOD!! ganske merkeli (beklager detaljene nå), men var liksom akkurat som gammelt gammelt blod, blandet med utflod... har ingen smerter, har vært mer kvalm i dag enn tidligere... tror (håper) ikke det er noe SA.. ringte legen min, og hun sa at det gikk nok fint siden jeg ikke har smerter, men hun skulle sende henvisning til haste ul, for at jeg skulle få være helt sikker :-) har vært veeeldi lite blod, så er nesten som at kroppen bare skiller ut rester... hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg våknet til den samme skrekken. Bittelitt brunlig utflod. Ingen smerter, men jeg er jo så kort på vei så da trenger det vel ikke være smerter? I går var ikm. Det var virkelig ikke mye blod, men man blir jo vettskremt. Jeg får ringe legen i dag jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bittelitt ved ikm, men det var nok bare kroppens innstilling på at det ikke skulle komme noe..da visste jeg heller ikke at jeg var gravid...men nå når jeg er 6+5 ble jeg litt mer redd...men var veldi lite i går, og ingenting i dag så langt..så mine fingrer er krysset både for deg og meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått legetime i morgen for hcg-måling. Jeg mente selv at det ikke hastet, for det er jo ikke noe å gjøre uansett, men hun insisterte på at det skulle være i morgen og påpekte at det er fryktelig vanlig å blø litt, så det trenger ikke være noe galt. Hyggelig å føle seg ivaretatt. :) Hvis alt håp er ute har vi uansett blitt gravid på første forsøk denne gangen, mot åtte mnd sist graviditet, og det i seg selv gir håp om snarlig babyfremtid, så jeg er ved godt mot. Antar det må en ny blodprøve til senere, for å se om hcg stiger, så høyst sansynlig vet jeg like lite etter morgendagens legetime. Legen har riktig nok ultralyd på kontoret, men så tidlig som dette kan jeg ikke tenke meg at det er noe poeng i å bruke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann. Tok en clearblue digital i dag og der sto det Gravid 1-2. :) Vil i følge siste mens ha termin 25.mars. Har to barn fra før av på 5 og 7. Også en stedatter på 4. Så her blir vi mange! :D Håper bare spira sitter godt. Hadde SA i februar i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!
Da er jeg tilbake her med skrekkblandet fryd. Mistet i mars i uke 11. I dag testet jeg positivt 1-2 uker med Clear Blue. Jeg testet meg på fredag, da var testen negativ. Lørdagsmorgen ble jeg hentet av noen fine forlovere og hadde utdrikningslag. Ja, da drakk jeg alkohol. Testen var jo negativ. Super dårlig samvittighet! I dag måtte jeg bare ta en ny test. Ventet mens den 6. juli. Litt ustabil syklus her og har hatt pergotime 2 runder. Testen ble positiv. Vi ønsker jo oss så veldig en til, men håper ikke en dum drikkerunde ødelegger noe. Jeg har jo ÅR mellom hver gang jeg drikker.. og SELVFØLGELIG måtte utdrikningslaget være denne helgen. *Biter negler*. Ikke nok med det, gifter meg om 2 og en halv uke og flytter vi til Australia om en måned og blir borte i 4 år. TJOHEI for en sommer :-)

Endret av megogknotten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle damene mine :)

Musemorbr, det er bra de tar deg på alvor. Lykke til, jeg er sikker på at det har gått bra. Jeg vet ikke så mye om SA annet enn den jeg hadde selv, og da var det MYE friskt blod og SYKT vondt. Så det hadde dere nok merket!

 

Nå er det bare to dager til jeg skal til legen, da tror jeg nok at hele denne graviditeten kommer til å føles mer virkelig :)

 

Velkommen kimla og megogknotten, gratulerer med positive tester!

 

Synes ikke du skal bekymre deg og tenke på det utdrikkningslaget, megogknotten. Gjort er gjort, og det har nok ikke skjedd noe skade. De fleste drikker før de finner ut at de gravid, så :) Høres ut som om du har mye spennende i vente!!! :wub:

 

Ha en fin dag dere :)

Klem fra meg og bittelillen :wub:

Endret av MissAlma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, megogknotten, du har mye i kalenderen nå. Gratulerer med bryllup og graviditet. :) Etter nyere forskning og dømme skal ikke den festen ha gjort noen skade. :)

 

MissAlma det er betryggende å høre. Det var så lite at jeg liksom går og undrer på om det skal sette igang skikkelig snart. At det jeg hadde var et forvarsel. Men det kan jo ha vært ingenting. Smerter har jeg i hvertfall ikke merket det minste til. Nå skal det sies at min søster ikke oppdaget sin graviditet før hun var over 12 uker. Hun hadde blødninger hver mnd som hun tolket som mensen. Kanskje greit å ikke krisemaksimere over en antydning da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har nok rett i det Musemor :) Men det er ikke så lett å la vær å bekymre seg :) Jeg blødde forresten i to dager, og det var sånn at det rant når jeg stod oppreist. Og alle seier jo at det er HELT normalt å blø litt i første tri. :) Men det er nok betryggende å komme seg til legen og få bekreftet at det går bra. Jeg krysser fingreen for deg, så må du oppdatere oss når du vet noe mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det blir å være høygravid i grisevarme Australia. Det er jo litt godt å gå gravid om vinteren her hjemme, men denne gangen har vi en sønn som fyller 3 i desember. Kanskje like greit å bare sette på en shorts og caps i stedet for hele remsa med ull og flis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatt 5 positive tester nå. Ut fra babyverden har jeg termin 18.mars

Har ikke barn fra før. Kommer fra Bergen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det nok ikke mer håp her i gården! hcgen hadde bare steget fra 481 til 781 på 6 dager! :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ikke bra Lovise83 :-(

Musemobr, jeg tror nok det går fint med deg, må bare håpe på det beste, selv om det gjerne ikke alltid er lett...

Jeg føler meg mer gravid nå enn tidligere, til tross for de små blødningene i går... var så lite, ingen smerte, og ingenting i dag... men ser frem til å få time ril ul, og kanskje få høre knøttet sine hjerteslag :-D

Dette er virkeli et ønskebarn, såååå, alle fingrer og tær er krysset for me gog alle her :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...