Gå til innhold

MARS 2014 baby :-)


beibilykke

Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt ny blodprøve, så blir d ul og eventuelt cytotek på onsdag....! Tror jeg bare får bite d i meg og bli ferdi med det! Disse dagene er ikke mye greie! Er så utrolig trøtt, plutselig blir jeg kvalm, og ekstremt ømme bryster..! Så irriterende nor man ver det er til ingen nytte! Hadde jeg vist at alt var som det skulle hadde jeg vert i ekstase for hvert minste symtom! Men nå er jeg ikke serlig glad for det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter her og er 7 uker i dag... skulle hatt tanta i dag om jeg ikke hadde vært gravid... men nå kom det litt blod på papiret... ingen smerter, og er enda kvalm... men er skummelt :-(

Endret av mietutto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff..stakkars deg Lovise. Så leit, og skjønner dagene fram til onsdag må føles utrolig lange :(  Men krysser nå fingrene for deg uansett, at prøvesvarene gir deg en positiv overraskelse!  

 

Sender deg også en trøsteklem 2+1.

 

Skal til UL i kveld og håper inderlig at hjertet slår som det skal, tror jeg dør hvis noe er galt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så mye trist å lese her nå, håper dere som trenger det har folk rundt dere som støtter dere nå! <3 

 

Var hos legen min i dag, som bekreftet graviditeten min! Har ikke gått helt opp for meg, før jeg ringte min mor på vei til jobben :D  Nå er det dansende sommerfugler og smil så brede som hus her!

 

Men er jo litt bekymret også siden mamma og tvillingsøsteren min har hatt eggstokk-kreft tidligere. Hos min tvilling ble det oppdaget ved første ultralyd, (jeg var selvfølgelig med på det!), og hun ble operert og de fjernet den ene eggstokken hennes da hun var 5mnd gravid. Alt har heldigvis gått bra med begge to, men jeg kjenner at frykten sitter inni meg fordet. Nevnte dette for legen min, hun sendte henvisning til ultralyd, så nå venter jeg bare på at de skal ringe meg for å avtale time. Godt jeg har en lege som alltid ordner opp og kan roe meg ned om jeg blir bekymret :)

 

Vi drar på campingtur i kveld, ser frem til en koselig tur med min kjære :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle fine rugekasser ;-)

 

Her har det skjedd mye på få dager siden sist jeg var innom dere!

 

Uendelig trist å lese 2+1 ;(. At både du og mannen må oppleve noe så tungt og vondt! Sender dere begge trøste klemmer og gode tanker. Masse lykke til videre :)

 

Lovise83 skjønner godt at du er i en skikkelig kjedelig situasjon nå;( håper svarene er positive på onsdag!!

 

Og til deg som var hos turnuslegen da! Herre min hatt at det går an! Nei fy skam dette kvinnemenneske! Rapporter!!! Går ikke an å holde på slik. Sender deg en klem

 

Ellers med meg er jeg 5 kg mindre enn før pga kvalmen og oppkast ;(.. Har det ikke spesielt bra. Fikk legetime i går som jeg var veldig positiv til og jeg ga beskjed når jeg ringte at i sit svangerskap fikk jeg lite oppfølging mtp hypermesis osv så hun i telefonen var enig i at jeg godt kunne komme inn.

 

Vel. Det var jo ovehode ingen vist. Hun var en kald ufølsom røy rett og slett. Hun spurte hvor jeg jobba, slengte en sykemelding på 6 dager ned på bordet foran meg (som jeg ikke ba om) og ba meg kjøpe reisesyketabeletter på apoteket.hade bra!

 

Så jadda... Ikke ga hun meg ny time for kontroll. Og hvorfor hun ikke gjord det når jeg først var der vet jeg ikke. Ikke sputre hun når termin var ingen blodtrykk ikke en shit gjorde hun.

 

Så her ligger jeg hjemme i senga, kvalm og syns synd på meg selv ;(

 

Håper dere andre har det bra! Lykke til hos legen i dag missalma ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, utrolig trist å høre om dere som må gjennom dette. Har selv mistet 5 ganger og vet at dette ikke er en smal sak :( men det er bare å reise seg igjen og prøve på nytt når dere er klar for det :)

 

Her er bekymringene på høygir. Har lite symptomer og alle mine 5 aborter har vært ma. Nå prøver jeg å få ordne en tidlig ul, men dette virker å være vanskelig. Vil så gjerne ikke gå på ul i uke 11 og se at embryoet har vært dødt siden uke 5 liksom ... Tidligste timen jeg har fått er i august i uke 10-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det mye trist lesing :( Gode klemmer sendes til dere 2+1 og Lovise...

 

Så trasige leger som finnes der ute da, og du også beibilykke som måtte oppleve en sånn en...

 

Jeg derimot har hatt min første legetime i dag, litt tidlig men det gikk greit. Ikke noe hokus pokus, tok blodtrykk, veide meg og tok blodprøver. Så fylte vi ut helsekort for gravide (det har jeg ikke hatt før, hihi). Og snakket litt om graviditeten. Han sendte henvisning til ordinær UL.

 

Jeg får fremdeles ikke lov å trene, noe jeg synes er rart og kjedelig. Ikke gå fjellturer (der røk de ferieplanene), knapt nok gå små turer, uten å få opp pulsen. Det er det jeg får lov til... Han sier hele tiden at jeg er jo utsatt. Alt dette kun pga SA-en? Jaja, får vel bare ofre litt disse mnd....

 

Så nå skal jeg ikke til han på en stund, skal på tidlig UL i uke 10, jordmor i uke 16, ordinær UL i uke 18, og så til han igjen :)

 

Masse lykke til i kveld, En til! Gleder meg til å høre hvordan det gikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En til? Hvordan gikk det? Håper det gikk kjempefint! Tenkt på deg :)

Takk snille deg :)

Ultralyden var litt av en underlig prosess. Det viste seg at jeg egentlig har båret på tvillinger! Den ene har imidlertid gått til grunne, men den andre var en vital liten sak på seks millimeter, med et hjerte som slo så fint som bare det :wub:  Jeg syns det er helt ufattelig at man kan høre og se hjerteslagene til noe så bittelite. Jeg ble litt trist over tvillingen som ikke var mer, men det skjer visstnok i 50% av alle tvillinggraviditeter, og jeg er usigelig lettet over at alt ser bra ut så langt med den andre. Jeg kan visst også forberede meg på en ufarlig  blødning, når den døde støtes ut,  og gjett om jeg er glad jeg ble forberedt på det! For ellers hadde blitt liv i leiren og full panikk fra min side :wacko:

 

Vi har visst også fått helt ulike råd med tanke på trening MissAlma. Jeg mistet jo også min siste(uke 14), men her er det bare kjør på med alt. Til og med klatringen kan jeg visst holde på  med så lenge jeg orker(på topptau riktinok), så vi får se hva jeg klarer i svimmelheten og uggenheten min. Men det kan jo hende du har opplevd andre komplikasjoner som tilsier at du skal ta det mer med ro? Så hør på legen din du :)

 

Jeg skal også på ny UL i uke 10, lykke til med din!

 

 

Sier samtidig et stort FY til kjipe og ufølsomme leger!! Stakkars dere som opplever dette! Opplevde det samme selv når jeg mistet sist. Det var rett og slett en traumatisk opplevelse, og legevakten var det eneste stedet jeg kunne henvende meg til...så dere kan jo tenke hvilken omsorg det ble utvist der. Ikke et eneste medfølende ord, og da jeg gråt så mye at jeg trodde hjertet skulle hoppe ut av halsen på meg, ble jeg brysk irettesatt med at "å gråte ville ikke hjelpe meg noe i det hele tatt, så det kunne jeg bare slutte med med en gang".  Nei, huff dette ble depressivt. Nå skal der heller jubles over bankende hjerter!

 

Huff, så kjedelig at du må vente så lenge Sally. Du har ikke tenkt å gå privat da?

 

Nå er det endelig helg dere, og ferien har endelig startet for min del. Håper dere får deilige sommerdager alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen med litt gode nyheter. Synd med tvillingen, men som du sa er det ikke uvanlig. :) God ferie til deg og den lille med bankende hjerte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅ! En til :wub:  Så deilig å høre! Selvfølgelig veldig dumt med tvillingen, men som du sier, det skjer med 50 % av alle tvillinger. Du har jo en herlig liten klump inni der med et bankende hjerte :) Og så bra at du fikk gjort dette med tanke på blødningen som vil komme, det kunne jo fått en hvilken som helst person til å bli hysterisk. Nå kan du nyte ferien din, og når det skjer, så vet du hvertfall at det ikke er farlig :rolleyes:

 

Det med treningen synes jeg er veldig rart... :huh:  I går fikk jeg en skikkelig nedtur på kvelden at jeg begynte å grine :P  hehe. Sikkert en kombinasjon av at "alle" er på ferie, mannen jobber mye og jeg har helt fri og er mye aleine. Og tro meg, har ALDRI hatt så lyst å trene som jeg har nå... Litt redd for å ødelegge alt jeg har bygget opp de siste årene med tanke på treningen ved å bare sitte på ræva ;)

Men men, i dag starter ferien her i huset også. DEILIG! Gleder meg :wub:

 

Jeg er sjokket over hvor mange av dere som opplever sånne ufølsomme leger. Skjønner bare ikke at det går an. Stor klem til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, dere :)  Og ja, litt rart med treningen. Er det bare i første tri dette gjelder, eller er det under hele svangerskapet du skal avstå fra trening? Kanskje du kunne fått en second opinion fra en annen lege, for trening anbefales jo alle gravide...med mindre man er plaget av blødninger da. Håper du finner ut av det....

Endret av En til, please.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist, når jeg gikk gjennom SA-en sa han at når jeg ble gravid igjen måtte jeg ta det helt med ro i første tri. Så jeg så for meg å begynne for fullt i 2. tri. Men i går sa han at da kunne jeg begynne å gå litt lenger turer, ca 3-4 km. Men fremdeles ikke så høy intensitet. Joggingen frarådet han meg hele graviditeten... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! da flytter jeg også inn hit! Tok CB test i dag hvor det sto GRAVID 2-3 på :lol: 
Veldig usikker på når termin blir da jeg ikke har hatt en vanlig mens etter SA først på juni! Men tror jeg hadde EL 26.juni :) *krysser fingrene og håper jeg går gravid til mars nå* (Har hatt to SA)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til dere alle med slike tunge og sorgfulle hendelser bak dere!!... Jeg har ikke opplevd å verken SA eller MA og har to vakkre barn og en spire i magen!- føler meg veldig heldig!!

Nå håper jeg virkelig at magene bare vokser frammover!! Masse god helg og krysser fingrer og tær for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn hos dere. Driver å venter på mensen etter MA i uke 9 i juni. Tok negativ hcg blodprøve tidlig i juli, og nå er jammen meg gravidtesten positiv. Håper det ikke har noe å si at vi ikke ventet den anbefalte måneden før ny graviditet, for det var det som var vår plan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det skal være så forbasket vanskelig å få nummer 2 :( :( :(
Like fort som jeg tittet inn, raser jeg ut igjen.. baare svake tester og den svakeste i dag.. FAEN!

 

Lykke til dere her inne. Dere er heldige. Skulle så gjerne vært med dere. Tjohei for bryllup om 2 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen andre her inne som knapt har et symptom? Jeg har holdt meg litt unna forumet i frykt for å bli for engasasjert i denne graviditeten. Men nå er uroen for stor. Hadde en MA første graviditet, døde i uke 4 og ble ikke oppdaget før i uke 12, andre gang jeg var gravid gikk det som ei kule, men da hadde jeg alle symptomer kvalme, trøtthet osv osv.. nå er jeg 7 uker på veg og har ingen symptomer, kanskje litt uggen noen ganger og et snev trøtt i ny og ne.. Håper virkelig ikke at det er en ny MA på gang. Skal til UL på volvat 23 juli, men det er så leeeeeeeeenge å vente.

Blæh altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok ingen symtomer er helt vanlig det også. Har ei god vennine som for tiden er i 10 uken og hun er ikke det spor gravid, hehe.. altså ufordragelig vellopplagt med hverken kvalme eller andre symptomer, så har vi meg da... Jeg er i uke 6 og er så trøtt jeg så vidt overlever til kl 22 om kvelden. Om jeg bare kommer inn på et kjøkken noen har laget mat på de siste timene er det bare å komme seg så fort ut derfra som overhode mulig.

 

Men hun venninnen min er så absolutt gravid :) Hun var til tidlig UL på fredag og kunne gledelig fortelle at hun hadde en meget så aktiv liten en i magen.

 

Er uansett ikke lenge til den 23. juli, så bare slapp av og nyt sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Helene7. :) Og til Megogknotten... trøsteklem! <3 Kom sterkere tilbake neste runde :)

 

Jeg tenker positivt. Ikke noe mer spotting, og i dag kom kvalmen. Bare litt da, men det MÅ jo bare bety at hcg øker som det skal og at alt sansynligvis er bra. Jeg velger å tro det. :) Ligamentsmertene er fremdeles der også. Altså må vel livmoren jobbe og vokse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist at det er flere som har negative opplevelser med helsevesenet. Det skal så lite til for å betrygge oss på dette tidspunktet! Fikk forresten brev fra turnuslegen jeg var hos. Rekvisisjon på toxoplasmose prøven og beskjed om at det ikke er anbefalt å ta testen etter nasjonale retningslinjer, men for at jeg ikke skal bekymre meg kan jeg komme innom å ta den. Hva tenker dere om denne prøven? Hører det er forskjellig praksis. Mine venninner i nabokommunen tar den både før og etter utenlandsreise. Selv var jeg mest interessert i å vite om at jeg burde ta den når jeg tok det opp med legen. Vi skal på flere utenlandsreiser framover.

 

Synes det er rart at du ikke får trene MissAlma. Jeg mistet i mai. Fossblødde i flere dager så det var ingen tvil om hva som skjedde. Men jeg fikk beskjed om å prøve igjen når vi var klare for det og leve som normalt.

 

En til, please så synd med tvillingen, men hurra for bankende hjerte :)

Mathja, så å si ingen symptomer her heller! Bekymrer meg litt ettersom at jeg var veldig kvalm sist (endte i sa). Litt uren hud, urolige føtter om natten og drømmer masse. Litt trøtt. Ingenting ellers.

 

Så gøy at vi begynner å bli så mange her :) Velkommen til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen alle dere nye :)

 

Titter bar innom for å ønske dere god sommer, og gleder meg til å komme tilbake og se hvordan det går med dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd med tvillingen din En til, men fint med det ene bankende hjertet! Og veldig godt at du er forberedt når det kan komme en blødning. 

 

Jeg er fortsatt trøtt og uggen og svimmel, men klarer likevel å bekymre meg. Synes det er så veldig lenge til UL i uke 12, er 7+2 i dag... Har dessuten fortalt om graviditeten til alle som er oss nær, så føler at fallhøyden er ekstra stor ;) Men nå har jeg ferie og skal forsøke å slappe av mest mulig så h*n holder seg på plass der inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Jeg tror jeg kommer inn hit slik jeg "trodde" fikk en svak test i dag 10 dpo!! Herregud, uvirkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gravid for første gang! :-) Henger meg på her... Fikk positivt svar på testen i går :-) Da regner jeg med å håper at det blir termin i mars ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...