Gå til innhold

Skravletråd for junimagene (og andre som vil :))


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Vi vurderer en besafe ett eller anna! Men venter litt til. Snuppa er 7,5 kg nå, og bare 66 cm lang (akkurat blitt 8 mnd), så vi har litt tid å gå på. Men i løpet av våren blir det ny stol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Helle_Høygir

Vi har kjøpt 2 seter - et på europris til ene bilen (kun kjøring innenfor området hvor vi bor) og et cybex sirona for lengre turer. Ville heller legge mer i ett skikkelig sete enn 2 midt i mellom :)

 

Aner ikke vekt og lengde - 9 mnds kontroll om noen uker. Men her er vi oppe på både alle 4 og 2 bein. Spiser litt forskjellig, men vil helst ha hjemmelaget mat :) har kuttet ut ammingen nå - orket ikke styre med det mer. Ikke mulig å holde på oppmerksomheten og det ble bare styr, så da var det like greit å trappe pent ned.

 

Det soves omtrent like lite som før, men vi er under utredning og det blir trolig operasjon bare han runder året. Så får vi se om det hjelper på søvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med bilstol 2 har jeg og lurt på. Selene på den første begynner å komme ned bak ryggen. Kan man kjøpe to baser til en stol? Tenker i forhold til levering i bhg etterhvert. Vi jobber til forskjellige tider, så en kan levere og den andre hente slik at dagen ikke blir altfor lang.

Mini blir 8 mnd imorgen og skal veie og måle lengde på tirsdag. Spiser godt. Og nå går også makrell på brødskiva ned:-)

 

Har noen av dere gitt babyen fiskepinner? Eller seifilet? Usikker førstegangsmamma;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har prøv både fiskepinner og seifilet. Gikk ned på høykant. Så lenge han ser at jeg spiser det, tar han imot alt jeg har på tallerkenen min ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De selger jo baser separerte på enkelte stoler så det går vell bra:)

Var på 8/9 mnd kontroll i går , da var hun 9 kg å 75cm lang. Hun åker seg bare framover enda, men er mye oppe på knær så hun knekker vell den koden snart.

Jenta mi liker ikke klomper i maten, brekker seg bare til all maten kommer opp:/ men brødskiver går helt fint da:)

 

Noen som har tfk eller mountain buggy vogn her som kan skrive litt om hva de liker? Vi har city cross å jeg synes den sportdelen er så klumpete å lav, blir liksom aldri helt komfortabel med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Hei! Hvordan går det med barna?min er snart 9 mnd og åler seg frem. Ingen tenner, men spiser alt vi spiser. Mange har kanskje begynt på jobb igjen? Jeg har igjen 1 1/2 mnd før jeg begynner....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia :)

Snart 9 mnd her. Her er det permisjon ut mai, så det er deilig :) er en så utrolig gøy tid nå!

Jenta mi kryper, men vil helst stå og prøve å gå hele tiden. Utforsker alt.

Hun spiser det meste, og vil helst spise det vi spiser :) to tenner her, ser ikke ut til at det skal komme flere med det første :)

 

Hvordan sover deres nå? Jenta mi syntes 0545 er en fin tid å stå opp på.. Syntes det er litt tidlig!

Hun sover 19-0545

Så sover hun 0815-0945

Så sover hun 1345-1530.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

 

Her er frøkna 9 mnd. idag! Hipp Hurra :D

Ingen tenner, åler seg bakover og snurrer seg rundt på gulvet.. så hun kommer seg dit hun vil på en eller en annen måte. Av og til er det skriking fordi hun "sitter fast"! Hehe

 

Hun spiser mye av det vi spiser, men går mest i middagsglass og brødskiver. Er ikke så fan av grøt.

 

Her er det ingen tenner.. og ser ikke antydning til noen enda heller.

 

Soverutinene har vært helt på bærtur nå pga sykdom og Italiatur, men prøver å komme inn i den igjen nå. Hun har ligget i senga sammen med oss i flere uker. Så det har hun blitt vant til.. Såå blir spennende å se hvordan det blir over i egen seng. Første bud er å få lagt henne i rimelig tid, deretter er det å legges i egen seng. Så skal vi prøve å avvenne henne av melk på natta. Nå er hun rimelig avhengig av den.

Noen tips til dette? Mottas med takk :)

 

Ut i jobb igjen 100% turnus fra 7. mai.. gruer meg.. Blæææ...

 

Nå må jeg stikke.. ei frøken som griner på gulvet ;)!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er ganske utålmodig der han er på gulvet, vil helst opp å stå han også. Er jo så mye spennende høyere opp. Mye å se på!

 

Soving hos oss fungerer veldig bra. Som regel i seng rundt kl.20.sover helt til vi står opp. Sover en eller 2 dupper på dagen. Står opp etter kl.7 , gjerne etter kl.8. Da vi kun har et barn så kan jeg og gutten sove videre når pappan drar på jobb. Da kommer gutten opp i senga vår. Har ikke fast tidspunkt for duppene. Sovner som regel hvis vi går tur eller kjører. Kan legge han 2-3 timer etter han sto opp.

 

Vi har nettopp begynt med grøt på morgenen. Så nå har han;

Frokost: grøt, , vann og flaske

Mellommåltid; frukt og flaske

Lunsj:brødskive og vann

Middag: det vi spiser og vann

Kveldsmat:grøt og vann

Flaske før legging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia! Her er det full fart og han reiser seg opp etter alt hele tiden, krabber avgårde i full fart også :) Men vi har hatt mange urolige netter i det siste pga tenner regner jeg med, ikke kommet ut noen enda, men han er urolig og sutrete både natt og dag, håper virkelig de kommer gjennom snart for dette er slitsomt!! 

 

Ellers går alt bare bra, jeg har en måned igjen av permisjonen så er det tilbake på jobb, blir både godt og rart. Her sovner han vanligvis i halv åtte tiden på kvelden og er våken jevnt gjennom natta for pupp..mulig det er ekstra nå pga tenner også? for det har vært ganske ekstremt på natta i det siste, jeg får ikke så mye søvn. Starter som regel dagen 6-7. Sover 2-3 timer på dagtid, oftest en lang dupp eller oppdelt i to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er frøkna over 9 mnd nå, full fart hele tiden:)

Skal helst oppe å stå hele tiden å krabber i reser fart, er det vanlig at de står på tær? Blir vell en ballett danser kanskje :P

2 tenner har kommet opp, men er veldig irritert i det siste så det er vell flere på gang.

 

Legger seg rundt 19.00 ca å sover til 6-7 tiden om morgenen. Sover Dupp fra 10 - 12 og 14.30-1600.

 

Blir mye middags glass på ettermiddagen, er litt usikker på hva hun kan spise av vår middag. Dere som lager middags mat til barna selv, hva er det deres får?

Hun spiser vår middags mat når vi har kjøttkaker og fiske kaker.

 

I løpet av dagen så spiser hun:

Morgen - grøt og flaske

Lunsj - flaske , brødskive med leverpostei og vann

Middag - halv middags glass, frukt og vann

Kveld - grøt og flaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har fått kylling og ris. Kokte grønnsaker

Hjemmelaget pastasaus med løk, hvitløk og gulrot, ukrydret kjøttdeig og pasta, stekt laks uten krydder.potet. pannekake .

Fiskeboller, fiskekaker, fiskepinner. Kokt laks. Han får smake det meste, steker hans mat først uten krydder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helle_Høygir

Her gir vi alt som vi har - krydder eller ei :) Det eneste som ikke falt i smak var chili saus. Unger kan fint spise krydder, så lenge det ikke er salt.

 

Det blir bare hyling om han ikke får og det er like greit å vende han til det. Han spiser også skiver og slikt, men leverpostei vil han ikke ha. Kan forsåvidt skjønne det - det er jo ikke godt hehe.

 

De står mye på tærne ja - balansen skal trenes opp. Her er det opp på 2 hele tiden - han vil bare gå og gå. Regner med han er full gange godt før 1 års dagen. Har fått låne en gåstol av ei venninne; vet det er fy, men ryggene våre trenger litt avlastning innmellom.

 

Jeg har jobbet siden nyttår og må innrømme det var herlig å starte igjen :) Hadde trodd jeg ville savnet han mer, men vet han har det strålende med pappa, så da er det greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært litt usikker ang krydder (førstegangsmor:p) men har fått med meg nå at krydder er greit (ikke salt):-) så vi må prøve litt fremover:-)

Min spiser også brødskive, med makrell i tomat, leverpostei, smøreost og kaviar:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal hun få smake mye mer middag til meg ja:)

Så det er ganske vanlig at de små går på tær til å begynne med?

 

Jeg har vært i jobb siden november, har valgt å dele opp min permisjon, så i stede for å starte i full jobb i januar så valgte jeg å jobbe i 50% helt til august, vist ikke fikk jeg det ikke til å gå opp med barnehage :)

Jeg jobber bare kvel/natt så det har gått veldig bra. Var godt å treffe litt folk å få litt andre ting å tenke på. Vet jo at hun har det bra hjemme hos pappaen sin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...