Gå til innhold

Skravletråd for junimagene (og andre som vil :))


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Godt å se at dere fremdeles er "der ute" :)

 

Helle; her er ikke middag poppis heller. Har kastet en del glass for å si det sånn... Og har kastet alt det jeg har most med stavmikser av ting jeg har laget når vi har hatt noe han kan spise... Det jeg har hatt litt suksess med er ren potet med morsmelk (middag og middag...), og et glass som heter mors kjøttkaker med søtpotet. Det har han spist litt av nå i 2 dager. Kun 1/4 glass eller så, men slett ikke verst for en begynnelse synes jeg. Blir spennende å begynne i jobb igjen da. Tar han flaske og eventuelt mme greit så faren kan gi? Her hadde det vært en stor utfordring. Han har såvidt begynt å ta litt flaske med vann på i det siste, men tror et måltid ikke hadde funket. Har 2 måneder igjen til jeg skal på jobb, så har en del tid igjen til å trappe ned ammingen på.

Nesesuger må til, så får de bare være sint ja ;) Har samme utfordringen her, men det må bare gjøres. 

 

Mavat så bra det gikk fint i bryllup! Jeg lengter etter den dagen jeg kan ha barnevakt og ikke minst ha overskudd til å komme meg ut en kveld!

 

Kanelbulle: Har samme problemet her. Han sovner greit av seg selv på dagtid, men på kvelden må han som oftest ha hjelp. Vi holder på å legge om fra 3 til 2 lurer nå, så jeg håper at når det har gått seg litt til så sovner han greit av seg selv på kveld også. Hvorfor det er sånn er jeg litt usikker på, men jeg har jo gjort alt jeg kunne for å få han til å sovne når han har hatt vondt i magen så det er nok en liten uvane at han har blitt ammet, bysset eller vugget i søvn for mye...Han har nok noen ganger også ikke vært trøtt nok når han har lagt seg, så nå har vi kuttet en lur og har siste luren en del tidligere. Har ikke noen supergode tips annet enn å prøve å la han ligge litt alene hver kveld (men ikke for lenge om han ikke sovner) og at han er trøtt, men ikke for trøtt når han legges. Vet ikke om han sover samme sted på dag og om natten, men for noen barn funker det at de legges på samme sted (i sengen hvor de sover på natten) etterhvert. Kan bli litt forvirrende hos enkelte å bytte mellom f.eks. vogn, vugge og seng. 

 

Helt enig i at det er merkelig. Jeg har lest og hørt om flere der små barn har blitt testet så hvorfor de ikke har villet gjøre det er rart. Likevel har jeg jo spist melkefri diett i månedsvis og lillegutt spiser også melkefritt. Alt dette på legenes anbefaling. Men men. Skal be om det på neste time i januar og skjønner ikke at de kan si nei denne gangen. Har også hørt at egg er vanlig allergi hos disse knøttene, så skal holde meg unna det også for å se om det har effekt. 

 

Vi er bank i bordet friske alle sammen! Det er ny rekord tror jeg med 2 uker på rad uten noe (eller jo forresten hadde far i hus spysyken forrige lørdag- Det er nok første gang siden september vi er friske over tid. Lillegutt hadde feber i over 3 uker sammenhengende fra november og halve desember. Før det var det 12 dager i strekk. I tillegg dette magegreiene. Nei, nå håper jeg at over et år med sykdom og faenskap er over og at 2014 blir bare fryd og gammen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg spørre etter hvor mye deres sover på dagtid? Sliter litt med søvn her i huset om dagen, for han er rett og slett håpløs å få til å sove på dagtid :/ Gikk som en drøm en god stund, men nå er det håpløst igjen :/ Det som er så utrolig merkelig, er at han sover som en stein uansett hvor han er, men ikke hjemme :(

Nå har vi byttet rom, for jeg har alltid hatt en dårlig følelse på det rommet vi har brukt til nå ( vet ikke hvorfor) så nå er han litt urolig på kveldstid også ( noe han ikke var før) men det går seg nok til når han blir vant til rommet. ( Han sover på samme rom som meg)

Jeg har ei god venninne som passer han innimellom, da jeg er alene om ansvaret, så når jeg har legetime, tannlegetime, osv, så er han hos henne. Der sovner han av seg selv, sover som en stein, og da gjerne etter bare en time våken, for så å sove 2 timer. Han sover seg gjennom støy på kjøpesenteret, når vi er ute på tur, på hytta, you name it..Lurer sånn på hva som gjør at han er så urolig hjemme :(  

 

Jeg vurderer nå å kutte ned fra 3 til 2 soveøkter, men føler det blir lite. Han står opp ca 8.00-8.30 om morgenen, og da kan jeg glemme å få han til å sove igjen før kl 11, og gjerne 12, uansett hvor urolig natta har vært, da sover han maks en time. På neste økt sover han ca 2 timer, men klokkeslettet varierer, så innimellom våkner han 16, og ettersom han legger seg ca 20 på kvelden, så blir det lenge å være våken. Legger jeg han kl 19, så våkner han 20 ganger for smokk frem til klokka er 22-23 på kvelden, av en eller annen grunn :/ Så det prøver jeg å unngå. Liten spesiell krabat jeg har, men verdens beste krabat :) Noen erfaringer, tips? :) Godt nytt år alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre etter hvor mye deres sover på dagtid? Sliter litt med søvn her i huset om dagen, for han er rett og slett håpløs å få til å sove på dagtid :/ Gikk som en drøm en god stund, men nå er det håpløst igjen :/ Det som er så utrolig merkelig, er at han sover som en stein uansett hvor han er, men ikke hjemme :(

Nå har vi byttet rom, for jeg har alltid hatt en dårlig følelse på det rommet vi har brukt til nå ( vet ikke hvorfor) så nå er han litt urolig på kveldstid også ( noe han ikke var før) men det går seg nok til når han blir vant til rommet. ( Han sover på samme rom som meg)

Jeg har ei god venninne som passer han innimellom, da jeg er alene om ansvaret, så når jeg har legetime, tannlegetime, osv, så er han hos henne. Der sovner han av seg selv, sover som en stein, og da gjerne etter bare en time våken, for så å sove 2 timer. Han sover seg gjennom støy på kjøpesenteret, når vi er ute på tur, på hytta, you name it..Lurer sånn på hva som gjør at han er så urolig hjemme :(

 

Jeg vurderer nå å kutte ned fra 3 til 2 soveøkter, men føler det blir lite. Han står opp ca 8.00-8.30 om morgenen, og da kan jeg glemme å få han til å sove igjen før kl 11, og gjerne 12, uansett hvor urolig natta har vært, da sover han maks en time. På neste økt sover han ca 2 timer, men klokkeslettet varierer, så innimellom våkner han 16, og ettersom han legger seg ca 20 på kvelden, så blir det lenge å være våken. Legger jeg han kl 19, så våkner han 20 ganger for smokk frem til klokka er 22-23 på kvelden, av en eller annen grunn :/ Så det prøver jeg å unngå. Liten spesiell krabat jeg har, men verdens beste krabat :) Noen erfaringer, tips? :) Godt nytt år alle sammen :)

Frøkna mi sover som regel 2 gode lurer iløpet av dagen. Men hun trives ikke med å sove i vogna inne, så her må vi ut å trille. Ellers må vogna stå ute mens hun sover, sover så godt i frisk luft. Hun er som regel våken rundt klokken 08, sover mellom 11-13, sover igjen mellom 15-17 tida. Veldig ofte våkner hun før 16, da er det veldig vanskelig å holde henne våken frem til legging klokka 19-20.. Ingen dag er lik mtp søvn virker det som. Hender frøkna mi styrer veldig før a sovner, da er det ofte fordi hun er overtrøtt. Styrer også fælt med å snu seg fra rygg til mage i senga. 

Jenta mi sovner derimot ikke lett på kjøpesenter, da skal hun ha med seg alt som foregår! 

Hvor gammel er gutten din?

 

Anonymous poster hash: 3258e...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, da sover deres veldig mye! 

 

Her sover han kun 30 min om gangen. Noen få ganger 40 min. Har kuttet ned fra 3 til 2 lurer nå så til sammen bare ca 1 time hele dagen (fra 7-8 til 19). Sover han etter 16 bruker han for lang tid på å sovne når han legger seg 19 og det går ikke opp med 3 lurer. Håper at det etter hvert blir lenge lur på formiddagen. Han trenger egentlig ihvertfall 1 time da. Har vært helt umulig å få han til å sove siste luren også og det koster meg enormt med energi å bruke 45 min på å få en unge til å sove (og da sover han kun 30 min). Da vil jeg heller holde en trøtt unge våken 45 minutter lengre og han sovner av seg selv i løpet av få minutter. 

 

Det er veldig vanlig å gå fra 3 til 2 lurer i 6-7-8 mnd alderen så det er verdt et forsøk Julie Angelica. De er gjerne trøtte de første dagene, men det går seg raskt til er min erfaring. Hadde samme opplegget med storebror i denne alderen de er i nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar jenter :) I går ble han veldig trøtt til kvelden, for han våknet litt etter 16 på siste soveøkt. Da sovnet han på noen minutter (kl 19.30) når han la seg for natta, men jeg måtte ned å putte i smokken 6 ganger før kl var 21. Litt lei trappa om dagen :P

Han ble 6 mnd lille julaften, og jeg ser at han har forandret sovemønsteret sitt de siste ukene. Han sover som en stein i vogna ute, men problemet er jo været. I dag blåser det stiv kuling, og noen av vindkastene er rimelig heftige, og ettersom jeg ikke har tak over verandaen, så må han sove inne. Han trives godt i sprinkelsenga si, og med vinduet på gløtt, så er det godt og kaldt innpå der.

Jeg får det ikke til å gå opp med 3 soveøkter lenger, så nå tror jeg det blir bare to heretter. I skrivende stund sover han, og har sovet fra 10.45. Kan ikke huske sist han sov over en time på første sovestund, og denne gangen sovnet han av seg selv (!!) og det kan jeg telle på to fingrer siden han ble født.. Her er det også veldig moro å snu seg fra rygg til mage i senga, noe mammaen ikke er så glad for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer vi på 2-3 dupper alt etter hva han trenger og hvor lenge duppene varer. Som regel legger han seg i 19-20 tiden. I jula så har det variert pga av at vi har sovet til halv 10:-)

 

Sto opp halv 10 idag også. Første dupp er nå fra halv 1. Sover ute i vogn. Håper han sover 2-3 timer, da blir det kun 2 dupper i dag.

 

Har nå grøt og vann på kvelden, flaske før legging, rotmos og vann til middag og frukt og flaske med mme til formiddag og flaske med mme på morgenen. Vurderer å prøv litt brød fremover. Noen av deres har begynt ser jeg, hvordan begynte dere? Små biter, pålegg?

 

Gleder oss til rolig kveld hjemme. Pinnekjøtt på meg og samboeren:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi omtrent samme matplan som junimamma81. Jeg prøvde såvidt med ikke fullt så most mat, men det ville hun ikke ha. Må vel bare ta det gradvis, så de venner seg til å tygge litt.

 

 

Apropos, hvor mange tenner har deres bebissr fått? Her er det to i underkjeven som er fremme. 

 

Noen som har gode forslag til tåteflaske? Nå bruker vi en fra NUK med latekstut, det er den eneste jeg har fått hun til å ta. Vi har prøvd Avent, Medela, MAM. Problemet m NUK er at melka renner fortløpende, ikke noe "stoppefunksjon". Noe som gjør at det kommer altor fort. 

Noen som har erfaring med dr brown eller tommee tippee? Eller som har noe annet å anbefale..?

 



Anonymous poster hash: 3258e...bb2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tenner her heller men tror det er noen på vei, det sikles og tygges på alt:-)

 

Prøvde agurk igår uten skal, men var noen få biter jeg ikke hadde fått most. Satte en i halsen men fikk den opp selv og spyttet den ut:-)

Må vel kanskje regne med litt sånn fremover.... :/

 

Ang. Flaske så bruker vi avent og medela. Ha en nuk men kommer melka for fort på. Har også en flaske som han kan holde men han har ikke skjønt helt hvordan den fungerer...

 

Mange spennende mnd i vente i det nye året:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt blir 7 mnd på torsdag.

 

Har to tenner nedi munnen. Sikler fælt og gnager på alt han kommer over, men ingen flere tenner i sikte ennå.

 

Veldig mobil er han ikke ennå. Ligger fint på magen og strekker seg etter alt han ser. Når han ligger på ryggen er tærne det beste han vet. Ruller stort sett over til magen rimelig kjapt. Han har så smått begynt å kave med armer og bein sånn at han beveger seg bakover, hehe... Eller roterer i sirkel. Ellers er han en temmelig bedagelig type, som har god tid (stikk motsatt av storebror).

 

Sovingen går fint. Han sover fra 19-7, med 1-2 ammepauser. Han legger seg for sin første lur ca 9.30-10 og sover i ca 2 timer. Da er han våken i 2-2,5 timer før neste lur, som er på ca 1 time. Som regel trenger han en knøttelur til i 16.30-tiden, men oftere og oftere holder han ut til det er tid for kveldsstell 18.30. På dagen sover han enten i senga si, eller i vogna om vi skal ut å gå tur.

 

Ser ut til at min lille store gutt får en god del mer mat enn resten her inne da... Skal sies at den siste uken han appetitten økt betraktelig.

Han spiser en kvart porsjon grøt til frokost, eller en kvart-halv skive brød (med smør eller leverpostei).

Ca 12 får han en porsjon middag (glass eller hjemmelaget) og litt frukt om han orker.

Ettermiddagsmaten er suppe eller brødskive.

Til kvelds får han en stor porsjon grøt og litt frukt.

 

Han ammes gjennom hele dagen, og får vann mens han spiser.

 

Skal blir interessant å se hvor stor han er blitt på neste legekontroll om 5 uker... Jeg kjenner at han er tung, men han er jo ikke spesielt fleskete vil jeg si. Han har strukket seg godt i lengden også. Bruker str 74-80.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og med brød ha jeg kun tørt til å begynne med. Nå får han små biter med pålegg dyttet rett bak tennene, så tygger han med gommene og svelger unna. Bare å prøve seg frem med str på bitene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her også får lillegutt brød. Begynte med små små biter og økte på. Nå er de vel ca 1x1 cm størrelse. Greit at brødet ikke er altfor grovt. Det går an å dryppe en dråpe mm eller vann på bitene for at de skal gli lettere ned. Han liker leverpostei. Har prøvd kaviar, men det var ikke så populært. Skal prøve makrell i tomat. Ellers er jo smøreost også greit pålegg dersom de tåler melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Oi, her har det skjedd mye!

 

Og lillemor har i jula lært seg og........trommevirvel...... KRYPE! Slutt på husfreden med andre ord! Og rutiner har bare blåst bort, men i dag er det tilbake til strengt regime på soving. Før jul sov hun to lurer på halvannen til to timer. Vi står opp ca 08-0830 og første lur blir somregel i 11 tiden. Så legger jeg henne igjen ca 15 (alt etter hva som skjer den dagen, er jo ikke alltid ting foregår slik at det passer med fast sovetid). Legger henne i 19-1930 tiden, men er ikke alltid hun sovner med en gang. Men utenom i julen har det fungert greit. Så er det somregel en matpause iløpet av natten. I julen har hun faktisk sovet natten igjennom, men da har hun stort sett vært leeenge oppe. 

 

Jeg har faktisk hatt endel barnevakt allerede, siden hun var ganske liten igrunn. Jeg har tenkt at siden jeg er alene med henne så må hun bare bli vandt til å å være med andre enn meg og det har gått kjempefint! Og enda lettere etter at jeg sluttet å amme naturlig nok...

 

Så går det i en porsjon grøt på kvelden før leggetid (sinlac) og litt frukt/grønsaker på formiddagen. Jeg er vel ikke så veldig flink på det med fast føde, men hun er ikke så glad i middag. Grøt og frukt er kjempepoppis. Tenker egentlig bare å trappe opp i hennes tempo, så går det nok greit. Hun koser seg gjerne med litt (ihjel)kokte gulrotbiter mens jeg spiser middag, og det er kjempekoselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, da er helvete løs igjen. Hatt en skrikete unge i natt som var våken mellom 00 og 02 og x antall ganger utenom. Skjønte ikke hva det var før jeg leste på pakken med rundtykker vi hadde til frokost i går. Det var melk i dem og det har både jeg spist og lillegutt fikk noen biter. I dag er han sutrete og grinete og forlanger å bli bært hele tiden. Ikke så rart når han har det så vondt. Sånn kommer det vel til å bli noen dager fremover til dette er ute av systemet. Siden han ikke vil spise noe fast føde når han har så vondt ammer jeg også mer og da blir det enda værre selvsagt.. Sukk! Jeg er så sliten at jeg vet ikke min arme råd. Bare en dag sånn som dette vipper med fullstendig av pinnen. Jeg har ikke noe å gå på kjenner jeg etter 7 mnd med et minimum av søvn og alt det som hører med dette jævelskapet. Ikke får jeg sovet eller slappet av siden lillegutt bare sover 30 min heller. Mannen er tilbake på jobb og storebror er hjemme fra barnehagen pga planleggingsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off det høres ikke noe morsomt ut 2010mammaen! 

 

Har selv hatt noen tøffe netter nå, men kan vel ikke sammenlignes med dine!

 

Soverutinene hadde jo ramla litt ut i løpet av jula, og nå prøver vi å komme i gjenge igjen! Hun sovner halv åtte, sover kun én time.. også er det grining noen timer. Lurer på om det er noe tenner på vei! Har fått tak i dentinox nå..så om det er det samme ikveld. Så smører jeg gommene litt. Men leser på nett at det advars mot å bruke det?! Da blir jeg litt skeptisk :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper det går bedre nå!

 

Min gutt sover også bare 30-40 minutter hvis jeg legger ham inne. Hvis vi er ute og triller, og triller over den magiske grensen på 30 minuter, så kan han lett sove 2,5 time i stillestående vogn etterpå. Kanskje det kan fungere for dere med..? Skjønner du trenger å hente deg inn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helio14

Hvordan gikk det når dere startet med grøt? Noen som fikk magevondt? Tenkte prøve starte med litt grøt til lille på 4,5 mnd denne uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hadde ikke noe problemer med grøt eller fast føde:-) begynte med brødskive med naturell ost igår, så nå får ham brød en gang om dagen :-) 14 dager til han er 7 mnd:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, håper det går bedre nå!

 

Min gutt sover også bare 30-40 minutter hvis jeg legger ham inne. Hvis vi er ute og triller, og triller over den magiske grensen på 30 minuter, så kan han lett sove 2,5 time i stillestående vogn etterpå. Kanskje det kan fungere for dere med..? Skjønner du trenger å hente deg inn!

Litt bedre nå, men fremdeles ikke bra. Han har nok mye dårlige søvnrutiner etter all smerten så han åkner ofte og sover dårlig når han ikke har vondt også. Eneste er at han er en drøm på dagtid. Smilende og blid som en sol selv om han er mye trøtt når han sover så lite.

 

Det hjelper desverre ikke å trille vogn. Det funker noen ganger å "hive" han over fra seng til vuggen når han våkner og vugge. Da kan han sove 45 minutter til, men det er jo helst ikke noe jeg vil venne han til... 

 

Mavat: På apoteket sa de til gubben at de episodene i USA det refereres til var det STORE mengder som var brukt, så bruker man det med måte/følger anbefalt dosering er det helt trygt, så vi bruker det ved behov når han skal sove. Brukte det til storebror også (men det var før disse tilfellene der det ikke gikk så bra... ).

 

Helio14: Her har vi hatt mye magevondt og problemer ved oppstart av fast føde, men min gutt har ikke vært frisk. Det har både vært problemer med tarmfloraen + at det ser ut til at det er noe intoleranse som har gitt/gir smertene. Med storebror gikk introduksjon av fast føde som en drøm. Det eneste var at han likte det så godt at han ikke ville ha pupp mer da han skjønte at han kunne bli mett av fast føde, så det var slutten på ammingen...

 

Du kan vurdere å begynne med noe som er mildere for magen og lettere å fordøye enn grøt. Både grønnsaksmos og fruktmos er lettere fordøyelig. Grønnsaksmos kan gjerne brukes for at babyen skal vennes til smaker som ikke er for søt. Avokado er både næringsrikt og snillt for magen og det er ofte det første babyer får i veldig mange land. Søtpotet er også fin å begynne med, med mild, søt smak og som har en fin konsistens. Gir litt mer næring enn vanlig potet og lettere å få babyen til å akseptere. Lykke til :-)

Endret av 2010 Mammaen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Ok, jenta mi har vært bitteliten hele veien, men plutselig skjøt hun fart og ble kjempelang (ligger langt over skjema), men vekten står stille på godt under 50 persentil. Ikke noe farlig i det, men når jeg finner bukser som passer i lengden, så er de aaaaltfor store i livet ettersom hun er så slank. Noen som vet hvor jeg kan finne klær (helst bukser da) som ikke er så store i livet, men allikavel lange? Og nei, jeg kommer ikke til å sy et eneste sting :P Hadde sikkert klart det, men kjenner megselv såpass godt at jeg vet det ikke kommer til å skje;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann her var slik. Lang og tynn. Er det ennå også. Han brukte en del tightser fra Polarn o Pyret. Det har sånn strammestrikk rundt livet. Ellers gikk det i alt med knyting. Nå er han iallefall stor nok til å passe inn i slim cut bukser. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Ja det gjenstår å se om hun forblir ei slik flis, eller om hun stopper opp i lengden en stund og fyller buksen litt mer ;) Det gjør ikke meg noe, men må si jeg blir litt irritert hver gang noen kommenterer at babyen min er tynn... hun har gode bollekinn og ser ikke tynn ut sann sett, hun er bare veldig lang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var nr 1 også en slik slank baby, men han er jo gutt da. Jeg lette og lette etter bukser for litt tynnere barn og det var ikke så enkelt.... Men deler mine erfaringer fra den gangen :)

 

Jeg brukte mye sparkebukser og bukser med seler som ikke satt fast rundt livet, men det er litt vanskelig i større størrelser, men den som leter finner.... Etterhvert finnes det mye heldresser man kan bruke. Name it har klær og bukser som ikke er så store og som kan strammes i livet. De har blant annet noen enkle bukser i velur som henger godt på en slank kropp. Bodyene har MYE stretch så de er også veldig fine til slankere barn. Lindex klær har passet veldig fint i de litt større størrelsene (fra 86 og oppover). Ellers er polarn og pyret klærne også fine til slankere barn og har som nevnes over ofte mulighet til å stramme buksene. De er jo gjerne litt dyrere da, men passer man på å handle på salget og i litt større størrelser har man litt plagg i reserve når man plutselig trenger en større størrelse. Jeg har også brukt Petite Bateu veldig mye til storebror. Det passer supert til slankere barn, men de er små i størrelsene, så måtte alltid gå opp minst en størrelse. Koster litt disse klærne også, men det finnes f.eks. 3 pakninger med bodyer som ikke koster så mye. Dette er et fransk merke og de passer ofte slankere barn. Dette gjelder også spanske merker som f.eks. Zara. Leter du etter franske og spanske klær kan du finne en del som passer ;) Men siden du må opp i lengde er det ofte ikke så praktiske til babyer når de bruker mindre størrelser (f.eks ikke tilpasset bleiebruk etc).

 

Ellers er min erfaring at klær fra Cubus og HM er veldig vide (og blir enda videre etter vask) så det har jeg unngått helt. Samme erfaring med klær fra Benetton - spesielt bukser.

 

Lykke til :-)

 

PS: Min gutt fikk plutselig mye matlyst da har rundet 2,5 år (frem til det slet vi mye med maten) og har nå blitt en gutt som er stor både i lengde og vekt så nå sliter jeg ikke lenger med at klær er for vide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Totoaa

Takk for mange gode tips dere to :) Faktisk flere jeg kjenner som har nevnt poranopyret, men de driver å selger ut butikken her i bergen pga eierskifte eller noe sånt, så butikken er faktisk helt....tom! Jeg har litt selebukser, så bruker stort sett de, eller bare ulltightser, de sitter ganske ok. Men har mange bukser jeg bare måtte slutte å bruke rett og slett fordi at når hun kryper bortover gulvet, så har hun plutselig buksa på anklene  :ler2: Litt av et syn.... 

 

nåhar jeg hatt to netter bokstavelig talt uten søvn, hun har ikke sovnet før klokka er nærmere 7 om morgenen. Så jeg begynner å bli rimelig redusert og har vært smålig syk selv ganske lenge... Men det ser ut som jeg plutselig fant årsaken da, det ser nemmelig ut som hun har fått brannkopper :( Fikk time hos legen i morgen, håper å få svar og ikke minst noe som hjelper. Skjønner jo at det mest sannsynlig blir en 3 natt uten søvn, og det virker ganske uoverkommelig akkurat nå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lange er babyene deres nå, og hvor mye veier de? Jeg får så mye pes fra helsesøster fordi godgutten min er for stor, og det begynner å plage meg :/ Hun puster meg i nakken hele tiden, ber meg kutte ut melk og tilby vann osv. Han vil ha vann, men må selvfølgelig fortsatt ha litt melk også. Han er jo bare 6,5 mnd. Er det bare jeg som har stor baby? Jeg var stor selv når jeg var på den alderen, men i dag er jeg 180 cm og veier 50 kg. Litt usikker på hva som er "verst" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...