Gå til innhold

Skravletråd for junimagene (og andre som vil :))


2010 Mammaen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig! Er med å skravler innimellom jeg ;) 

 

Hvordan går det med nurkene deres da? Her var vi å veide i dag å lillegutt har blitt 2700 gram nå så har lagt på seg godt! :) Ellers sover han dagen lang og våkner egentlig bare for mat, har knapt hørt lyd i han siden han ble født, men det kommer vel etterhvert tenker jeg ;) 

 

Samboer er enda hjemme denne uka også, men jeg gruer meg litt til hverdagen starter neste uke og jeg må levere storesøster i bhg og ha morgenstell på begge to alene i tillegg til å rekke bhg til kl 8 (helst). Flere som har det slik eller har noen gode tips? Bare det at jeg må amme lillebror på morgenen og ikke kan springe etter storesøster som er en som en propell og løper til alt mulig, tror jeg må stenge oss inne på soverommet mens det pågår og fjerne alt som hun kan tenkes å klatre på osv. Så slike praktiske ting tenker jeg mye på for tiden, men det løser seg vel, får belage meg på å komme litt senere i bhg de første dagene, trenger vel litt tid på å komme inn i dette ser jeg for meg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Jeg har min første alene dag idag med levering i bhg faktisk! Jeg la frem alt av klær i går, så det skulle være klart. Sekk pakket til storebror etc. Lager ikke matpakke på forhånd siden de kun har frokost i bhg og han får lov å bestemme litt selv av innholdet.

 

Mannen min dro kl 6.30 - lillegutt våknet litt før kl 6 for mat. Når mannen dro, så stod jeg opp, litt vann i ansiktet og klær på. Så vekket jeg storebror litt før kl 7- satt litt med han på sengekanten og fikk en rolig start. Han fikk på klær og så spurte jeg han om hjelp med lillebror. Det pleier å funke- jeg ber han om konkrete ting under stelling - da blir det ikke så mye masing.

Så en skive ristet brød på storebror før vi kjørte og vel hjemme så ble det frokost på meg. Rakk akkurat bhg til kl 8 (de spiser da). Men jeg skal vurdere en sånn bilstolpose- det hadde vært så kjekt å kunne sette han i en slik fremfor å kle på flere lag og så i stolen. Må se hva som finnes og hvor lenge de kan brukes.

 

Her har vekta steget til 2810- veide på fredag g da var det 2685 og mandag var vi oppe i 2810, så det er beroligende å se at ting har snudd. Han er fortsatt liten, men det er mer lengden enn bredden hehe.

Ser også at han trolig har akkurat samme huden som storebror- igår hadde jeg ikke fått med meg en liten sak i bleia og vips var han rød. Var ikke lenge heller, så Inotyolen kom fort frem.

 

Forøvrig ikke mye lyd her heller, men litt lengre perioder med åpne øyne nå om dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fint! 16 dager er lillebror i dag og nå de siste par dagene har han vært litt mer våken. I natt hadde vi faktisk den første "våkingen" - dvs det gikk ca to timer fra han våknet til han sovnet igjen... ZZZZ. Hadde glemt hvor sllitsomt det var. Siden jeg ammer hver 3 time (minst) hele døgnet får man jo sjelden mer enn 1,5 - max 2 timer søvn i slengen og må si det er litt lite kjekt! Det går jo lett en 45-50 minutter til amming og bleieskift og så skal man sovne igjen. Skal man i tillegg være smokk en stund er det jo raskt bare 1,5 time til neste vekking. Men i dag fikk jeg "lov" av HS å prøve en 4 timers økt om natten og se. Det tror jeg hjelper på! Lillegutt gikk ned fra 2855 til 2660 etter fødsel, og nå har han steget til hele 3270. Dvs at han har gått opp ca 1/2 kilo allerede! Siden forrige veiing for 8 dager siden har han gått opp nesten 400 gram og jeg er jo så fornøyd at smilet går nesten rundt :) Veldig fornøyd med at vi nå har litt større utvalg klær å bruke, for de siste par dagene har det økt på med bæsj så det blir mye skift av både bleier og klær. Melken griser jo også ut klærne, for jeg har så sterk utdrivningsrefleks at spruten står og lille klarer ikke å svelge unna mengden som kommer.  Blir mye klesvask også merker jeg.

 

Jeg slipper heldigvis å levere i barnehagen og misunner dere ikke den, men derer flinke jenter klarer det jo bra! Jeg henter storebror på ettermiddagen, men det er jo ikke å sammenligne! I dag skal vi på sommeravslutning i barnehagen og pappaen kan ikke komme før etter ca en time, så blir spennende å håndtere en vilter 3 åring og lillebror med både underholdning og mat og det som er. Håper lillebror sover seg gjennom det - i alle fall til pappaen kommer.

 

Har fått booket inn dåp i dag også - blir litt sen pga sommerferien, og vi som skal ha ferie "etter sommerferien", men men. Håper det går greit uansett. Kirken vi tilhører er også så populær at man må være tidlig ute for å få plass, så det var ikke så mange alternativer å velge mellom. Denne gangen blir feiringen etter kirken på hotell, så i morgen skal jeg ringe og bestille plass der også så er det gjort. Vi må bare bli enige om gjestelisten. Forrige gang hadde vi enormt mange gjester og det synes jeg er unødvendig. Desverre er det flere av gjestene vi ikke har sett siden den gangen (3 år siden) og da mener jeg at vi ikke inviterer dem igjen denne gangen. Kostnaden øker jo også selvsagt raskt siden vi velger hotell-løsningen for mat og drikke. Mannen mener vi kan invitere "halve verden", så det blir vel en diskusjon i kveld om dette da..

 

Koselig å lese om hvordan dere har det, så fortsett med det :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med en skravletråd :) Her har det blitt lite søvn, fikk beskjed av sykehuset om å vekke hver 3. til 4. time, men jordmor var og veide jenta, og sa hun gjerne kunne sove natten gjennom. Puh.

 

Ikke det at hun hadde lyst til å sove natten gjennom da, hehe :) ! Hun skal ha mat endel ganger i løpet av natten, og vi samsover.

 

Hvordan føler dere på morsrollen da, trives dere? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle liksom sove litt lenger strekk i natt, men da skulle lillegutt be om mat minimum hver 2. time natten gjennom, så det var den søvnen gitt! Prøver på ny i natt, men tror det blir reprise av natten som var. Nå sover han så godt at jeg nok må vekke han før vi går til sengs, og så har vi det gående ;)

 

Er dere sultne? Jeg må spise hele tiden og har med en banan som jeg spiser om natten på sengekanten! Blir lette og ikke verdens sunneste løsninger merker jeg. Har dere noen gode tips til mat å spise som er raskt å bare "hive i seg" og som er ammevennlig? Jeg må nemlig ha mat raskt når jeg er sulten :D

 

Blomstogbier: jeg trives bedre i morsrollen denne gangen. Jeg er mer rutinert, tolker signalene fra babyen lettere, føler meg mer trygg, er mer avslappet og har erfaringer om hva som funker og ikke funker. Det skal også sies at vi denne gangen ikke sliter med ammingen og de konsekvensene det hadde sist - det ødela mye av barseltiden med storebror desverre. Lillebror er så flink å suge og produksjonen er tilsynelatende i henhold til etterspørsel så vi matcher :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er det straks en litt mer krevende baby, som det er mer lyd i. Har fått litt mageknip siste døgnet - både i natt og i dag. Håper det er sånn som kommer og går og at det ikke blir timesvis med skriking etterhvert! Han har også begynt å knirke og grynte mye i søvne - det husker jeg fra storebror også. Med mine sensitive ører våkner jeg jo av hvert minste lille lyd så det er litt slitsom akkurat den gryntingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å "se" dere ;) Her er det amming og soving om en annen. Litt mamma og pappa tid innimellom enda vi er mye slitne. Vi er så glad i jenten vår. Umulig å vite hvordan denne fantastiske tiden skulle bli :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Sulten ja- jeg kan hive innpå 3 skiver uten å nøle:) jeg har gått til innkjøp av endel frukt, nøtter og knekkebrød. I tillegg har jeg litt forskjellige sukkefrie alternativer og noen atkins bar med kokos (de smaker som bounty!). Var ute på trilletur idag og ble sulten- da ble en atkins redningen.. For meg går det relativt raskt å lage et knekkebrød med litt pålegg på, så jeg prøver å finne pålegg jeg vil ha (salami hehe) og når vi lager ukesliste for handling, så prøver jeg å tenke ut litt lunsjer og raske måltider. For ungen venter ikke på maten ! Det har vært noen dager hvor jeg har laget litt salat når lillegutt sover, men før jeg normalt sett spiser lunsj- da er det klart. Litt mer jobb å hele tiden måtte tenke sånn føre var og kjappe løsninger, men må jo prøve å ta litt vare på seg selv oppi amming, bleieskift og nattevåk:)

 

Men i tillegg til sulten så har jeg et sykt søtsug. Jeg kunne spist til jeg ble dårlig :) men er nødt til å ha stålkontroll for ellers tror jeg buksa med strikk må frem igjen hehe. Så derfor blir kveldsmaten ofte en passe bolle med frukt med mager vaniljekesam. Det er litt søtt og det metter. Og jeg har alltid kaldt vann med meg- setter en flaske i kjøleskapet hver kveld; tror jeg trenger mer vann pga ammingen. Spiser også litt nøtter om kvelden- blir litt småspising, men så lenge det ikke er godis så er det greit. Mentholtyggis pleier også å ta litt av suget.

 

Til uken blir det tur til fysioterapeuten for meg- merker det godt i nakke og rygg - det er jo ikke alltid ammingen foregår i så ergonomisk riktige stillinger hehe. Et lar ganger nå har jeg ammet stående- litt lettere når ungen ikke et så stor og jeg ammer i tvillingstiling, men det må jo se litt rart ut hehe.

 

Lillegutt har mer og mer åpne øyne nå. Han liker veldig godt å kikke rundt når vi steller på badet. Pleier jo å ta litt tid der siden han gjerne tisser ned det ene og andre- beste var her en dag; jeg holder i anklene hans og vipper opp for å legge bleia under. Akkurat da tisser han og treffer seg selv i ansiktet!! Ikke rent lite småsur liten gutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sulten, nei, jeg har absolutt ikke matlyst, det sliter jeg endel med altså :( Må jo spise, føler hvert måltid er et ork. Da jeg var gravid spiste jeg som en hest, nå orker jeg maks 1 porsjon. Og spiser mye mindre enn før.

Men stapper i meg så jeg har noe å gå på da, det er jo viktig :)

 

Nettene er tunge her, da er det en som ikke vil sove ;) Er deres babyer sånn også, at de ikke vil sove om natta? Jeg fikk beskjed av jordmor om at det var OK å bruke smokk, så jeg har bestilt et par smokker.

 

Jeg har noen liggende, men de vil hun ikke ha, så jeg prøver alle på markedet omtrent jeg :P Avent var verst, den brakk hun seg nesten av stakkars. Selvom det er 0-6 mnd, er nok litt stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår baby våkner med jevne mellomrom på natten - har fått beskjed om å mate hyppig til hun når fødselsvekt igjen og må ha på klokke hver 3-4 time. Syns det er ganske slitsomt, men det går. Ofte vil hun ikke sove før hun er i foreldre sengen... Er det ok å bruke smokk når barnet ammer godt? Og hva tenker dere om å gi morsmelk fra flaske (hvordan skal den i så fall oppbevares og tempereres)? Vil helst amme, men hadde vært greit å kunne la far bruke flaske en og annen natt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha Helle, stakar liten da som tisset seg selv i ansiktet, blir gøy å fortelle når han blir stor :P

 

Her har lillegutt sovet 3 timer og 15 min mellom måltidene på natt de siste to netter og jeg er strålende fornøyd! hehe, sååå mye bedre enn at han våkner hver time/annenhver, håper det fortsetter, og jeg blir jo ikke lei meg heller om soveøktene øker i tillegg ;) 

 

Ellers har han fått litt øyekatarr på et øye, jeg spruter i morsmelk og håper det tar det bort! vidundermiddel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips Helle! Da skal jeg notere vaniljekesam på listen til handlingen og noen Atkinsbarer! Jeg synes også de der Wasa-barene er helt ok jeg så kan ta med noen av de også. Salat kan jeg klare å lage litt før jeg blir sprø av sult, så kan jeg hive oppi noe skinke eller egg for at det skal mette litt mer. En annen ting jeg har tenkt på er å lage en stor porsjon havregrøt, da kan man ha den i kjøleskapet og ha et par porsjoner ekstra til frokost/lunsj/kvelds når det passer. Tenkte også å kikke litt i frokostblanding/muslihyllen om det er noe der som frister. Da kan man jo blande med yoghurt eller melk eller annet som passer. En variasjon til brødskiver i alle fall.

 

Min baby har sovet greit på natten (utenom min vekking da) men sover helt tett inntil meg i sengen hele natten og vil ikke sove i sin egen seng enda. Merker nå at han er mer våken enn i begynnelsen og våkner en del opp når jeg skifter bleie på badet. Det blir derfor bleieskift på sengekanten ved minst ett av skiftene nå, uten lys og uten at jeg flytter han for mye.

 

Morsmelk fra flaske kan du jo gjerne gi, men jeg ville ventet til babyen er noe uker så det ikke blir sugeforvirring eller at den blir fristet av at flasken er "enklere" å suge fra. I de fleste tilfleller går det jo bra, men siden det ikke er helt nødvendig ville jeg ventet litt - det samme gjelder også å bruke pumpe på puppene. Det kan lett bli litt mye stimulering og tette melkeganger de første ukene etter fødsel. Melken oppbevarer du i kjøleskapet (3-5 dagers holdbarhet) og varmes opp til ca 37 grader (gjerne i vannbad evt i mikro). Vær obs på at melken ikke blir for varm for da brytes noe av næringsstoffene i melken ned. Ammehjelpen.no har forresten en veldig bra nettside og der finner du MASSE info om alt du måtte lure på når det gjelder morsmelk og amming.

 

Jeg har begynt å bruke smokk nå som jeg har sett at lillebror spiser godt og legger på seg nok. Det er nok helt greit å bruke smokk så lenge ammingen går greit, babyen legger på seg og at den ikke er altfor liten (da skal de ikke suge for mye unødig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter :)

Selv om jeg er maimage vil jeg være med å skravle innimellom jeg :-) Snuppa er 15 dager gammel & er en liten bestemt dame som vil være mest våken om natta. Her har det blitt veldig lite søvn både på meg & mannen siden førstemann 17 mnd blir redd når snuppa skriker så dem begge er våkne samtidig nesten hver natt, der jeg og mannen er på hvert eget soverom med en unge hver for å bysse.

Smokk blir godt brukt her.

Ang mat må jeg si at jeg glemmer å spise men når jeg husker det spiser jeg mye. Ellers dagene går jo i ett, om jeg viste hvor travelt slitsom blir med to tette vile jeg ventet med å få nr to nå, men håper det blir bedre etterhvert.

Hvor gammel er dere små? Bruker dere minifom til deres små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du vil bli med! Høres slitsomt ut med 2 som er våken om natten ja! Vi har en 3 åring som våkner ofte 1 gang på natten men sovner oftest etter en runde med vann og en runde med tissing ;) trenger ikke byssing heldigvis.

 

Min er 18 dager i dag og jeg har ikke hatt behov for minifom, men om det skulle bli behov for det har jeg ikke noe i mot å prøve det :) Har du hatt behov for det til din lille? Har du prøvd sukkervann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

januarbaby012 Hei koselig at du blir med å skravler! :) Jeg har også ei fra før hun er 22 mnd så litt eldre enn din da, men hun sover enda ikke hele natta i egen seng, nå som samboer har vært hjemme i forbindelse med fødsel så har han gått inn til henne når hun våkner på morgenen (som regel rundt 5-6 avogtil tidligere) og så sover de videre sammen i gjestesenga til de står opp, før baby kom så pleide hun å sove sammen med oss de siste morgentimene, men nå vet jeg ikke hvordan vi skal gjøre det når samboer starter på jobb igjen. Har rett og slett ikke plass til at begge ungene kan ligge i senga vår og tror nok de vil forstyrre hverandre så håper at storesøster vil godta å være i egen seng, men regner med det kan bli litt protester så gruer litt for det :S Angrer på at vi ikke tok den tilvenninga før lillebror ble født.. 

 

Min er 14 dager i dag :) 

 

Herlig med ideer til rask mat, jeg glemmer lett å spise, men enda verre at jeg glemmer å drikke, er konstant tørst og har hatt hodepine hver eneste dag siden fødsel så trenger å få i meg mer vann. Har flere hatt hodepine? Vurderer å få meg legetime eller bare få sjekket jern/blodsukker osv for å se om det kan være noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helle_Høygir

Vi har også begynt med smokk - gjorde det når vi så vekta var på vei oppover og fordi han har et sugebehov - jeg kunne gi han fra begge og likevel lå han der og gapte etter mer. Jeg klarer ikke å være smokken hans, så vi måtte bare prøve. Foreløpig har han godtatt Nuk sine smokker - det var de vi brukte til storerbror også. Men noen ganger så skjønner han ikke helt at det er noe i munnen og ligger bare der og kaver etter "noe". 

Dette skjer særlig på kvelden :)

 

Han er også en sånn som er mer våken om natta :) men i går kveld gav jeg mat rett og så rett i seng; da sov han ganske greit. Så jeg skal fortsette med det.

 

Med storebror så gjorde jeg også noe av det samme - jeg kom over noe som het dreamfeeding - han var litt større da, men det funket. Jeg ammet rett før jeg skulle legge meg; i mørket med han sovende. Dvs tok han opp og bare strøk litt på leppa hans, så var han på. Når de spiser sovende, så trenger man heller ikke rape for de har så godt tak. Da fikk jeg fylt opp lageret hans og slapp en oppvåkning om natta. Så etterhvert som han våknet så lot jeg han ligge litt hver gang; han gråt ikke, bare lagde litt lyd og sånt. På den måten så fikk jeg strukket tidene for amming litt etter litt og fikk lengre soveøkter for oss begge to. Håper det vil funke denne gangen også!

 

Når storebrors soverom blir ferdig (rett før nå), så flytter lillebror og jeg inn på hans gamle rom. Da kan jeg styre litt mer som jeg vil om natta når han våkner og sånt uten å forstyrre pappa som må opp så tidlig. Pluss da kan han åpne et klesskap uten å være redd for å vekke oss. Så når søvn og amming er litt mer på stell, så flytter vi tilbake :) 

 

Jeg har også hatt lit hodepine, men har linket det til søvnmangel Zassy. Jeg merket det her om dagen og det var typisk migrene smerte, men kan ikke ta medisinene mine dessverre. Da må jeg pumpe meg i ett døgn og bare kaste melken, så får heller bare holde ut. Håper litt fysio hjelper på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, når de går opp i vekt, evt når fødselsvekta, sier de at ammingen er etablert, og da er det ofte greit å bruke smokk. Vår nådde fødselsvekta si 6 dager etter fødsel :) Så fikk klarsignal om smokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2010Mammaen jeg har prøvd sukkervann som hjelp litt men minifom var mer effektiv :-)

Zassy går din førstemann i bhg?

Dere som har en fra før, merker du søsken sjalusi hos eldste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zassy: jeg har også hatt hodepine så og si hver dag siden fødsel. Tror det er som Helle sier søvnmangel kombinert med feile/uvante ammestillinger som setter seg som vonde nakke, rygg og så hodepine. De siste dagene har det for min del gått over - trolig pga jeg venner meg til ammingen, litt massasje fra mannen og at jeg nå merker at søvnen er bedre/dypere. Håper det går over for deg snart - og du også Helle!

 

Jeg drikker enorme mengder! Det går i vann, lett-saft og 2 STORE kopper ammete hver dag og innimellom et glass brus. På morgenen blir det også som oftest et par kopper kaffe. Jeg vil tro at jeg drikker over 4 liter hver dag. Bare på natten går det som oftest 1 liter vann.

 

Jeg svetter mye på natten - gjør dere også det?

 

Her har vi ikke merket noe søskensjalusi - kun en glad og stolt storebror som vil kooose med lillebror. MEN jeg vet jo at det kan komme reaksjoner - både uker og måneder etter søskens ankomst så vi er forberedt på at det kan skje. Vi prøver å gi storebror mye oppmerksomhet (lese for han, leke med han, ta han med på aktiviteter alene) og å rose han når han er flink å hjelpe til, når han er snill med lillebror og når han er flink "stor gutt" (eks kler på seg selv, sover i egen seng hele natten, spiser opp all maten på egenhånd osv). Føler at dette funker bra for vår gutt i alle fall. Han er også sterk verbalt så mye går an å snakke med han om/forklare. Det er kanskje ikke så lett med de små barna?

 

Nei, nå skal jeg gjøre meg klar så vi kan ta helgehandelen når pappa og storebror kommer hjem. De har vært i svømmehallen og hos frisøren så må benytte anledningen til en kjapp dusj mens lillebror sover så godt :)

 

Ha en finfin lørdag dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer:-)

Jeg er aprilmage og har fulgt tråden deres så slenger meg på her jeg oxo:-)

Caja er faktisk 2 mnd i morgen. På onsdag var hun 5470gram og 58 cm, så går unna.Hun er oppe en eller ingen ganger på natta (jeg fullammer, så lenge det går). Hun har et par våkenperioder på dagen og sover stort sett et par til 4 timer i strekk på dagen.Veldig snill og rolig baby altså♥

MEN ho har begynt med tenner! To stykk på vei opp:/

Ingen overraskelse igrunn da storesøster oxo begynte tidlig.

 

Ellers har jeg jo ei jente til på 21 mnd. Ho er forelska i lillesøster og sååå opptatt av søstra:-) merkes at ho nærmer seg trassalder, for all oppmerksomhet er visst positivt;-) men det går over all forventning med to så tett, har aldri vært så produktiv som nå:-) får gjort sykt mye:-) og nå vurderer vi dn til like tett:-)

 

Å spise er ikke noe problem, men prøver å spise jevnlig og litt sunt. Har hekta på salat med pasta og skinke/kylling! Nam;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så snill baby, så deilig :) !

 

Min baby sover ikke om natten, stort sett. Kaver ved brystet, offer seg, ligger og vrir seg, får ikke sove uansett hva man gjør. Diing hjelper ikke, skifte bleie hjelper ikke osv.

 

Så jeg fant ut idag at jeg får sove om dagen og være våken om natten :P Det er jo sånn vesla vil ha det tydeligvis. Jeg gruer meg litt til hver natt pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til den koselig tråden "vår" Charlotte1988 :-) så heldig du er som har så snill baby , var hun like rolig helt fra hun var noen dager?

Ellers ville spørre alle dere om hvordan er formen deres jenter?

Har dere begynt med trening eller enklere øvelser som å knipe osv?

Triller dere mye & hva har dere i vogna når det er sol & pluss grader?

 

Formen min er egentlig bra,men føler meg svak i ryggen.

Kniper når jeg husker ;-)

Har ikke trillet snuppa enda, dagene går i ett & jeg prøver å sove siden får ike sove om natta pga mange oppvåkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun er veldig snill og rolig og har vært det siden dag en, men hun kan a ho oxo altså;-)

 

Blomsterogbier: kan d være noe du spiser ho reagerer på? Luft i magen? Har du kjent i gommene hennes? Sliter ho med å bæsje?

Caja var sånn når ho gikk over tul å bæsje 1-2 ganger om dagen og roet seg når ho fikk bæsja. Også er ho sånn når ho sliter med tenna.med ebgang jeg maserer der tenna kommer blir hun stille og kikker på meg med store øyne:-)

 

Min form er veldig bra (men jeg har jo forsprang på dere da). Går mye turer og trener øvelser hjemme for mage, armer, rygg og bein. Har tom jogga litt (men d ekke min greie). Venter med å starte abonnementet mitt på treningssenter igjen til høsten.

 

Når jeg triller har jeg noen ganger på korterma body m/u shorts, andre ganger langerma body og bukse. Kommer veldig ann på om d blåser. Jeg er redd for trekk . Ho har oxo helseteppe lett over sef (ligger i søskenvogn i mykbag uten overdelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på dette med smokk, så skal høre med helsesøster ift. vekten hennes. Ammingen går flott og brystene er herdet, men ofte bare sutter og sovner hun... Jeg er også veldig varm på natten 2010 mammaen, og syns det er slitsomt med amming da... Vi har begynt med trilleturer nå:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...