Gå til innhold

Desemberbabyene er i 2. Trimester!! <3

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørketreet

Nå kjenner jeg virkelig at det er noe som mangler her i huset :) Har vogn stående som det skal ligge en liten baby i, ordnet tøybleier som skal på en liten babystump, arvet tøy som ligger fint brettet i en kommode  :wub:

Urk nå begynte det pluselig en svak hodepine her... Har ikke slitt med det før nå siste par ukene  :(

Litt todelt innlegg, hehe

Fortsetter under...

Gjest flykræsj

Nå kjenner jeg virkelig at det er noe som mangler her i huset :) Har vogn stående som det skal ligge en liten baby i, ordnet tøybleier som skal på en liten babystump, arvet tøy som ligger fint brettet i en kommode  :wub:

Urk nå begynte det pluselig en svak hodepine her... Har ikke slitt med det før nå siste par ukene  :(

Litt todelt innlegg, hehe

Merker også at noen mangler i huset! Har ikke gjort klart noe da, utenom å kjøpe inn et par ullplagg på sparkjøp. Gleder meg til å pusle med småtingene. Synes det var så koselig sist gang å brette sammen de bittesmå plaggene, re opp vogga og bare glede meg :) Det er jo faktisk bare 16 uker til termin (for min del). Noen ganger synes jeg tida går veldig seint, andre ganger får jeg helt angst for alt jeg skal bli ferdig med før permisjon (jobb, oppussing, + +). Har 10 000 ting som må klargjøres før permisjon...  Erfaringsmessig så ordner det seg jo likevel da ;) Ang. hodepine: merker litt jeg også, og helst på kvelden. Ikke voldsomme greier, men litt irriterende og slitsomt er det jo.

Skulle ønske ting gikk seinere! Alt i uke 26 og INGENTING går etter min plan :-p de begynte på utbygget i dag, eller med å grave, og dette sier de skal stå klart i november!?!? Får åndenød!

Har heller ikke ordnet noe utstyr eller sjekket det jeg har, huset er bombet, 1000 ærend som skal gjøres, maling, skolearbeid, studiesamlinger, rydde/tømme rom som berøres av utbygging, ordne ny bil som rommer oss alle, så reiser mannen en mnd på jobb i utlandet om en ukes tid og jeg blir hjemme med 2 små og hele gårdsstellet.. Fytti katta, ting ble ikke bedre av å remse opp alt heller :-p haha merkelig det da... Ahh kynnere !!!

Hahaha, karma, kjenner meg sååååå igjen! Jeg får kynnere bare av å lese om deg! Vi er midt i "bygge hus-prosess," eller dvs helt i starten, og jeg føler at det er så overveldende. Både mannen og jeg er kjempeglad for å bygge, og har gledet oss i flere år, men nå som det er i ferd med å virkelig bli noe av, er det fryktelig skummelt. Og så midt oppi det hele får vi barn nr 2. Det kommer til å bli et travelt år altså...

Men dette skal vi klare! :)

Ja det er overveldende og det blir ikke bedre ettersom de kommer i gang! Vanvittig mye som må ordnes! Glad jeg kun skal ha et utbygg og ikke et helt hus, selv om det inneholder "alle slags" rom utenom kjøkken. Alle valg som skal tas og for ikke å snakke om organiseringen og planleggingen som må til! 

Vi går en travel høst i møte ja, når skal huset deres stå klart?

Ja det er overveldende og det blir ikke bedre ettersom de kommer i gang! Vanvittig mye som må ordnes! Glad jeg kun skal ha et utbygg og ikke et helt hus, selv om det inneholder "alle slags" rom utenom kjøkken. Alle valg som skal tas og for ikke å snakke om organiseringen og planleggingen som må til! 

Vi går en travel høst i møte ja, når skal huset deres stå klart?

Vi har ikke kommet så langt i prosessen ennå, så alt er fremdeles ganske spennende. Vi går for nøkkelferdig hus, så det meste av organisering blir gjort av husprodusenten. Det vi styrer med nå om dagen er å innhente anbud på planering og klargjøring av tomta. Det går faktisk veldig smooth. :)

Men det er vi klar over, det kommer hindre. Får bare håpe vi klarer å holde hodet kaldt. Men ja, det er mye som skal fikses og ordnes, frem til vi kan flytte inn. Forhåpentligvis blir det i løpet av høsten neste år. :)

Annonse

Så spennende med husbygging!! Her flyttet vi inn i nytt hus for 6 mnd siden og har endelig begynt å komme i orden. Ellers er det fest i magen fra morgen til kveld, uten pause. Hadde gledet meg til spark men dette tar jo helt av. Begynner å bli lei allerede:P Håper ikke det blir slik når han kommer ut:)

Gjest flykræsj

Vi flyttet inn i nytt hus i fjor høst/vinter. Ikke ferdigprosjekt, og jeg tror byggeprosessen forkortet livet mitt med 10 år, minst!! Aldri vært så stresset i hele mitt liv... Fremdeles en del ting som ikke er på plass av møbler og interiørmessig snacks da vi manglet både energi og penger mot slutten... Har dog ambisjoner om at "alt" skal være klappet og klart til babys ankomst i desember. Derfor oppussing (av gamle, støgge møbler). :) Lykke til med husbygging! Det er slitsomt og stressende, men veldig moro når det står ferdig!!

Menstermin 21.des... Ble flyttet til 29.des på UL!! Skjønner ikke helt hvordan heg kan bli flyttet 8 dager frem...menmen, ikke noe å gjøre med :) det var iallfall en fridk og aktiv gutt inni magen her :)

Samme problem her...mens termin 7. Desember, UL termin 16. Desember...testen min sa "GRAVID" når jeg var 3 uker bare (ifølge min termin) men ifølge UL termin var jeg jo ikke gravid en gang da...:S men legen sa at de følger det nøye opp nærmere termin ved store termin forskjeller ;)

Samme med meg. ble flyttet fra 1 des til 17 des. jeg har fått positiv test før denne babyen i det hele tatt ble laget, det er jo godt gjort. hørte hjerelyden hos legen i uke 10+3 men i følge UL skulle jeg da vært i uke 8+0. noe er feil her. målene er over kurven også. men skal få ekstra UL når min termin kommer da=)

Menstermin 21.des... Ble flyttet til 29.des på UL!! Skjønner ikke helt hvordan heg kan bli flyttet 8 dager frem...menmen, ikke noe å gjøre med :) det var iallfall en fridk og aktiv gutt inni magen her :)

Samme problem her...mens termin 7. Desember, UL termin 16. Desember...testen min sa "GRAVID" når jeg var 3 uker bare (ifølge min termin) men ifølge UL termin var jeg jo ikke gravid en gang da...:S men legen sa at de følger det nøye opp nærmere termin ved store termin forskjeller ;)

Samme med meg. ble flyttet fra 1 des til 17 des. jeg har fått positiv test før denne babyen i det hele tatt ble laget, det er jo godt gjort. hørte hjerelyden hos legen i uke 10+3 men i følge UL skulle jeg da vært i uke 8+0. noe er feil her. målene er over kurven også. men skal få ekstra UL når min termin kommer da=)

Ja jeg hørte også hjertelyden når jeg bare var 6 uker ifølge min termin...så forstår ingenting. Men har UL hos gynekologen min 16. September så skal høre litt med henne siden det var der jeg hørte hjertelyden ;)

I vg eller db ble det for noen uker siden var det henvist til en forskningsstudie ang terminsetting under OUL. Den var igrunn litt intr. Og for spesielt intr bør det være mulig å finne frem til forskningsartikkelen fra studien som de henviser til. 

Er verken gøy å bli flyttet frem eller tilbake på OUL.. -_-

Annonse

I vg eller db ble det for noen uker siden var det henvist til en forskningsstudie ang terminsetting under OUL. Den var igrunn litt intr. Og for spesielt intr bør det være mulig å finne frem til forskningsartikkelen fra studien som de henviser til. 

Er verken gøy å bli flyttet frem eller tilbake på OUL.. -_-

kan du finne link til artikkelen??? :)

Uke 26 her, og det er visst bare 14 uker og 2 dager til termin, noe som betyr 100 dager til termin. Gledelige nyheter :) Håper tida fortsetter å gå fort. Også er det bare et par uker til jeg er i 3. trimester. 

Ja, guri. Nå røyner det på. 26 fullgåtte uker i morgen. Høsten begynner såvidt å melde sin ankomst, og plutselig er det frost på bakken, og frem med luer og votter. Jeg så til og med de første juleserviettene i butikken her forrige dagen!

Magen begynner å ta skikkelig form også. Babyen sparker og vrir seg, jeg ler og gråter over de minste ting, så her er stemningen på topp! Det er flott å være gravid, men jeg kan nesten ikke vente med å få han ut! :)

Når hopper dere over til 3.trimester?

det er jo så mange forskjellige varianter av når man egentlig er i 3.tri...

Alt fra uke 26 til 30... Blir litt gal av alle de forskjellige måtne å regne på.. Svangerskapets lengde, hvor langt du er på vei, når du er i hvilke trimester og klesstørrelser varierer jo heeeeele tiden...

Bah...! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...