Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Matheo ble født i går. Han er på hele 4.6 kg og 54 lang. Nydelig med masse hår:-) Fødselen varte i 4 timer totalt. Endelig i mål:-)

Gratulerer! :D Så gøy!

Mange av augustmagene som har sniki i køen nå! :P Godt at jeg ikke er den eneste:)

Annonse

Jeg har hatt noen dager med et helt ødelagt bekken etter at jeg skrudde sammen sengen til mini her. Har en sånn Stokke Sleepi som storebror har brukt som sprinkelseng og nå står klar i minivarianten. Men det kostet noen intense smerter! 

I dag har jeg en dårlig dag. Er kvalm, trøtt (selv om jeg har sovet nok i natt) og uvel i tillegg til de vanlige kynnerne og modningssmertene. Har heldigvis noen snille besteforeldre som har barna noen timer! 

Flere som har sånne dager man bare er kvalm og dårlig? Hadde en sånn dag for et par uker siden også. 

Har faktisk vært litt kvalm om morgenen noen dager. Men det har gått over etter frokost.

Jeg har også endel kynnere, og i dag har jeg hatt endel modningssmerter!! Men har ikke tenkt å la meg lure av det denne gangen ;) (Sist trodde jeg jeg skulle føde fra uke 30 pga alskens smerter. Men fødte ikke før uke 41! Så denne gangen skal jeg ikke la meg lure så lett ;)

Jeg har hatt noen dager med et helt ødelagt bekken etter at jeg skrudde sammen sengen til mini her. Har en sånn Stokke Sleepi som storebror har brukt som sprinkelseng og nå står klar i minivarianten. Men det kostet noen intense smerter! 

I dag har jeg en dårlig dag. Er kvalm, trøtt (selv om jeg har sovet nok i natt) og uvel i tillegg til de vanlige kynnerne og modningssmertene. Har heldigvis noen snille besteforeldre som har barna noen timer! 

Flere som har sånne dager man bare er kvalm og dårlig? Hadde en sånn dag for et par uker siden også. 

Absolutt! Tåler ca null og niks aktivitet for tiden. Støvsuge sofa feks er bekkenmorder nr1!

Sliter litt med å puste siden mini presser på, og halsbrannen blir verre for hver dag. I tillegg har varmen gjort sitt til at føttene mine er to størrelser større enn normalt ;) 

Nå er ferien til mannen over også, så da har jeg barna mye mer alene, men så starter de snart i barnehage og på skole/sfo igjen, så satser på å få slappet litt av da :) 

Ellers så syns jeg egentlig formen er litt bedre nå enn den var for noen uker siden. Så lenge jeg holder meg i ro så er bekkenet sånn noenlunde brukbart, og siden mannen tar mesteparten av husarbeidet så får jeg stort sett hvilt greit. 

Heldigvis så har vi ikke så lenge igjen nå :)

Annonse

Trodde det var i gang i natt, fikk mens smerter både foran og bak i korsryggen, samt at magen var steinhard. Egentlig ganske likt starten på forrige fødsel. Hvert tak varte litt over 30 sek, men ikke kjempevondt. Sto opp for å holde litt mer kontroll på det hele, og kjente at jeg overhode ikke var klar for fødsel nå! Har termin 12 august, og vi har en del ting hjemme som helst må være ferdig før hun kommer( oppussing) Det gav seg etter et par timer, så det var bare lureri. Men håper det ikke blir slik hver natt, er jo supersliten i dag. Er det dette som heter falske rier eller maserier? Kynnere var det ikke. Begynt med akupunktur denne uka, så kan vel ha noe med det å gjøre....

Trodde det var i gang i natt, fikk mens smerter både foran og bak i korsryggen, samt at magen var steinhard. Egentlig ganske likt starten på forrige fødsel. Hvert tak varte litt over 30 sek, men ikke kjempevondt. Sto opp for å holde litt mer kontroll på det hele, og kjente at jeg overhode ikke var klar for fødsel nå! Har termin 12 august, og vi har en del ting hjemme som helst må være ferdig før hun kommer( oppussing) Det gav seg etter et par timer, så det var bare lureri. Men håper det ikke blir slik hver natt, er jo supersliten i dag. Er det dette som heter falske rier eller maserier? Kynnere var det ikke. Begynt med akupunktur denne uka, så kan vel ha noe med det å gjøre....

Eg hadde en helt lik natt forrige uke! Og kjente når det sto på at eg faktisk ikke var helt klar.. Bagen var ikke pakket og det gikk plutselig opp for meg at eg kanskje måtte reise ifra lillejenta før hun våknet.. Så dagen etter gikk med til muyyyye kos og pakking av bag!

Så nå er eg plutselig overklar!!! Termin 16 august :)

Heisann damer. Håper dere raskt får fremgang her! Beklager at fødselshistorien har blitt så forsinket og at jeg ikke har vært aktiv her siste uka, men ting ble plutselig ganske dramatisk i forrige uke. På ondag fikk jeg en ekstremblødning, men etter ambulansetur, noen timer på akutten og tilslutt utskrapning er jeg på bedringens vei. Fremdeles innlagt, men håper på å komme hjem i løpet av de nærmeste dagene.

Håper alle får gode fødselsopplevelser!

Heisann damer. Håper dere raskt får fremgang her! Beklager at fødselshistorien har blitt så forsinket og at jeg ikke har vært aktiv her siste uka, men ting ble plutselig ganske dramatisk i forrige uke. På ondag fikk jeg en ekstremblødning, men etter ambulansetur, noen timer på akutten og tilslutt utskrapning er jeg på bedringens vei. Fremdeles innlagt, men håper på å komme hjem i løpet av de nærmeste dagene.

Håper alle får gode fødselsopplevelser!

Uffda, hørtes ikke noe gøy ut! Håper det går bra med deg og at du er ferdig med dramatikk for denne gang!

Jeg er også klar!! Var ikke det med de to andre. Men nå vil jeg bare bli ferdig! Kom ut!! :)

Skjønner hva du mener, men kjenner også at jeg ombestemmer meg tidt og ofte... 

På en måte vil jeg bli ferdig, men samtidig så er jeg ikke helt i mål enda, og syns datoen for KS egentlig er kjempefin ;) 

Tre uker igjen nå og får bare prøve å nyte det. 

Lykke til til alle augustdamer, det er uansett ikke sååå lenge igjen :D

Er så lei denne ventebobla... Bare gå å kjenne etter...

Merker nettene blir verre og at jeg sliter med å få i meg mat... Spiser jeg ikke får jeg voldsomt blodsukkerfall og er dårlig i mange timer... Ond sirkel det der! Drømmer om en fødsel som starter rundt syv om morgenen... Ferdig uthvilt forhåpentligvis;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...