Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Oi, så spennende junimage og bumblebee :) Da skjer det endelig litt!

Har hatt litt murringer i går og i dag, men det trenger jo ikke bety noe... Mannen mente bestemt på at siden vi har hatt litt sengekos, to ganger i dag faktisk, så blir det fødsel i natt.. Han garanterte det faktisk!! Så da så :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir så frustrert jeg.. En dag i forrige uke fikk jeg regelmessige rier og fikk beskjed om å komme inn på føden. Der trodde de jeg var i fødsel, men så ga det seg så ble sendt hjem. Jordmoren der trodde fødselen kom til å starte igjen innen to dager, men sitter no fortsatt med stor mage jeg! Nesten en uke etter:-( såå redd for å gå over tiden nå etter forrige litt traumatiske fødselsopplevelse der jeg gikk 13 dager over.. Føler jeg bare blir mer og mer negativ nå. 3 dager til termin.. Er imponert over dere som klarer å holde humøret oppe jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 19:12 kom vår vakre skatt til verden. Han er 3265 gram og 51 cm lang. Det gikk veldig greit men var vondere enn jeg husket :P Han hadde litt pusteproblemer i starten, men er frisk og fin.

 

Lykke til resten av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kl 19:12 kom vår vakre skatt til verden. Han er 3265 gram og 51 cm lang. Det gikk veldig greit men var vondere enn jeg husket :P Han hadde litt pusteproblemer i starten, men er frisk og fin.

 

Lykke til resten av dere!

Gratulerer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer bumblebeee :)

Regner med at det er vondere enn jeg forestiller meg ja, selv om jeg vet at det er helt jæveli vondt.

Skinflash: jeg føler ikke at jeg er i så voldsomt godt humør jeg altså, her jeg sitter, nå som klokka har passert midnatt, 8 dager over termin... Er driiiiit lei, to døgn med maserier av og på. Men får jo ikke gjort noe med det, må bare smøre seg med tålmodighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer Bumblebee! Håper jeg kommer etter senere i dag. Kjennes mistenkelig ut som det er rier på gang her. Blir skuffet hvis det gir seg (5 dager over) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Pockahontas!

Jeg sitter her med sterke kynnere (rier??) med ca 7 minutters mellomrom, varierer litt. Er så i tvil, jordmor sa at "du VET når det er rier".. Så derfor tror jeg bare det er kynnere, selv om det er ubehagelig og jeg må konsentrere meg om å slappe av og puste rolig. Noen som kan forklare forskjellen på vonde kynnere og rier?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye Bumblebee!!

 

Og spennende med dere som har kynnere / noe på gang. Her skjer det niks og nada, så en julibaby er jeg sikker på at det blir på meg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håperhåper: visst du må konse om å puste rolig og slappe av er det rier sånn mine har begynt:-) d er nok starten på noe stort detta:-;-) masse lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Bumblebee :) Ja, man glemmer (heldigvis) hvor vondt det er, og som 2 gangs kom jeg med den klassiske kommentaren om hvor dum det går an å bli at man frivillig velger å ha sånne smerter igjen ;)

 

Håpehåper: ofte er det litt glidende overgang mellom sterke kynnere og svake rier. De tar seg jo ofte raskt opp, så kanskje er du ikke i tvil lenger? Ellers erfarte jeg at det gikk utrolig raskt raskt fra litt vondt til ekstremt vondt og jeg var heldig som rakk sykehuset før lillemann valgte å komme ut. Er du 2 gangs vil jeg derfor anbefale deg å gjøre deg klar og ringe føden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håperhåper: visst du må konse om å puste rolig og slappe av er det rier sånn mine har begynt:-) d er nok starten på noe stort detta:-;-) masse lykke til alle sammen:-)

Håpehåper: ofte er det litt glidende overgang mellom sterke kynnere og svake rier. De tar seg jo ofte raskt opp, så kanskje er du ikke i tvil lenger? Ellers erfarte jeg at det gikk utrolig raskt raskt fra litt vondt til ekstremt vondt og jeg var heldig som rakk sykehuset før lillemann valgte å komme ut. Er du 2 gangs vil jeg derfor anbefale deg å gjøre deg klar og ringe føden :)

 

Takk for svar  :) Nå har det dabba av igjen, så det var nok falsk alarm...  -_- Evt modningsrier? Men spennende å følge med på om det skjer noe hos dere andre i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjer det ting. Gratulerer til de som har født. Jeg er nå fem dager over og i morgen er det første kontroll over termin... Og da skal jeg strippes igjen. Drit vondt men det får så være. Hun skal ut!

Endret av lt84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke lureri det her. Kl 11.38 kom Ellen Olivia. 3765g og 50 cm. Hadde 6 cm når jeg kom inn kl 10.00, så det gikk unna ;-) Vi har det strålende! Forsynte meg av litt lystgass og ble klippet, men ble bare noen få pyntesting. Revnet i alle bauer og kanter med storebror, så er glad de klippet når de så det holdt på å revne. Merke det ikke engang. Lykke til alle dere andre, jeg sender et bøttelass med fødestøv ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer pochahontas :) kose deg meg frøkna

 

Vi kan ikke være mange igjen her inne nå??

Kontroll imorra, hvis ikke det skjer noe før det. Og nå er jeg skikkelig lei av å vente...

Tror jeg har laget en lat nudist, som vil ligge naken og fete seg skikkelig opp inni magen. :D

Mens jeg syr og hekler små søte klær for å få tiden til å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin igår. Var hos legen idag og siden hun var usikker på leiet ble jeg sendt på ul på Ullevål. Han ligger fortsatt med hodet ned (snudde seg uke 36), men ganske høyt oppe. Fikk også en sjekk med CTG, men ingen sjekk av modning. Trodde jeg kunne få satt opp for overtidskontroll neste uke nå da jeg var det, men det gikk ikke. 'Hvis alle i din situasjon skulle få satt opp time skulle det bli aldeles for mye administrasjon'. Så min lege må ringe til uken å bestille ny time. Rart. Syns det høres ut som om de fleste av dere har fått boket overtidstime en uke før... Håper det skjedd noe før det da! :)

Endret av Kanelbulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde termin igår. Var hos legen idag og siden hun var usikker på leiet ble jeg sendt på ul på Ullevål. Han ligger fortsatt med hodet ned (snudde seg uke 36), men ganske høyt oppe. Fikk også en sjekk med CTG, men ingen sjekk av modning. Trodde jeg kunne få satt opp for overtidskontroll neste uke nå da jeg var det, men det gikk ikke. 'Hvis alle i din situasjon skulle få satt opp time skulle det bli aldeles for mye administrasjon'. Så min lege må ringe til uken å bestille ny time. Rart. Syns det høres ut som om de fleste av dere har fått boket overtidstime en uke før... Håper det skjedd noe før det da! :)

Ja jeg fikk timen imorra forrige mandag, veldig rart å svare det. Men så har du jo vært til ul nå, så da håper de vel at det ikke er nødvendig med en til neste uke.

Håper for din skyld at du slipper det :)

 

Her er det 5 min mellom hvert tak, jeg ligger rett ut og puster. Men med min flaks stopper det vel snart opp igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg hadde termin igår. Var hos legen idag og siden hun var usikker på leiet ble jeg sendt på ul på Ullevål. Han ligger fortsatt med hodet ned (snudde seg uke 36), men ganske høyt oppe. Fikk også en sjekk med CTG, men ingen sjekk av modning. Trodde jeg kunne få satt opp for overtidskontroll neste uke nå da jeg var det, men det gikk ikke. 'Hvis alle i din situasjon skulle få satt opp time skulle det bli aldeles for mye administrasjon'. Så min lege må ringe til uken å bestille ny time. Rart. Syns det høres ut som om de fleste av dere har fått boket overtidstime en uke før... Håper det skjedd noe før det da! :)

Ja jeg fikk timen imorra forrige mandag, veldig rart å svare det. Men så har du jo vært til ul nå, så da håper de vel at det ikke er nødvendig med en til neste uke.

Håper for din skyld at du slipper det :)

Her er det 5 min mellom hvert tak, jeg ligger rett ut og puster. Men med min flaks stopper det vel snart opp igjen :)

Ohh, så spennende! Gleder meg til å våkne å se hvordan det har gått for deg under natten! Krysser fingrer og tær! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det 5 min mellom hvert tak, jeg ligger rett ut og puster. Men med min flaks stopper det vel snart opp igjen :)

 

Høres mistenkelig ut som rier da! Spennende  :) Stemmer i med Kanelbulle, blir gøy å se her inne i morgen, om det har skjedd noe mer!

Selv har jeg hatt tak som har kommet og gått i hele dag, men det har aldri tatt seg opp. Så det er bare falske greier.. Slitsomt, håper på noe søvn i natt  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle som har født :) Veldig misunnelig kjenner jeg..hehe  :P her venter jeg fortsatt i spenning..men når jeg har kynnere og babyen beveger på seg,kjennes det ut som han ligger nedi hofta mi..han skal jo ikke trykke seg ned dit..har misforstått helt han her..hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra overtidskontroll, baby'n har det bra. De jevne takene stoppet opp i natt. Etter 3 timer søvn våknet jeg av verking igjen.

Men innen vi hadde time på sykehuset stoppet det jo igjen.

 

Nå har jeg blitt strippet, og håper at det vil hjelpe på. Hvis ikke blir det igangsetting på mandag. Hadde 2 cm åpning, men var ikke helt moden. Livmortappen satt visst fortsatt litt bak (eller noe i den duren)

Estimert vekt 3900.

 

Så da er det bare å fortsette å vente på frøkna.

 

Må si at jeg møtte bare hyggelige mennesker idag, selv om det ble mye venting pga fullt kjør der oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...