Gå til innhold

Junimagene i 3. trimester


Blomstogbier

Anbefalte innlegg

Gratulerer Junimage og håpehåper :) Kose dere med de søte små nurkene! Tiden flyr bare avgårde. Mitt nurk er allerede 5 uker og har vokst ut av de minste klærne allerede.

 

 

Lykke til hjemme Junimage :) Fantastisk å komme hjem etter noen netter på barsel - støtter den med lyder! Helt umulig å sove!

Og sengene tar knekken på ryggen min :) godt å sove i egen seng.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine verdier av urinsyre og kreatinin i blodet fortsetter å stige (hvilket tyder på at nyrene ikke fungerer optimalt) så nå blir jeg innlagt og satt i gang. 41+0 idag. Ikke moden i det hele tatt, så GRUER meg til dette. :/ Mannen har dratt hjem for å hente vesken. Føler meg litt snytt på 'vanlig' fødsel... Wish me luck! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verdier av urinsyre og kreatinin i blodet fortsetter å stige (hvilket tyder på at nyrene ikke fungerer optimalt) så nå blir jeg innlagt og satt i gang. 41+0 idag. Ikke moden i det hele tatt, så GRUER meg til dette. :/ Mannen har dratt hjem for å hente vesken. Føler meg litt snytt på 'vanlig' fødsel... Wish me luck! :)

Oi, spennende og skummelt på en gang! Masse lykke til! Snart har du en liten baby i armene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og portishe: God bedring :) kanskje det er kroppen som gjør seg klar, aldri godt å si ;)

Takk for det :) Kan jo tro det! ;) Kos deg masse heime med den lille og resten av familien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff kanelbulle, det hørtes ikke noe særlig ut. Masse lykke til :)

 

Jeg har laget et sovedyr, hun bare spiser og sover, og er så stille. Hvis det fortsetter sånn, kan jeg ikke klage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhh, dette er så kjedelig! Innlagt på tredje dagen med forsøk på igangsettelse. Har hatt saltvannsballong i 24 timer og fått en hormonpille, men her skjer ikke mye! Har blitt litt moden og er tre cm åpen, men ikke en rie. Skal få to til hormonpiller idag. Men tror ikke lillebror vil ut. :/Mine blodprøver ser litt bedre ut, så det er ikke krise. De må utrede hva som kan være galt med nyrene etter fødselen (hvis det ikke går over). Håper dere andre har født!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, Kanelbulle, så synd at ting tar sånn tid!! Bra at du er blitt litt moden da og at blodprøvene ser bedre ut.

 

Her skjer det ikke mye og hadde en veldig deppe-dag igår da jeg bare følte at han aldri ville komme ut. Hadde vært fristende å bare kunne dra til sykehuset å bli igangsatt men skjønner jo nå at det ikke er bare-bare om en ikke er moden.

 

Håper at hormonpillene virker for deg i dag og ønsker deg all lykke til!!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare-bare kan jeg love! I morse tok de vannet og det var helt jævlig siden jeg er så omoden og mormunnen ligger så langt bak. Ingen action dog. Så nå ligger jeg med riestimulerende drypp, men det ser heller ikke ut til å virke. Skal ligge noen timer til - men ellers blir det KS her IDAG!!

 

Fjerde dagen på sykehuset og holder på kjede meg til døds. Hodet er ikke festet, så etter at de tok vannet må jeg dessuten ligge hele tiden... Men nå ser jeg lyset i tunnelen, får nok møte ham i dag på den ene eller andre måten!

 

Veldig rar følelse at det trolig blir KS allikevel. Hadde jo dato for planlagt KS 17. juni grunnet placenta previa og seteleie, men det ble avlyst i siste liten da morkaken flyttet seg og lillen snudde seg. Well, well - ut kommer han vel! :)

Endret av Kanelbulle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj da! Høres jo helt utrolig ut at det skal være mulig å være så umoden når du er såpass på overtid. Men etter så mange dager og forsøk må det være en lettelse å vite at det blir ks i dag da om ikke noe skjer nå.

 

Ikke mange junimager igjen nå vel?

 

Var på kontroll i dag, er 41+0. Hodet hadde faktisk festet seg! Ba jm om stripping, men det ville hun ikke siden det ikke var gått så lang tid og at det sjelden virket på førstegangsfødende mente hun.

 

Fikk mast meg til at hun sjekket modning da. Var ikke åpen i det hele tatt, men var det hun beskrev som "myk". Skikkelig ubehagelig og småvondt å bli sjekket, lurer virkelig på hvor vondt stripping hadde gjort da!

 

Da er det bare å vente og se, skjer ingenting blir det igangsetting om 1 uke.

 

Lykke til i dag, Kanelbulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke bare-bare kan jeg love! I morse tok de vannet og det var helt jævlig siden jeg er så omoden og mormunnen ligger så langt bak. Ingen action dog. Så nå ligger jeg med riestimulerende drypp, men det ser heller ikke ut til å virke. Skal ligge noen timer til - men ellers blir det KS her IDAG!!

 

Fjerde dagen på sykehuset og holder på kjede meg til døds. Hodet er ikke festet, så etter at de tok vannet må jeg dessuten ligge hele tiden... Men nå ser jeg lyset i tunnelen, får nok møte ham i dag på den ene eller andre måten!

 

Veldig rar følelse at det trolig blir KS allikevel. Hadde jo dato for planlagt KS 17. juni grunnet placenta previa og seteleie, men det ble avlyst i siste liten da morkaken flyttet seg og lillen snudde seg. Well, well - ut kommer han vel! :)

akkurat samme som skjedde med meg, bortsett fra at jeg fikk rier etter at legen tok vannet da (på 1 cm åpning, og ingen andre på sykehuset mente de burde ta vannet, men han trumfet det gjennom..da følte jeg meg trygg :P ).. men etter 7 timer med veeldig tette rier og ingen fremgang ble det hasteks til slutt.. Og etter de 4 dagene på sykehus med igangsettelsen, og en uke innleggelse før det var jeg helt utslitt.. så den fødselsopplevelsen frister ikke akkurat til gjentakelse  :P

 

Håper du har fått babyen din nå, eller får den snart  :) Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, kanelbulle... Høres ikke noe særlig ut!

Huff, håper virkelig jeg slipper å bli i gangsatt til uken, har ikke mye lyst til det gitt! Håper du har babyen din nå :)

 

Nei, vi er vel ikke så mange igjen... Jeg er 8 dager over termin, skikkelig kjipt! Føler jeg har mistet "fødemotet" mitt også, men jeg må jo bare henge på når det starter uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold ut jenter :)

Og jeg føler virkelig med deg nå kanelbulle, dette er ingen positiv start på fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med deg nå Kanelbulle og at du har fått babyen din!

 

Selv har jeg blitt innlagt og venter på at de skal ta vannet. Har hatt en del rier, men ikke kraftige og regelmessige nok, men har allikevel fått 5 cm åpning! Så de tror dette kommer til å gå fort hvis riene kommer godt igang etter de har tatt vannet. Så blir nok baby i dag 6 dager på overtid:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så morro skinflash :) lykke til videre idag

Tusen takk:-D de tok nettopp vannet nå og første skikkelig onde rie er allerede unnagjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å få rier i natt, veldig uregelmessige selvfølgelig. Kom med mellom 10 til 20 minutters mellomrom. Dessverre har det gått feil vei... Nå kommer de med en halvtimes mellomrom. Utrolig kjedelig!

 

Så er nok bare "maserier" da kanskje? Greit at det skjer noe iallefall selv om de gjerne kunne få tatt seg opp istedenfor å roe ned.

 

Lurer på hvordan det går med Skinflash og Kanelbulle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho, torsdag kveld kom eeendelig mini! Etter fire døgn med førsøk på igangsettelse som ga masse rier/kynnere (som så bra ut på CTG, men som ikke gjorde vondt i det hele tatt - og dermed var virkningsløse) tok legen beslutt om "haste-ks". Innen fnutter ettersom det ikke hastet såå mye, og det var en like fin opplevelse som forrige planlagte ks. Fra besluttet ble tatt tok det 30 minutter så lå jeg ferdig på operasjonsstuen. Det opplevdes litt mer ubehagelig sammenlignet med forrige ks ettersom lillen lå så høyt opp (ikke festet i det hele tatt) at de hadde vanskelig å få han ut. To leger trykkte på magen og en brukte tang. Nå er magen blå. :/ Føler meg mer sliten etter dette ks enn etter forrige, men det er vel ikke rart etter den "oppvarmingen". Men glad og lykkelig over gutten som endelig er her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag ettermiddag fikk vi endelig treffe gutten vår! Tok tre timer fra de tok vannet til han var ute. Litt over 4000 g og 51cm. Kom hjem fra sykehuset i dag så nå kooser vi oss bare:-)) stort lykke til med fødsel til dere som fortsatt venter! Og stort grattis til deg Kanelbulle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag ettermiddag fikk vi endelig treffe gutten vår! Tok tre timer fra de tok vannet til han var ute. Litt over 4000 g og 51cm. Kom hjem fra sykehuset i dag så nå kooser vi oss bare:-)) stort lykke til med fødsel til dere som fortsatt venter! Og stort grattis til deg Kanelbulle:-)

Takk! Grattis til deg med!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...