Gå til innhold

Maijenter:-)


Bambi14

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Optatium, jeg fikk samme beskjed som My73 for å unngå at Crinonen kom ut igjen.

 

Lykke til alle rugere!

 

Jeg har samme beskjed som Vkristin. Kjemisk graviditet her også :(

 

Nå har vi igjen 3 egg på frys. Satt og snakket sammen i går om vi skal gå videre med en gang (feriepenger kommer) eller vente til høsten. Delte et vinglass på verandaen etter at ungene sov. Glad vi er to om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, da er det vel bra nok ned en luftetur :-)

 

Så leit krepsen! Men det er godt dere er to, jeg hadde ikke orket dette alene tror jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER USABABY :) :) :)

Så fantastisk å høre at du endelig har lykkes, jeg krysser fingrene for to bankende hjerter på UL <3 <3

 

Jeg er bare så vidt innom her, har tatt med en pause fra forumet, og det er deilig. Jeg var så heldig å få et nytt forsøk før ferien, så jeg er i full gang med nytt ferskforsøk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da ser det ut til at det har gått til dundas for oss også.. Fikk ut fire egg, men tre klarte seg ikke. Hva er oddsen for at det ene overlever til imorgen?

Kjenner at det raser inni meg nå, min første skikkelig nedtur....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med ferskforsøk, Evigoptimisten :)

 

Krysser fingre og tær for at det siste egget er det som trengs, Optatium :) Forstår godt at dette var en skikkelig nedtur, men forsøk å tenk positivt. Hva sa klinikken om det ene som er befruktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det ønskegull.. De sa ingenting, burde de ha gjort det? Eneste jeg fikk beskjed om var å ringe igjen imorgen kl 9, skulle slippe å reise inn for ingenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de viste vel ikke så mye i dag. De vet mer i morgen. Håper nyhetene er gode i morgen. Husk det er de kvinnene som får ut et egg på uthentingen som viser seg å være gullegget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så masse tale!!!

 

Vi sitter på riksen og venter på innsett. Det ene egget klarte seg fint, så da får vi krysse fingrene for at spiren klamrer seg fast:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg offisielt ruger!!:-)

 

Ps flere enn meg som syns det spekelumet (eller hva det heter) er det verste med hele greia? Fy flate, vonde saker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Her var det liv i tråden. Gratulerer så mye med positiv test tale 83!

 

Ser også at flere har fått satt inn embryoer nå. Det blir spennende men lange ruge dager for både ønskegull, hubro og opatium fremover! lykke til!!!

 

Jeg har nå vårt til uttak og innsett i København. Fikk ut 10 eggfollikler denne gangen. 7 av dem ble befruktet med ICSI, eller med min mann da og levde på dag en. På den andre dagen hadde jeg innsett og fikk satt opp 3 embryoer. To hadde score 2.0 og hadde fire celler, den siste hadde score 2.1 eller 2.3. Var glad for de to gode embryoene så jeg hørte ikke helt etter hva de sa om den siste. Får satt opp flere pga alder og mange negative forsøk tidligere. Er ikke bekymret for antallet embryoer for jeg har tidligere fått satt opp tilsammen 20 embryoer og bare to har ført til graviditet men mistet de på veien. Nå er det bare å prøve å slappe av så får tiden vise hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med positiv test, tale83 :)

 

Gratulere som ruger på et stk gullegg, Optatium. Det spekulumet (?) er skikkelig fælt. Men sist innsett så tok han et som var mindre, og det var utrolig mye bedre. Selv om det var ubehagelig det også hehe. Jeg synes fortsatt uttaket var verst jeg da :)

 

Lykke til med ruginga, Stjernemagnolia :) Satser på en eller flere fører til positiv test om noen uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen av dere som har fått positive tester fortelle litt om hvordan dere merket det (hvis dere gjorde det) i dagene etter innsettet? Blir jo såklart at man sitter og kjenner etter, hvilket jo er komisk med tanke på at det er åtte timer siden innsett :P Haha..

 

Denne crinone forresten.. den ene sykepleieren sa jeg skulle sette den på kvelden, den andre sa på ettermiddagen. Hvem hadde rett? Eller er det ikke så nøye kanskje :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å ikke kjenne etter, men gjør det jo hele tiden likevel :P Kanskje noen heldige jenter kan fortelle mer om symptomene og på hvilken dag de kjente de?

 

Crinone vet jeg ikke, men kanskje lurt å ringe for sikkerhetsskyld. Jeg tar Lutinus 3xdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønskninger. Det er alltid hyggelig og gir håp for oss prøvere som stort sett sitter inne med all tanker rundt babyprøvingen for oss selv. Selv ønsker jeg ikke å dele prøvingen med mange rundt meg for det blir for personlig og jeg orker ikke forventninger fra andre når jeg har nok med meg selv og alt som skal klaffe.

 

Et embryo hatcher (er klart for å feste seg) ut av skallet 5 til 6 dager og etter uttak og befruktning. Før den tid er det Ovitrelle og Crinone, progestrone tilskuddet som kan gi graviditetssymptomer.

 

Etter disse dagene og embryoet har festet seg begynner graviditetshormoner å produseres i kroppen. I starten er det lite hormoner og det er både vanlig å kjenne noe men for mange er det også vanlig å ikke kjenne noe før positiv test stadfester graviditet. Det er ofte Crinonen som vi bruker under assistert befruktning som spiller oss et lite puss og gir graviditetssymptomer tidlig i prosessen. Selv har jeg hatt ti innsett og har vært gravid to ganger etter det men jeg har ikke merket forskjell fra de gangene jeg har hatt negativ test og positiv test før jeg stod med testresultaten i hånden. Det kan være individuelle forskjeller og noen produserer mere hcg i starten enn andre så noen kan kjenne graviditetssypptomer tidlig for oss andre er det bare å ta tiden til hjelp.

 

Crinone settes som sakt to ganger om dagen. På resepten fra Rikshospitalet står det "1applikasjon i skjeden 2 ganger daglig. En morgen og en ettermiddag. Lett aktivitet etter innsetting".

 

Det viktigste er at den settes to ganger om dagen. Crinone frigir langsomt progestrone fra hver applikasjon i minst 3 dager. Kroppen får det den trenger om du setter den på kvelden eller ettermiddagen. Jeg tar Crinone når det passer seg og har aldri vært nøye på tidspunkter da det er depotmedisin.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt lutinus 3xdag, kunne stoppe etter 14 dager da det var fersk forsøk. Hadde det vært fryse forsøk måtte jeg hatt fortsatt med det lengre.

Jeg hadde mange tegn som jeg ikke torde å tenke var positivt fortegn pga jeg har hørt det at det ikke forskjell på de fleste tegnene om det er neg eller pos på prøverør. men innerst inne tror jeg man likevel får en følelse likevel. Dette var mitt første prøverrør forsøk, men jeg har jo prøvd lenge med andre metoder og skuffelse på skuffelse og da har jeg som regel merket at jeg ikke har blitt gravid.. (Dette blir mitt 2 barn, men dessverre så gikk datteren min altfor tidlig bort 2,3 år gammel.)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med positiv test tale83:-)))

Så godt å høre at det gikk fint i København Stjernemagnolia!! Krysser alt jeg har for at et eller flere fester seg og gir deg ønskegull denne gangen:-)<3

Gratulerer som ruger Optatium:-) det er bare ett gullegg som trengs, det har jeg erfart 2 ganger, da kun ett egg har vært bra nok på dag 2 på mine 2 innsett/forsøk og begge gangene har ført til graviditet;-)

Ang symptomer så visste jeg at jeg var gravid 8 dager etter uttak første gangen, for kjente det på hele kroppen, men denne gangen merket jeg ikke noe før lenge etter testen på sykehuset.., så er nok veldig varierende;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...