Gå til innhold

Ikm uke 5


idasecret

Anbefalte innlegg

Blir nok en test her på kørdag også:) Spent!!

 

Her ved de fleste rundt oss at vi prøver på 3. mann. Ikke foreldrene til samboeren da... Klarer liksom ikke holde munn når det gjelder sånn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg begynner å bli utålmodig. ikm på tirsdag (6 dager) og jeg begynner allerede å tenke på å teste, men skal prøve å holde meg i skinnet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke på testinga jeg også, men bestemt meg for å vente til - februar, så får vi se om det går:-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg du skal;)

 

Her blødde jeg litt når jeg var på do igjen i dag også, så tviler sterkt... Er mok syklus på bærtur her:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er skikkelig kjedelig å vente !!!!

hvis jeg følger 26 dagers syklus som jeg har hatt de to siste syklusene så er IKM om en uke!!

Føles som en evighet!!

Merker ikke noe spes i det hele tatt.... litt stikking nede i lyskeområde her et par dager, ikke vondt bare kjente at noe skjedde.. men det trenger jo ikke bety noen ting!!

 

Vi får vente videre i spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe jeg har kjent samme stikkingen, men tenker som så at nå er jeg blitt galen og bare prøver å kjenne altfor godt etter om noe kjennes "annerledes".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... ja vi kjenner jo etter symptomene hele tiden så vi merker nok ting vi ikke ville lagt merke til ellers ; )

 

vi får overanalysere og leite etter symptomer en uke til så sitter vi snart med svaret : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det full overanalysering etter symptomer også, hehe! Litt stikking og vondt i brystene, men sistnevnte har eg hatt de to siste syklusene så...

Ser at mange tester mye, jeg tester sjelden med graviditetstest.. Pleier som oftest å få mensen på IKM, ellers kommer den en dag eller to tidligere. Aldri for sent.. Nå vil jeg at den skal vær for sen, type et år for sent, hehe! Håper mange lykkes denne mnd, lykke til jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøveå la være å teste før 31 denne gangen.. IKM dagen er som sagt et sted mellom 31.jan og 2. feb : ))

 

Så får vi se om jeg klarer å vente så lenge..... er vel fare for at jeg svir av en test 29 eller noe sånn hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 dager igjen til IKM.. Salte mi tid..!!!!

Pleier alltid å få mens smerter rundt ei uke i forveien, så venter spent på det ;)

Hadde myyye mensmurringer med begge de andre ungene.. De var ikke planlagte.. Men vi hadde en svært ugunstig prevensjon da.. Svingen metoden.. Så der gikk vi på to smeller gitt..!

Men hvertfall.. Den uken mensen skulle komme og en uke eller 2 etterpå var det MYE menssmerter! Kraftige au.. Sånn at jeg gikk med bind på meg -.- men spirene satt di :D

Tiden går virkelig seint!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vente tiden er lang.. Blir nok en test på lørdag/søndag her. Men etter to friske små blødninger på dag 20/21, så veit ikke jeg.. Tenkte kanskje det blir tvillinger, to festeblødninger:p Lov å håpe, eller vet ikke helt hva jeg håper på da:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ganske så sikker på at jeg ikke er gravid :( Nå som jeg har begynt å måle kroppstemperaturen er den ganske lav i forhold til det den var sist. Jeg kan heller ikke se å ha luteafase denne mnd. Blir ikke overrasket hvis jeg får tr. Skal uansett til lege i februar. Jeg har fortalt at vi prøver til mine nærmeste venninner. Angrer veldig da de spør hele tiden om jeg er gravid. Slitsomt!! De blir også veldig overrasket over at det tar så lang tid. For de ble gravide med en gang de, null problemer... Og da ser de på meg som om det er noe galt med meg (selv om jeg har vært til utredning og alt ser ok ut). Min familie har begynt å mase også og jeg har ikke lyst til å fortelle dem at vi sliter og har prøvd lenge og alt det der. Jeg har mest lyst til å si at dette er et privat og følsomt tema som ikke angår dem! Det gjelder alle de andre også! Liker ikke dette presset jeg får av familie og venner. "Du må ha barn snart", "klokka tikker", "du blir ikke yngre". Pass dine egne saker! - skriker jeg innvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er love å si det høyt da, Vera831. Om enn ikke skrike det.. :) Jeg sa rett ut til min familie at de skulle slutte å mase og at de kan være sikker på at når den dagen kommer så skal de få vite det. Og mine venner spør aldri, de vet at jeg prøver, sliter og kommer til å si det på min egen måte når den tiden kommer, uten å måtte svare "nei, fortsatt ikke gravid.." hele tiden. Håper du får hjelp når du skal til legen i februar (eller at tr ikke kommer!)

Jeg har vært på ultralyd hos gyn, og alt ser ok ut hos meg (vet at flere tester må til for å si sikkert at ingenting er galt), men mannen vil prøve litt til før han tester seg. Så da må jeg bare respektere det og vente i spenning. Begynner å bli *utålmodig*!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om å måle deres kroppstemperatur en dag og sammenlikne? F.eks. lørdag morgen? Kanskje vi kunne se ut fra temp hvem som er gravide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri målt etter kroppstemperatur i løpet av syklus, finner EL ved tester de gangene jeg har gjort det.. Så tror ikke jeg er noe sammenligningsmaterialet.. Er det spesielle måter dere tester etter temp på? (Mulig dumt spm her, men jeg vet ikke jeg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til

Jeg har aldri målt etter kroppstemperatur i løpet av syklus, finner EL ved tester de gangene jeg har gjort det.. Så tror ikke jeg er noe sammenligningsmaterialet.. Er det spesielle måter dere tester etter temp på? (Mulig dumt spm her, men jeg vet ikke jeg..)

Jeg har også brukt EL tester men etter et helt et år uten resultat har jeg gått over til å måle temp. Måler med vanlig digitalt termometer under venstre arm hver morgen (tidspunktet varierer alt fra kl.6 - 11). Føler jeg får en del info om EL og når tr nærmer seg.. Nå vet jeg også hva min "normale" kroppstemp er. Så jeg ser raskt hvis noe "skjer" eller "er i veien", hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg noterer ned hvis jeg drikker alkohol, er syk osv. Alt det påvirker temp. Det er i alle fall billigere enn å kjøpe EL tester :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok billigere ja. Jeg kjenner ganske godt når jeg får eggløsning, og hver gang jeg har testet med billigtester så har det stemt.. Så kanskje jeg er heldig, føler at å måle temp hver morningen blir litt for mye, jeg tenker så mye på graviditet fra før at jeg føler jeg ikke trenger mer "stress" rundt prøvingen, hvis du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff, 5 dager til ikm!! Hvorfor føles det alltid like lenge til, denne ventetiden til ikm? Etter 5 pp er jeg lei av å vente på skuffelsen. Når skal det bli våres tur:/ vet at 5 pp ikke er lenge, men vi så for oss at det skulle skje med en gang. så feil man kan ta. Har enorm beundring for par som prøver i årevis, hvordan man finner styrke og tålmodighet lurer jeg på, sukk..

 

jeg merker ingenting på at noe er på "gang". Det er slik det har vært hver måned. Har hørt så mye om festeblødning og murringer, så nå går jeg og innbiller at jeg har murringer, hehe:) blir litt koko av å være en prøver. Hvordan er det med dere?? Noen som fornemmer noe eller føler noe er på gang?

 

Ha en strålende dag og tvitvi til den kommende uken!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose: Atypisk lungebetennelse.... da sitter sikkert ikke bøllefrø denne mnd heller stakkars.... feber og sånn er vel sikkert ikke det gunstigste...

 

legen ville gi meg antibiotika men da jeg sa at jeg ikke brukte prevensjon og ventet mensen neste uke ville han avvente...

Så da sitter jeg her og tar tiden til hjelp... tar paracet og med to bomullpads i nesebora hahaha gidder ikke snyte meg mer så de fungerer som propper ; ))

 

God helg alle sammen.... jeg skulle egentlig vært på nattevakt i natt men nå blir det sofaen og så får mannen i huset ta på seg sykepleiroppgavene og jeg leke pasient : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose: Atypisk lungebetennelse.... da sitter sikkert ikke bøllefrø denne mnd heller stakkars.... feber og sånn er vel sikkert ikke det gunstigste...

 

legen ville gi meg antibiotika men da jeg sa at jeg ikke brukte prevensjon og ventet mensen neste uke ville han avvente...

Så da sitter jeg her og tar tiden til hjelp... tar paracet og med to bomullpads i nesebora hahaha gidder ikke snyte meg mer så de fungerer som propper ; ))

 

God helg alle sammen.... jeg skulle egentlig vært på nattevakt i natt men nå blir det sofaen og så får mannen i huset ta på seg sykepleiroppgavene og jeg leke pasient : ))

Uff stakkars... God bedring!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kjøpt en test i dag og den ligger og roper på meg. Vet ikke om jeg klarer å vente til i morgen tidlig. Morgenurin er ikke eksisterende her i huset da jeg Vanner like ofte som en 70 år gammel mann. Skal spare i 4 timer kanskje kanskje ikke og vanne i en kopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kjøpt en test i dag og den ligger og roper på meg. Vet ikke om jeg klarer å vente til i morgen tidlig. Morgenurin er ikke eksisterende her i huset da jeg Vanner like ofte som en 70 år gammel mann. Skal spare i 4 timer kanskje kanskje ikke og vanne i en kopp

spennende spennende! Vil helst be deg vente lengst mulig, kanskje til søndag morgen? Men vet det er lettere sagt enn gjort :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...