Gå til innhold

Ikm uke 5


idasecret

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

da er vel de mest fruktbare dagene over for denne gang....

Sex har vi hver dag omtrent uansett så da regner jeg med å ha truffet på EL : ) haha

 

 

Så da er det bare å krysse fingre og tær, smøre seg med tålmodighet og vente på IKM som er et sted mellom 31.jan og 2 feb

 

vente vente vente vente!!

 

Heldig du, som har kommet over EL og er klar for at mensen IKKE skal komme. Nervepirrende og spennende venting :) Krysser fingrene for deg. Håper spiren sitter denne gangen :) For oss begge :) Du snek deg jo inn en hel uke før meg denne gangen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jo ikke testefor EL da men..... etter mine og MAM sine beregninger er EL over hvis jeg går utfira 26/27 dagers syklus...

I går ble det ikke noe på meg for jeg har vært på nattevakt inatt hehe... men vi har hvertfall hatt sex de rette dagene : ) Så da får vi vente å se hva som skjer.... Denne gangen klaffer det for oss begge to møøøø ! Det hadde vært gøy : =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiaia!! da var de laaaaaange dagene til ikm kommet. Har ikm 30 januar. Føles såå lenge til. Ønsker oss mer enn alt en bebis i hus<3 jeg prøver å ikke tenke så mye på det, men allikevel lever tankene sitt eget liv. Går å kjenner etter kroppens signaler, uff men blir lettere koko av dette:) noen tips på hvordan man kan få mer avslappet holdning ??

:)

Lykke til alle sammen, håper vi er mange som kommer til å flytte over til 1 trimester<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi saster på å flytte inn der om noen dager... IKM et sted mellom 31 jan og 2.feb for meg... etter siste sykluser å beregne på 6 dager er det 31... HVer mnd sier jeg til meg selv at jeg ikke skal teste før IKM, men vi får se om jeg klarer det denne mnd..... er bare 4.pp men blir fort lei sånne hvite dumme tester ; ))

 

Gleder meg så sinnnsykt til å bli gravid.. gleder meg til kvalme, trøtt og bli rund som ei kule : )) Så den dagen den testen lyser GRAVID mot meg kommer jeg vel til å hoppe i taket!!v Lykke til alle sammen! Masse masse lykke til : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært greit med sykluser på 6 dager ja! ;) hadde positiv EL-test først i mårrest og fikk lagt inn aksjer med en gang. Har ikke vært så mye action tidligere denne pp'en, da det har vært mye styr med flytting og masse besøk siste uka. Men satser på at et par ganger rett rundt EL gjør susen! Lykke til for alle i DPO-land og for de (som meg) som fortsatt er opptatt med aksjelegging..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk max på CBFM fredag og i dag. Men fikk lakt inn aksjer på torsdag kvelden. Men gubben er hos svigers og pusser opp stova og reiste fredags morgon og kommer igjen søndags kvelden. Tok nett ein EL test og den er på retur. Kan Torsdagen ver OK eller for tidligt ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mitt deprimerte hjørne idag og føler jeg må dele dette med noen. Min mann er alltid positiv og sier "slapp av kjære, du blir gravid du også". Men etter 18pp blir jeg av og til bare helt GAL av ventingen! Jeg blir sinnsykt sjalu på ALLE som blir gravide. Føler også at alle kjendiser blir gravide hele tiden. Nå skal jo Shakira snart føde sitt første barn og Kate Middleton er gravid i 4 mnd. Hva med meg?! Når skal jeg oppleve dette?? De to siste månedene tar jeg kroppstemperaturen hver dag og har lest at ved eggløsning skal kroppstemp holde seg forhøyet frem til tr. Vel... Dette har ikke skjedd! I går var temp. 34,7 og idag 35,8. Og før dette hoppet tempen opp og ned så å si hver dag. Den var lite stabil for å si det sånn. Håper inderlig at den holder seg høy fra nå av. Av og til lurer jeg på om jeg kanskje har eggløsningssvikt. Jeg tenker hele tiden at "det må være noe galt med meg". Hvorfor i alle dager tar det så laaaang tid å bli gravid? Jeg går til legen igjen i februar hvis jeg ikke blir gravid nå og kommer til å be om pergotime og vaginal ultralyd. Uff, dette ble langt, men måtte bare få ut frustrasjon. Visste ikke at det var så vanskelig å bli gravid! Det er virkelig en tøff tid :(

Endret av Vera831
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler veldig med deg, Vera831 - og alle andre som blir oppgitt iblant. Jeg sluttet på prevensjon i aug 2011. Har ikke prøvd aktivt siden da, men heller ikke avstått fra sex, så sjansen skulle jo være der. Jeg tenker også at "alle andre" blir gravid, og tenker at hvorfor ialledager er det ikke meg - urettferdig!! Har merket at det hjelper å fortelle det til mine nærmeste venner, så jeg kan få litt frustrasjon ut når det plutselig kommer. At vi ikke skal tenke på baby så mye er bare tull, tankene lever som sagt sitt eget liv og det første og siste jeg tenker på i hverdagen er nettopp baby.. Håper dere (og vi) lykkes snart !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nå en legger merke til ALLE de andre som blir gravide!! Det gjør ikke vente tiden noe raskere nå det er snakk om 4 uler mellom hver gang man kan teste.. Det er LANG tid! Gikk ikke forrige mnd, å det føltes lenge å bare ha ventet til nå! Så jeg føler veldig med deg!!

Men er det ikke en begrensning på hvor lenge man skal prøve før man får hjelp til videre utredning??

Hvis du skal til legen i februar, så hadde jeg prøvd å legge litt ekstra trykk på at det påvirker alt å gå så lenge å prøve uten å få hjelp! Så skal du se du får :) men denne mnd krysser vi ALT for at den sitter!!! For oss alle!! Spesielt deg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du er lei av å vente..:( er 3 pp for oss.. Og jeg tenker også om noe er i veien .. Det blir vel fort slik vi tenker når ikke det går med en gang.. Men det vil nok gå for alle! Og hvis ikke det går på vanlig vis, finnes det masse hjelp å få! Men herregud hvor kjedelig det er å vente!! He he, jeg trodde det ville gå med en gang! Lykke til alle sammen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera831

Kjenner meg veldig igjen i da du skriver, her prøvde me i 1 år på første, da var kjempe slitsomt psykisk og ikkje klara å bli gravid uansett kor masse ein prøvde. Hjelper heller ikkje å sjå barnevogner, babyer eller gravide overalt...

Her trur eg faktisk da hjalp å slappa av og ikkje stressa med da. Eg planla den mnd eg blei gravid at til høsten så skal eg begynna å trena og oppsøka lege om eg ikkje blei gravid før.

 

No har eg ein gutt på nesten 1 år og har begynt å prøva på nr 2 :P hehe:) Si da tok så lang tid med første så er da greit å begynna snart :) Sjøl om ikkje alle forhold er 100 % tilrettelagt for da så er da jo trossalt 9 mnd ein går gravid så ting kan ordna seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så stille her inne akkurat på denne tiden, da det er like etter EL for de fleste og no gjenstår bare..venting..!

Så jeg tenke å spørre; er det noen som vet at dere prøver?

For vår del tenkte jeg å holde det hemmelig, men etter en del mas fra familie og noen venner bestemte jeg meg for å si det som det er, at det tar veldig (!) mye lengre tid enn forventet. Har merket at det ikke er noen spørsmål etter det, og det er veldig deilig. Flere som har fortalt det til sine nærmeste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstra mi vet det og et par tre venninner.... moren min vet at jeg tok ut spiralen i oktober, men ikke at vi prøver på å bli gravide : ))

 

Er ikke så flink til å holde munn om sånnt egentlig : ) og tenker at dersom det tar lang tid så er det jo greit at noen rundt deg vet det : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det et vennepar som vet det (håpte liksom det skulle smitte over på di au )!! Åsså vet min nærmeste venninne det ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye venting nå:) Jeg synes denne tiden går mye senere enn den ventetiden før EL! Er egentlig merkelig for til vanlig synes jeg mens kommer altfor kjapt, føler jeg akkurat har hatt det når det plutselig er tid for det igjen! men nå virker det som det er evigheter i mellom!! Jeg har kun fortalt det til en venninne:) hvis det går lenger tid tror jeg etterhvert kanskje jeg vil fortelle til noe familie .. Men slik som det er nå vil jeg vente litt.. :) er det noen som kan merke noe? Eller er det altfor tidlig kanskje? Jeg har vært gravid før og da merket jeg absolutt ingenting, mer lyst pp snop, men slik har jeg det av og til uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vi nærmet oss et år med prøving med første mann, så bestilte jeg time på volvat. Det fikk jeg invendig ul, også snakket vi litt om veien videre. Skulle prøve et par måneder til, så kunne vi komme tilbake, for litt mere prøver, og evt. mer snakk om prøverør. Tror det gjorde mye å se at alt var bra, ho så også at jeg nærmet meg el da, litt stilig. Også tok det vel et par måneder, so satt den gitt. Samboeren tok sed test også:)

 

Kanskje det er alt som skal til, for å få dere til å slappe av litt igjen?

 

Man får time fort også, går du igjennom legen, kan det ta laaang tid..:/

 

Her tror jeg ikm blir i uke 5. Har hatt en mens etter fødsel, er på dag 19 nå, og blør plutselig friskt i dag. Ikke mye, men måtte ta på innlegg nå. Så får vi se da, hva dette er. Har testet etter el i snart 10 dager, var vel sterkest rundt dag 13-14, men den var ikke positiv, så har egentlig ikke funnet el enda.

Her har vi en gutt født 16.10.10, og 16.09.12. Vi stresser ikke enda, kan fint gå et par måneder til for min del, men brukte et år på første mann, og over 6 måneder på andre, så vet jo at det kan ta litt tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen går det med dere da ? :) vet ikke engang om jeg har hatt EL jeg.. ikke ømme pupper slik jeg pleier,kun økt utflod og litt stikking nederst på ene siden av magen. Tror syklusen er helt fuckedup etter SA'ene.. så for alt jeg vet så har ikke ikke EL vært og ikke sikkert IKM er 2.feb heller.. blæææ,jeg gir opp snart!jeg synes d kan klaffe snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde max på Fredag og Lørdag men fekk KUN lakt inn aksjer på Torsdag. Så her er sjansen lik 0.

 

Anonym poster: 3436f524739ac8c2ce6c4c43160d67b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det flott flott :) har begynt å vente litt kjenner jeg ja ;)

Føler ikke at jeg er gravid denne mnd.. Men vi får vente å se !! Skal teste på lørdag 2 februar! Har ikm 30 januar, men mannen vil vi skal vente til noen dager etterpå :) brant jo av to tester sist mnd, fordi jeg ABSOLUTT. Måtte teste før IKM..! Hehe.. Lenge leve tålmodighet å sånt!

Idag er det bare 1 uke til IKM.. Blir laaang tid å vente !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...