Gå til innhold

IKM uke 49


ღ adealsadeal ღ

Anbefalte innlegg

Helt enig, ukene mellom TR går utrolig mye senere nå enn før :S

Men sånn er det vel når man venter i spenning :)

 

Her tror jeg EL var onsdag, men kan ha vært tidligere også, gikk tom for EL tester og har ikke fått kjøpt nye enda :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sporty83

...argh.. positiv eggløsningstest på dag 3!!! og eggløsningssmerter (stikk og press på en side). Paranoid som jeg er tenker jeg nå at egget sliter med å løsne og at jeg kanskje ikke får eggløsning:/ HURRA for krisemaksimering! Umulig å ikke tenke på om man er gravid/ikke når man går inn for det? Forrige pp følte jeg alt dreide seg om tanker rundt om jeg var gravid, så mye at jeg sleit med å konsentrere meg på jobb og følte alt var litt meningsløst.. Vil bare bli gravid så jeg kan komme meg "videre". Ufattelig frustrerende at dette er noe man ikke kan råde over,- det hjelper kun å "jobbe" hardt og målbevisst til en viss grad,- resten har ikke så mye med egeninnsats å gjøre... Ventingen gjør det ikke noe lettere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Til tross for at jeg i de to forrige pp sa at jeg tar en pause, så hiver jeg meg på her. Vi har egentlig ikke prøvd på ordentlig noen gang, til tross for at vi både har en datter på straks året, samt at jeg har "meldt" meg på IKM-trådene her i høst. Vi har liksom bare hatt sex uten å prøve å time det på noen som helst måte, og sagt at "skjer det, så skjer det - og da er det kjempehyggelig".

 

Jeg har sittet med EL-tester i lang tid, men aldri giddet å teste skikkelig. Har bare tatt en test i ny og ne. Så har faktisk aldri fått positiv EL-test. Før nå igår! :) Jeg testet meg tre ganger (morgen, ettermiddag, kveld) for å virkelig se at det kroppen min sier til meg stemmer (har alltid hatt en viss peiling på når EL er, kjenner det på kroppen). Og igår satt testen :) Og i dag kom de velkjente smertene. Datteren vår sov søtt, og jeg gikk til mannen min og spurte "er du med på å prøve å rekke barnehagefristen?". Og han sa ja :) Så for første gang gikk vi virkelig inn for å lage et barn. Det er så spennende! Kjenner jeg gleder meg til IKM :)

 

Vet ikke helt sikkert når IKM er, i og med at jeg har EL på dag 20. Sist måned kom mensen på dag 28 likevel. Så hvis den gjør det denne pp også, så har jeg IKM 4.desember. Skriver meg opp på listen og krysser fingrene for oss alle sammen!

 

Mandag 03.12

Polarqueen

 

Tirsdag 04.12

Lilita85

FirstAidKit

 

Onsdag 05.12

adealsadeal

Vekt81

 

Torsdag 06.12

Vandrende

81-mamma❤❤

 

Fredag 07.12

HALLOSEN

Anette1987

Symbio

 

Lørdag 08.12

Siljefk 2pp

Sporty83 2pp

 

 

Søndag 09.12.

ingunn1504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det blodslimete utflod som kommer innimellom, har kommet siden søndag. Skjønner egentlig ingenting..

Men en god følelse får man jo akkurat ikke!

 

Har alle passert el og er inne i den søte ventetid...? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty83

Her er det blodslimete utflod som kommer innimellom, har kommet siden søndag. Skjønner egentlig ingenting..

Men en god følelse får man jo akkurat ikke!

 

Har alle passert el og er inne i den søte ventetid...? :P

 

Har du hatt det tidligere? Jeg har aldri blødd ifb. med eggløsning eller spottet som jeg har lest flere andre gjør så er litt usikker. Ifb. med eggløsning har jeg lest det kan være et tegn på at man er ekstra fruktbar, men om dette går over en eller flere dager vei jeg ikke:/

 

Er 1-2 dpo, og vurderer å løpe og kjøpe meg wild yam, noen som erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det vel og gått over i venting tror jeg. Jeg kjenner lite til el, derfor begynner jeg med CBFM neste pp for å se når i syklusen min jeg har el. Blir litt ekstra utålmodig av å ikke vite når den er, og om vi bommer helt på aksjeinnleggingen i forhold til når jeg faktisk har el...

 

Kjenner og jeg syns tiden går mye saktere nå mellom menstruasjonene enn den gjorde før når vi ikke prøvde. Flere som har samme følelsen, eller bare jeg som blir småsprø?

jeg har det som du ifht el! Hvis jeg ikke tester etter el blir det stress hele md, for må legge inn aksjer tilfelle el er tidlig eller sen. Merker heller ikke mye til el. Når vi ikke prøver merker jeg ofte litt el-slim, men når vi prøver så renner jo sæden ut hele tida, så da merker jeg ikke el-slim. Når jeg tester etter el slapper jeg mye mer av etter el, da er jobben gjort, og det er bare å vente.

Og tiden går mye saktere ja!!! :) men siden jeg har to småtroll hjemme, og dette er første pp, så har jeg litt tålmodighet enda. Men jeg pleier å ha liten tålmodighet, så kommer til å bli småsprø dagene før ikm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg 7 dpo og klarte ikkje og holde meg. Måtte teste, Veit ikkje kva eg skal sei men synest jeg ser skyggestrek.

Omg!!!! :) så spennende!!!! Krysser fingre for deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty83

Ja da er jeg 7 dpo og klarte ikkje og holde meg. Måtte teste, Veit ikkje kva eg skal sei men synest jeg ser skyggestrek.

Omg!!!! :) så spennende!!!! Krysser fingre for deg :)

woho!! Krysser for deg her og!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele syklusen min er tydeligvis enda på bærtur etter MA i juli. Må si det føles ut dom kroppen min bruker laaang tid på å komme i rett syklus igjen. Det er så mye småpjusk at jeg ikke gidder å skrive det ned her. Men for å si det sånn er det ikke sikkert jeg er i rett ikm gruppe engang. I "vanlig" syklus hadde jeg fått mensen til helga. Men eggløsning var så sent at jeg håper ikm er forsøvet 14 dager. Men jeg har mine tvil.

 

Skyggestrek? Hmm, kaan være noe der da, hallosen! Hold oss oppdatert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ein test til i dag og i dag er det verken skyggestrek den er blendahvit. Hadde nok rett den typiske skyggestreken.

 

Fekk vennina mi til å sjå på den og ho ser ein skyggestre men ingen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallosen: det er jo enda muligheter :) du får bare fortsette å teste :)

Symbio: så kjedelig med både MA, og ustabil syklus da! Får håpe den blir normal nå, og at du blir gravid strax :)

 

Her er det 6 dpo. 8 to go....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere begynt symptomjakten? Her kjenner jeg etter hver minste stikking i mageregionen, men må vel innrømme for meg selv at det er ingenting utover normalen desverre.. Men er visst mange som aldri har symptomer før en stund etter IKM så depper ikke av den grunn. Lurer litt på å starte testingen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holdt på å svime av et par ganger i dag. Tenkte med en gang: symptomer? Men nå hadde jeg spist litt lite, så kan like godt være det;)

 

Erfaringsvis vet jeg at forrige gang hadde jeg mest symptomer den md jeg ikke var gravid (de forsvant selvfølgelig tvert mensen kom), og minst den md jeg var gravid! Så denne gangen tror jeg ikke på symptomer.. Iallefall ikke mye ;)

 

Skal prøve å holde meg så lenge som mulig m å teste. Blir iallefall ikke denne uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greier ikke holde meg så lenge, har null selvdisiplin på sånt! Men kunne jo selvsagt drøyd det en stund til.. Vet jo at en negativ test nå ikke trenger å bety noe. Men hva om den er positiv? Argh, vaaaaanskelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo i grunnen rett i det, negativ behøver ikke bety noe.. Jeg har alltid testet så nært ikm at neg er neg! Men jeg prøver å holde meg. Får jeg neg så er det greit å få mensen kjapt å komme i gang med ny pp. Er den positiv blir jeg bare mer nervøs for at noe skal gå galt jo tidligere jeg får positiv test. På den andre siden er jeg jo nervøs hele svangerskapet uansett, så det spiller vell ingen rolle egentlig.. Får se hvor lenge jeg holder! Ikm torsdag neste uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi også på symptomjakt!Selvdisiplinen er vel så der...hihi..vi får nå se når jeg tester..

På fredag, blødde jeg neseblod helt plutselig da jeg stod opp, noe som har skjedd veldig hyppig i mine to forrige svangerskap....så begynte å tenke tanken på at det kanskje har klaffet...

Ellers så er jeg litt smågroggy, men det trenger absolutt ikke bety noe...Forresten, har fått noe rødt utslett i ansiktet, kanskje det er hormoner som gjør det...aldri hatt noe sånt før..Klør litt og småflasser, jeg smører...blir liksom ikke noe bedre..Noen av dere som har vært plaget av noe slikt i et svangerskap tidligere?

Også har vi ømme bryster,...hihi...det var vel det..;););)

Det blir spennende å se da..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som flere av dere har spennende symptomer her gitt!

Selv ned denne "blødningen" har jeg også litt jakt etter små spor av graviditet. Ble plutselig kjempe kvalm på jobben i dag, å så kom jeg på at jeg ikke hadde spist frokost i dag. Med mat i magen var formen så fin igjen! Ellers er det ingenting, kanskje en anelse murring, men tenker det er disse blødningene sin skyld. Men jeg kommer ikke til å teste før tidligst mavdag, da er jeg vel 9dpo.

 

Håper på mange positive tester til uka!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sporty83

virker som det kommer til å klaffe for flere denne mnd,- så spennende! jeg er bare 3 dpo.. og merker ingenting annet enn dundrende hodepine, som jeg aldri har ellers forøvrig, men sov litt lenge i natt - er nok forklaringen på det.

Til helgen begynner julebordesesongen, og da dukker selvfølgelig dilemmaet opp, skal jeg drikke eller ikke? Jeg har allerede bestemt meg for at jeg skal drikke med måte så lenge jeg ikke har testet positivt. Hva praktiserer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg styrer unna alkohol i DPO-land. Har heldigvis ikke julebord før om to uker, så da vet jeg sikkert! Det er vel litt delte meninger om dette, men for min egen del vil jeg være på den sikre siden..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver og legge ut eit bilde fra testen min. Korleis gjør jeg det ?

 

Vil høre om dokke ser den skyggestreken som dukka opp igjen på testen som jeg tok no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg litt usikker på hvilken DPO jeg er på! hadde positiv EL test både mandag og tirsdag (svakere enn mandag) forrige uke.. Er jeg ca 7-8 DPO kanskje? Er i PP3 nå og synes selv jeg hadde haugevis av symptomer de andre gangene, men da var jeg jo ikke gravid..hehe! Denne perioden kjenner jeg litt mindre etter, eneste så langt er tidligere ømme bryster enn de andre gangene...

Skal på julebord fredag, vil gjerne teste pga alkohol osv, men lurer på om det kanskje blir for tidlig? Tror IKM blir mandag eller tirsdag neste uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, om du får en negativ test på fredag kan den fortsatt bli positiv noen dager senere.. Har lest på forumet her der flere ikke hadde fått pos før flere dager etter IKM. Men for nyskjerrighetens del kan man også teste pos allerede på dag 7 mener jeg å ha lest.. Men varierer nok fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...