Gå til innhold

IKM uke 49


ღ adealsadeal ღ

Anbefalte innlegg

Noen andre enn meg som syns dagene fra mens til EL er lengre enn dagene fra EL til IKM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen andre enn meg som syns dagene fra mens til EL er lengre enn dagene fra EL til IKM?

 

Ja! Enig! Jeg tror det er fordi da føler jeg presset på å treffe el, ha masse, masse sex osv. Når el er over, er det bare å slappe av og vente. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes igrunnen denne uka har vært lang ja. Har gått å ventet på å prøve, så når 1 pp er i gang er det litt stort, men så skjer det jo ingen ting... Blir liksom gående å vente....

 

Men synes uka før ikm er mye mer nærvepirrende.. Får aldri sove natten før jeg skal teste. Er alltid så ekstremt spent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger nå inn aksjer stort sett hver dag eg ikke jobbe natt.. Er nattevakt i 60% stilling, vi e ganske flink sånn generelt!

 

Var hos legen i dag siden eg ihvertfall har hatt to sa nå siden juli.. Så nevnte eg for han at i august/september fikk eg mensen enten noen dager for tidlig eller når eg ventet den så tenkte ikke noe over det men tok en sånn billigstrimmel noen dager etterpå som var svakt positiv og litt svakere dagen etter så var det negativ.. Tenkte ikke noe mer over dette siden eg hadde hatt "mensen" men legen mente nå at vi kunne tolke det som en sa og at eg da hadde hatt 3 stk og rett til henvisning til gynekolog.

 

Så da er det hvertfall noe som skjer :) Får bare krysse fingrene for at det ikke er noe gale men bare tilfeldig.. Er jo mamma til verdens vakreste snart 2 åring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger nå inn aksjer stort sett hver dag eg ikke jobbe natt.. Er nattevakt i 60% stilling, vi e ganske flink sånn generelt!

 

Var hos legen i dag siden eg ihvertfall har hatt to sa nå siden juli.. Så nevnte eg for han at i august/september fikk eg mensen enten noen dager for tidlig eller når eg ventet den så tenkte ikke noe over det men tok en sånn billigstrimmel noen dager etterpå som var svakt positiv og litt svakere dagen etter så var det negativ.. Tenkte ikke noe mer over dette siden eg hadde hatt "mensen" men legen mente nå at vi kunne tolke det som en sa og at eg da hadde hatt 3 stk og rett til henvisning til gynekolog.

 

Så da er det hvertfall noe som skjer :) Får bare krysse fingrene for at det ikke er noe gale men bare tilfeldig.. Er jo mamma til verdens vakreste snart 2 åring :)

greit å få det sjekket iallfall! Men får håpe det bare var tilfeldig og at spiren sitter denne md:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med aksjelegginen? Regner med dere alle er fullt opptatt, siden det har vært så lite aktivitet på denne tråden! :P Her har det blitt aksjelegging hver dag i helga, og venter EL i morgen, så forhåpentligvis har timingen vært rett denne gangen. De andre PPene har det vært dårlig timing med stortsett aksjelegging et par dager etter EL, og har vært litt frustrert. Men nå smiler livet igjen! :) (mulig påvirket på grunn av hyppig sex i det siste.:) Hehe.

 

Krysser fingre og tær for at alle får godt med aksjer og optimale forhold for spire denne perioden! Blir en fin førjulsgave! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er i gang ja :) men nå ventes ikke el før mellom torsdag og søndag. Så vi er tidlig ute ;) Men vi har lagt inn aksjer for å være på den sikre siden. Begynner å teste etter el i morgen. Testene har egentlig gått ut på dato (mars). Men nå har vi sex minst annenhver dag fremover, så gjør jo egentlig ikke noe om de ikke skulle virke. Men siden syklusen min har variert mellom 28-33 dager, så vil jo en positiv el test fortelle meg når ikm er!

 

Synes tida går såååååå tregt allerede... Går nok enda tregere etter el!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal prøve å kutte ned på kaffen fra i morgen av. 3-4 dl er så lite... :( det er det værste med å være gravid! For jeg er skikkelig kaffe-kjerring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, å kutte ned på kaffen blir hardt. I kveld er siste vinglasset på en stund, hadde biff til middag, så da var rødvinen obligatorisk! Men tenkte å holde meg avholds fra EL til IKM, just in case. Julebordet på jobb er en uke etter IKM, så om det ikke går rettveien så skal det gå greit. Om ikke, så tror jeg nesten jeg melder meg syk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten noen andre som har gode tips ang. å droppe alkohol i jobbsammenheng? Vanskelig å forklare uten at noen tolker det som om du er gravid.. Hadde en avdelingssamling en PP tidligere der jeg holdte meg edru, da fikk jeg ganske mange kommentarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å kjøre og bruke barnevakten som unnskyldning der, ettersom mannen min ikke har lappen funker det veldig bra :):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å stå over alkohol er en kilde til mye kommentarer her i gården og. Og vi er jo da så "heldige" at det er julebord med jobben til mannen samme dag som jeg har forventet IKM denne pp... Så lurer veldig på hvordan jeg skal bortforklare den... Julebordet skal være i gåavstand (selv på høye heler) i fra her vi bor, så kjøring er nok ikke en god nok unnskyldning... Kommer nok uansett til å ta en test når det nærmer seg for å vite om det er noe jeg trenger å lure på eller ikke. Men håper jo på en liten spire snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja.... Er ikke bare bare med de festene. Nå rakk jeg en i helga da, men fra nå er det stopp. Drikker ikke når jeg prøver, for har blitt gravid såpass raskt før. Er snakk om et julebord med en venninnegjeng om to uker. Håper nesten det ikke blir... Blir vanskelig med noen unnskyldning ja...

 

Drikker dere mindre kaffe når dere prøver? Når er det egentlig kaffen bør kuttes ned? Fra el?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går jo an å si at du ikke føler deg helt i form og vil ikke gjøre det verre med å drikke?!

Det er jo tiden for omgangssyke/forkjølelse/influensa...her på jobben så ville de ikke ha reagert på det en gang :)

 

Drikker ikke kaffe generelt jeg, men er pepsi max slave så må kutte ned på den, har allerede sluttet å røyke så nå er det pepsi'en som må gå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er lettere å ikke drikke hvis man av og til lar være ellers også. Og jeg drikker ikke så ofte, så kommer meg vell unna på et vis, eller unna med en viss misstanke hengende over meg ;)

Men jeg tenker litt at hvis det er mitt største problem, så har jeg sannelig ikke mye problemer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo ikke noe stort problem, men litt ubehagelig der å da når man blir konfrontert med det. Har et par damer på jobb som alltid hever øyenbrynene og lager et stort nummer ut av det. Å når jeg ikke kan å lyve, så greier jeg ikke å ha noen alternativ forklaring på lur heller. Bedre å bare utebli fullstendig fra festen da. Men litt kjedelig det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overhodet ikke noe problem å lå la alkoholen være. Jeg drikker ikke spesielt mye ellers heller, noe de fleste er vant til. Det er de gangene jeg sier helt nei det blir styr ut av. Jeg sier nei takk ellers også hvis jeg ikke har lyst på, og da er det full analyse med en gang, og de tror sjelden på meg når jeg sier at jeg ikke er gravid, men at jeg rett og slett ikke har lyst på. En liten spire står mye høyere på listen en et glass vin eller tre, jeg er bare så lei av at det alltid er så mange som skal gjøre et stort nummer ut av det. Det er sikkert fordi mange rundt oss håper på at vi snart skal få en liten en, vi er nygifte og begynner vel absolutt å nærme oss alderen der det forventes barn. Har enda noen uker på å tenke ut en passende unnskyldning ;) Håper på å trenge en snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallosen...så spennende da :) Her venter jeg smilefjes ikveld/imorgen tidlig så blir aksje legging til den store gullmedaljen ikveld ;)

 

 

Helt enig, en liten spire er MYE høyere opp på listen enn alkohol...Nå har jeg heldigvis kollegaer som ikke "bryr" seg om jeg blir gravid, har fått høre at de bare går å venter på det etter at vi giftet oss i mai :P De trodde jeg skulle komme etter sommerferien å si at jeg var gravid :P :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk fult utslag i dag og men gubben måtte til Oslo og kjem ikkje heim før Torsdag. Ville jo ha ein utblåsning til i dag og. Men håper det holdt med i går.

 

Blir vel mangen som skal legge aksjer denne uka. Krysser fingrer at detta skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 03.12

Polarqueen

 

Tirsdag 04.12

Lilita85

 

Onsdag 05.12

adealsadeal

Vekt81

 

Torsdag 06.12

Vandrende

 

Fredag 07.12

HALLOSEN

Anette1987

 

Lørdag 08.12

Siljefk 2pp

 

 

Søndag 09.12.

81-mamma

 

__________________________________

Gravid: FlorenceNightingale

 

 

Ny pp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!:)

 

Fjernet meg fra IKM datoen min på listen over (håper jeg gjorde det riktig?), for i stedet for å ha eggløsning i disse dager har jeg testet positivt!!

 

Var kvalm på sjette dagen med mensmurringer i magen, så tenke jeg skulle ta en test og den var tydelig positiv:) :) :)

 

Idag er det nøyaktig 14 dager siden jeg tok ut hormonspiralen min, så dette er jo bare helt utrolig.. Menstruasjonen jeg hadde må ha vært en festeblødning!

 

Lykke til videre jenter, jeg heier på dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!:)

 

Fjernet meg fra IKM datoen min på listen over (håper jeg gjorde det riktig?), for i stedet for å ha eggløsning i disse dager har jeg testet positivt!!

 

Var kvalm på sjette dagen med mensmurringer i magen, så tenke jeg skulle ta en test og den var tydelig positiv:) :) :)

 

Idag er det nøyaktig 14 dager siden jeg tok ut hormonspiralen min, så dette er jo bare helt utrolig.. Menstruasjonen jeg hadde må ha vært en festeblødning!

 

Lykke til videre jenter, jeg heier på dere!!

 

Wow- gratulerer! Det gikk sannelig raskt! Håper å komme etter om to uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blank el test i går kveld, smil i dag morrest! Mannen kommer hjem i lunsjen og gir meg en omgang :)

Vi sparte nemlig i går kveld siden vi har hatt sex de to forrige kveldene. Men nå når det ble smil klarer jeg ikke holde meg helt til i kveld altså...

 

Hvor ofte har dere sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye FlorenceNightingale :) :)

Det gikk jo kjempe raskt. Du er heldig som slipper ventinga ;)

 

81-Mamma<3<3 Her var det også blank EL test igår kveld...og det var den siste jeg hadde. Så tenker at nå får vi bare prøve oss frem, tenker at det kanskje kan hjelpe å ikke stresse med disse testene hele tia :)

 

Her prøver vi ca annenhver kveld, men ikke alltid det går...f.eks. denne og forrige uke så var det sex søn 11, man 12, tors 15, fre 16, søn 18 også igår kveld....så ble ikke helt annenhver denne pp...men men...håper jo det klaffer fordetom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...