Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 12. november 2012 #151 Skrevet 12. november 2012 Men HI, du syns ikke selv det er litt urovekkende at du tar dette som et personangrep? Det er ingen til nå (inkludert psykologen din) som har sagt at du har gjort noe galt. Det blir nødvendigvis ikke levert bekymringsmelding til barnevernet fordi man har gjort noe galt eller ulovlig, langt oftere er det ment som en hjelpende hånd, enten fordi noen mener man trenger hjelp, eller fordi man ønsker å få klargjort hvorvidt man trenger hjelp. Du burde jo strengt tatt ta dette for hva det er, og prise deg lykkelig for at det fins flere der ute som bryr deg om deg og barna dine. Alle innen dette systemet ønsker barna dine alt godt på samme måte som deg, dette betyr selvfølgelig at dere er på samme lag. Hvorfor føler du deg angrepet? Kan du garanetre dette for meg? Att alle i systemet ønsker barnet mitt alt godt?Faktum er att det legen prøver å gjøre nå er helt absurd og ikke minst imot loven. Det høres ikke riktig ut for meg. Derfor gjør jeg det jeg kan for å beskytte mitt barn for en potensiell fare som kan ødelegge hele min og samboers familie. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Nei, jeg kan faktisk garantere deg at ikke alle innen barnevernet skulle hatt denne jobben. Det er en selvfølge at det er sånn. Men jeg kan garantere deg at systemet som helhet fungerer. Med mindre du er til livsfare for barna dine, tar det år å få gjennomført en overflyttingssak, denne skal også gjennom mange ledd, og det er mange som er involverte. Du har også lov til å bytte saksbehandler dersom du ikke finner tonen med den første. Men imøtegår du dem med den innstillingen du har nå, tør jeg ikke love noe som helst. Spesielt om man ikke vet noe om deg, er den bekymringsverdig.
Gjest sug lut Skrevet 12. november 2012 #152 Skrevet 12. november 2012 Det er en kjent sak at problemet i Norge er at det sendes for LITE bekymringsmeldinger. Det er bra at de som sitter i posisjoner melder når de er bekymret, det kan ikke være en enkel avgjørelse å ta. Noe psykologen din åpenbart er, siden han velger å gå til det skrittet. Jeg forstår at du blir nervøs og urolig av det. Det ville vel alle ha blitt. Men trekk pusten dypt. Du sier jo selv at bekymringen er grunnløs. Dermed er det ingen grunn til at dette skal skape problemer for deg, heller? Hvis du har rett, og psykologen tar feil, så vil barnevernet raskt forstå det. Barnevernets oppgave er å ivareta barna, ikke oss voksne. Ingen av oss ville vel likt å "havne under lupen" deres, samtidig så er det viktig å se at barnevernet er ikke den Store, Stygge Ulven som skal ødelegge familier. De er der for å hjelpe, dersom behovet er der. Og aller helst vil de hjelpe familiene i deres eget hjem. Ei venninne av meg ble meldt av en annen forelder. Hun var stresset, lei seg og følte seg misforstått i forkant av dette. Det endte med to møter med barnevernet, de konkluderte med at bekymringen var grunnløs og avsluttet saken. Så som jeg sier, forsøk å roe deg ned, er du sikker i din sak, vil også din sak bli raskt avsluttet. Lykke til! Anonym poster: 914181724772515270477b8750281e6d Klart er barnevernet en fantastisk god ordning! Men det hender at det de gjør ikke er bra for noen. Vi ønsker ett normalt liv uten å måtte bekymre oss for dette, det er vell ikke for mye å be om når det ikke er behov for hjelp? Alle foreldre hater det når andre prøver å ''oppdra'' deres barn. Alle har sin egen måte å gjøre det på. Og om de skulle blitt blandet inn i vårt liv hadde dette vert i bakhodet vårt hele tiden og gjort hværdagen mye mer slitsom, det er da ikke nødvendig når vi bare vill kose oss med vårt nyfødte barn..Når en lege sender en bekymringsmelding vil såklart barnevernet (som mange her inne også) stole på det legen sier, og ser gjerne etter feil istedenfor det positive. Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil, slik min lege har gjort.Men jeg er sikker i min sak og ikke lengre bekymret Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Du er jo steike paranoid.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 12. november 2012 #153 Skrevet 12. november 2012 Det er en kjent sak at problemet i Norge er at det sendes for LITE bekymringsmeldinger. Det er bra at de som sitter i posisjoner melder når de er bekymret, det kan ikke være en enkel avgjørelse å ta. Noe psykologen din åpenbart er, siden han velger å gå til det skrittet. Jeg forstår at du blir nervøs og urolig av det. Det ville vel alle ha blitt. Men trekk pusten dypt. Du sier jo selv at bekymringen er grunnløs. Dermed er det ingen grunn til at dette skal skape problemer for deg, heller? Hvis du har rett, og psykologen tar feil, så vil barnevernet raskt forstå det. Barnevernets oppgave er å ivareta barna, ikke oss voksne. Ingen av oss ville vel likt å "havne under lupen" deres, samtidig så er det viktig å se at barnevernet er ikke den Store, Stygge Ulven som skal ødelegge familier. De er der for å hjelpe, dersom behovet er der. Og aller helst vil de hjelpe familiene i deres eget hjem. Ei venninne av meg ble meldt av en annen forelder. Hun var stresset, lei seg og følte seg misforstått i forkant av dette. Det endte med to møter med barnevernet, de konkluderte med at bekymringen var grunnløs og avsluttet saken. Så som jeg sier, forsøk å roe deg ned, er du sikker i din sak, vil også din sak bli raskt avsluttet. Lykke til! Anonym poster: 914181724772515270477b8750281e6d Klart er barnevernet en fantastisk god ordning! Men det hender at det de gjør ikke er bra for noen. Vi ønsker ett normalt liv uten å måtte bekymre oss for dette, det er vell ikke for mye å be om når det ikke er behov for hjelp? Alle foreldre hater det når andre prøver å ''oppdra'' deres barn. Alle har sin egen måte å gjøre det på. Og om de skulle blitt blandet inn i vårt liv hadde dette vert i bakhodet vårt hele tiden og gjort hværdagen mye mer slitsom, det er da ikke nødvendig når vi bare vill kose oss med vårt nyfødte barn..Når en lege sender en bekymringsmelding vil såklart barnevernet (som mange her inne også) stole på det legen sier, og ser gjerne etter feil istedenfor det positive. Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil, slik min lege har gjort.Men jeg er sikker i min sak og ikke lengre bekymret Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Hvis du tror at alle foreldre hater når noen blander seg inn i deres oppdragelse, eller at dette er den vanligste eller mest hensiktsmessige reaksjonen, er du riv ruskende gal. Ingen foreldre ved sine fulle fem tror at barneoppdragelse er en en- eller tomannsjobb. Det skal mange hender til for å oppdra et barn, og er man helt alene om det, har man altså et problem. De heldigste har gode venner og familie som er deltagende, men for noen er ikke det et alternativ, og da har vi offentlige ordninger for det. Om legen din har brutt loven og utgitt deg for mye, vil barnevernet se dette. Om du faktisk er i en vanskelig situasjon, vil de være service-innstilte og tilby hjelpetiltak som er skreddersydd for din situasjon. Dette kan være alt fra økonomisk støtte til tilbud om avlastning.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #154 Skrevet 12. november 2012 "Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil," Det er da en meget spesiel holdning til psykologien? Søk det opp.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #155 Skrevet 12. november 2012 Men HI, du syns ikke selv det er litt urovekkende at du tar dette som et personangrep? Det er ingen til nå (inkludert psykologen din) som har sagt at du har gjort noe galt. Det blir nødvendigvis ikke levert bekymringsmelding til barnevernet fordi man har gjort noe galt eller ulovlig, langt oftere er det ment som en hjelpende hånd, enten fordi noen mener man trenger hjelp, eller fordi man ønsker å få klargjort hvorvidt man trenger hjelp. Du burde jo strengt tatt ta dette for hva det er, og prise deg lykkelig for at det fins flere der ute som bryr deg om deg og barna dine. Alle innen dette systemet ønsker barna dine alt godt på samme måte som deg, dette betyr selvfølgelig at dere er på samme lag. Hvorfor føler du deg angrepet? Kan du garanetre dette for meg? Att alle i systemet ønsker barnet mitt alt godt?Faktum er att det legen prøver å gjøre nå er helt absurd og ikke minst imot loven. Det høres ikke riktig ut for meg. Derfor gjør jeg det jeg kan for å beskytte mitt barn for en potensiell fare som kan ødelegge hele min og samboers familie. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Nei, jeg kan faktisk garantere deg at ikke alle innen barnevernet skulle hatt denne jobben. Det er en selvfølge at det er sånn. Men jeg kan garantere deg at systemet som helhet fungerer. Med mindre du er til livsfare for barna dine, tar det år å få gjennomført en overflyttingssak, denne skal også gjennom mange ledd, og det er mange som er involverte. Du har også lov til å bytte saksbehandler dersom du ikke finner tonen med den første. Men imøtegår du dem med den innstillingen du har nå, tør jeg ikke love noe som helst. Spesielt om man ikke vet noe om deg, er den bekymringsverdig. Jeg er egentlig ikke redd i det hele tatt for att barnet mitt skal bli tatt vekk fra meg Om det noengang skjer at de må inn i livet vårt, skal jeg ikke møte dem med en instilling som dette.Nå er jeg bare litt lei.. av folk her inne som også skal mene ting om meg basert på det jeg skriver for å forklare saken, gang på gang på gang..Systemet fungerer vell ikke helt det heller om man må vente år før man blir forflyttet om det virkelig gjelder med mindre man er i livsfare.. Ikke for å krangle, men.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anonym bruker Skrevet 12. november 2012 #156 Skrevet 12. november 2012 Det er en kjent sak at problemet i Norge er at det sendes for LITE bekymringsmeldinger. Det er bra at de som sitter i posisjoner melder når de er bekymret, det kan ikke være en enkel avgjørelse å ta. Noe psykologen din åpenbart er, siden han velger å gå til det skrittet. Jeg forstår at du blir nervøs og urolig av det. Det ville vel alle ha blitt. Men trekk pusten dypt. Du sier jo selv at bekymringen er grunnløs. Dermed er det ingen grunn til at dette skal skape problemer for deg, heller? Hvis du har rett, og psykologen tar feil, så vil barnevernet raskt forstå det. Barnevernets oppgave er å ivareta barna, ikke oss voksne. Ingen av oss ville vel likt å "havne under lupen" deres, samtidig så er det viktig å se at barnevernet er ikke den Store, Stygge Ulven som skal ødelegge familier. De er der for å hjelpe, dersom behovet er der. Og aller helst vil de hjelpe familiene i deres eget hjem. Ei venninne av meg ble meldt av en annen forelder. Hun var stresset, lei seg og følte seg misforstått i forkant av dette. Det endte med to møter med barnevernet, de konkluderte med at bekymringen var grunnløs og avsluttet saken. Så som jeg sier, forsøk å roe deg ned, er du sikker i din sak, vil også din sak bli raskt avsluttet. Lykke til! Anonym poster: 914181724772515270477b8750281e6d Klart er barnevernet en fantastisk god ordning! Men det hender at det de gjør ikke er bra for noen. Vi ønsker ett normalt liv uten å måtte bekymre oss for dette, det er vell ikke for mye å be om når det ikke er behov for hjelp? Alle foreldre hater det når andre prøver å ''oppdra'' deres barn. Alle har sin egen måte å gjøre det på. Og om de skulle blitt blandet inn i vårt liv hadde dette vert i bakhodet vårt hele tiden og gjort hværdagen mye mer slitsom, det er da ikke nødvendig når vi bare vill kose oss med vårt nyfødte barn..Når en lege sender en bekymringsmelding vil såklart barnevernet (som mange her inne også) stole på det legen sier, og ser gjerne etter feil istedenfor det positive. Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil, slik min lege har gjort.Men jeg er sikker i min sak og ikke lengre bekymret Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Du er jo steike paranoid. Yess okei, la oss si jeg er paranoid da, selv om jeg egentlig bare prøver å sette saken litt i perspektiv.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
ellen-propellen Skrevet 12. november 2012 #157 Skrevet 12. november 2012 "Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil," Det er da en meget spesiel holdning til psykologien? Søk det opp.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Det gidder jeg faktisk ikke. Har du noe å komme med så får du legge ut linker. Det er reinspikka pisspreik
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #158 Skrevet 13. november 2012 "Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil," Det er da en meget spesiel holdning til psykologien? Søk det opp.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Det gidder jeg faktisk ikke. Har du noe å komme med så får du legge ut linker. Det er reinspikka pisspreik http://www.psykolog-klinik.dk/behandlingstilbud/kognitiv-terapi.htmGidder ikke selv å sitte å lete etter noe for å overbevise deg, tror jeg leste det i Illustrert Vitenskap. Om du ikke vet dette, men jeg gjør, så er det helt greit Her har du iallefall en link som viser til noe lignende, så kan du jo muligens tenke deg til hvordan hjernen fungerer selv? Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #159 Skrevet 13. november 2012 Det er en kjent sak at problemet i Norge er at det sendes for LITE bekymringsmeldinger. Det er bra at de som sitter i posisjoner melder når de er bekymret, det kan ikke være en enkel avgjørelse å ta. Noe psykologen din åpenbart er, siden han velger å gå til det skrittet. Jeg forstår at du blir nervøs og urolig av det. Det ville vel alle ha blitt. Men trekk pusten dypt. Du sier jo selv at bekymringen er grunnløs. Dermed er det ingen grunn til at dette skal skape problemer for deg, heller? Hvis du har rett, og psykologen tar feil, så vil barnevernet raskt forstå det. Barnevernets oppgave er å ivareta barna, ikke oss voksne. Ingen av oss ville vel likt å "havne under lupen" deres, samtidig så er det viktig å se at barnevernet er ikke den Store, Stygge Ulven som skal ødelegge familier. De er der for å hjelpe, dersom behovet er der. Og aller helst vil de hjelpe familiene i deres eget hjem. Ei venninne av meg ble meldt av en annen forelder. Hun var stresset, lei seg og følte seg misforstått i forkant av dette. Det endte med to møter med barnevernet, de konkluderte med at bekymringen var grunnløs og avsluttet saken. Så som jeg sier, forsøk å roe deg ned, er du sikker i din sak, vil også din sak bli raskt avsluttet. Lykke til! Anonym poster: 914181724772515270477b8750281e6d Klart er barnevernet en fantastisk god ordning! Men det hender at det de gjør ikke er bra for noen. Vi ønsker ett normalt liv uten å måtte bekymre oss for dette, det er vell ikke for mye å be om når det ikke er behov for hjelp? Alle foreldre hater det når andre prøver å ''oppdra'' deres barn. Alle har sin egen måte å gjøre det på. Og om de skulle blitt blandet inn i vårt liv hadde dette vert i bakhodet vårt hele tiden og gjort hværdagen mye mer slitsom, det er da ikke nødvendig når vi bare vill kose oss med vårt nyfødte barn..Når en lege sender en bekymringsmelding vil såklart barnevernet (som mange her inne også) stole på det legen sier, og ser gjerne etter feil istedenfor det positive. Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil, slik min lege har gjort.Men jeg er sikker i min sak og ikke lengre bekymret Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Hvis du tror at alle foreldre hater når noen blander seg inn i deres oppdragelse, eller at dette er den vanligste eller mest hensiktsmessige reaksjonen, er du riv ruskende gal. Ingen foreldre ved sine fulle fem tror at barneoppdragelse er en en- eller tomannsjobb. Det skal mange hender til for å oppdra et barn, og er man helt alene om det, har man altså et problem. De heldigste har gode venner og familie som er deltagende, men for noen er ikke det et alternativ, og da har vi offentlige ordninger for det. Om legen din har brutt loven og utgitt deg for mye, vil barnevernet se dette. Om du faktisk er i en vanskelig situasjon, vil de være service-innstilte og tilby hjelpetiltak som er skreddersydd for din situasjon. Dette kan være alt fra økonomisk støtte til tilbud om avlastning. Jeg har en fantastisk familie og venner som gledelig hjelper meg, og jeg tar gledelig imot hjelp! Legen har ikke brutt noen lov, var feil av meg å skrive det. Det han prøver på er å lure meg til å samtykke i at han kan sende bekymringsmelding. Og jeg tipper det kommer til å gå langt før legen evt sjefen hans kommer til å innrømme hva de faktisk prøver på. Hadde tilfellet vert at jeg hadde trengt hjelp så hadde jeg tatt imot det, for mitt barns og familiens skyld. Men det legen sier om meg stemmer ikke, så da kan jeg bare ikke samtykke. Hvordan kan jeg samtykke i feilinformasjon når det til syvende og sist gjelder mitt barn? Hadde dere gjort det? Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #160 Skrevet 13. november 2012 "Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil," Det er da en meget spesiel holdning til psykologien? Søk det opp.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Det gidder jeg faktisk ikke. Har du noe å komme med så får du legge ut linker. Det er reinspikka pisspreik http://www.psykolog-...erapi.htmGidder ikke selv å sitte å lete etter noe for å overbevise deg, tror jeg leste det i Illustrert Vitenskap. Om du ikke vet dette, men jeg gjør, så er det helt greit Her har du iallefall en link som viser til noe lignende, så kan du jo muligens tenke deg til hvordan hjernen fungerer selv? Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd http://www.psykolog-klinik.dk/behandlingstilbud/kognitiv-terapi.htm Glemte vist et mellomrom.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anonym bruker Skrevet 13. november 2012 #161 Skrevet 13. november 2012 "Psykologien fungerer slik at det da også er helt normalt å dikte opp feil," Det er da en meget spesiel holdning til psykologien? Søk det opp.. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd Det gidder jeg faktisk ikke. Har du noe å komme med så får du legge ut linker. Det er reinspikka pisspreik http://www.psykolog-...erapi.htmGidder ikke selv å sitte å lete etter noe for å overbevise deg, tror jeg leste det i Illustrert Vitenskap. Om du ikke vet dette, men jeg gjør, så er det helt greit Her har du iallefall en link som viser til noe lignende, så kan du jo muligens tenke deg til hvordan hjernen fungerer selv? Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd http://www.psykolog-klinik.dk/behandlingstilbud/kognitiv-terapi.htm Glemmer at jeg ikke kan hoppe ei linje ned lenger. Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
ellen-propellen Skrevet 17. november 2012 #162 Skrevet 17. november 2012 En link til en dansk psykolog? Det gir deg ikke rett
Anonym bruker Skrevet 18. november 2012 #163 Skrevet 18. november 2012 Nei, som jeg sa.. Men vet dere hva, dere får mene og skrive så mye dere vill. Jeg fikk de gode rådene jeg trengte i begynnelsen av denne tråden, så jeg hopper rett og slett av her. Dere som vil krangle om meg er hjertelig velkomne til det. KOS DERE! Anonym poster: 3e612f394d7feb3f5cdde3fdf773d8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå