Gå til innhold

***IKM uke 40***


Blomsterkyss

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke surret meg til å kjøpe el-tester denne pp. Gikk tom for noen måneder siden, og siden jeg alltid kjenner på kroppen(magen) når jeg har el så tenkte jeg at det var bortkastede penger likevel. Men nå, etter 8 pp.uten noen spire i magen så tenkte jeg det kunne være lurt likevel. Men så har jeg glemt det:( Men regnet ut at jeg burde ha el ca den 18.sept. El-smertene begynte den 17. fortsatte den 18., 19., og til og med idag!! Nå skjønner jeg liksom ingenting! Gaahh... hva skjer??!

Nå har vi lagt inn aksjer både den 16., 18., og 19... ja, og før det også, men ikke så tett da;) nå tror jeg faktisk både mannen og jeg trenger en bitteliten pause. Haha :D, men så tenker jeg... er det lurt? hva om den faktiske el er akkurat idag?!?

Litt sprø føler man seg ja :D

Idag er jeg en smule småkvalm og brystvortene er ømme, så jeg orker ikke noe hanky-panky idag nei:(

Kanskje jeg burde få tak i noen el-tester idag og teste ikveld.. så man er litt mer sikker ivertfall. Om jeg har det idag, så har vi sikkert lyst til å legge inn noen aksjer imorgen.. da vi har fått en dags pause:D hehe.

 

Hvordan er det med dere damer? blir dere slitne? er det typ hver dag rundt el? tester dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) jeg har visst regnet litt feil på syklusen min og har ikm mandag 1, så da titter jeg innom her :) aksjene er lagt inn, så da blir det en spennende tid fremover! Noen som har noe symptomer ennå? selv har jeg hodepine idag (kanksje et tegn?..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker innom dere, jenter :) Ønsker: Forrige pp hadde jeg el smerter i to omganger - først noen dager da el-testen var positiv og egget ikke slapp likevel, og så etter noen dager igjen. Tror jeg hadde el-smerter 4 dager siste runde, og må ha hatt el siste dagen med smerter eller dagen etter, siden tr kom to uker etter dette.

 

Så jeg ville tatt en runde i morgen igjen, annenhver dag skal holde massevis ;) Nå er det din tur, snuppa! :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar Cayenne:) ja, kanskje jeg også har det slik denne pp da. Håper virkelig at egget slipper ivertfall!!

Kjøper meg et sett med eggløsningtester etterpå og sjekker hva slags tilstand kroppen er i ikveld.

 

Min tur ja.. håper det Cayenne;) Takk:) Det samme til deg:) holder du til i uke 41?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er humpinga over for denne gang. Hadde EL på mandag, så hadde oss en runde på tirsdag også bare for å være sikker :P Så nå håper jeg det klaffer! Vurderer å bestille meg time til gynekolog hvis det ikke går denne gangen, prøvd i over ett år nå, med en SA... Begynner å bli sånn passe lei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. må fnise litt Somle.. nå er humpinga over for denne gang?! Nå får ikke mannen mer liksom:D

Vel, kjenner meg jo litt igjen. Jeg er mer ivrig rundt el-uka.. og han skjønner nok hvilken uke vi er vi selv om jeg har sluttet å fortelle ham det(han føler seg som en babylagemaskin sier han). Det har funket endel bedre og har vært myye morsommere denne pp siden jeg heller har prøvd å forføre ham istedet. Mer moro og gøy og humor og kos og mindre prestasjonsangst:)

 

Kjøpte en boks med el-tester isted, testet.. men det var såklart noe feil med testen:( Grrr... skulle gjerne vridd om halsen på noen der jeg stod på badet og trippet og ventet og så kom feilmelding opp!! De testene er så grisedyre også at jeg har ikke lyst til å ta en til ikveld heller. Dessuten.. jeg må vel ikke tisse lenger!!Får vente til imorgen kveld med å teste da kanskje?! Herre min... kunne ha laget mye humor på dette også altså. Må liksom le litt også.. i all fortvilelsen. Så opptatt av noen tester mens det jeg egentlig kan gjøre er å hanky panky hele tiden så blir det nok barn tilslutt...får vi håpe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, denne prøvinga har dessverre blitt meget klinisk for vår del... Jeg er altfor stressa med å bli gravid til at jeg greier å kose meg noe særlig.. :( Det betyr ikke at slusene er HELT stengt når det ikke er EL altså :P

 

Men vi er enige om at vi skal oppsøke hjelp hvis jeg ikke blir gravid denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg Somle. Vi har også bestilt time til min private gynekolok i november. Så dit drar vi da dersom det ikke har klaffet innen den tid. Men er litt usikker på hva vi skal si. Vi kommer ikke til å prøve noe annet enn naturlige metode, vi har jo tross alt fire barn. Det hadde vært noe annet dersom vi ikke hadde hatt barn fra før. Vi vil bare ha det siste gode gullet:)

Men vet at gyn. kan se hvor mange egg jeg har igjen.. eller om det er mange eller få. I desember da jeg var der og tok ut spiralen som jeg hadde brukt siden forrige fødsel, sa han at det var masse egg å ta av fortsatt. Men kanskje det kan være noe annet som " sperrer". Vet ikke. Så han får se på det og kanskje berolige oss.

 

Jeg tok en ny test sent igår kveld. Det var litt betryggende. El-testen var negativ da, så da tror jeg igrunn at prøvingen på juni-barn er ferdig.Litt ubehagelig å tenke på. Hadde vært så fiiint om vi kunne prøve helt frem til ikm!;)

Nå er det bare å ta det med ro, kose seg, kose seg i armkroken til mannen og kanskje til og med ta et glass rødvin i helgen før det er klart for testing om ca to uker.. eller litt før:)

 

Jeg håper det har klaffet for dere denne pp Somle, ja, alle dere andre på denne uka også forøvrig, inkludert meg selv! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det blir nok gyn-undersøkelser på meg og svømme-undersøkelse på gubben hvis det ikke går denne gangen heller :P Men jeg håper virkelig det klaffer denne gangen altså.... til alle dere også! Lykke til fremover :) Tror trikset er å holde seg litt opptatt med andre ting så man ikke blir helt "loco"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jammen ikke lett å ikke bli litt "loco"!! Jeg teller dager til jeg kan teste. Bare en liten uke nå!! (også kjenner jeg jo intenst etter symptomer da, selv om dét strengt talt er i tidligste laget...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tidlig ja. Men jeg kjenner etter jeg også. Det gjør jeg mer eller mindre hver gang;) Nå har jeg noe jeg ikke har kjent tidligere..ømme brystvorter, tak i magen og noen kvalmebølger nå og da. Jeg tror det absolutt kan bortforklares i og med at det går omgangssyken på barnehage og skole her. Og ømme brystvorter.. tja, mannen og jeg har kost mye i det siste også, så:D

.. men velger og håper å tror heller at jeg er gravid:)

Det blir spennende å se om en ukes tid. Når begynner dere å teste da?

Idag er jeg 4 dpo sånn ca. Kanskje tester jeg ved 10 dpo, vet ikke helt. Før det er jo unødvendig egentlig, da det ikke vises engang.. men klarer jeg å vente til tirsdag 2. okt så har jeg jo vært veldig flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 dpo her også, og kjenner iiingenting.. :P Noe som helt sikkert er ganske naturlig, siden egget (hvis det er befruktet), mest sannsynlig ikke fester seg på ett par dager enda. Forrige pp hadde jeg maasse "symptomer", men da var jeg ikke gravid, så er spent på hvordan det blir i dagene fremover.

 

Jeg skal prøøve å klare å vente å teste til 2 oktober, men blir nok 1 oktober. Fornuften forteller meg jo at det er samme om jeg tester 1,2 eller 3 oktober, er man gravid, så er man gravid. Meen, klarer nok max å vente til 1 uansett ;)

 

Spennende å vite at om litt over en uke så vet man resultatet!! *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo ikke helt når jeg hadde el, men er sannsynligvis en 5-7 dpo. Tror jeg kommer til å ta en test på fredag, og hvis den ikke viser noe venter jeg til mandagen hvis ikm. Ligg på sofaen nå og har syyyyykt lyst på et vinglass. Skal, skal ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det var veldig leit Marolla:(

Siden dere har prøvd så lenge, har dere tenkt på noen utredning?

Kan jeg spørre deg hvor gammel du er?

 

Vi prøver på et siste gull her, tilsammen har vi nå fire barn. Jeg fikk i en alder av 25 år, 34 år .. og nå er jeg 39 år og er redd alderen har løpt fra meg ift. å kunne få ett barn til;).. men vi gir oss ikke. Ikke enda ivertfall.

 

Inatt hadde jeg en merkelig opplevelse.Jeg var liksom i en følelse av blandet våken/sover, og følte det var noe rart på gang i magen min. Håper det stemmer! At det rare var at egget festet seg eller noe slikt. Jeg kjente magen stramme seg.. altså ikke huden eller noe, men inni. Som at livmoren trakk seg sammen liksom. Lurte på da jeg våknet imorges om jeg hadde vært helt på bærtur, og tenke jeg hadde drømt.. siden det er så mange av tankene og tiden som dreier seg om baby og babylaging. Men likevel.. kunne sverge på at jeg opplevde det! Våknet forresten med hånden på magen:)

Hihi... får håpe det hele stemmer da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tretti. Vi vet ikke om vi vil utredes ennå. Jeg har ei jente fra før så det er litt følsomt for gubben å diskutere dette i frykt for at det er "hans skyld". Vi gir det vel noen mnd til før vi tar kontakt med legen. Jeg har kjøpt vitex og babyklister nå da, så venter spent på pakke i posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser den Marolla;) Jeg skal kjøpe meg babyklister selv neste pp dersom dene ikke funker.

Følsomt tema det der for mannfolk. De er liksom alltid så skråsikre på at de har supersperm:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 1.oktober

Somle

Frk.Babyklar

Fridaline

Makuahines

 

Tirsdag 2.oktober

*ønsker3gull

 

Onsdag 3.oktober

To gutter små

Igangpånr2

 

Torsdag 4.oktober

Mavat

 

Fredag 5.oktober

illi85

Misa+2jenter+spire nr.3?

 

Lørdag 6.oktober

Blomsterkyss

Sidney

 

 

Søndag 7.oktober

 

 

Gravid

 

 

Ny PP

Sånn. Da er du inne på lista Misa:) Vi krysser fingrene for deg også! :)

 

 

Nå begynner ventingen skikkelig for min del. Jeg er ùberspent!

Fredag er jeg 10 dpo og kan jo kanskje teste, men så blir jeg så lei meg dersom den er hvit og så trøtster jeg meg bare med at det var litt tidlig.. hmm.. så da spørs det om jeg klarer å holde ut til selve Dagen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg 6 dpo, og igår fikk jeg en blodflekk på papiret (ALDRI opplevd før), og ut ifra hva jeg har lest på nettet kan det være festeblødning... Så da ble jeg jo ENDA mer spent! (og da blir nedturen ENDA større hvis testen blir negativ)..

 

Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, sÅ spennende Makuahines! Det kan jo absolutt være festeblødning det tror jeg... ja, hvis ikke 5 dpo er litt for tidlig da. Noen andre som vet eller har opplevd?

Har ingen erfaring med det gitt, men jeg hadde nok følt det samme som deg.. forventning om at det var noe bra :)

 

Jeg er selv 6 dpo idag ogsÅ. PÅ en rar mÅte sÅ føler jeg at det har klaffet denne gangen. Mer enn jeg har følt de andre gangene liksom.Merkelig. Men huff.. skummelt Å si og tenke slik ogsÅ. Hva om det ikke stemmer;) Da vet jeg jo at jeg blir veldig lei meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...