Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Kjøpte bilsete i går vi også, litt tidlig men var ett veldig godt tilbud :) Torshov bilrekvisita selger maxi-cosi pebble med base til 1990,- Tenkte vi måtte slå til på den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Er ny her, akkurat over halvveis (20+4). Oppe midt på natten pga enda en forkjølelse... Hoster og hoster og har drukket en kopp te. Moren min sier at hun var så frisk gjennom alle hennes tre svangerskap, men jeg lurer på om hun husker litt feil. Jeg har værtfall fått innmari dårlig immunforsvar, og blir syk over en lav sko.. Noen som har det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det hørtes ikke noe kjekt ut! Jeg har et veldig godt immunforsvar. Har jobbet 3 år i barnehage uten å være noe syk, så jeg har vært heldig. Derimot har jeg denne uken hatt min første spyfrie uke (19 + 5 i dag!), så vi har alle vårt å stri med.

 

Velkommen til skravletråden! Her diskuteres det meste =) Vet du om du venter gutt eller jente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg startet på min uke 28 så jeg sniker meg over i 3 trimester. Lykke til videre damer. Sees i neste gruppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

hvordan går det med innkjøpene damer?

 

min svigermor ble så sint når jeg var på cubus her om dagen og

kjøpte inn litt klær.

 

du må huske at du forsatt kan miste fikk jeg beskjed om.

 

jeg er nå i uke 23 og så oppfører hun seg slik... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, da hadde jeg blitt sur på svigermor!! Da kan du si at fra og med uke 23 så redder de babyer om det skjer noe!!

 

Jeg har nesten alt på stell, har handlet inn (kremt, fått. det er bestilt, vet ikke når vi får det i hus) det aller meste av utstyr, tenkte å ønske oss resten til jul siden det er litt mer smått. Og har også ganske masse klær, men trenger noe mer i ull. Så vi ligger litt i overkant godt an :P Er 24+4 i dag, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, da hadde jeg blitt sur på svigermor!! Da kan du si at fra og med uke 23 så redder de babyer om det skjer noe!!

 

Jeg har nesten alt på stell, har handlet inn (kremt, fått. det er bestilt, vet ikke når vi får det i hus) det aller meste av utstyr, tenkte å ønske oss resten til jul siden det er litt mer smått. Og har også ganske masse klær, men trenger noe mer i ull. Så vi ligger litt i overkant godt an :P Er 24+4 i dag, hehe.

 

ja jeg har prøvd å snakke med henne men hjelper ikke.

jeg å trenger mere ull og så mangler jeg vogn ennå men det blir etterhvert, blir ikke enig om hvilke vogn jeg skal ha. det er jo masse flotte vogner men jeg trenger en vogn som jeg kan bruke i litt snø å, sett på simo men er virkelig ikke enig med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bekkenet mitt låser seg skikkelig for tiden.

 

flere som sliter med det?

 

 

i dag får jeg ikke gjort noen ting, kommer meg nesten ikke opp av stolen engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og bekkenet mitt låser seg skikkelig for tiden.

 

flere som sliter med det?

 

 

i dag får jeg ikke gjort noen ting, kommer meg nesten ikke opp av stolen engang...

 

sukk, ja! hater bekkenet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og bekkenet mitt låser seg skikkelig for tiden.

 

flere som sliter med det?

 

 

i dag får jeg ikke gjort noen ting, kommer meg nesten ikke opp av stolen engang...

 

sukk, ja! hater bekkenet mitt!

 

gleder meg til gubben kjem hjem slik at han kan hjelpe meg litt,

for jeg sliter veldig med å gå osv......

skulle jo egentlig fått vasket litt klær i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mannfolka deres menninger om hvilke utstyr som skal kjøpes inn? slik som vogn osv ...... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mannfolka deres menninger om hvilke utstyr som skal kjøpes inn? slik som vogn osv ...... ?

 

Min skulle ikke ha sånn tullete vogn med 3 hjel eller sånn som så ut som handlevogn (4hjul, svingbare foran). Ellers kunne jeg bestemme akkurat hva jeg ville ang alt. Nå ville jeg ha en emmaljunga så var jo greit. Hadde sikkert fått overtalt han til 3-hjuling om det var det jeg ville hatt ser jeg for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å kjøpe klær ennå, men har sett masse på ellos.no som jeg vil ha :-) Var å bestemte meg for emmaljunga edge duo med classic understell. Manen skal på jakttur til estland i slutten av måneden så han skal kjøpe med seg hjem. Det er tidlig syns jeg, men det er nå han skal dit og vi sparer et par-tre tusen på å kjøpe den der ;-)

Malinga til barnerommet er kjøpt inn, og planene er lagt, men foreløpig ikke kommet lenger enn det. Kun i uke 19 ennå, så vi har ikke dårlig tid heller :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle redigere, men fikk ikke til. Bestemte meg for vogna i går, og mannen skal på jakttur-ikke manen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har mannfolka deres menninger om hvilke utstyr som skal kjøpes inn? slik som vogn osv ...... ?

 

Min skulle ikke ha sånn tullete vogn med 3 hjel eller sånn som så ut som handlevogn (4hjul, svingbare foran). Ellers kunne jeg bestemme akkurat hva jeg ville ang alt. Nå ville jeg ha en emmaljunga så var jo greit. Hadde sikkert fått overtalt han til 3-hjuling om det var det jeg ville hatt ser jeg for meg.

 

 

jeg fikk å den beskjeden at jeg ikke fikk ha 3 hjul,

vi bor såpass på bygda at jeg trenger en med bra hjul osv....

har fått masse klær etter noen som jeg kjenner som har fått i sommer pluss at min søster sin sønn er 1 år så jeg skulle arve litt der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke begynt å kjøpe klær ennå, men har sett masse på ellos.no som jeg vil ha :-) Var å bestemte meg for emmaljunga edge duo med classic understell. Manen skal på jakttur til estland i slutten av måneden så han skal kjøpe med seg hjem. Det er tidlig syns jeg, men det er nå han skal dit og vi sparer et par-tre tusen på å kjøpe den der ;-)

Malinga til barnerommet er kjøpt inn, og planene er lagt, men foreløpig ikke kommet lenger enn det. Kun i uke 19 ennå, så vi har ikke dårlig tid heller :-)

 

jeg begynte å se etter vogn i uke 12. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) så koselig tråd dere har her! åhh jeg har så lyst til å kjøpe babyklær etc..men så lenge jeg ikke vet kjønn er det håpløst.Har en masse fine klær etter storebror på 4 år,men gidder ikke dra det ned fra loftet,vaske osv hvis det viser seg å være en jente i magen.Var på UL forrige uke men fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker.Så da sitter jeg her og egentlig krysser fingrene for en gutt til:) veldig praktisk,da har vi jo alt hehe.

Hvilken uke fikk dere vite kjønn da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med innkjøpene damer?

 

min svigermor ble så sint når jeg var på cubus her om dagen og

kjøpte inn litt klær.

 

du må huske at du forsatt kan miste fikk jeg beskjed om.

 

jeg er nå i uke 23 og så oppfører hun seg slik... :(

 

Misunner deg ikke svigermora di altså :/ Mi ville på shopping så snart testen viste positiv, enda dette er 5. forsøk :P

 

Har ikke vært noen store innkjøp for oss. har fått nesten alt. var gravid i jula i fjor, og babyutstyret strømmet på. har fått beskjed om å ikke handle de dyre tinga fordi de ønsker å gi det i gave likevel ;) heldig :)

 

bare småting som gjenstår nå, det handler jeg ikke før etter jul vet jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) så koselig tråd dere har her! åhh jeg har så lyst til å kjøpe babyklær etc..men så lenge jeg ikke vet kjønn er det håpløst.Har en masse fine klær etter storebror på 4 år,men gidder ikke dra det ned fra loftet,vaske osv hvis det viser seg å være en jente i magen.Var på UL forrige uke men fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker.Så da sitter jeg her og egentlig krysser fingrene for en gutt til:) veldig praktisk,da har vi jo alt hehe.

Hvilken uke fikk dere vite kjønn da?

 

fikk vite kjønn 12+6 :) han var ikke i tvil om at det var en liten gutt i magen min :P men blir jo godt med en bekreftelse på ordinær ul da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående utstyr så er ikke mannen så opptatt av det. "Du vet nok best" sier han ;) Eneste kravet han hadde var i forhold til vogn: Den skulle være svart og helst ha 4 hjul. Valget mitt har falt på Emaljunga Duo Edge, så den er jo grei. Han hadde nok uansett vært lett å overtale både til trehjuling eller annen farge. Han er grei sånn sett ;)

 

Har kjøpt en del klær i str 56 og noe i 62 og 68. Har kjøpt èn ullbody i str 50 samt en strømpebukse, begge lys blå, som skal være under hentesettet. Begynte å kjenne bevegelse fredag som var og det er kjempe deilig! Har ventet en stund på det (var 20+6 da. 21 + 4 i dag)

 

Av større ting har vi kun dagseng: Leandervugge som jeg fant billig på finn.no + bilsete (Maxi Cosi med base). Sengen han skal ha har jeg og søknene mine lagt i og den skal den kommende morfaren fikse opp litt først. Vogn bestiller vi nok i slutten av oktober/november når mannen har komt hjem fra jobbreise =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt inn mye ennå, men her er samboer nesten mer ivrig enn meg ;) vi kjøpte vogn for litt over en uke siden, litt tidlig, men var på halv pris så kunne ikke vente. Hadde egentlig bestemt meg for edge duo, og ville ha fire hjul fordi det virket sikkrere. Men vi ble helt solgt på easywalker med tre hjul! Så praktisk når vi bor midt i byen og mange hjørner! Ellers har vi bare kjøpt en body..

 

Vi har funnet seng og utstyret vi skal ha, tenkte å kjøpe alt sammen samtidig senere. Er bare 20+3 idag, så har ennå god tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...