Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Jeg vil også på ul ;-) hvor lang tid tok det fra legen sendte henvisningen om ul til dere fikk time? Jeg er sååå utrolig utålmodig. Jeg vil så gjerne få en dato å glede meg til... :-) Det har vel strengt tatt ikke gått mer enn en og en halv uke siden legen sendte henvisningen, men dog.... baaaah!!

jeg fikk time på dagen. vet det tar lengre tid på større sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, jeg er sÅ misunnelig pÅ dere som skal pÅ Ul i morgen Siri og Ele! Skal dere vite kjønn? Husk Å oppdatere her inne etter dere har vært der da. SÅ gjør dere kanskje ventingen lettere for oss som har lenge (les: 13 dager) igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det er tortur Å vente pÅ Ul. Føler med dere. For meg gikk det bare noen fÅ dager fra henvisning ble sendt til de ringhte meg med en time. Har vært 2 ganger og skal 2 ganger til pga. morkakesvikt i forrige svangerskap. Ikke noen kjekk grunn men like kos Å se lille gutten hver gang. Han har det sÅ fint sÅ :)

 

Har fÅtt henvisning til Fysio nÅ. Bekkenløsning med gangvansker... -.-

HÅper han/hun kan hjelpe meg litt. Og sÅ hÅper jeg dagene kan gÅ bittelitt fortere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ÅÅÅÅ, gratulerer sÅ mye damer!! SÅ kjekt! Hvor lang tid tok ultralyden? Gleder meg til Å kose meg i de blÅ eller rosa hyllene <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venta først 25 min over tiden! :P Så var vi inne i ca et kvarter tror jeg, veldig koselig! Lillegutt nekta å vise seg i profil, så jeg skal tilbake om en ukes tid for å sjekke den, ikke meg imot!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer damer :-) så koselig å vite hvem som skjuler seg i magen.

igår fikk jeg brev om ul jeg også. 9.oktober skal jeg endelig få se om det står bra til, og om det er gutt eller jente :-) mannen så datoen; hvaaaa? det er jo en EVIGHET til!! ;-) jeg kan nok si meg enig i det ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var inne i ca 15 min, og stor koste meg.

lille gutt viste seg frem sikkelig i går og da ble mannen kjempe glad.

måtte bare en liten tur på cubus etterpå å kjøpe 3 flotte gutte bodyer.

Endret av *siri*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kos da jenter:) Gleder meg på deres vegne!

 

Har også kjøpt de første små plaggene nå, kunne ikke dy meg 0=) Det var så søtt og bittelite der det hang.

 

Herre for en sprellemann jeg har. Han er aldri rolig. Ikke når jeg går en gang :P Håper ikke dette reflekterer hvordan han blir utenfor magen heh. Kan fort bli slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med alle som har vært på UL i det siste :) Godt å høre at alt ser bra ut!

 

Er det flere enn meg som sliter med hodepine for tiden? Jeg synes jeg oftere og oftere får intens hodepine som fører til at jeg stivner totalt i nakke og skuldrer, for så å gjøre meg kvalm... Det eneste som nytter er paracet og søvn.

Er det noen som har spurt JM/lege om bruk av paracet eller ibux? Jeg liker egentlig ikke å bruke noen form for medikamenter når jeg er gravid, men akkurat nå er det vanskelig å unngå, hvis jeg skal klare å fungere i hverdagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ibux skal man visst ikke bruke i det hele tatt. Jeg er også plaga med mye hodepine og en paracet i ny og ne gikk fint sa legen. Tror det er virkemiddelet ibuprofen man skal unngå som gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paracet kan man bruke så lenge man følger anbefalt døgndose.

 

Ibux skal man holde seg unna da dette er et kjemisk framstilt middel og inneholder preperater som kan føre til missdannelser/spontanabort, slik jeg har hørt det.

 

Så om du får tidenes hodepine så kan du nok ta deg en paracet med god samvittighet :)

 

Jeg var mye plaget av hodepine i begynnelsen, men nå mistenker jeg at det kan være fordi jeg sluttet å drikke Pepsi Max. *flink* :D Om nå denne tette nesen kunne gi seg så hadde alt vært tilnærmet perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dett nese?? Puh, jeg har nå vært tett i 4 måneder, går i bølger i løpet av dagen og tetner helt på kvelden, DET gleder jeg meg til å bli ferdig med ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hooooh, forresten, ikke spis gulerot med tett nese, jeg inhalerte akkurat en munnfull og hosta til hele magen var en vond ball! :P Innser at jeg ikke virker som verdens smarteste som inhalerer gulerøtter, men klarer liksom ikke å venne meg til å være tett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, det er fælt å le men -det- bildet jeg fikk i hodet da! :D

 

Jeg får knapt puste om kvelden så jeg må bruke otrivin barnespray ellers får jeg ikke sove. :s

Jordmor sa det gikk greit, men jeg måtte ikke bruke den over lang tid... sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noe valg jeg, rett og slett, har brukt rhinox barnenesespray når jeg skal sove i 4 måneder nå, ble tett rett etter befruktning og har vært tett siden, prøvde meg så godt som mulig uten i 3 uker og gråt gjennom alt av netter av ren utmattelse og på en god natt fikk jeg 2-3 timer på øyet, det gikk rett og slett ikke an... :(

Men har snakke med leger i hytt og pine og jordmor og de sier alle det samme, det er ikke noe fare for babyen, men mine egne slimhinner, men om jeg ikke får sove uten så får jeg bare ta det når jeg har født. Svigerinna mi brukte også mye nesespray, og har hørt mange som har det uten at de trengte noe avvenning, når babyen var ute så var de rett og slett ikke tett lenger! Så jeg håper jeg er en av de.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også er en av de. Begynner å bli litt mye dette :P Prøver å la vær å bruke på dagtid, men det hender jeg må. Blir så tett at det føles tungt å puste, selv gjennom munnen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å puste gjennom munnen ER overraskende tungt!! Blir pesing,og alt fra Å spise til Å pusse tenner er prakk, ogsÅ blir man jo sÅ tørr og kald i munnen ogsÅ... Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, stakkars oss! :(:P

 

Ja jeg hadde klikka om jeg hadde det sånn altså :P Sliter med tung pust, men hadde jeg vært tett i tillegg hadde jeg gått på veggen :S

 

Er 14+3 nå og har begynt å spy og plages veldig av kvalme. Trodde jeg hadde sluppet unna jeg. Er det vanlig å bli kvalm nå? Er jo ofte nå folk begynner å bli bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...