Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

har mannfolka deres menninger om hvilke utstyr som skal kjøpes inn? slik som vogn osv ...... ?

 

Her sier mannen at dette er min business. Han legger seg ikke opp i det - heldigvis ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om jeg er 25+0 idag faktisk. Er ganske på felten for tiden, og føler jeg knapt eksisterer. Er så ubeskrivelig sliten. Så ser ut til at det blir siste arbeidsdag imorgen.. Det skal bli deilig å få innhentet litt energi, og leve litt igjen!

 

Jeg har to små gutter, og venter nå jente. Har ikke handlet noe, og trenger faktisk alt bortsett fra bilstol. Ble litt overivrig ifjor og solgte unna det meste vi hadde..

 

Eneste vi ikke trenger er bilstol. Så må vel begynne å planlegge litt og handle. Av store ting; vogn, seng, stol av noe slag - tror vi blir å gå for baby tripp trapp, den må jo være helt genial:) osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi syke, alle mann :( . Både jeg, mannen og lillegutt har vært hjemme fra jobb/barnehage i dag. Satser på at det går seg til ganske fort! Det er faktisk første gangen guttungen på 21 mnd har over 40 i feber, så egentlig har vi vært ganske heldige hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går fikk ei vennine av meg baby i uke 26,

kjenner jeg selv går rundt å er redd for det samme.

 

hvordan er det med dere andre gravide???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, er også redd for å føde for tidlig :/ har jo blant annet hatt en dødfødsel i 3. trimester så jeg senker ikke skuldrene før lille er ute i god behold :)

 

noen som vet hvor tidlig man kan få kynnere forresten?

Endret av håpefull<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker litt på det jeg også, men damer? Kan ikke vi styre unna temaet dødfødsel osv på akkurat denne tråden? Vi gravide er bekymret nok fra før. Selv hadde jeg likt at denne tråden omhandlet litt enklere og lettere temaer som den har gjort frem til nå =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag igjen, gitt! Hvordan står det til hos dere?

Her er formen stigende og jeg kjenner jeg begynner å glede meg til april, allerede :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er jeg vært på kontroll i dag og nå blir det sofa resten av kvelden. slik er det når kroppen er utslitt etter en natt uten så mye søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen litt opp og ned egentlig, er veldig sliten etter jobb og i dag har jeg vært svimmel i tillegg. Men alt i alt går det veldig fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en jente til!

 

Begynte igjen i 100% jobb i dag. Kjenner det godt i bekkenet. Spent på hvor lenge det funker med 100%. Håper det går bra. Har vært sykemeldt lenge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med hun venninnen din og baby som ble født i uke 26? Følger dere forresten med på bloggen til hun som fikk i uke 24 nettopp? Helt fantastisk lesning fra en utrolig sterk mamma om mirakeljenta si. Babyen er nå litt over 8 uker. mirakeljenta.blogg.no for de som vil..

 

Selv er jeg 26 uker straks, og lillepia begynner å ta fullstendig kontroll og overhånd i magen. Noen ganger sparker hun så hardt at jeg skvetter til. Liv og røre hele døgnet, er så herlig:)

 

Jobber nå 30%, er godt å fortsatt følge litt med i jobbsammenheng, og samtidig ha en mye roligere uke..

 

Fortsatt ingenting kjøpt inn til jenta vår.. Men god tid igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vært en av de kjipe dagene... Har sånn merkelig vondt i hele magen - den er øm når jeg trykker på den og samtidig føles det som om jeg har litt gangsperre i magemuskene. Vanskelig å beskrive egentlig :) Smertene var bare plutselig der da jeg våknet på morgenen i dag. Lurer på om det kanskje har sammenheng med at jeg har hostet mye i det siste. Blir ikke helt kvitt en luftveisinfeksjon jeg har slitt med de siste par ukene. Vurderer en tur til legen, men jeg synes jeg har løpt ned dørene der i det siste :P (pga andre ting enn graviditet også).

 

Det positive er å kjenne liv i magen hver dag <3 Herlig følelse! Nå kan pappan kjenne det også :) Er 22+0 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her har det vært aktivitet siden jeg var her sist!!! :D

Først av alt: FY til svigermor!! Jeg hadde klikka om noen hadde drista seg til å sagt slikt til meg!!

Altså, ikke sagt pent fra, men høøøøyt og tydelig... :P

 

Jeg begynner å få en sjokkerende mengde babyutstyr nå faktisk... Hehe... (Forresten i uke 26 nå) Av store ting mangler vi bare vogn, og det skal jeg og mamma vei å se på, er ganske bestemt på emmaljunga edge duo i grå :) Ellers holder svigers på å laaaage sprinkel-skuv-seng til oss, og jeg tror kanskje den blir verdens fineste... Jeg er også godt i gang med barnerommet, tar meg veldig god tid siden det er det morsomste jeg vet! :) Har arva en del klær, men mangler også mer enn jeg trodde, så jeg har begynt på innhandling når jeg kommer over salg her og der. Også holder mamma på å strikke vognteppe, hel ulldress og ullsett, kjempefint og så koselig!

 

Ellers har jeg fortsatt bekkenlåsning og er tett, også har begynt å fått mye senestrekk og halsbrann, for ikke å snakke om pølseansikt, så føler meg riktig så vakker! hihi... Men det går greit så lenge jeg ikke jobber mer enn 50%, tror nok ikke jeg blir å gå opp i prosent, men håper på å holde på 50% til jul i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også har jeg satt inn godstol på barnerommet jeg holder på å lage, så her sitter jeg nå å surfer mens voffsen har fått seg en egen seng på gulvet her... Hehe... Jeg er skrullete...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her på datan etter ungene har dratt på skolen,

min kjære sover ennå og kommer nok til å sove en stund til som det pleier å være når han har fri fra jobben.

er så trøtt at jeg kunne sovnet her jeg sitter men skal nok hvile litt etterhvert. tørketrommelen må bli ferdig først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter her på datan etter ungene har dratt på skolen,

min kjære sover ennå og kommer nok til å sove en stund til som det pleier å være når han har fri fra jobben.

er så trøtt at jeg kunne sovnet her jeg sitter men skal nok hvile litt etterhvert. tørketrommelen må bli ferdig først.

 

sov godt når den tid kommer :)

 

her har jeg litt mer enerig til overs i dag :P så jeg har kosedag med vesla hjemme i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig å lese hvordan dere har det :)

 

jeg er 13+3, skal på føste kontroll til JM til uka, gleder meg (selv om jeg er litt usikker på JM valget).

når det gjelder utstyr så er det jeg altfor tidlig enda da, men vi har veldig mye fra storebror (som er 12 år gammel). har en flott emmaljunga (uten soft bag, så det må kjøpes), brukt på to barn da men jeg håper den tåler en tredje ;) vi får se..

barne rommet har vi ikke plass til, så vi skal ha skikkelig oppussing av leiligheten for å få presset inn et lite rom til til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hvis fått justert terminen min. Fikk brev fra St. Olavs i går, der terminen er satt til 19. april - så da er jeg vel omtrent 14+3 i dag, vel?

 

Blomstgull - vogna holder helt sikkert til en unge til - men hvis den har stått lenge, kan det være lurt å sjekke slangene i dekkene. Min erfaring er at de kan morkne, om de står for lenge. (Dersom det er luftdekk, selvsagt :) )

 

Jeg har faktisk ikke vært på første rutinekontroll ennå, jeg. Var hos lege for å få henvisning til KUB/DUO-test, men fikk ikke skrevet sånn helsekort for gravide, har heller ikke tatt blodprøvene og alt sånn.

 

Var hos privat jordmor for å anslå termin (i og med at jeg ikke visste når jeg var blitt gravid) - og har vært på KUB/DUO test - så jeg har sett knøttet to ganger på UL allerede - men som sagt: Ennå ikke vært på en ordinær kontroll.

 

Må vel bestille straks, sånn at legen får henvise meg til ordinær ultralyd: Det er jo sannerlig ikke lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja det er ikke lenge til, men føles fortsatt litt lenge til ;)

jeg har også hvert til tidlige UL pga tidligee SA, så det blir spennende med JM :)

 

skal sjekke ang dekkene :) takk for tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro å lese om andre gravide :)

Jeg var i dag for å se etter litt mer mammaklær, men jammen er det dårlig utvalg her hvor vi bor.. Vurderer å bestille på nett eller kikke i OSlo neste gang jeg er der!

 

16+2 i dag og formen er fortsatt på topp! Har så vidt begynt å kjenne liv- en herlig følelse! ;D Skal til jordmor for første gang på onsdag om ei uke og ultralyd den 12.nov (19 uker) så da er det noen datoer å se frem til, og ikke minst så kan jeg kose meg med julegavehandling og pakke inn adventspakker til verdens beste venninne :)

Her er det ikke noe som er kjøpt inn enda.. Kun fjøsvogna. Bestemødrene er i full gang med klær og teppe som vi setter utrolig pris på! Vi er enige om å kjøpe det første plagget til h*n når vi har vært på ordinær ul :)

å være gravid er herlig! <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...