Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som er i uke 30 nå, hun begynte å spy i uke 13 tror jeg og det pågikk i noen uker før det ga seg igjen, så det er veldig individuelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen velkommen jente11+?13 :)

 

håpefull<3 : Spyingen har jeg sluppet unna. Har bare vært veldig kvalm de første ukene. Hender jeg fremdeles føler meg dårlig i blandt, men ikke så ille. Håper dte gir seg snart for deg.

 

Har en venninne som spydde omtrent hele svangerskapet igjennom. Hjelper å tenke på henne når jeg føler at -jeg- har det tungt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja venninna mi spydde i 6 mnd, så jeg tenker på henne når jeg er dårlig ;) men siden dette er femte forsøket på å få en liten en, så tar jeg imot alle sympyomer med åpne armer :P tenker det er positivt og et tegn på at alt fortsatt er bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til meg den lille håpefull<3

 

Ja, det er litt tøft når det står på med oppkast... blir tømt for energi.

Noen går jo slik i 9 mnd, selv er jeg av og på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til meg den lille håpefull<3

 

Ja, det er litt tøft når det står på med oppkast... blir tømt for energi.

Noen går jo slik i 9 mnd, selv er jeg av og på.

 

takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

 

Slenger meg med her jeg :) Er 13+3 uker på vei. Flere som ble litt engstelige når de verste symptomene forsvant og formen ble bedre? Og man kan fortsatt ikke se og at man er gravid eller kjenne liv. Vet jo at det er helt normalt, men på en måte var det litt godt å "kjenne" at man er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne du blir litt engstelig, Bentix, men jeg har nå spydd i over 10 uker (er 18 + 1) og synes ikke det er å anbefale heller ;) Vi har alle våre bekymringer: Du tenker kanskje "er det noe galt siden sympromene forsvinner?" (helt normalt btw), mens jeg tenker "kommer jeg til å spy til 5 mnd til?" (også, desverre, helt normalt).

 

Jeg venter for tiden utålmodig på å kjenne liv i magen. Trykker og dulter litt, men foreløpig ingen respons. Ikke så lett når man ikke helt vet hva man kjenner etter heller.

 

I morgen er det endelig(!) tid for ultralyd! Er såå spent på å se den lille og se om alt er bra. Og så er vi veldig nysgjerrige på om det er en liten frøken eller herremann som ligger inni der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt skjønne du blir litt engstelig, Bentix, men jeg har nå spydd i over 10 uker (er 18 + 1) og synes ikke det er å anbefale heller ;) Vi har alle våre bekymringer: Du tenker kanskje "er det noe galt siden sympromene forsvinner?" (helt normalt btw), mens jeg tenker "kommer jeg til å spy til 5 mnd til?" (også, desverre, helt normalt). Jeg venter for tiden utålmodig på å kjenne liv i magen. Trykker og dulter litt, men foreløpig ingen respons. Ikke så lett når man ikke helt vet hva man kjenner etter heller. I morgen er det endelig(!) tid for ultralyd! Er såå spent på å se den lille og se om alt er bra. Og så er vi veldig nysgjerrige på om det er en liten frøken eller herremann som ligger inni der.

 

Skjønner hva du mener ;) Og jeg er veldig veldig glad for at jeg ikke spyr og er skikkelig dårlig!! Hver våre bekymringer ja. Håper du blir bedre snart og slipper å være så dårlig! Og masse lykke til på ultralyd. Det blir spennende da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt såg bra ut på ultralyd i dag! En flott gutt! Da hun sa det var gutt merket jeg at jeg ble overrasket, hadde visst regnet med det var jente. Måtte en tur i sentrum etterpå å kjøpe noe lyseblått. Dette blir morro :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Så spennende:) jeg er kjempespent på ultralyden som skal være på fredag. Lurer på om det er gutt eller jente, har litt jente-følelse idag, så blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei. hvordan er det med oss gravide?

 

jeg sliter med høyt blodtrykk/puls og proteiner i urinen.

vært innlagt en gang allerede på st.olav.

di fant ut at det ikke er begynnende svangerskapsforgiftning men jeg er likevel redd, di snakka noe om at di måtte passe på morkaka siden jeg har gått slik nå i 14 dager. er på kontroll 2 ganger i uka og kjenner at det er slitsomt det å, håper det roer seg etterhvert.

 

flere som sliter med det samme?

 

jeg er kun i uke 20,3 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, det hørtes slitsomt ut! Jeg er 19+1 i dag. Har kastet opp siden slutten av uke 7, men nå tror jeg kaaaanskje det er i ferd med å gi seg *håpehåpe*.

 

Håper plagene dine gir seg snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bra nå. Har hatt en helvetesuke med intense luftsmerter. Nå er det "bare" bekkenløsningen igjen. *phew*

 

Har en uke igjen her inne på 2 trimester, så hopper jeg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har formen blitt bedre de siste ukene :) Er 19 uker på vei i morgen. Akkurat nå har jeg ingen spesielle gravidplager, så jeg er kjempeheldig!

 

Var å kjøpte brukt bilstol til mini før helgen, så da er første innkjøp gjort. Siden vi trolig venter en gutt, har vi det meste fra før. Med førstemann var jeg helt "nazi" på at bilstol skulle kjøpes ny, slik at jeg kunne være sikker på at den ikke hadde vært i kræsj. Merker at jeg har et litt mer avslappet forhold til dette denne gangen. Selvfølgelig ikke i forhold til sikkerheten! Men til det å kjøpe brukt. Har ikke noe problem med det nå, så lenge jeg kjøper av folk jeg stoler på. Synes det er flott å kunne kjøpe en stol som er under 2 år gammel, og ser strøken ut for 650 kr, mot en nypris på 3500 kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyshop har tilbud på Maxi Cosi med base til 2499! Dersom dere må få den i posten, som meg, kommer leveringskostnad på 200 kr i tillegg. Uansett en hel del spart i forhold til fullpris. Jeg bestilte på fredag =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte brukt bilstol av naboen for kr 200. heldig der synes jeg.

den er 5 år men ser helt ny ut, fikk den billig av henne siden hun er nabo. kjøpte stellebordet hennes å. så har jeg kjøpt tøy i str 50 - 56, så der har jeg nok tenker jeg. skal arve masse av søsteren min men det får jeg ikke får jul.

gleder meg til jeg kan vaske og legge på plass ty i kommoden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg kjøre pose i hvit ;-) og en bamse fra lamaze. digger lekene derifra!

Fortsatt litt usikker på hva vi arver og ikke, arver klær, men vet ikke med sete enda. jeg tenkte jeg skulle kjøre over til sverige for å handle vogn jeg?

Fikk den jeg ønsker meg (en emmaljunga city cross i hvit skinn) til 6100 svenske, da med sove del og sportsdel

Har sett de på finn brukt fire mer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg kjøre pose i hvit ;-) og en bamse fra lamaze. digger lekene derifra!

Fortsatt litt usikker på hva vi arver og ikke, arver klær, men vet ikke med sete enda. jeg tenkte jeg skulle kjøre over til sverige for å handle vogn jeg?

Fikk den jeg ønsker meg (en emmaljunga city cross i hvit skinn) til 6100 svenske, da med sove del og sportsdel

Har sett de på finn brukt fire mer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg kjøre pose i hvit ;-) og en bamse fra lamaze. digger lekene derifra!

Fortsatt litt usikker på hva vi arver og ikke, arver klær, men vet ikke med sete enda. jeg tenkte jeg skulle kjøre over til sverige for å handle vogn jeg?

Fikk den jeg ønsker meg (en emmaljunga city cross i hvit skinn) til 6100 svenske, da med sove del og sportsdel

Har sett de på finn brukt fire mer!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på ordinær UL for andre gang :) (Ble satt tilbake tre uker sist gang, så da ble det ny UL nå). Alt så fortsatt veldig fint ut, og det var fortsatt en liten gutt :)

 

Ellers har jeg vært utrolig sliten i dag. Sovnet av på foran pcen på jobben :P Typisk at sambo skulle bort etter jobb, slik at jeg hadde ansvaret for storebror på 1,5 alene. Heldigvis fant godgutten ut at akkurat i dag skulle han være et englebarn... hehe <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...