Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

Ehh. Føler jeg har vel mye mage.. Hadde vært greit å vite hvor langt på vei jeg er.. Mellom 16 og 19 uker sier legen etter første undersøkelse på tirsdag nettopp.. Vi får se i morgen.

Føler meg stinn og oppblåst mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at det er flere i min situasjon, Vinterspire! Jeg vet heller ikke annet enn at jeg er gravid :P Blir derfor ekstra spennende med UL denne gangen.

Men det er litt kjipt å ikke kunne følge med utviklingen fra uke til uke. Det blir ikke det samme å lese om uke 10-15 liksom :)

 

Hvordan gikk det på UL i dag, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var med i skravletråden for 1.semester:) o/

 

Er nå 20+5 med en liten gutt. Har fremdeles to jenter på 10 og 5 år så dette går så bra så.

 

Kvalmen har gitt seg men bekkenet er vondt. I går kveld gråt jeg faktisk litt fordi jeg vridde meg selv slik at smertene skjøt gjennom kroppen :S

Skal ikke være lett.

 

For øvrig syns jeg tiden går ulidelig sakte. Men kan ikke gjøre annet enn å vente og å glede seg :)

 

Ja og så drømmer jeg så forferdelig rart for tiden. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på torsdagen skal jeg på ny UL, kjenner jeg gleder meg litt men oxo gruer meg. jeg er livredd for at det er noe galt.

kvalmen er her ennå, kjenner at hvis jeg står opp for tidlig så må jeg frem med love heartsen. og uansett hva jeg gjør med mine sure oppstøtt så fungerer det ikke, det eneste som fungerer er på resept men kan ikke brukes av gravide. :( så jeg må nok høre med legen etterhvert, siden det er jordmor jeg skal til på UL så skal jeg høre med henne ang det, for jeg sliter veldig med å sove liggende.

 

 

hmmmm må huske å få gubben til å kjøpe flere ruller med love hearst i dag for jeg er snart tomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mammantil2prinser

"Godt" å lese at jeg ikke er aleine om disse forbanna bekkensmertene, jeg har også felt noen tårer pga den intense smerten som kan komme av visse bevegelser ol.

 

Her vurderer jeg å bestille meg en 3D ul, vi vet ikke kjønn men fikk vite kjønn i uke 13/14 å dette ligger å tæææærer på meg kan man trygt si. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kan jeg endelig puste igjen!!!!! NÅ har jeg ligget vÅken de siste par nettene og gruet meg til ks samtale pÅ sykehuset.

 

Men det gikk sÅ bra!!!!! Jeg er sÅ lettet og glad det er overstÅtt, og veldig takknemlig over Å ha blitt tatt pÅ alvor og hørt.

Og det var ikke sÅ skummelt som jeg hadde trodd.

 

Ble møtt av en fødselsoverlege og det hele var over pÅ 45 minutter.

Fikk innvilget ks der og da.

 

SÅ nÅ kan jeg endelig jobbe med meg selv og fødselsangsten jeg har og kanskje fÅ en god erfaring som gravid de siste mÅnedene.

 

Utover det, sliter jeg mer og mer med bekkenet mitt. I gÅr var vi av de mange som koste oss ved sjøen (jeg i skyggen riktignok) og mÅtte gÅ i ulendt terreng......det kjennes i dag kan man si....BLÆ!

SÅ nÅ har jeg fÅtt ringt manuellterapeuten min som jeg brukte ved forrige svangerskap, sÅ grugleder jeg meg til timen hos henne.

 

Prøver Å vÆre mest mulig i ro, men jeg har en liten frøken pÅ 20 mnd som er AKTIV, sÅ det blir en del hopp og dans nÅr hun er hjemme fra bhg osv.

 

Ellers skal jeg pÅ første jm samtale onsdag.

Er i dag 22+3 og føler tiden gÅr litt sakte om dagen.

 

Alt i alt, en god dag grunnet sykehusbesøket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg inn her hos dere da jeg plutselig fikk en hel uke til å bare skravle!! Er nå 15+3 og har siden starten av svangerskapet slitt en del med hoste, tungpusthet (spesielt i bakker) samt tett/rennende nese. Siden alle deler er normale svangerskaps bivirkninger har jeg ikke gjort noe med det, men i helgen ble jeg skikkelig ille og hostet nesten konstant, så da MÅTTE jeg gjre noe.. Nå sitter jeg hjemme med astmamedisin (hadde anstrengelseastma tidligre så vi mistenker at den kan ha blusset opp igjen) samt at jeg har penicillin for luftveisinfeksjon. Foreløpig har det ikke hjulpet nevneverdig, men håper det fort skal bli bedre for dette er slitsomt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det er flere i min situasjon, Vinterspire! Jeg vet heller ikke annet enn at jeg er gravid :P Blir derfor ekstra spennende med UL denne gangen. Men det er litt kjipt å ikke kunne følge med utviklingen fra uke til uke. Det blir ikke det samme å lese om uke 10-15 liksom :) Hvordan gikk det på UL i dag, forresten?

 

Jeg er ikke så ofte inne her.

Det gikk godt, fikk vite at jeg var over 19 uker på vei, dvs i dag er jeg vel da... ehhh 20 uker og 2 dager eller noe sånt... ?

Og at det blir en gutt. Det var det vist umulig å ta feil av... Hmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen er avhengig av Loveheartts ;-)

Jeg bruker det på jobben, men heima tar jeg ett glass melk eller sjokolademelk, eller Samarin pulver i ett halvt glass vann. Funker veldig godt!!

Prøv det!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halsbrann har jeg heldigvis slittlite med i graviditeten, dette til tross for at jeg egentlig sliter en del med det ellers. Vil bare si at garviscon er helt trygt for gravide og har alltid funket godt på meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til første time hos jordmor! Fikk høre fosterlyd!! Sinnsykt fantastisk!! Rett og slett en god følelse som jeg håper jeg kan leve på en stund!! Nå er det å telle dager til ultralyd og neste møte med den lille!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt! Kjenner liv hele tiden jeg... mer å mer :) Er vel 19+3 tror jeg, så nå blir det vel en del mer liv å røre fremover ;) Gleder meg til sambo kan kjenne også ;) Det er en delig følelse, men jeg VET at det går også over til å bli litt forstyrrendes for søvnen... det er jo nettopp da du kjenner mest!

 

Ellers har den kommende storebror fått seg storegutt seng i dag, så det kan ta laaaaaaang tid før han sovner zzzZZZZzz jaja... skal bli en tøff dag på jobb i morgen...

 

Noen som er kvalme ennå forresten? Ikke sånn kaste opp, men om du ikke spiser så kaster du opp? har det, å jeg er ofte litt sløv å sen med frokost i helgene... :/ ødlegger en del :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Jeg er fortsatt sånn at jeg blir dårlig om jeg ikke spiser. Helst frokost. Det må skje med en gang jeg er sulten. Om ikke blir jeg kvalm. Og om jeg brekker meg så kommer alt opp igjen. Tok noen uker får jeg lærte å skjerpe meg :P og er 25+4 idag, så begynner bli litt lei av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det litt som kakaoen, hvis jeg først setter igang brekningsrefleksen, så er det vanskelig å holde på maten. For eksempel har jeg slitt litt noen dager som jeg legger multivitaminpillen min (den er ganske stor) litt feil i munnen når jeg skal svelge den.

 

Ellers har jeg første jordmortime 4/9, og gleder meg masse til det. Håper at hun har utstyr til å høre fosterlyden med! Jeg er i uke 16+2 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev om ultralyd i dag :) Men det er først om 14 dager, så jeg håper tiden går fort!

 

Gikk til et impulskjøp av en doppler i går, men kunne ikke finne noen hjertelyd enda. Heldigvis er jeg ikke typen som stresser veldig med at jeg ikke finner den, så det går bra. Satser på at det kommer etter hvert.

Dere som har brukt doppler - fra hvilken uke kunne dere høre hjertelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev om ultralyd i dag :) Men det er først om 14 dager, så jeg håper tiden går fort! Gikk til et impulskjøp av en doppler i går, men kunne ikke finne noen hjertelyd enda. Heldigvis er jeg ikke typen som stresser veldig med at jeg ikke finner den, så det går bra. Satser på at det kommer etter hvert. Dere som har brukt doppler - fra hvilken uke kunne dere høre hjertelyd?

 

Jeg hørte første gang 13+5 eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så inspirert etter at jeg hadde vært hos jordmor i går og hørt hjertelyd så gikk til innkjøp av anglesound! Gleder meg til den kommer i posten!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått brev om ultralyd i dag :) Men det er først om 14 dager, så jeg håper tiden går fort! Gikk til et impulskjøp av en doppler i går, men kunne ikke finne noen hjertelyd enda. Heldigvis er jeg ikke typen som stresser veldig med at jeg ikke finner den, så det går bra. Satser på at det kommer etter hvert. Dere som har brukt doppler - fra hvilken uke kunne dere høre hjertelyd?

 

Veldig forkjellig... tror jeg hørte det i uke 16 eller noe... Men var liksom litt utydelig.. jeg har heller ikke stresset med det. Men det er veldig gøy når magen er større, da hører du tydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker skravletråd :-D Er det noe jeg er god på så er det skravling ;-) ;-) Jeg har lånt en angelsound men tok tid før jeg.hørte hjertelyden selv så hadde ikke stresset med det...er 24+3 idag og nå finner jeg den ganske lett :-) Men ikke så vanskelig å vite hvor jeg skal lete for det er fullt texas inni der på kveldstid. Ellers er det lite å klage på bortsett fra et kranglete bekken. Merker jeg savner litt ettermiddagsluren som jeg alltid hadde med førstemann men 2åringen vil jo gjerne ha mammakos etter barnehagen forståelig nok :-) Andre her som er sykmeldte om dagen og dårlig på å ta det så med ro som vi burde? Huff huff :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kakaoen: Takket være deg, får jeg stadig kakao på hjernen.. nam!! nam!! nam!!!

 

Hahahaha.. Du kan jo gjette hva jeg hadde veldig lyst på da jeg kom på det nicket??!! Varmt kakao og nystekte boller.. Mmmm :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var natta over for min del. Sitter nå og nerder meg på datan mens tv surrer i bakgrunnen. Samboer sover enda.

Skulle gjerne sove maaaaasse jeg, men våkner fordi jeg har vondt i hoftene, er tissetrengt og sulten :P

Så da får jeg heller starte dagen med en frokost som består av yoghurt og havregryn.. og som avsluttes med å grave litt i smågodt posen fra i går :P nam nam..

 

Er foressten 26+2 i dag, så nærmer med 3.trim og det er 99 dager til termin :D wee..

Og i går etter vi la oss var lillegutt skikkelig turbo så samboer fikk ENDELIG kjenne masse spark etter hverandre. Tror han syns det var stas, for han nærmest sovna med hånda på magen min :P

 

Håper alle får en fin fin søndag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sulten... Men når jeg tenker meg om så er jeg strengt tatt sulten hele tide for øyeblikket... Hmf... Flere...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg sulten... Men når jeg tenker meg om så er jeg strengt tatt sulten hele tide for øyeblikket... Hmf... Flere...??

 

Mat mat mat mat mat.. Nesten eneste som står i hue mitt for tia!! Gleder meg til jul når ungen er ute og jeg kan roe ned spisinga :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!! Har allerede vært oppe en liten stund her!! Ble pizzarest etter i går t frokost!! Jeg er og mye sulten, men blir veldig fort mett også.. mMye fortere enn før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...