Gå til innhold

skravletråd for oss i 2 trimester.


*venter en liten gutt feb*

Anbefalte innlegg

De mammabuksene, hvordan er de i størrelser? Prøvde 36 på HM og den passet ok (bittelitt for stor) på legger/lår/rumpe, men det tøyet som går over magen var aaalt for svært ! Ser jo at folk begynner med mammabukser i uke 8 osv, men nå er jeg 19+5 og synes ikke jeg har behov for mammaklær enda. Finnes det andre modeller der tøyet vil passe rundt magen, eller er det andre størrelser i mammabukser? Har gabske stor mage så det er ikke der problemet ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er femtegangsmamma i uke 15, og jeg går ennå i mine vanlige bukser - mammabuksene vil nok ennå være alt for store rundt livet, ja.

 

Det finnes noen mammabukser som har et langt kortere magestykke - de skal ikke trekkes over magen, men ligge under, på en måte. De buksene bør kunne passe nå.

 

Disse er sånn: http://www.ellos.no/vertbaudet/mammajeans/377002?N=1z141puZ1z13yje&Ns=RankValue3|1&Nao=32

Endret av Cmyk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mammabuksene, hvordan er de i størrelser? Prøvde 36 på HM og den passet ok (bittelitt for stor) på legger/lår/rumpe, men det tøyet som går over magen var aaalt for svært ! Ser jo at folk begynner med mammabukser i uke 8 osv, men nå er jeg 19+5 og synes ikke jeg har behov for mammaklær enda. Finnes det andre modeller der tøyet vil passe rundt magen, eller er det andre størrelser i mammabukser? Har gabske stor mage så det er ikke der problemet ligger.

 

I uke 11 kjøpte jeg mammajeans fra Love2wait hos mor&meg. Jeg trengte noe som ikke presset sånn på magen. Nå når magen er blitt stor synes jeg de med stort magestykke sitter bedre, men har vært superfornøyd, selv om de kosta litt mer enn hm.

 

http://morogmeg.no/index.php/mammaklaer/bukser/love2wait-bukse-modell-superskinny.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips jenter :) kanskje det er disse buksene jeg bør begynne med, så går jeg over til de andre når magen kommer for fullt i stedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også kjøpt to bukser på HM, og synes de er kjempe gode. Gjør som blomstgul jeg også, å bare bretter ned kanten :) Funker bra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også kjøpt to bukser på HM, og synes de er kjempe gode. Gjør som blomstgul jeg også, å bare bretter ned kanten :) Funker bra det.

 

Lurt ;) men da venter jeg heller med å kjøpe mammabukser. Kan bruke tights som jeg bretter ned og det funker bra :) kjedelig å ha 5 mammabukser i skapet når man er ferdig med å få barn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper på hm. Er allerede en god stund siden jeg kjøpte mine tre første. Kjøpte to til i går. Syns egentlig stoffet over magen er helt greit. Er jo ikke heltrangt ennå, men det gjør ingenting. Deilig å ha behagelige bukser som allikevel er traange og stilige :-) eeeelsker mammabukser :-)

 

Er 20 uker nå.

Endret av Vårbarnet med vårspire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen stigende, etter en tids sykdom. Har generelt lite plager i forbindelse med graviditeten, men merker også at ting begynner å bli litt tyngre. 1,5-åringen krever sitt.

Ellers er det stort sett bare halsbrann jeg har vært plaget med den siste tiden :)

Er snart 23 fullgåtte uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg begynner å få angst for at bekkenet krangler..... det er for tidlig å slite med det syns jeg. Hadde vondt rundt halebeinet i går, men er vel pga mye gåing på ikea på fredag......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekkenlåsninga er fortsatt i full blomst her og jeg er tett på 6 måneden, så jeg begynner å få mangel-på-søvn-sykdommer her altså tror jeg! :P Men nå er det bare en uke til jeg flytter over til 3. trimester, oioi!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bekken mitt å har vært fint lenge men nå sliter jeg bar å gå ut i bilen, selv med krykker.....

legene og jordmor er redd for prematur fødsel her, så nå ligger jeg masse for å slippe innleggelse. håper å kunne holde meg hjemme til jul i allefall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg så alene :'(

min samboer er atter en dag ute å hjelper venner og andre mens jeg sitter hjemme med ungene.

i kveld skulle vi kose oss med biff men jeg venter ennå....

 

i morgen går han på 14 dager med vakt.

når han er ferdig med vakt pleier han å ha noen avspasserings dager, og denne gangen håper jeg at han setter av tid til meg.

hva er det med mannfolk og hjelper alle andre enn å kunne være hjemme en hel dag for å hjelpe til der.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 19+4 og formen er grei :) Blir fortere sliten enn vanlig, men det er i grunn det. Så skal ikke klage på formen! Tenkte vi skulle ut å handle noen julegaver i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg så alene :'(

min samboer er atter en dag ute å hjelper venner og andre mens jeg sitter hjemme med ungene.

i kveld skulle vi kose oss med biff men jeg venter ennå....

 

i morgen går han på 14 dager med vakt.

når han er ferdig med vakt pleier han å ha noen avspasserings dager, og denne gangen håper jeg at han setter av tid til meg.

hva er det med mannfolk og hjelper alle andre enn å kunne være hjemme en hel dag for å hjelpe til der.....

 

Du sier noe der. Hvis dere har barn fra før og det i tillegg er en viss fare for prematur fødsel så burde vel mannen din skjønne at du trenger litt hjelp. Er vel noe med at mannfolk mener at å dra å hjelpe andre er såååå snilt, men å hjelpe til hjemme er pes. Da gjør de det fordi de må, ikke fordi de skal være snille.

 

Har selv en mann som aldri er ute med kompiser. Kanskje de skulle tatt seg en prat og gitt hverandre litt av sine "feil" :P Vips, du hadde fått mannen din hjem og jeg hadde fått han ut av huset oftere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0 i dag, ikke kjent liv. Blæ... Kvalmen er her fortsatt, sliter med å holde på maten. Men ellers er formen grei. Ikke trøtt, blir ikke sliten av den minste ting heldigvis :)

 

Hjalp søsteren min med å flytte litt i går, og det gikk fint :) Hadde sikkert klart å vaske hele huset i dag jeg, men det er ikke DET det står på :P Latskapen lenge leve :P

 

Sitter forresten og kikker på farger til barnerommet. Mannen var litt ivrig og malte det blått når vi fant ut at vi ventet en gutt. Men, vurderer jo nå å male rosa siden vi visstnok venter ei jente :P Hehe, snakker om å være tidlig ute :P Men men, har jo vært gravide noen ganger uten hell, så trøster oss bare med at han ikke malte rommet hver eneste gang vi har fått vite kjønn :P

 

Så driver jeg allerede og tenker på permisjonen, regner ut hvordan jeg kan få den til å vare lengst mulig, når jeg skal ta ferie, om vi skal ha 100 eller 80 % lønn, om vi skal ha ulønnet perm osv. Mye tid til å tenke gjennom sånne småting når man plutselig har blitt sykmeldt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler meg så alene :'(

min samboer er atter en dag ute å hjelper venner og andre mens jeg sitter hjemme med ungene.

i kveld skulle vi kose oss med biff men jeg venter ennå....

 

i morgen går han på 14 dager med vakt.

når han er ferdig med vakt pleier han å ha noen avspasserings dager, og denne gangen håper jeg at han setter av tid til meg.

hva er det med mannfolk og hjelper alle andre enn å kunne være hjemme en hel dag for å hjelpe til der.....

 

Du sier noe der. Hvis dere har barn fra før og det i tillegg er en viss fare for prematur fødsel så burde vel mannen din skjønne at du trenger litt hjelp. Er vel noe med at mannfolk mener at å dra å hjelpe andre er såååå snilt, men å hjelpe til hjemme er pes. Da gjør de det fordi de må, ikke fordi de skal være snille.

 

Har selv en mann som aldri er ute med kompiser. Kanskje de skulle tatt seg en prat og gitt hverandre litt av sine "feil" :P Vips, du hadde fått mannen din hjem og jeg hadde fått han ut av huset oftere :P

 

jeg har 2 fra før, ja di mannfolka våre skulle ha vært sammen litt for å prate litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått over til 3. trimester nå og takker for meg i skravletråden her, lykke til de neste ukene også sees vi snart i neste trimester! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får henge meg på her jeg også :)

Vi venter en liten gutt i mars, og er overlykkelige!

 

Hvordan er formen for tiden da, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...