Gå til innhold

Forstår meg ikke på foreldre som gir sine barn kjeks, boller, godteri osv


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje vi skulle fått rasjoneringskort for varer med sukker i? Så hadde helsemyndighetene og de fanatiske forldrene blitt fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg og mannen min er faktisk MYE mer skeptisk til kunstige søtningsmidler i alt fra saft, brus og matvarer enn vanlig sukker!

 

Det er jo endel av kunstige e-stoffer og søtningsmidler i light produkter som er myye farligere en vanlig sukker, og som nå begynner å komme frem at det gir mye større helserisiko enn sukker som jo har vært brukt i alle år!

 

Kunstig søtning og alle e- stoffene er såpass nye at det er først nå det begynner å vise seg at myye av det er svært helseskadelig... dette er en mye mer skremmende forskning enn vanlig sukker!

 

Så her i huset finnes aldri light produkter eller matvarer med kunstig søtning!

 

Vi bruker bare vanlig sukkerholdig saft og brus drikker vi veldig sjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min er faktisk MYE mer skeptisk til kunstige søtningsmidler i alt fra saft, brus og matvarer enn vanlig sukker! Det er jo endel av kunstige e-stoffer og søtningsmidler i light produkter som er myye farligere en vanlig sukker, og som nå begynner å komme frem at det gir mye større helserisiko enn sukker som jo har vært brukt i alle år! Kunstig søtning og alle e- stoffene er såpass nye at det er først nå det begynner å vise seg at myye av det er svært helseskadelig... dette er en mye mer skremmende forskning enn vanlig sukker! Så her i huset finnes aldri light produkter eller matvarer med kunstig søtning! Vi bruker bare vanlig sukkerholdig saft og brus drikker vi veldig sjelden.

 

Dette har du helt rett i.

Men, igjen snakker jeg om hvitt sukker og alle de flotte erstatningsproduktene som finnes :)

For eks kan man bruke fruktose, bjørkesøt, yaconsirup, ren honning osv. Enkelt og greit bruke dette istedenfor hvitt sukker :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååååå...etter å ha lest denne tråden er jeg så glad at jeg skjønner det er MENGDEN med sukker som er farlig eller svært uheldig for helsen. Skjønner virkelig ikke HI dette? Hun snakker jo om sukker som det skulle vært det samme som å putte amfetamin i 3 åringens julegrøt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk burde redusere sukkerinntaket sitt betraktelig for å unngå sykdom og atferdsproblemer, viser forskning. Så for folk gjøre nøyaktig hva de vil med den saken, og skylde seg selv.
Ingen mener at man ikke skal REDUSERE det. Men å ALDRI bruke sukker og hvit mel i maten (lurer på hva de serverer i bursdager til seg selv og barna, gulrotsalat?), er hysteri. Det er ikke farlig å bruke sukker et par ganger i måneden.
Men se hva jeg skriver da :) Jeg føler meg må gjenta meg selv til det uendelige her. Mener du oppriktig at det eneste alternativet til hvitt sukker er gulrotsalat? Det vitner om meget lite kunnskap. Som Gulltopp har vist i denne tråden, finnes det meget gode alternativer til hvitt sukker og hvitt mel, som vil gi deg samme gode smaksopplevelsen :) Sukker stammer fra sukkerrør som i utgangspunktet inneholder mange bra stoffer. Problemet er at når det blir solgt som sluttprodukt "Hvitt sukker" er 90% av det opprinnelige sukkeret borte, og alt du står igjen med er ødeleggende tomme kalorier som gjør skade på kroppen.
Link til forskning som viser at en is i måneden gir kreft, overvekt, blodkarsykdommer og lignende? DA tar jeg deg alvorlig. Siden dere er så livredd å få i dere et par gram sukker i uka.
ikke hi her.... Vil bare minne deg på at ingen har hevdet at én is i måneden gir det du sier av sykdommer.... bortsett fra deg, som prøver å provosere ved å få det til at "vi" har sagt dette. Du får komme med litt forskning som sier at sukker ikke har uheldige virkninger på kroppen - DA kan vi diskutere!!! :) Eller vil du gå inn i en diskusjon om sukkerets biokjemiske virkninger på den menneskelige fysiologi....? Siden det er lagt ut flere linker her til seriøs forskning og vedtak fra bl.a. who, så tror jeg det er du som bør komme med litt dokumentasjon om at sukker er så bra...
Alt kan gi skader. FOR MYE salt, FOR MYE sukker, FOR MYE olje, FOR MYE kjøtt, FOR MYE melk og så videre. Men å totalt utelukke EN type vare fra kostholdet livet ut fordi det er så kjempefarlig, er hysteri. WHO har aldri uttalt at man skal aldri bruke sukker, ellers blir man dødssyk. De har uttalt at mengden sukker bør reduseres, og at fedme er blitt stort problem blant barn og unge.
Ja, men i motsetning til det andre du nevner her så har sukker null næring å tilføre kroppen. Der ligger mye av forskjellen. Det er kun eksplosiv energi og søtsmak, ikke noe annet, og ingen helsegevist whatsoever. Derfor er det inget tap å utelukke sukker fra et normalt kosthold. Tror det er det som er poenget her. Ikke at man kan bli "dødssyk" - for å sitere deg selv - av å spise et par gram om dagen.
Salt og olje har heller ikke noe godt å tilføre kroppen bortsett fra smak. Man trenger ikke å salte maten, bare at den ellers smaker papir. Og man trenger ikke steke maten i olje, man kan bruke teflonpanner som ikke krever noe å steke maten i. Gravide blir frarådet å bruke salt hvis de har for høyt blodtrykk. Så å hevde at KUN sukker er en vare som ikke tilfører kroppen noe (og hvorfor i all verden blir underernærte folk som har vært savnet på fjellet gitt sukkerdrikk hvis det ikke er godt for noe da), er feil. Man trenger ikke kjøtt, siden man kan få proteiner fra andre kilder. Man trenger ikke salt. Likevel spiser dere det.

 

Det du skriver her stemmer jo ikke helt, da....

Salt inneholder (om man velger riktige typer) andre næringsstoffer og mineraler som er viktige for kroppen, så salt KAN faktisk vær ok for de som trenger det. Det betyr ikke at man skal bruke for store mengder. Men det finnes faktisk en del som bl.a. får for lavt blodtrykk hvis de spiser for lite salt, og for disse er faktisk salt en nødvendighet - selv om de fleste kun trenger små mengder av det. Man kan fint venne seg til å bruke mer av andre krydder som reduserer behovet for salt.

 

Når du skriver oljer så sier det svææææært lite.... Vet ikke hvilke typer du tenker på, men maisolje, solsikkeolje og soyaolje trenger man jo ikke. Jeg tenker på oljer/fett som olivenolje, cocosa og meierismør. Kroppen trenger visse fettsyrer i kroppen, uten kan vi ikke holde oss frisk. Essensielle fettsyrer er fettsyrer som kroppen ikke greier å produsere selv og som vi dermed er helt avhengig av å få tilført kroppen via maten. Cellenes struktur og funksjon er avhengig av dem, de gjør blodet mer lettflytende (som gjør at man ikke like lett får hjerte-kar-sykdommer), de er viktige for hud, hjerne muskler og ledd, reduserer betennelsesreaksjoner i kroppen,

 

Mangel på essensielle fettsyrer kan faktisk gi veksthemming hos barn, det kan gi hudforrandringer og nerveforstyrrelser. Nevnte jeg at hjernen består av mest fett - og at en stor del av dette er omega3?

Det er viktig å få i seg riktig mengde av de ulike fettsyrene slik at balansen blir riktig - da kan man forebygge hjerte-karsykdommer, kreft, diabetes2 og psykiske lidelser og reumatiske plager reduseres når forholdet mellom omega 3 og 6 er riktig.

 

Man TRENGER fett!!!

 

Folk som har vært savnet på fjellet (som du skriver) har ofte behov for å få opp blodsukkeret raskt og da er det raskeste måten å gjøre det på med "sukkerdrikk" som du skriver. Det har ingen ernæringsmessig funskjon utover å få opp blodsukkeret og gi rask energi i en akutt situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du forsåvidt rett i. Men vi trenger flere av næringsstoffene som finnes i disse råvarene. Der er forskjellen til sukker.
Hovedinnlegget var basert på at HI ikke skjønte hvorfor folk overhode ga ungene sine sukker og hvit mel. Og fordømte dem siden de ødelegger ungene sine og seg selv ved å spise det, uansett mengder. Hvis man avstår fra sukker KUN fordi det er unødvendig for kroppen, forstår jeg ikke hysteriet.

 

Jeg fordømmer ingen, men prøver heller å opplyse. Man avstår ikke fra hvitt sukker KUN fordi det unødvendig for kroppen. Man avstår grunnet de uendelige grunnene som er opplyst i denne tråden :) Det er veldig enkelt å droppe hvitt sukker og hvitt mel og heller bruke en sunnere erstatning som dessuten er naturlig. Dette gir samme smaksopplevelse, og frarøver ingen barn "kosestunden"

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hi, tror du virkelig ditt barns helse blir skadet hvis han hadde fått en bolle en lørdag av f.eks en bestemor?

 

Det er mengden i hverdagskosten det snakkes om. Du burde virkelig snakket med en ernæringsfysiolog om hva dette handler om. Ja, riktig, det bør reduseres sukker for barn, småbarn, men om ditt barn spiser noe som inneholder litt sukker en dag, f.eks kjøpe-brød, er nok ditt barn like sunn etterpå.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det har du forsåvidt rett i. Men vi trenger flere av næringsstoffene som finnes i disse råvarene. Der er forskjellen til sukker.
Hovedinnlegget var basert på at HI ikke skjønte hvorfor folk overhode ga ungene sine sukker og hvit mel. Og fordømte dem siden de ødelegger ungene sine og seg selv ved å spise det, uansett mengder. Hvis man avstår fra sukker KUN fordi det er unødvendig for kroppen, forstår jeg ikke hysteriet.
Jeg fordømmer ingen, men prøver heller å opplyse. Man avstår ikke fra hvitt sukker KUN fordi det unødvendig for kroppen. Man avstår grunnet de uendelige grunnene som er opplyst i denne tråden :) Det er veldig enkelt å droppe hvitt sukker og hvitt mel og heller bruke en sunnere erstatning som dessuten er naturlig. Dette gir samme smaksopplevelse, og frarøver ingen barn "kosestunden" HI

 

Jo, det gjør du, hvis ditt barn alltid må spise noe annet enn andre barna i bursdager, på idretsstevner, hos besteforeldre og lignende. Barn forstår forskjellsbehandling skjønner du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt ekstremt fanatisk ut, i tillegg belærende og dømmende overfor andres valg.

 

Du sier du er alenemor, altså singel?? Hmm..merkelig, du høres så sjarmerende og morsom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og nevner at

 

* sukker tapper næringsstoffer fra kroppen

* sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak

* sukker virker slimdannende

* bakterier, virus og sopp elsker sukker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt ekstremt fanatisk ut, i tillegg belærende og dømmende overfor andres valg. Du sier du er alenemor, altså singel?? Hmm..merkelig, du høres så sjarmerende og morsom..

 

Jeg er alenemor fordi min kjære omkom i bilulykke rett etter min sønns fødsel. Synes godt du kan spare deg slike kommentarer når du ikke har noen forutsetning for å vite hva som ligger bak min singelstatus.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og nevner at * sukker tapper næringsstoffer fra kroppen * sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak * sukker virker slimdannende * bakterier, virus og sopp elsker sukker

 

Og tvangstanker ødelegger hjernen. God natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt ekstremt fanatisk ut, i tillegg belærende og dømmende overfor andres valg. Du sier du er alenemor, altså singel?? Hmm..merkelig, du høres så sjarmerende og morsom..
Jeg er alenemor fordi min kjære omkom i bilulykke rett etter min sønns fødsel. Synes godt du kan spare deg slike kommentarer når du ikke har noen forutsetning for å vite hva som ligger bak min singelstatus. HI

 

Jeg forstår at du har hatt det tøft. Men siden du har opplevd noe forferdelig, burde det ikke gitt deg annen perspektiv på livet og være mindre dømmende overfor folk. Du virker kun bedrevitende, selvforherligende og utrolig dømmende i innlegget. Som sagt, veldig leit med det som skjedde med mannen din. Men du får ikke sympati av å være arrogant og nesevis.,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sniker meg inn og nevner at * sukker tapper næringsstoffer fra kroppen * sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak * sukker virker slimdannende * bakterier, virus og sopp elsker sukker
Og tvangstanker ødelegger hjernen. God natt.

 

Ingen tvangstanker her, jeg støtter meg på solid forskning :)

 

God natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangstanker, fantatisk, belærende, fordømmende og angrep på HIs singelstaus.. hvem er det som er frekkest her?

 

Synes Hi har holdt en ganske saklig tone hele veien, og ikke prøvd å være frekk med noen. Som hun sier, så prøver hun vel heller å gi tips og råd. Hun kom frem som litt krass i hovedinnlegget, det skal jeg medgi, men det var vel det.

 

Synes det er flott at man tenker over hva man gir barna sine, og finner erstatninger for enkelte usunnheter ;) Selvfølgelig kommer barnet til å få kake,boller og slikt i bursdag. Men Hi sitt poeng var vel å begrense det mest mulig i barnets første år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og nevner at * sukker tapper næringsstoffer fra kroppen * sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak * sukker virker slimdannende * bakterier, virus og sopp elsker sukker
Og tvangstanker ødelegger hjernen. God natt.
Ingen tvangstanker her, jeg støtter meg på solid forskning :) God natt

 

Man støtter seg på solid forskning om hygiene hvis man vasker seg 8 ganger daglig også. Men når man er sykelig opptatt eller redd for en bestemt ting og det kommer over til å være besettelse, grenser det mot tvangstanker. God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangstanker, fantatisk, belærende, fordømmende og angrep på HIs singelstaus.. hvem er det som er frekkest her? Synes Hi har holdt en ganske saklig tone hele veien, og ikke prøvd å være frekk med noen. Som hun sier, så prøver hun vel heller å gi tips og råd. Hun kom frem som litt krass i hovedinnlegget, det skal jeg medgi, men det var vel det. Synes det er flott at man tenker over hva man gir barna sine, og finner erstatninger for enkelte usunnheter ;) Selvfølgelig kommer barnet til å få kake,boller og slikt i bursdag. Men Hi sitt poeng var vel å begrense det mest mulig i barnets første år?

 

Siden HI skriver at barnet hennes ALDRI får sukker eller hvit mel, regner jeg med at de takker nei til det i bursdager, til jul og på besøk. å skrive at man ødelegger barna sine fordi de får lørdagsgodteri ER belærende. Samtidig som man forherliger seg selv ved å prøve å fremstå som bedre enn alle andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres helt ekstremt fanatisk ut, i tillegg belærende og dømmende overfor andres valg. Du sier du er alenemor, altså singel?? Hmm..merkelig, du høres så sjarmerende og morsom..

 

Jeg er alenemor fordi min kjære omkom i bilulykke rett etter min sønns fødsel. Synes godt du kan spare deg slike kommentarer når du ikke har noen forutsetning for å vite hva som ligger bak min

singelstatus.

 

 

 

 

 

Hmmm...leit å høre, men du fremstår ikke som noen klok person da det du kommer med i denne tråden er både fanatisk og for dumt. Du er moren som sender 3 åringen din i barnebursdag hos en i barnehagen med et eple og en appelsin, mens de andre i selskapet får firsyne seg med det som blir severt.

 

Du er moren som nekter barnet ditt å spise en bolle når dere er på besøk mens resten av gjestene koser seg.

 

Du er moren som nekter 2-3 åringen en sjokoladebit når storebror får lov å smake..

 

Kunne fortsatt i detuendelige.

 

Dette inntrykket gir du mange i denne tråden.

 

Flott at du er opptatt av helse og kosthold, seriøst.

Men du skader barnet ditt mer enn annet å være fanatisk hysterisk. Det vil barnet ditt merke...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at mange av barn som kommer fra sukkerhysteriske hjem tar helt av med cola, godis og sjokolade når de begynner å tjene egne penger og ikke lenger kan få forbud fra foreldrene til å spise det. Det som er forbudt, er som regel spennende og må prøves. Kjenner flere som har sklidd helt ut i tenårene og lagt på seg, fordi de aldri fikk noe godt hjemme da de vokste opp. Og ja, forskere sier det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns synd i HI!

 

Jeg hadde spiseforstyrrelse som ung, og det minner meg endel om det i disse innleggene...

Alltid finne en forklaring på å unngå å spise mat med sukker og fett, så syns synd i HI, for dette må ta utrolig mye energi og ikke minst være svært stressende....

Er veeldig glad for at jeg kom over denne perioden før jeg fikk barn!

 

Så vil gi en klem til HI og håpe at hun søker hjelp hvis det er slik som jeg synes å lese gjennom linjene her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på ditt barn, HI. Ikke for at du er opptatt av riktig kosthold, men fordi du er sykelig fanatisk noe ditt barn vil merke etterhvert som han blir eldre. Du blir neppe noe mer avslappet etterhvert som han blir eldre.

 

Herlig, synes jeg ser ungen din komme med medbrakt fruktose-kake eller oppskåret frukt i en barnebursdag hos en venn i barnehagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så inderlig enig med HI!! Dette er så viktig! Det er ikke snakk om fanatisme, det er snakk om barnas fremtidige helse! I dag brukes f.eks. 75 % av USA's helsebudsjett på kostholdsrelaterte sykdommer/plager - noe som ikke er rart siden 2/3 av befolkningen er overvektig. Alle disse miliardene av dollar kunne USA ha spart hvis folk spiste riktig! Og her i Norge har vi over flere år vist at vi følger etter utviklingen i USA ift både kosthold og vekt. For første gang i menneskets historie så er det flere som dør av kroniske sykdommer som er kostholdsrelaterte enn som dør av infeksjonssykdommer!!! Kanskje noe å tenke på ift vaksiner - "alle" skriker opp om nødvendigheten av å ta vaksiner... mens mange flere dør pga kostholdet i følge FN. Her på bim har flere tidligere blitt "hudflettet" hvis man snakker for høyt om det å unngå sukker og sunt kosthold. Så mange her er altså ikke særlig opptatt av det som faktisk i Norge dreper mange flere personer hvert år enn infeksjonssykdommene gjør.... et tankekors, synes jeg. Er det fordi folk ikke tror at det er så mye å hente ved riktig kosthold, eller er det fordi de velger letteste utvei? Jeg vet ikke..... http://www.foxnews.c...esearchers-say/
Takk for støtten ;) Interessant nok blir jeg omtalt som "alternativ" når jeg snakker om kostholdet og fraværet av hvitt sukker. Sunn fornuft er alternativt? Virkelig? Jeg klarer ikke se hvorfor noen forsvarer med klør og nebb at de gir ungene uendelige mengder med sukker og tilsetningstoffer ( nå sikter jeg ikke til noen i denne tråden) når det burde være ganske åpenlyst at det sunneste alternativet er det beste for et menneske? Ikke bare for barnet, men for hele familien. Jeg ønsker å leve lenge. Jeg ønsker å være sprek 60åring som kan ta barnebarna med på fjelltur. Jeg ønsker at mine barn skal unngå hjerte og kar sykdommer, diabetes, kreft, nyreproblemer, fedme osv. Jeg vet godt at jeg ikke kan stoppe det 100 %, men jeg kan ta de forholdsregler som kan gjøres på tidlig stadiet. I vår familie er det mye problemer med hjerte, lunger og barnet mitt har diabetes på både mors og fars-siden. Det kunne ikke falt meg inn å gjøre noe for å dytte ham inn i sykdomsrekken. Hipp hurra for økologisk, hjemmelaget mat uten tilsetningstoffer. HI
Jeg koser meg heller med litt godis i helgene og en ciabatta på en onsdag, selv om jeg ikke kan klarte opp Mount Everest når jeg er 60, enn å utelukkende spise noe som er sunt hele tia og aldri kose seg.

 

Du har misforstått helt!! :) Man kan kose seg MINST like mye uten hvitt sukker som med!

Før slet jeg med vekta. Etter at jeg la om kostholdet slik det passer min kropp gikk jeg ned 25 kilo og der holder jeg meg - mens venninner ikke forstår hvorfor, for jeg spiser jo så mye god mat. Mørk sjokolade spiser jeg daglig.

Og jo, jeg vet hva jeg snakker om - jeg kunne ikke forstå hvordan man kunne kose seg uten snop og sukker. På den tiden kunne jeg spist de fleste under bordet på godteri. I dag har jeg en kropp som fungerer, sjelden blir syk, har mye mer overskudd - og ligger ikke i risikosoner for mange av de kostholdsrelaterte sykdommene. Legen min sier "uansett hva det er du gjør - fortsett med det!!!" ;)

 

Jeg har vel aldri kost meg så mye med mat som etter at jeg kuttet det aller meste av sukker :)

 

Hvilken diett følger du?

Jeg er sukkeravhengig og trenger avvenning-nå!

(for øvrig er jeg enig med HI. Jeg kommer fra et hjem med helt normalt sukkerforbruk, og spiser likevel godteskåla helt tom og enda litt til. I tillegg kjenner jeg flere barn som er vokst opp uten sukker, og som ikke kaster seg over noe godteri som helst, de velger heller frukt og vann. Så det er vel en sannhet med modifikasjoner det noen her snakker om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og nevner at * sukker tapper næringsstoffer fra kroppen * sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak * sukker virker slimdannende * bakterier, virus og sopp elsker sukker
Og tvangstanker ødelegger hjernen. God natt.
Ingen tvangstanker her, jeg støtter meg på solid forskning :) God natt
Man støtter seg på solid forskning om hygiene hvis man vasker seg 8 ganger daglig også. Men når man er sykelig opptatt eller redd for en bestemt ting og det kommer over til å være besettelse, grenser det mot tvangstanker. God bedring.

 

Veldig tydelig at du ikke har noe mer fornuftig å komme med i diskusjonen i hvert fall ;)

 

For tredje gang i kveld - bortsett fra forskning fra sukkerindustrien selv så sier så godt som all annen forskning i verden i dag at sukker ikke har noen positive effekter på kroppen og at bruk bør begrenses kraftig. Dette kommer fra verdens helseorganisasjon, FN, de fleste lands myndigheter, seriøse og anerkjente forskere og forskningsinstitutt, og jøss... faktisk fra de som regnes som litt mer alternative forskere også. Svært, svært sjelden at så mange ulike aktører er enige om en sånn sak!

 

Så de eneste som har tvangstanker her må vel være de som fremdeles prøver å holde på overbevisningen om at sukker så ofte man får lyst på er ok for kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sniker meg inn og nevner at * sukker tapper næringsstoffer fra kroppen * sukker hemmer immunforsvaret i flere timer etter inntak * sukker virker slimdannende * bakterier, virus og sopp elsker sukker
Og tvangstanker ødelegger hjernen. God natt.
Ingen tvangstanker her, jeg støtter meg på solid forskning :) God natt
Man støtter seg på solid forskning om hygiene hvis man vasker seg 8 ganger daglig også. Men når man er sykelig opptatt eller redd for en bestemt ting og det kommer over til å være besettelse, grenser det mot tvangstanker. God bedring.
Veldig tydelig at du ikke har noe mer fornuftig å komme med i diskusjonen i hvert fall ;) For tredje gang i kveld - bortsett fra forskning fra sukkerindustrien selv så sier så godt som all annen forskning i verden i dag at sukker ikke har noen positive effekter på kroppen og at bruk bør begrenses kraftig. Dette kommer fra verdens helseorganisasjon, FN, de fleste lands myndigheter, seriøse og anerkjente forskere og forskningsinstitutt, og jøss... faktisk fra de som regnes som litt mer alternative forskere også. Svært, svært sjelden at så mange ulike aktører er enige om en sånn sak! Så de eneste som har tvangstanker her må vel være de som fremdeles prøver å holde på overbevisningen om at sukker så ofte man får lyst på er ok for kroppen.

 

Ingen som snakker om sukker Så OFTE MAN HAR LYST På! Jeg skrev at ingen av helsemyndighetene noen gang har anbefalt å kutte mel og sukker TOTALT. Lær deg å lese er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...