Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Takk for oppmuntring, jenter :) nå får jeg jo bare enda mer lyst på, tihi.. Men jeg har en liten jobb med gubben da. Så vi får se ;)

God advent til dere alle sammen <3

Jeg har 17 mnd mellom mine jenter. Går hjemme med dem begge. Det er slitsomt, men så utrolig herlig og morsomt at det er vel verdt slitet. De er mine to herlige skatter, som allerede viser hverandre mye søskenkjærlighet :)

Vi er så galne at vi ønsker tre tette vi da. Så dvs at vi absolutt ikke har tatt så skrekken ved to tette. Lykke til!

Fortsetter under...

Melder meg inn her som offisielt prøvende :)

33år alenekvinne som skal på sin første reise til Danmark for å insemineres på Ciconia i Aarhus etterhvert. Denne mensen må jo se å komme først..

Pergotime ligger i skuffen, og Ovitrelle kjøleskapet.

JayDesse hormonspiral ble tatt ut for 14 dager siden, legen min sa at det ikke skulle være noen depoteffekt som vil forsinke syklusen.. Så er ganske spent nå. Kom kom kom..... :D

Nå har jeg bladd meg gjennom alle siden på **oss over 30** og endelig kommet til nå tid :-) Jeg er 39 år har to store barn på 14 og 17 og ei litt mindre på tre. Gift med pappa'n til den minste, og nå prøver vi på nr fire. Vi er nå inne i pp 4, og hadde el på søndag. Spennende å se hvordan det går inn i dpo-land :-)

Velkommen begge to! Håpe det klaffer for begge to fort som fy! :)

Har du alvorlig talt lest gjennom alle sidene Skal jeg? Ja?? :D :D Må jo ha tatt vekesvis :D

Spennande Lillemi! Nysjerrig som eg e så spør eg. E da vanlig å få pergotime når det er første forsøk? Måtte Google ovitrelle og Pergo. Er det slik at Pergo skal stimulere til eggmodning og ovitrelle til eggløysing? Masse lykke til!!

Har du alvorlig talt lest gjennom alle sidene Skal jeg? Ja?? :D :D Må jo ha tatt vekesvis :D

Spennande Lillemi! Nysjerrig som eg e så spør eg. E da vanlig å få pergotime når det er første forsøk? Måtte Google ovitrelle og Pergo. Er det slik at Pergo skal stimulere til eggmodning og ovitrelle til eggløysing? Masse lykke til!!

Hei Katta82

Så gøy med svar :D

Jeg var ivrig bruker på gamle BIM mellom 2005-2008 , så har savnet denne moroa her. Har to fra før på 9 og 7 år, som ble til på 6 og 3 PP, med naturmetoden.

Nå har jeg ikke noen mann i livet, så da blir det kunstig befruktning fra klinikk i Aarhus. Om det er vanlig å få Pergotime på første forsøk, er jeg ikke sikker på. Men har alltid hatt lange ustabile sykluser, så for å heve oddsen for befruktning så blir det litt medisinsk støtte ved siden av.

Det stemmer ja, Pergotime skal stimulere til eggmodning, og Ovitrelle til EL. Så TR er virkelig velkommen.

Fortell litt om deg, da.. :D

Annonse

Vel, jeg har ikke lest helt alt, men litt her og litt der. Jeg var her i 2011 og 2012, og kjenner igjen flere fra den tiden. Men det var uansett ikke gjort på en kveld, nei :-)

Spennende å få følger dere alle framover :-)

Hei Katta82

Jeg var ivrig bruker på gamle BIM mellom 2005-2008 , så har savnet denne moroa her. Har to fra før på 9 og 7 år, som ble til på 6 og 3 PP, med naturmetoden.

Nå har jeg ikke noen mann i livet, så da blir det kunstig befruktning fra klinikk i Aarhus. Om det er vanlig å få Pergotime på første forsøk, er jeg ikke sikker på. Men har alltid hatt lange ustabile sykluser, så for å heve oddsen for befruktning så blir det litt medisinsk støtte ved siden av.

Det stemmer ja, Pergotime skal stimulere til eggmodning, og Ovitrelle til EL. Så TR er virkelig velkommen.

Ikkje så spennande eg. E 22 veke på vei med nr.2. Klaffa på pp1 denne gongen og pp2 sist.. Så har vore kjempeheldig! Var her inne mens eg venta nummer ein som kom i 2014. Ette han kom var det rett inn i ei boble. Å gå inn her var det siste eg hadde verken tid eller overskudd til :P Så ser for meg at eg forsvinne igjen i april :D Blir nok ikkje lettare med to gull i heimen.

Ei eg kjenne fekk klaff med ein gong med inseminering i Danmark. Er usikker på kva klinikk det var. Ho var 39 og tok ikkje nokon medisiner. Trur nesten go fekk sjokk då ho fekk positiv test :) Ho har ei nydelig jente på alder med gutten min. Du e ikkje redd for å bli gravid med fleirlingar no då? Tar du ultralyd før eggløysing så du får sjå ko mange egg som er klar?

Hei Katta82

Ikkje så spennande eg. E 22 veke på vei med nr.2. Klaffa på pp1 denne gongen og pp2 sist.. Så har vore kjempeheldig! Var her inne mens eg venta nummer ein som kom i 2014. Ette han kom var det rett inn i ei boble. Å gå inn her var det siste eg hadde verken tid eller overskudd til :P Så ser for meg at eg forsvinne igjen i april :D Blir nok ikkje lettare med to gull i heimen.

Ei eg kjenne fekk klaff med ein gong med inseminering i Danmark. Er usikker på kva klinikk det var. Ho var 39 og tok ikkje nokon medisiner. Trur nesten go fekk sjokk då ho fekk positiv test :) Ho har ei nydelig jente på alder med gutten min. Du e ikkje redd for å bli gravid med fleirlingar no då? Tar du ultralyd før eggløysing så du får sjå ko mange egg som er klar?

Alle har sine erfaringer.. :) koselig å gå gravid med nr to. Fikk to tette selv jeg. (16 mnd i mellom) Da får man sin dose med bæsjebleier, klesvask og fantorangen iløpet av noen år. Nå kjenner jeg meg klar for å starte med livet på nytt, med nytt liv.

Hvordan er formen din, da? Heldige deg som ble gravid så kjapt :D Sånne solskinnshistorier som deg og din bekjente suger jeg meg fast til .. Det kan jo skje meg og?

Ang flerlinger, så ja.. Det skal sjekkes modning før jeg drar, både for å kikke på antall brukbare follikler og tykkelse på livmorvegg. Det er mye å sette seg inn i for de som ikke har en vandrende spermbank hjemme. Hehe

Haha, Lillemi! :D Vandrande spermbank du liksom! (autokorrektur ville endra spermbank til supermann :P ) For deg vil det ikkje vere i tvil om ein treff eggløysinga, og du bør kunne stole på at det er gode svømmarar i dosen du får! Det gikk jo kjapt når du hadde spermbank i heimen, til tross for lange ustabile syklusar. Med medisinsk støtte i tillegg så tenke eg at du bør ha gode odds!

Eg har så enorm respekt for aleineforeldre. Og den respekten har ikkje blitt mindre etter eg blei mamma sjøl!

Å tørre å gå på dette aleine syns eg er sterkt! Syns og det er flott å ta ansvar for egne drømmar og egen lykke på den måten!

Meine det nettopp var ei til som heiv seg innpå her til oss som og skulle til med inseminering??

Kvalmen har nett gitt seg. Nå e eg bare trøtt og e plaga med bekkenløysing. Men det går fint sålenge eg tar hensyn.

Å vere gravid e ikkje akkurat noko eg syns e så himla gøy.. Men premien e så forb**** fantastisk!!

Annonse

Da er jeg tilbake. Ikm på selveste julaften. Grunnen til at jeg er tilbake er at jeg fikk et lite lys av håp i går. At etter over to år med prøving er vi kanskje gravide. Jeg hadde nemmelig en liten blødning, var dpo 6, 19. dag i min syklus. Ingen blødning i dag. Håper det er festeblødning!

Kryssar for deg Lilu!

Her har eg i dag vore på siste ul før fødsel, alt ser tipptopp ut med lillebror. Han ser ut til å bli rundt 3000 gram til veka. Håpar han ikkje blir så mykje under iallefall!

Blir satt i gang på måndag og håpar å vera heime til jul

Sender babystøv i alle retningar, og heiar på alle spirer og småtroll.

Tabletter som skal starte det denne gongen og? Håpe det går kjapt og knirkefritt. Smertefritt blir kanskje litt masse å håpe på :)

Hos meg tok di vatnet før det blei drypp tre timar etterpå pga manglande riestart. Ane ikkje koffor ikkje det blei brukt tablettar.

Hei. Godt noen holder liv i denne tråden😊. Jeg var ivrig inne her i 2005 og 2007. Har to barn på 8 og 10 nå, ny mann og da lyst på en attpåklatt 😆. Fjernet spiral i slutten av august, så har ikke holdt på så lenge med prøvingen. Jeg er 37 år og merker at jeg er mer nervøs denne gangen på om jeg kan bli gravid og om det vil gå bra.... Hmmm. Tok derfor en skikkelig test hos gyn. Fant ut at alt var i orden med egg, slimhinner og hormonnivå. Tok bl.pr 21 syklusdag denne perioden som viste at jeg så absolut har hatt eggløsning😊😊. Er veldig spent egentlig denne måneden. Mens skal komme i morgen egentlig😁. Pleier ikke å spotte, ha murring eller noe før det. Men pleier alltid å få ømme pupper og uten hud( kvise)før mensen, men de er absolut ikke ømme og uren hud... Hmmm kan det være et godt tegn?? Håper vi er mange som får ønsket oppfylt snart👍👍👍

Spennande tider for fleire her Lukke til med prøvinga!

Blir mest sannsynleg ballong her først, men dei sjekkar vel modning først - så veit vel ikkje så mykje meir før det Håpar berre det ikkje tar for lang tid..smertefritt er vel ikkje så truleg, men det går j heldigvis fort over

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...