Gå til innhold

***oss over 30***

Tigerlise&Anton prøver igjen

Anbefalte innlegg

Siri, KK i Bergen er og veldig gode på dette og anbefalar vaginal fødsel. Jordmora i kommunen her fødde sjølv tvillingar med begge i sete på eigen arbeidsstad då ho jobba på føden her. Trur det er veldig ulikt rundt i landet og kva kompetanse dei har. Snakk med di avdeling og høyr, det er sikkert det tryggaste.

Håpar likevel småen snur seg snart!!

Fortsetter under...

Ja, leste gjennom hele nettet jeg og, står jo alt for mye skummelt:/ Så bare koselig å kunne dele om min fødsel, for var virkelig ikke noe å grue seg til <3 Hodet har faktisk større omkrets en rumpen fordi rumpen er myk, så ved setefødsel har jo rumpen gjort klart plass til hodet ;P Jeg spurte også om det var vanlig med hastesnitt ved vending før de skulle prøve, men det var visst svært sjeldent. Nå har de UL kontinuerlig underveis gjennom forsøk på vendingen for å kontrollere rytme etc. Må bare informere om at alle KS som skjer innen ti timer fra avgjørelsen er tatt heter hastesnitt. Så om det blir avgjort hastesnitt 10, og KS skjer 19 heter det hastesnitt. Jeg fødte på Ullevål sykehus forresten:) Det viktigste er nok at du snakker med sykehuset dersom babyen ikke snur seg så du føler deg trygg på ditt valg:) Er to gode valg uansett hva du velger😊

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Å så spennende lesing her nå!

Grøne, jeg krysser alt for deg! :D Så spennende med den streken! Følger spent med på videre testing :D

Hei Siri, så koselig å høre fra deg :) Hvordan er formen din? Jeg synes det er utrolig deilig med permisjon nå. Kjenner det litt i bekkenet, men går greit. Håper gullgutten din snur seg snart, og hvis ikke så får du nok god hjelp til enten fødsel eller snitt. Lurer på hvem av oss som popper først ;) Lykke til på ul og snuing! :)

Velkommen til Hoppetau! Lykke til med prøvingen, håper det sitter en spire snart :)

Vet du Siri, første barnet mitt satt på rompa til termin og snudde seg på overtid😜 det var litt i overkant spennende,men jeg valgte å føde vaginalt...heldigvis hadde han snudd seg for han var så stor at jeg ikke ville fått lov til å føde vaginalt hvis han satt i sete😝 jeg fikk uansett høre mange fine fødsels historier av venner som hadde født i seteleie...Masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for! God varm klem

Annonse

Grøne: hurra hurra og heia heia!!!! Denne spiren må bare sitte!!

Anonym: skal til Ullevål jeg også. Hørte fra en venninne som har barn i sete at de ikke ville snu utvendig fordi hun var førstegangsfødende...hører så mye forskjellig.

Unilon: ja, blir spennende å se når vi får nurkene våre! Formen er fin, men utrolig sliten og tung nå. Sover ikke så mye heller. Men kunne vært verre! ;) hvor skal du føde?

Tussemor5: hvordan var oppfølgingen frem mot fødsel? Er så redd for å ta feil valg..hvis jeg velger planlagt ks og så er han i hodeleie plutselig, så går jeg glipp av å føde naturlig...

Ønsker dere fine damer en god dag :)

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016   :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15
Lilu81: 33 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på første, har vært til utredning, mannen har bare 30% levende sperm 30 min etter ejakulasjon, håper vi får hjelp.

1.trimester
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt   :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Førebels termin 16.1.16

2.trimester:
Krumelur: 36 år, venter gutt nr to 13. juli
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere.

3 trimester:
FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Født:

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Rydda litt i listene igjen, håpar å kun flytta nedover no og ikkje oppover igjen! Og håpar det kjem fleire etter raskt, hadde vore kjekt å vore i termingruppe med nokon herifrå!! 

Har ringt gyn i dag og fått time til tidleg ul, skal 26.5. klokka 07.45 Det var eigentleg fullt den dagen, men eg har fri så då skviste dei meg inn sånn i starten. Er litt ambivalent til det heile no kjenner eg, er redd for at det skal gå gale så eg tør ikkje heilt gle meg, men eigentleg syns eg det er for dumt, og at eg bør gle meg og tru på det denne gangen...blir mykje tankar, er nok litt susete og fjern på jobben...jaja, håpar det roar seg etter ul og at vi der får sjå eit bankande hjarte i eit lite frø. 

Snart gravide:
Peiskos: 31 år, gift og har en sønn på 10 mnd. Prøver oss nå på et søsken til lillegutt
LykkeLi1978: 36 år, gift og har to gutter på 8 og 13 år, prøver på en attpåkladd.
Utålmodigemeg: 36 år. Fjernet spiral 25 sept. Har 2 barn fra før på 18 og 20 år.
Nybegynner1, straks 32 år, prøver igjen for første gang etter SA i 4. mnd i mars 14, og krysser fingre for en liten 2015-baby. Ingen barn fra før.
Svimmla: 37 år, tok siste pille 17.mai og håper systemet er raskt oppe igjen så man kan prøve på en spire.
Fisken 2012: 39 år, to barn fra før, har hatt 1 SA, 3 MA og 1 BO. Skal prøve igjen snart...
Duangdaw: 42 år og prøver med donor. 1 avbrutt svangerskap 30. april (uke 16+2) pga for tidlig vannavgang.
Jodi: 38 år, samboer, ett barn på 11 år fra før, begynte prøving i juni.
Ovidia håper på førstefødte i 2015.
Aussiemama: 36 år, samboer, ett barn fra før, sluttet med p-sprøyte for 2 år siden, venter i spenning
Prøver1984: 30år, samboer, 2 barn på 9 og 6 år fra tidligere forhold. Sluttet på p-pillen aug-14
Ancear: 34 år, samboer, prøver på Nr1, prøvd siden juli 2014
prøver30: 30 år, samboer, ingen barn. MA 14.08.2014.
Vinterblomst - 43, har ei lita snelle ♡ ønsker en til ☆
Susa84: 30 år. Sønn fra før 2003. 1.ivf okt 2014, fryseforsøk jan 2015
Utålmodig 82: 32 år, MA januar 15, prøver igjen på første barn.
Cayenne: 42 år, har to herlige, ganske store troll, og håper det siste kommer i 2015
FruRødhette: 31 år. Prøver på første. MA mai og september -14.
attpåklattnr2:40 år,Gift.3 døtre på 2,16,18.Et siste forsøk på en liten prins. eller enda en søt prinsesse i 2015 eller 2016    :)
Bethlisa: 41år, Gift, Telemark, Mannen min har ingen barn,mens jeg har 3 barn fra tidligere (skilt) f. 95,03,04. 1.IVF september 14 endte i BO. Fryseforsøk Jan 15 ente i MA. 2.IVF April 15
Lilu81: 33 år, gift ingen av oss har barn. Prøver på første, har vært til utredning, mannen har bare 30% levende sperm 30 min etter ejakulasjon, håper vi får hjelp.

1.trimester
Marolla: snart 33, samboer, datter som blir 8. Prøvere siden feb 2010, termin 2.okt
Lykke *prøver igjen*: 32 år, samboer, har 2 barn, prøver på en attpåklatt    :). SA jan 2015. Termin ca 17 nov 2015

Grøne, 38 år, har vesla f. mai 2013, SA april 2014, MA august 2014, SA desember 14. Førebels termin 16.1.16

2.trimester:
Leirha: 35år, samboer, har 3 gutter, 17år, 6år og 2 år, Startet prøving i september, termin ca 1 august 2015
Ulvinne83: 31 år, gift, ingen barn fra før, prøvere siden september 2014, venter ei jente ca 29.8.15
Minnimusa: 33 år, har ei Tullehøne født jan 14. Venter en guttebass med OUL termin 3.9, men mest sannsynlig KS noe tidligere.

3 trimester:
FruMille:30 år,gift, MA mai 14, venter vårt første barn med termin ca 28 juni
Mamma-til-Emma: 31 år, jente på snart 4 fra tidligere forhold. Vi ønsker oss to nurk til. <3
Great 42 samboer og en sønn på 5. Endelig gravid etter 3.5 prøving. Termin 17 mai 2015
Siri83: 30 år, gift, ingen barn fra før, MA 13.08.14, gravid igjen - foreløpig termin 27.mai 2015
Unilon, 35 år, gift, datter 2 år, termin 24. mai, venter en gutt!
ØYNE: 33 år, samboer, prinsesse født januar 2014, termin med nr. 2, 6. juli
PeppaPig: 36år, gift, datter på 5år. Termien 8.juni 2015

Krumelur: 37 år, venter gutt nr to i midten av juli

Født:

Girasol (32år, ingen barn fra før. Termin 28.09.14) Fødte en liten jente 21.09
Kjøttmeis (30 år, fikk en perfekt liten jente 21.09.14)
Apex 39år, 1 voksen sønn, Lille fine Aurora kom 27.11.14
Sjøgress (33 år, to barn) termin 20.09.14.
Corneliuss 36 år. To barn på 3 og 6 år. Fra Oslo. Ønsker et tredje lille nurk. Termin 5.des
Sidney - 33 år fra Sandnes. Gravid med første. Termin ca 10 januar.
Chloe30: 36, gift, jente og gutt, 9 og 6 år, Keisersnitt 23.mars, tvillinger,2 gutter

Mama foodie: 33 år, har en gullgutt, er nå gravid med nummer 2 <3 Termin ca 17 februar. ?
Cornetta: 31 år, gift, to jenter på 2 og 3,5 fra før. Termin ca. 30.mars -15 ?
Mrs-Impatient: 31 år fra Trondheim. Første barn. Termin 18.mars.

Tussemor5: 36 år, gift, tre gutter, 7,5 og 1 år...Termin, tja, den som vet, mars/april en gang :-P
Bonanza: 36 år, har 3 barn, termin 13 mai 2015 med nr 4.

Endret av Krumelur

Fint at du rydda, Grøne! Kom på at jeg har glemt å flytte meg selv til 3. trimester!

Kjenner meg veldig godt igjen i tankene dine, kjære Grøne! De første ukene er grusomme når man har mista flere ganger, for man har absolutt ingen kontroll over det som skjer, og man kan ikke gjøre noe fra eller til. Du går vel på litt medikamenter nå som kanskje kan hjelpe? Jeg var helt sikker på at jeg mistet denne gangen også, da jeg var 5 uker eller noe sånt så slutta plutselig puppene å være ømme, ukesindikatoren på testen viste ikke like langt som jeg hadde forventet, og jeg hadde ørlite rosa på papiret. Heldigvis gikk det bra da. Testa med stimler hver dag, og det var litt ujevnt om de ble sterkere eller ikke. Har nok mye å gjøre med hvor mye man har drukket, for de dagene da jeg hadde jobbet kvelden før fikk jeg alltid sterkere tester. Krysser alt for deg nå, er virkelig din tur nå! 

Håper gutten din snur seg, Siri! Min sitter også i sete, men jeg har jo forholdsvis god tid til at han kan snu seg enda. Men synes han kan gjøre det snart!

Siri,vi oppdaget det ganske sent...men jeg ble undersøkt på alle mulige måter og klarert for fødsel. Jeg var så tilbake en uke etterpå,da hadde han snudd seg. De mente da at jeg bare kunne fortsette å gå over til fødselen startet av seg selv. Da smalt jeg, for det orket jeg ikke. Så jeg fikk time til igangsetting. Den trengte jeg ikke Dette var på et lite lokalsykehus og jeg følte meg trygg, selv om jeg var livredd...men det skal sies at ks har for meg alltid vært siste utvei....jeg har slitt voldsomt med tanke på å måtte gjennom det. Jeg har heldigvis sluppet, med tankene Jeg håper du finner ut hva som er best for deg! Du skal føle deg trygg og prøv å få en så god opplevelse som mulig!!!!! Blir spennende å følge deg! Jeg fikk foresten ikke tilbud om utvendig snuing

Kjære Grøne,så vondt at det skal være slik! Skjønner godt at det er vanskelig å glede seg. Pust med magen og ta en dag av gangen....for hver dag som går er du nærmere de magiske 12,kanskje det da blir lettere å glede seg?! God varm klem :wub:

Cayenne hvordan går det?

Annonse

Siri, ja jeg kjenner meg igjen i å være sliten og tung og trøtt, men ikke få sove. Jeg har omtrent ikke sovet om natta i det siste. I dag var jeg så på underskudd med søvn at etter jeg leverte snuppa i barnehagen, dro jeg hjem og sov helt til jeg skulle hente henne igjen  :legrine: Jeg skal føde i Molde. Ved min første fødsel hadde de sommerstengt her i Molde, så da dro vi til Kristiansund, hadde en flott opplevelse der, men regner med det blir like fint her i Molde, og så er det jo nå bare 10 min kjøring, mot over en time sist.  :babygutt:

Grøne, skjønner at du ikke helt klarer å slippe jubelen løs i og med at du har opplevd å miste før. Men det positive er at du ER gravid, og så får du vel nå noen hormoner som skal hjelpe kroppen i å holde på spiren? Jeg har troa på deg denne gangen, og heier virkelig på frøet ditt! Håper du får se et bankende hjerte på ul, det tror jeg!  :hjerte:  :hjertesmil:

På tide å fylle opp gravidlista ja! Så jeg ønsker alle prøvere max flax denne mnd!!  :humpe:  :duskedame:  :laugh:

Tusen takk damer!

Er stort sett kvalm heile døgnet for tida, er på dag tre med det...så får tru at det er godt for noko. Føler meg litt utpådagenbakfull om det gir meining for nokon. Syns det er tidleg før fire veker eigentleg er passert...men men, får vel berre ta det med.

Gratulerer Grøne, jeg blir så glad på dine vegne!

Jeg er nå 12+3, og begynner nå å tro at det kan gå bra denne gangen :) Selv om jeg fikk se den lille på UL i uke 9+5, så klarer jeg ikke helt å slappe av enda... Skal til JM når jeg er 14+1, da regner jeg med at hun vil leite etter hjertelyd, og etter det skal jeg senke skuldrene. Lurte på å kjøpe en angelsounds, men siden jeg har en del kilo ekstra på magen, er jeg redd for å ikke finne hjertelyden selv, og at jeg derfor skal bli stressa.. Så derfor tror jeg at jeg dropper det.

Unilon, føden i Molde er strålende Jeg har vært stor fornøyd alle fire gangene og tar meg til tider i å savne personalet der Bor du i selve Molde?

Grøne, kvalme er bra gubben oppdaget at vi var gravid da jeg plutselig ble så kvalm en uke etter at vi koste oss i sengehalmen og ut kom verdens fineste dronning...jeg var så sikker på at det ikke var noe der og at hun kom til å dø, så da jeg fikk høre hjerte slå i uke 15 brukte jeg hele jm timen på å gråte

Det høres bra ut at du har så gode erfaringer med Molde Tussemor. :D Vi bor i Årølia i Molde. Altså i nærheten av flyplassen.

Lykke det virker jo som dette vil gå kjempebra! Regner med at jm timen vil bli en fin opplevelse :)

Så bra at du er kvalm Grøne! Selv om det er ubehagelig, så er det jo et godt tegn :)

Har litt dårlig samvittighet for tida. Mannen min har ofte lange dager på jobb samtidig som han gjør mer husarbeid enn meg for tida. Jeg tenker hver dag at jeg skal ta meg sammen og gjøre mer i huset, men føler meg bare sliten hele tida og orker omtrent bare å vaske klær. :(

Unilon, denne ruginga er heildagsjobb, så ikkje ha dårleg samvit. Han kan godt gjera litt ekstra akkurat no.

Tusen takk Lykke, så godt å vera over dei første 12!!

Greitt å vera kvalm sånn sett, men synst det var veldig tidleg. Og så er det litt altoppslukande og utmattande, så jobben går litt for lut og kaldt vatn om dagen. Greier ikkje å hugsa eit ord av det eg les...håpar det kjem seg. Las på pakninga til allergitablettane mine at eg ikkje måtte ta dei som gravid, slutta tvert - i pollensesongen, supert!!! Må ringja legen og høyra om det finst alternativ, tør ikkje ta sjansar eg no.

Unilon, denne ruginga er heildagsjobb, så ikkje ha dårleg samvit. Han kan godt gjera litt ekstra akkurat no.

Tusen takk Lykke, så godt å vera over dei første 12!!

Greitt å vera kvalm sånn sett, men synst det var veldig tidleg. Og så er det litt altoppslukande og utmattande, så jobben går litt for lut og kaldt vatn om dagen. Greier ikkje å hugsa eit ord av det eg les...håpar det kjem seg. Las på pakninga til allergitablettane mine at eg ikkje måtte ta dei som gravid, slutta tvert - i pollensesongen, supert!!! Må ringja legen og høyra om det finst alternativ, tør ikkje ta sjansar eg no.

Skal være greit å ta zyrtec ol, hva slags merke var det du hadde? Vært ganske plaga sjøl i år, men får det ikke hvert år, så begynte ikke på medisiner i tide. Bruker livostin nesespray og ber om at bjørkepollensesongen må være over snart!

Tar Loratadin til vanleg, står i pakninga at ein ikkje må ta dei. Men syns eg hugsa at eg tok dei sist...håpar eg får begynt att, elles held eg ikkje lenge i jobben med allergi på toppen av kvalme og utmatting...æsj!

Zyrtec vert eg så trøytt av at eg ikkje trur det er eit godt alternativ om ikkje det er det einaste..

men takk for tips!

Håpar og bjørka snart roar seg.

Kjenner meg igjen, Unilon. Her i huset gjør mannen alt om dagen. Eneste jeg gjør er å vaske klær. Men er tungt nå de siste ukene, så vi har lov 😉

I morgen er den store dagen hvor vi skal på Ullevål og se hvordan lillegutt ligger. Han vrir utrolig mye på seg om dagen (og natten), så er spent. Tror jeg jobber for å få planlagt ks hvis han fortsatt er i sete. Men håper han tar svalestup ned i bekkenet selv snart ;)

Siri83, ja det er mye ulik praksis. På Ullevål er praksisen hvertfall slik at om man har født før, eller førstegangsfødende med stort nok bekken blir ikke vending tilbudt fordi setefødsel ikke blir sett på som så stor risiko.. Men i og med at mitt bekken var så smalt fikk jeg tilbud om det! Eneste grunnen til at jeg fikk føde i sete likevel var fordi han kom 3 uker før og derfor mindre! Anbefaler deg å ha alle spm du lurer på klare i morgen, jeg hadde en liste med spørsmål om både KS og vaginal:)

Anonymous poster hash: 523a5...5ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...