Gå til innhold

Single prøvere - hvor er dere?


Philomele

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte å presentere meg her på forumet også. Jeg er riktignok ikke i prøveperioden lenger, men er lykkelig gravid i 18 uke. Da jeg nærmer meg 38 og drømmemannen ikke dukket opp fant jeg ut at jeg måtte ta litt ansvar selv. Jeg har derfor vært på Stork klinikkken og blitt inseminert med åpen donor. Heldigvis gikk prosessen veldig greit. Slapp unna med to turer før spiren var i boks. Håper å bli godt kjent med dere andre her underveis i prosessene. ønsker alle sammen masse lykke til :-)

Håper å kunne komme i kontakt med andre single kommende mødre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer Noramor! Og så deilig å slippe med to turer : ) Jeg var nedover sju ganger for å få gutten min, det var et slit. Håper du har et fint svangerskap : )

 

Hvordan går det med dere andre?

Nå er jeg ca en måned unna fjerde søskenforsøk og har problemer med å finne energi til å gå igang igjen. Kjenner jeg gruer meg og skyver tanken unna. Blir dårlig ved tanken på CFC og spenningen med egg ut, egg inn og ventetiden til test. Sprøyter og selve behandlingen gruer jeg meg ikke til sånn fysisk. Men om det blir nok egg og så all ventetiden. Før har det alltid vært sånn at jeg har vært nedfor i noen dager og så har jeg vært klar for å gå på igjen. Er generelt sliten om dagen, mye stress på jobb og jeg har mye stresshodepine, nakkevondt og dårlig samvittighet for at sønnen min har lange dager i barnehagen. Inntil den siste måneden har han ikke vært der mer enn seks timer om dagen. Nå er han ofte oppe i sju og en halv time om dagen. Beklager at jeg lesser dette på dere, men har ingen andre å klage til ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Vil bare gi en lyd fra meg. Er ikke noe nytt ennå her i gården. Jeg venter på den trofaste tanten og håper det er any day nå. Er veldig klar for å gå i gang med fryseforsøk.

 

Omatt: jeg har ikke barn fra før så har ikke så mye å dele med tanke på den dårlige samvittigheten du føler overfor sønnen din med mange timer i barnehagen, annet enn at jeg tror du er langt fra alene om å føle det slik. Når det gjelder å finne pågangsmot til nytt forsøk så kan jeg relatere litt mer. Er superklar til å gå igang igjen, men samtidig gruer jeg meg til undersøkelsene i forkant og spenningen med når jeg får startsignal om å reise til DK. Er fryseforsøk denne gangen så sånn sett mye enklere.. men allikevel akkurat samme ventetiden og så den der fæle graviditetstesten. Den er tung. Men så er det heller ingen vei utenom. Ingen tvil om at man blir sliten av prosessen, har kjent en del på ja. Syns det er slitsomt å måtte fikse legetimer selv og være mellommann for den private klinikken jeg bruker, og klinikken i DK.

 

Et spørsmål til alle dere her: er det vanlig å få utført assistert hatching på eggene sine? Er det noe klinikkene selv pleier å anbefale, eller må man være våken pasient og selv spørre om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da går du spennende tider i møte : )

Ja, jeg vet at det er mange som har det som meg med dårlig samvittighet. Og jeg er tross alt priviligert som kun opplever dette i en kort periode. Men når jeg står oppi det, er det ikke så lett å trøste seg med det : )

 

Bra jeg har en måned på meg, så kanskje jeg får hentet kreftene frem igjen. Da er jeg også ferdig med jobbprosjektet jeg jobber så mye med nå og har kanskje begynt å puste med magen igjen i tillegg.

 

Jeg har brukt assisted hatching på alle mine forsøk. På CFC er det sånn at du må si fra om du vil at de skal vurdere det. De ser an eggene og gjør det om de ser at de trenger litt hjelp på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Omatt og Veivalg

 

Jeg har hatt en liten pause fra bim.

Etter det mislykkede ivf-forsøket måtte jeg hvile tankene litt fra prøving.

Har vært masse ting jeg har måtte ordne, både praktisk og økonomisk for å få neste forsøk på beina, og jeg har også hatt behov for å "hvile nervene" litte grann fra fokuset på barn.;-)

 

Men nå er jeg i gang igjen, og begynner forhåpentligvis på kort regime til helgen eller mandag.

 

Og da var det jo hyggelig å se at dere to snart er i gang igjen og har postet her.;-)

 

Må si at jeg synes det er tøft å høre om din dårlige samvittighet overfor barnet ditt, omatt. Håper inderlig at det snart lykkes for deg. Tenk så deilig det hadde vært med to små som kunne leke sammen!:-)

 

Og Veivalg, lykke til, tusen millioner ganger med ditt forsøk. Måtte det lykkes for deg denne gang.:-)

 

Syntes for øvrig at det har blitt litt slapt her inne igjen. Eller kanskje alle er på den nye facebook-gruppa?

 

Er forresten dere med der jenter?

Tenkte å bli med og har pm'et Lycine, men har ikke hørt noe.

Kan noen her inne hjelpe meg med dette?

 

Stor klem fra Philomele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er desperat etter råd her ... Etter å ha vært i en sorgboble i 1,5 år etter at samboer meldte han ikke vil ha barn, så er eneste mulighet for å bli mor nå å forlate han og bli donormamma (jeg er 40) Har blitt rådet til å bruke Stork siden jeg ønsker åpen donor.. Jeg har vært skeptisk til å få barn på denne måten, har grått mye, men lest masse her inne og blitt overbevist om at jeg blir å angre hvis jeg ikke prøver. Tror også foreldre,søsken synes metoden er helt ok,jeg vet de lenge har ønsket at jeg skal oppleve å bli mor ..

Så, jeg er altså blodfersk her, litt livredd og et stort spørsmålstegn ... ! Noen som kan tenke seg å hjelpe meg litt på vei..? Hva er første skritt, noen snakker om medisiner som er dyre... Jeg går rundt meg selv her .... Hadde blitt Så glad for gode råd fra noen som kanskje har opplevd det samme som meg, og i beste fall kanskje også har lykkes og vil dele sine erfaringer med en "lost" sjel ... ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desperat etter råd her ... Etter å ha vært i en sorgboble i 1,5 år etter at samboer meldte han ikke vil ha barn, så er eneste mulighet for å bli mor nå å forlate han og bli donormamma (jeg er 40) Har blitt rådet til å bruke Stork siden jeg ønsker åpen donor.. Jeg har vært skeptisk til å få barn på denne måten, har grått mye, men lest masse her inne og blitt overbevist om at jeg blir å angre hvis jeg ikke prøver. Tror også foreldre,søsken synes metoden er helt ok,jeg vet de lenge har ønsket at jeg skal oppleve å bli mor ..

Så, jeg er altså blodfersk her, litt livredd og et stort spørsmålstegn ... ! Noen som kan tenke seg å hjelpe meg litt på vei..? Hva er første skritt, noen snakker om medisiner som er dyre... Jeg går rundt meg selv her .... Hadde blitt Så glad for gode råd fra noen som kanskje har opplevd det samme som meg, og i beste fall kanskje også har lykkes og vil dele sine erfaringer med en "lost" sjel ... ?

 

Jeg må si at jeg kjenner med igjen i det du skriver. Tror alle begynner som et spørmålstegn og etter hver som man høster erfaringer blir man både klokere og lærer seg å stille spørmål. For det er ofte ingen som sier selførgelige ting, som de fleste finner ut av etterhvert.

 

TAKK gud for dette forumet.

 

Det jeg vil råde deg å gjøre først er å bestille time hos gynokolog og ta nødvendige blodprøver sørg for at AMH og FSH blir tatt så ser du på eggreservene dine. Er de lave, så kan det bli vanskelig å bli gravid ved hjelp av insiminasjon.

 

 

Om du ønsker åpen donor er ikke dette mulig ved IVF- desverre.

 

Ved insiminasjon er det ofte ikke nødvendig å bruke så mye medisiner- Jeg har selv brukt pergotime og ovitrielle( eggløsningssprøyte) og de er ikke særlig dyre.

 

Ta kontakt med stork eller den klinikken du ønsker å bruke, så vil de guide deg videre. De fleste har informasjonsbrosyre på nettsiden og der står det alt!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Snartsvanger

 

Vil aller først ønske deg velkommen hit.:-)

Her er vi alle i samme situasjon, og vi er glade for å kunne hjelpe og støtte deg.

 

Er vondt å lese om den situasjonen du har havnet i....du skriver at du har levd i en sorgboble det siste halvannet året, og jeg tror deg så gjerne....

Det høres imidlertid som du har tatt en beslutning, og at spm. nå er veien videre.

Gratulerer med det forresten, selv tenkte jeg på dette her DAG OG NATT i tre år før jeg gikk til handling, og jeg tror jeg kan si at i det øyeblikket beslutningen er tatt, er det værste over.:-)

 

Det er en spennende tid du har framfor deg, men skal jeg gi deg noen praktiske råd, må de være det timiane sier: Ta hormonprøver (insister på amh, selv og gyn. sier det ikke er nødvendig) og hold et åpent sinn overfor andre muligheter som ivf og ea hvis hormonene ikke er på din side.

 

Les deg grundig opp på fertilitetsfeltet, og hold kontakten med oss her inne.

 

Som timiane sier, takk gud for dette forumet!;-)For hvordan skulle vi egentlig klart oss uten kontakt med andre likesinnede?

Her har du venner.

 

Med håp om snarlig suksess, Philomele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære snartsvanger.

Det er vondt å lese om din situasjon. kjenner veldig godt igjen det savnet etter å få egne barn. Dersom du bestemmer deg for å få barn på egenhånd, vil du aldri angre på at du har fått barn. Det blir garantert ingen dans på roser, men barna vil alltid være verdt det. Forhåpentligvis kan du møte en ny kjekk mann etter at du har fått barn også. Det håper i alle fall jeg :-) Tror du fort vil angre enda mer dersom du blir i forholdet og det tar slutt om noen år, og du da ikke kan få barn lenger. ønsker deg masse lykke til uansett hva du bestemmer deg for.

 

Philomele: har du fått kontakt med Lycine, Jeg synes det har vært utrolig morsomt å møte folk på facebook forumet. Så deilig å vite at en ikke er helt alene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desperat etter råd her ... Etter å ha vært i en sorgboble i 1,5 år etter at samboer meldte han ikke vil ha barn, så er eneste mulighet for å bli mor nå å forlate han og bli donormamma (jeg er 40) Har blitt rådet til å bruke Stork siden jeg ønsker åpen donor.. Jeg har vært skeptisk til å få barn på denne måten, har grått mye, men lest masse her inne og blitt overbevist om at jeg blir å angre hvis jeg ikke prøver. Tror også foreldre,søsken synes metoden er helt ok,jeg vet de lenge har ønsket at jeg skal oppleve å bli mor ..

Så, jeg er altså blodfersk her, litt livredd og et stort spørsmålstegn ... ! Noen som kan tenke seg å hjelpe meg litt på vei..? Hva er første skritt, noen snakker om medisiner som er dyre... Jeg går rundt meg selv her .... Hadde blitt Så glad for gode råd fra noen som kanskje har opplevd det samme som meg, og i beste fall kanskje også har lykkes og vil dele sine erfaringer med en "lost" sjel ... ?

 

Jeg må si at jeg kjenner med igjen i det du skriver. Tror alle begynner som et spørmålstegn og etter hver som man høster erfaringer blir man både klokere og lærer seg å stille spørmål. For det er ofte ingen som sier selførgelige ting, som de fleste finner ut av etterhvert.

 

TAKK gud for dette forumet.

 

Det jeg vil råde deg å gjøre først er å bestille time hos gynokolog og ta nødvendige blodprøver sørg for at AMH og FSH blir tatt så ser du på eggreservene dine. Er de lave, så kan det bli vanskelig å bli gravid ved hjelp av insiminasjon.

 

 

Om du ønsker åpen donor er ikke dette mulig ved IVF- desverre.

 

Ved insiminasjon er det ofte ikke nødvendig å bruke så mye medisiner- Jeg har selv brukt pergotime og ovitrielle( eggløsningssprøyte) og de er ikke særlig dyre.

 

Ta kontakt med stork eller den klinikken du ønsker å bruke, så vil de guide deg videre. De fleste har informasjonsbrosyre på nettsiden og der står det alt!

Lykke til :)

 

Ja,sier som du,TAKK gud for dette forumet! Hjertelig takk for svar,jeg er på det stadiet at jeg fortsatt må lete litt etter forklaringer på forkortelsene her inne ;o) Må nok snarest få tatt prøver og sett litt på andre klinikker enn Stork også. Tusen takk for lykkeønskninger, det trenger jeg ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Snartsvanger

 

Vil aller først ønske deg velkommen hit.:-)

Her er vi alle i samme situasjon, og vi er glade for å kunne hjelpe og støtte deg.

 

Er vondt å lese om den situasjonen du har havnet i....du skriver at du har levd i en sorgboble det siste halvannet året, og jeg tror deg så gjerne....

Det høres imidlertid som du har tatt en beslutning, og at spm. nå er veien videre.

Gratulerer med det forresten, selv tenkte jeg på dette her DAG OG NATT i tre år før jeg gikk til handling, og jeg tror jeg kan si at i det øyeblikket beslutningen er tatt, er det værste over.:-)

 

Det er en spennende tid du har framfor deg, men skal jeg gi deg noen praktiske råd, må de være det timiane sier: Ta hormonprøver (insister på amh, selv og gyn. sier det ikke er nødvendig) og hold et åpent sinn overfor andre muligheter som ivf og ea hvis hormonene ikke er på din side.

 

Les deg grundig opp på fertilitetsfeltet, og hold kontakten med oss her inne.

 

Som timiane sier, takk gud for dette forumet!;-)For hvordan skulle vi egentlig klart oss uten kontakt med andre likesinnede?

Her har du venner.

 

Med håp om snarlig suksess, Philomele.

 

Tusen takk,Philomele, det var kloke ord, jeg føler meg veldig velkommen og tatt godt vare på her hos dere andre prøvere ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen!

 

Håper det går bra med alle sammen. Jeg er ikke så aktiv her inne for tiden fordi jeg venter, venter og atter venter på at mensen skal komme så jeg kan få starte opp med fryseforsøk. Har lest at det ikke er uvanlig å ha lengre syklus måneden etter et negativt IVF-forsøk pga alle hormonene. Er på syklusdag 40 i dag (har vanligvis sykluser på 29-30 dager) og måtte for sikkerhets skyld ta en graviditetstest som selvsagt var negativ, hehe.. så jeg er i venteland.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også her!

 

Jeg har nettopp hatt journalsamtale og reiser over til Danmark ved første anledning. Har aldri prøvd å bli gravid før, så spennede å se om alt virker som det skal.

 

Er 32 år og bor i Oslo.

 

Hyggelig å høre at så mange har lykkes!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen! Hvordan går det med dere?

Philomele, snart svanger, lycine og veivalg? Pluss alle dere andre?

 

Jeg er på samme stadie som veivalg og venter på mens. Eller kanskje du har kommet litt lengre nå?

Håper å få den tidligst 25. mai, da kan jeg ta turen nedovr første uken i juni og det hadde vært perfekt for da avspaserer jeg : ) Men har en syklus som er ganske uforutsigbar, så er forberdt på kanskje å måtte forskyve avspaseringen noe.

Håper der ikke har forsvunnet over på fjesboken alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, Omatt!

 

Jeg hadde ultralyd i dag og skal ha egginnsett på søndag :D Er på syklusdag 11 i dag og satte eggløsningssprøyten i kveld. Håper alt går bra og at jeg får en liten mai-spire :) Blir dagstur på meg.

 

Håper tante rød kommer som bestilt så det kan passe med avspasering. Jeg er innom her rett som det er selv om jeg også er på fjesboken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Omatt og Veivalg

 

Jeg er innom her jeg også, midt i all prøvingen.

Er i København nå, og fikk satt inn egg i går.

 

Det er jo litt spennende, selv om håpet ikke er så sterkt.

 

Lykke til, begge to.

 

Stor klem fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, oi, oi, veivalg! Da smeller du til med baby denne gangen : ) Skal du sette inn flere? Alt det beste fra meg!

 

Å, sÅ spennende Philomele! Hvorfor tenker du at det er mindre sjans? Fordi det er IVF? Uansett, lykke til i tiden fremover til deg ogsÅ!

 

Lycine: Å, det er neste det verste i verden, Å drive Å teste. Forferdelig nervepirrende. Krysser fingerene for deg : ) HÅper Å fÅ høre hvordan det gÅr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Omatt!

 

Jeg satser alt på at det blir baby denne gangen ;) Jeg regner med at jeg får to emryoer satt tilbake så lenge opptining går fint. Det fikk jeg på første forsøket mitt. Har 5 fryseegg å ta av. Jeg får vite mer på lørdag når jeg skal ringe til laben og høre hvordan det går. Har imidlertid hatt litt spørsmål til klinikken rundt akkurat dette, men ikke fått svar på mail ennå. Får ringe til de i morgen om det ikke tikker inn et svar på formiddagen i morgen.

 

Tusen takk for lykkeønskninger! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv test i dag :-) Svakt positiv, så tok 3 tester for sikkerhets skyld! 13. dag etter inseminering.

Gratulerer såååå mye, Lycine! Kribler i magen når jeg ser for meg positive tester : ) Gøy, gøy, gøy, som gullungen min sier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...