Gå til innhold

Single prøvere - hvor er dere?


Philomele

Anbefalte innlegg

Gjest meg mamma?
Ett lite spm til dere single prøvere. Bare av nysgjerrighet, ikke for å være frekk! Hvor gamle er dere, og hvorfor ønsker dere å gjennomføre dette alene?
De er ønskelig at de som deltar i denne tråden står frem med nick. Gidder ikke svare anonyme brukere som ikke tør stå for spm sine. Finnes et anonymforum for dere. Meg Mamma? Litt stille her. Noen av oss er nygravide, men følger med og håper dere andre kommer etter snart. Jeg er ikke på noe annet forum, men er i første trimester og håper på å være der lengere enn sist. Snart er jeg i uke 7. 2 dager til UL.
I dag du skal på ultralyd timiane? Blir spennende da :)
Du har virkelig opprop og holder oversikt over hele gjengen :) Var til UL idag. 2 bankende hjerter. De lignet mest på reker faktisk. Det var nesten litt ventet at det var 2... utrolig nok. Bare så glad for at det var noe inni der.

 

Hehe, kjeder meg litt mye om dagen, er så dårlig vær.

 

Wow tvillinger, gratulerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe jeg kjeder meg og. Bruker altfor mye tid herpå forumet :D

 

Takk for gratulasjoner. 1. etappe er bestått. Langt igjen, har en god følelse.

 

Lenge til du har testdag meg mamma?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest meg mamma?
Hehe jeg kjeder meg og. Bruker altfor mye tid herpå forumet :D Takk for gratulasjoner. 1. etappe er bestått. Langt igjen, har en god følelse. Lenge til du har testdag meg mamma?

 

25 juli.....er altfor lenge til, sukk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har også vært til ultralyd i dag og der fikk jeg se to små bankende hjerter! :D Har vært ganske engstelig fordi jeg har litt farget utflod, men legen kunne ikke finne noe galt. Har ikke vært så veldig aktiv her inne etter at jeg ble gravid rett og slett fordi jeg har vært litt nervøs og ikke ville lese så mange skremselshistorier, hehe..

 

I morgen tar jeg eeeeendelig sommerferie på hele fire uker, og det skal bli så godt! Og nå skal jeg nyte graviditeten i stedet for å bekymre meg ;)

 

ønsker alle her inne lykke, lykke til med pågående og kommende forsøk! Jeg vil nok følge med på dere :)

 

God sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timiane - tvillinger, så morsomt! Gratulerer!

 

Meg mamma - Det er fortsatt tidlig, plutselig en dag sitter du forhåpentligvis med en test som viser en skyggestrek og som blir sterkere for hver dag!

 

Selv håper jeg fortsatt på en augustreise. Men det kommer an på om det passer med jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det fryktelig stille om dagen, er alle blitt gravide :) eller har dere forsvunnet til andre forum? Philomele - hvor er du, lenge siden jeg har sett deg her inne Travelbug, Lycine, Timiane, veivalg og omatt - Dere koser dere nok med en liten spire. Hmmm, er jo ikke så rart det er stille her inne når alle dere er gravide :) Tidenerinne - blir det noen julitur på deg? Frøken Pandora - hvordan går det planene dine for høsten da? snartsvanger? - åssen går det med deg, har du bestemt deg for og fortsette med prosessen med å bli mamma? singel og babyplaner - åssen gikk med turen i mai? IVF-mamma og Mintursnart? - hvordan går det med dere?
Ja,jeg fortsetter,men har vært litt i bølgedaler i det siste.. Den ene dagen gleder jeg meg og er spent,den andre dagen "våkner" jeg liksom og lurer på hva i all verden jeg holder på med.. Flere som grubler mye? Jeg føler jeg gjør noe mot barnet, hvis jeg er så heldig å bli gravid. Takket være flere private mailer fra fantastiske jenter her inne, så valgte jeg faktisk Sellmer Klinik, og har allerede vært til samtale, og jeg er utroolig takknemlig for at jeg fulgte et godt råd der. De som driver klinikken er helt fantastiske og sendte meg info/barnebilde av 3 forskjellige åpne donorer (for meg var det helt klart at jeg ville ha en åpen donor), og faktisk følte jeg med en gang at den ene var helt rett mtp hårfarge og ellers andre trekk. Men jeg brukte litt tid på å bestemme meg 100%. Nå er det ca to uker til eggløsn, og plutselig kommer disse rare tankene om jeg virkelig passer til å bli mor, og virkelig vil det? Noen som er gravid eller har blitt mor og som vil gi meg et lite puff... ?
Jeg er ikke mor, og heller ikke gravid. Men skal love deg at jeg har tenkt veldig mye i forbindelse med denne prosessen. Passer jeg til å være mamma, orker og klarer jeg ansvaret med å være alenemamma. Endel bekymring ang økonomi, hva vil folk si. Hva når barnet blir eldre og andre har pappa, men ikke mitt barn. Det er mye man tenker på. Men for min egen del har jeg funnet ut at dette er det rette for meg. Når en går gjennom denne prosessen føler jeg at valget er veldig gjennomtenkt og at barnet er veldig ønsket :) Er dette første forsøket ditt, husker ikke helt :wub:

 

Ja,det er første forsøket mitt, og er jo selvfølgelig veldig spent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest meg mamma?
Her var det fryktelig stille om dagen, er alle blitt gravide :) eller har dere forsvunnet til andre forum? Philomele - hvor er du, lenge siden jeg har sett deg her inne Travelbug, Lycine, Timiane, veivalg og omatt - Dere koser dere nok med en liten spire. Hmmm, er jo ikke så rart det er stille her inne når alle dere er gravide :) Tidenerinne - blir det noen julitur på deg? Frøken Pandora - hvordan går det planene dine for høsten da? snartsvanger? - åssen går det med deg, har du bestemt deg for og fortsette med prosessen med å bli mamma? singel og babyplaner - åssen gikk med turen i mai? IVF-mamma og Mintursnart? - hvordan går det med dere?
Ja,jeg fortsetter,men har vært litt i bølgedaler i det siste.. Den ene dagen gleder jeg meg og er spent,den andre dagen "våkner" jeg liksom og lurer på hva i all verden jeg holder på med.. Flere som grubler mye? Jeg føler jeg gjør noe mot barnet, hvis jeg er så heldig å bli gravid. Takket være flere private mailer fra fantastiske jenter her inne, så valgte jeg faktisk Sellmer Klinik, og har allerede vært til samtale, og jeg er utroolig takknemlig for at jeg fulgte et godt råd der. De som driver klinikken er helt fantastiske og sendte meg info/barnebilde av 3 forskjellige åpne donorer (for meg var det helt klart at jeg ville ha en åpen donor), og faktisk følte jeg med en gang at den ene var helt rett mtp hårfarge og ellers andre trekk. Men jeg brukte litt tid på å bestemme meg 100%. Nå er det ca to uker til eggløsn, og plutselig kommer disse rare tankene om jeg virkelig passer til å bli mor, og virkelig vil det? Noen som er gravid eller har blitt mor og som vil gi meg et lite puff... ?
Jeg er ikke mor, og heller ikke gravid. Men skal love deg at jeg har tenkt veldig mye i forbindelse med denne prosessen. Passer jeg til å være mamma, orker og klarer jeg ansvaret med å være alenemamma. Endel bekymring ang økonomi, hva vil folk si. Hva når barnet blir eldre og andre har pappa, men ikke mitt barn. Det er mye man tenker på. Men for min egen del har jeg funnet ut at dette er det rette for meg. Når en går gjennom denne prosessen føler jeg at valget er veldig gjennomtenkt og at barnet er veldig ønsket :) Er dette første forsøket ditt, husker ikke helt :wub:
Ja,det er første forsøket mitt, og er jo selvfølgelig veldig spent..

 

Jeg hadde mitt første forsøk nå i juli, så skjønner godt du er spent :)

Man vet jo egentlig ikke hva man går til, hvor man skal osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg har også vært til ultralyd i dag og der fikk jeg se to små bankende hjerter! :D Har vært ganske engstelig fordi jeg har litt farget utflod, men legen kunne ikke finne noe galt. Har ikke vært så veldig aktiv her inne etter at jeg ble gravid rett og slett fordi jeg har vært litt nervøs og ikke ville lese så mange skremselshistorier, hehe.. I morgen tar jeg eeeeendelig sommerferie på hele fire uker, og det skal bli så godt! Og nå skal jeg nyte graviditeten i stedet for å bekymre meg ;) ønsker alle her inne lykke, lykke til med pågående og kommende forsøk! Jeg vil nok følge med på dere :) God sommer.

 

Gratulere så masse med to i magen Veivalg! Så moro at du lykktes dobbelt opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heier på deg... er ny jeg da... vurderer ivf fremfor inseminering...

 

 

hva koster denne skamdyre medisinen da? er jo frustrerende at det skal være så dyrt...... når det ikke tar allverdens tid og det er vi som gjør mesteparten av jobben....

 

har en jobb hvor jeg ikke kan jobbe ekstra også for å få litt ekstra penger... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk med tvillinger, timiane og veivalg! Gratulerer så mye til dere begge : )

Jeg har ikke vært her på en stund, hatt det i travleste laget. Men kjekt å komme inn i hit nå og få oppdateringer om dere : )

 

Etter kalenderen er jeg 8+3 i dag, men jeg er faktisk ikke sikker på om jeg er gravid lenger. Har vært mye småkvalm og trett, men nå er jeg ikke noen av delene lenger. Så det bekymrer meg litt.

Får komme meg på tidlig-ul for å finne ut om det er en riktig følelse jeg har eller bare normal graviditetsangst. Har hatt rett når jeg har hatt denne dårlige følelsen før, men tar forhåpentlig feil jeg også av og til ; )

Dere som har vært på tidlig-ul, når var dere og var det innvendig eller utvendig ul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omatt:

Først vil jeg bare si at tretthet og kvalme er noe som kan svinge. Jeg var stupkvalm ei helg og nå merker jeg ikke noe til det lengere. Trett er jeg kun på kvelden. Ikke alle har de symtomene.

Idag er jeg 8+0. Var på UL 6+6 og det ble gjort innvendig. Og det var ikke noe tvil at det var liv der.

 

Om det er beroligende for deg vil jeg anbefale UL. Håper du ikke har rett i den dårlige følelsen. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Omatt :)

 

Som Timiane skriver så kan nok symptomene svinge mye. Jeg er 6 + 6 uker i dag. Var kvalm hele uke 5, men denne uken har jeg stort sett vært trøtt, slapp og uopplagt. Blir litt uvel om jeg ikke spiser ofte nok. Det er vel ikke slik at man Må ha symptomer nonstop til fullgåtte 12 uker? Håper virkelig ikke det :)

 

Jeg hadde tidlig UL da jeg var 5 + 5 pga at jeg hadde litt misfarget utflod som bekymret meg, og som du vet så oppdaget vi to hjerter som nettopp var begynt å slå. Skal på ny UL i morgen når jeg er 7 uker for å se litt bedre.

 

Håper virkelig alt er i skjønneste orden hos oss alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Ja, jeg er sikker bare nervøs helt unødvendig. Husker det var sånn sist også. Vet jo at en ikke trenger ha noen symptomer i det hele tatt, så må vel bare gire ned hjernen litt.

 

Har vært ekstremt mye stress i det siste, så innimellom har jeg tenkt at dette kommer til å gå galt om jeg ikke får pusterom snart. Så har vel vært litt ekstra bekymret, sånn sett også.

 

Takk for trøstende ord, det er godt å få litt fornuft inn utenfra. Har jo ingen andre å snakke med enn dere. Har ett vennepar som vet, men de snakker jeg ikke så ofte med. Tenker jeg skal si det til moren min når jeg har fått bekreftet at alt ser bra ut på UK : )

 

Jeg fikk jo satt inn to egg jeg også, he-he. Så kanskje jeg slenger meg med i tvillingklubben ; ) Neida, håper det bare er en. Under første graviditet ønsket jeg meg to, men nå som jeg har en aktiv toåring kjenner jeg at ett barn til er mer enn nok for meg : )

Ha en fin kveld alle sammen på tråden : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Omatt; Kjenner meg litt igjen. Har selv ikke fortalt dette til så mange. Nå er jeg omgitt av familie som ikke vet noe. Sa det til ei venninne like før jeg reiste på ferie. Hun ble veldig overrasket, men når sjokket over grtaviditet og bruk av donor hadde lagt seg- ble hun glad på mine vegne. Har to til venner som vet det.

Bare bruk oss på forumet, det er ikke så lett å bekymre seg alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og masse gratulasjoner til alle nygravide :)

 

Har vært litt fraværende her i det siste, men nå er jeg tilbake! Jeg har akkurat hatt mitt første IVF-forsøk og ruger i vei. IKM 2 aug. Lovet meg selv at jeg ikke skulle bli "skrullete" og at jeg skulle holde meg unna BIM-sider, og "googling" av symptomer......Men det viser seg å være forferdelig vanskelig :P Jeg har kun fortalt om dette forsøket til en nær kollega, så føler meg litt alene oppi alt. Det er da er det godt å ha ett forum som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og masse gratulasjoner til alle nygravide :) Har vært litt fraværende her i det siste, men nå er jeg tilbake! Jeg har akkurat hatt mitt første IVF-forsøk og ruger i vei. IKM 2 aug. Lovet meg selv at jeg ikke skulle bli "skrullete" og at jeg skulle holde meg unna BIM-sider, og "googling" av symptomer......Men det viser seg å være forferdelig vanskelig :P Jeg har kun fortalt om dette forsøket til en nær kollega, så føler meg litt alene oppi alt. Det er da er det godt å ha ett forum som dette :)

 

Gratulerer med egg inn! Ja, den BIM-fellen er vanskelig å slippe unna, he-he. Lykke til med dagene frem til testing, er verste perioden, synes jeg. Men man kommer jo alltid gjennom den og noen ganger med svært godt resultat : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til gravide og lykke til dere som skal teste og skal til ul! Jeg har ikke vært så aktiv her inne, men har fulgt med litt fra sidelinjen. Sist spurte jeg om hvilken klinikk jeg burde velge. Valget falt på Serum, og ting skjedde veldig fort. Jeg var dere nede i juni, og nå er jeg gravid og går inn i uke 8 idag. Var i India da jeg fikk positivt svar, og det var en prøvelse å være der akkurat i den perioden. Veldig godt å være hjemme igjen til normal mat og hygiene :) Er skikkelig kvalm og uggen, men det er jo bare et godt tegn. På mandag skal jeg på UL og jeg er så spent! Håper alt ser bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter *blåser gravidstøv*

 

Så det var et lite opprop her. Beklager at jeg er så sjelden innom, men jeg klarer ikke logge inn fra telefonen, så da blir det en gang i skuddåret at jeg faktisk skriver noe.

 

Joda, jeg er gravid, i uke 19, og ifølge ul er det ei lita jente som kommer til oss. termin er 22 desember, så jeg håper veldig at hun har mine utålmodige gener og kommer ut noen 1-2 uker før.

Jeg var veldig klar for gutt nr 2, og har ikke helt vent meg til tanken på jente ennå.. men det kommer nok snart ;)

 

For dere som har kommet til siden jeg var brukbart aktiv her inne: jeg hadde 3 inseminasjoner ved Sellmer Klinikk (anbefales, Anette er superkoselig :) ) i januar, februar og mars.

Spiren satt på det 3. forsøket da ALT føltes helt feil. Og heldigvis for det. Jeg tror ikke jeg har gjort noe så altoppslukende i hele mitt liv. Verden snurret rundt tester, kosttilskudd og venting.

Hatten av og all ære til dere som ender opp med å være lenge i gamet. Det er så absolutt steinhardt og man skal tåle mye!

 

Blir veldig glad når jeg ser at flere av jentene her har testet positivt siden sist :) :) :)

Det har dere virkelig fortjent :)

Til dere som venter og prøver : håper inderlig for deres del at det snart klaffer. Måtte 2012 bli det store gravid-året her inne hos oss :)

 

Stor klem :)

 

S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar til "Frøken Pandora - hvordan går det planene dine for høsten da? snartsvanger? - åssen går det med deg, har du bestemt deg for og fortsette med prosessen med å bli mamma?"

 

Hei!

 

Jeg har planlagt å ta første danmarksbesøk i januar 2013. Må vente til da slik at jeg har sykepengerettighetene i boks. Har nettopp begynt i ny jobb. Har tenkt å bruke CFC, og har funnet meg en donor med utvidet profil på Cryo som jeg kommer til å bestille sperm fra. Venter og venter...til å få begynne prosessen. 5 mnd igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei frøken Pandora :)

Ser du har tenkt til å bestille deg egen sæd du har sett deg ut på Cryos. Vil bare tipse deg om at hvis du veldig gjerne vil ha en spesiell donor så er det lurt å bestille den inn nå. Donorer kan bli "utsolgt" og/eller slutte å donere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter, jeg velger å være anonym enda. Er ikke igang med noe som helst, utenom tankeprosessen. Er enda ganske ung (under 30), men har ett barn og vil ha ett til. Jeg var alene da jeg ble gravid, på naturlig måte, og har vært alene siden. Virker ikke som at drømmemannen befinner seg noe sted i nærheten, og jeg begynner å bli mektig lei av å vente nå. Vil ikke at gutten jeg har skal vokse opp som alenebarn.

 

Jeg vurderer nå inseminasjon, men har en del spørsmål. Må jeg ta medisiner i forkant? Hvor mye koster et forsøk på Storken? Hvor lenge må jeg være i Danmark for hvert forsøk?

 

Lurer på tusen ting og har så fryktelig lyst på en liten til...

 

- Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen til oss :)

Vil anbefale deg å lese på feks. Storkklinik.dk sine hjemmesider. Der finner du svar på mange spørsmål. Det finnes mange klinikker å bruke, og sikkert mye informasjon på de andre klinikkene sine hjemmesider også.

 

Om du behøver medisiner i forkant bør du snakke med klinikken om. Jeg bruker ingenting, og vil tro de fleste som ikke har noen kjente problemer ikke bruker noe (på Storkklinik i allefall).Et forsøk koster 4-6000, kommer an på hva slags sæd du velger, klinikk m.m.

Du behøver ikke mye tid i Danmark, hele greia er unnagjort på minutter!

 

Anbefaler å lese deg opp, det er masse informasjon å finne!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tidenerinne, og takk for svar! Jeg leste litt inne på Storkklinikk sine sider, og fikk svar på noe av det jeg lurer på.

 

Kjenner dette er litt skummelt. Skal jeg få barn alene? Hjelp! Jeg var jo alenegravid med sønnen min, men han har i hvert fall en pappa som nå er veldig deltakende. Føler at det kan bli litt rart å være helt alene med et barn.

 

Hvor lang tid brukte dere på å bestemme dere for å satse?

 

- Elisabeth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tidenerinne, og takk for svar! Jeg leste litt inne på Storkklinikk sine sider, og fikk svar på noe av det jeg lurer på. Kjenner dette er litt skummelt. Skal jeg få barn alene? Hjelp! Jeg var jo alenegravid med sønnen min, men han har i hvert fall en pappa som nå er veldig deltakende. Føler at det kan bli litt rart å være helt alene med et barn. Hvor lang tid brukte dere på å bestemme dere for å satse? - Elisabeth.

 

Jeg brukte over 3 år på å bestemme meg. Nå er jeg gravid med tvillinger ved hjelp av donor. Etter et år med forsøk. Ofte kan det være bra at tiden får jobbe for deg. Tilslutt er det ditt valg:)

 

Det er greit å starte prosessen tidlig, for det er en del prøver som skal tas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tidenerinne, og takk for svar! Jeg leste litt inne på Storkklinikk sine sider, og fikk svar på noe av det jeg lurer på. Kjenner dette er litt skummelt. Skal jeg få barn alene? Hjelp! Jeg var jo alenegravid med sønnen min, men han har i hvert fall en pappa som nå er veldig deltakende. Føler at det kan bli litt rart å være helt alene med et barn. Hvor lang tid brukte dere på å bestemme dere for å satse? - Elisabeth.

 

Hei Elisabeth! :)

 

Er vel noenlunde i samme bås som deg. Jeg kan skrive under på at det er en tankeprosess før en kommer til beslutning, jeg har ei jente med far på 5 år. Tenkt i 2 år før jeg gikk for bli gravid vha donor. Etter 3 inseminasjoner valgte jeg prøverør og fikk klaff. Jeg er nesten 10 år eldre enn deg, men om du ønsker "nære" søsken i alder ikke tenk for lenge, større sjans for treff jo yngre du er, men går fort den tiden om det tar noen forsøk! :) for min del var det riktig vente, jenta mi er så selvstendig nå og det blir ikke så tungt med nr. 2...blir vurderinger hva en vektlegger.

 

Forøvrig kan jeg legge til at jeg brukte CFC, inseminasjon koster kun kr, 2300,-. Ivf ligger rundt 18 000,- + ca. 10 000,- i hormonpreperater(som ikke er spesielt mye) + fly/skyss utenom. Går du til gynekolog setter de mølla i sving med tester som skal sendes til Dk ++

 

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...