Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Woohoo! SÅ bra at mannen har superdykkere da, Fie! Og høres ut som du holder pÅ Å bli DEN snuppa - skal se det hjelper, og før du aner det det sitter du der med en liten minisnupp :wub:

Jeg sykler til jobb nÅ pÅ tross av kulden, men i dag høljet det ned, sÅ da tar jeg heller en time pÅ Sats. Det er 18 km fram og tilbake med mye bakker, sÅ her skal flesket fÅ fart pÅ seg! :D

Lindus: Det er mange som fÅr svake streker 10 dpo, men mange som ikke fÅr noe utslag før ikm. Personlig holder jeg ikke lenger enn 10 dpo før jeg mÅ teste :P

Fortsetter under...

Er jeg den eneste som ikke tester før etter tanta skulle ha kommet? Venter gjerne noen dager etter også. Erfaringen min er at mensen alltid kommer dagen jeg tester Lol.

Jeg har de tre siste dagene slitt veldig med halsbrann. Slitsomt.

Jeg hadde aldri trodd at det kom til å bli så vanskelig å få nr to. Førstemann var ikke planlagt engang og ble ikke oppdaget før jeg var åtte uker på vei. Nå har vi hatt ubeskyttet sex i over to år uten hell.

Lindus: ja, er superletta nå altså! Det hjelper med trening ja, så definitivt! Det gjør at jeg ikke trenger å være så streng på hva jeg spiser også, så da blir det litt kos i hverdagen :) I dag skal jeg lage pannekaker og tomatsuppe til middag, namnam!

Jeg trener kondisjon og fokuserer på fettforbrenning. Trener ikke på senter, men ute i friskluft og naturen. Jeg kjører makspuls på 70% og litt i overkant i terreng med lange, bratte og seige bakker, samt strekninger med flatmark. Det funker som fjell, er stiv i hele rumpa og lår og legger, samt støl i magen. Skal kjøpe meg manualer og trene styrke inne. Trener en sjelden gang dressur med hest når økonomien tillater det :) Enn du da?

Jeg fikk utrasvak strek 10 dpo sist, men hva det var vet jeg ikke. Fikk ihvertfall mensen to dager for sent (noe som er rart siden jeg bruker pergo), og smertene var uutholdelige. Håper jeg hadde en kjemisk for det som kom ut var annerledes enn det pleier.. Det er en del som får pos test fra 10 dpo altså. Vi har IKM samme dag :)

Cayennis: har sendt ut mannen for å kjøpe Biola nå, takk for tips ;)

Han går bare rundt og presiserer at småguttene hans var helt ville, haha, litt stolt kanskje :P

Vil noen føre meg opp på lista? Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får til å kopiere den inn selv, er like før jeg slår i stykker dataskjermen! Tenkte å ikke nedsylte meg så mye i negativitet så vil være på lista igjen. 1.mai er IKM og bursdagen til Fie :) Håper på tidenes bursdagsgave!

Ja, du er den eneste :P Og ja, du har rett i at tanta kommer uansett :o Hvor gammel er du? Jeg hadde regnet med det skulle bli verre denne gang siden begge mine satt på første forsøk, og det er 6 år siden sist. Men ikke at det skulle bli Så vanskelig, da!

Sånn skal det være, Fiesnupp! Man må ha trua. Var nok en kjemisk siden du fikk strek, så du kan bli gravid! :D

Nå er det trening på meg!

IKM UKE 18

**************************Mandag 30.04.

Marend- sa 6.jan- 3pp

Najaden 10 PP

**************************Tirsdag 01.05.

stineskj 10 pp

mamma-T

Marolla

LilleFie

**************************Onsdag 02.05.

**************************Torsdag 03.05.

Jente10_ønsker1til

Lindus ../../../public/style_emoticons/default/smile.png med lille Jesper

**************************Fredag 04.05.

Minimikro

Florida11

**************************Lørdag 05.05.

ønsker3gull- 3.pp

Cayenne72 - 11. og siste pp :-)

ønskespire- 2pp

snuppa_ - 8. og siste pp ;)

**************************Søndag 06.05.

Dossa

Nora-Pernille 4.pp

**************************Gravid:

Annonse

Du gjør lurt i å la vær å teste Marolla. Det er så mange som blir skuffet fordi de får strek før IKM, og så får de mensen som vanlig etterpå. Dette er fordi det hos friske damer blir befruktet egg ganske ofte, men ikke alle er levedykrige. Mange befruktede egg går altså til grunne.

Jeg bruker å teste ca. 12 dpo.

Gjest Lindus :) 1 pp

IKM UKE 18

**************************Mandag 30.04.

Marend- sa 6.jan- 3pp

Najaden 10 PP

**************************Tirsdag 01.05.

stineskj 10 pp

mamma-T

Marolla

LilleFie

Lindus :) prøver igjen

**************************Onsdag 02.05.

**************************Torsdag 03.05.

Jente10_ønsker1til

**************************Fredag 04.05.

Minimikro

Florida11

**************************Lørdag 05.05.

ønsker3gull- 3.pp

Cayenne72 - 11. og siste pp :-)

ønskespire- 2pp

snuppa_ - 8. og siste pp ;)

**************************Søndag 06.05.

Dossa

Nora-Pernille 4.pp

**************************Gravid:

Du gjør lurt i å la vær å teste Marolla. Det er så mange som blir skuffet fordi de får strek før IKM, og så får de mensen som vanlig etterpå. Dette er fordi det hos friske damer blir befruktet egg ganske ofte, men ikke alle er levedykrige. Mange befruktede egg går altså til grunne.

Jeg bruker å teste ca. 12 dpo.

Ditt innlegg nr 1000 Fie :-)

Her var det masse lesestoff :D men jeg husker jo ikke noe når jeg skal skive :P skylder på alderen *haha*

Fiesnupp :wub: for en utrolig deilig nyhet du og din mann fikk idag :) :) skjønner godt at det var en tung stein som falt fra dine skuldre nå :) Flotte og svømmedyktige svømmere ;) ikke rart han er stolt ;)

Snuppa, jeg håper virkelig at det snart blir din tur. Unner deg en spire før jeg sjøl får en hvis jeg skulle være så heldig :) :)

Pleie kroppen høres knall ut :) du er ei lekker rype det veit jeg jo ;)

Jeg er blitt små forkjøla. Tett i nesa og hodet *arrrg* Passer så dårlig å bli små sjuk nå som mannen er bortreist og jeg har konferansetimer på jobben. Blir en tidlig kveld idag kjenner jeg :)

Skulle ha kommentert mer men pokker jeg husker ikke alt det jeg leste :P

Dossamiii :wub:

Jaaa, det er sol i sinnet nå! Var helt fantastisk å få vite, så slipper jeg den bekymringen :) De er flinke de ssmåtassene hans :P

Skal ut å trene nå, men har vondt i magen så spent på hvordan det går. Skikkelig uvel og vondt. Er på andre døgnet nå så lurer på hva jeg har gjort. Prøvde med Biola, men ble nesten bare værre i kveld altså. Jaja!

Duuu, det kan være en fin fordel å være forkjølt når du prøver å unnfange snuppa! Det var jeg også når jeg hadde el ;) Er visst lit lettere å få det til fordi immunforsvaret er opptatt med andre ting :D Krysser fingrene for deg, det må bare bli vår tur nå! :D Fiiin kan du være sjæl <3

Annonse

Fiesnupp :wub: du er da så skjønn søta ;) Vi er to lekre ryper som nå skal bli gravide :D Krysser alt jeg har for at du skal få verdens beste bursdagsgave :wub: Du er flink som trener og står på, skulle gjerne overtatt litt av din iver :)

Leit at kroppen ikke er som den skal, håper magen ikke gir deg for mye smerter. Jasså sier du det, at det er positivt å være småsjuk i EL tida :) Høres bra ut for meg!

Er så enig med deg, må da snart bli vår tur :D

Ha en fin treningsøkt snuppa :)

Weee :) Tok med meg lillegutt på treningsrunden tross magen. Det merkelige er at jeg ikke kjente særlig til det når jeg gikk, men når jeg stopper og sitter og står og ligger har jeg skikkelig ubehag.

Mannen lager is med sjokoladesaus nå. Rakk akkurat å dusje og vaske håret før paradise hotel, hahahaaa jaaaaa, jeg må bare se på det!

I dag har jeg vært hos gynekologen pga habituell abort. Hun fant ikke noe galt med meg og tror det er mer alderen (er 38 år) som er grunnen til at jeg mister så mange barn, spesielt siden jeg har født 2 barn tidligere med samme mann som jeg ble gravid med de siste tre gangen jeg mistet..

Fikk resept på Albyl-E (blodfortynnende) og Crinone (hormoner) som jeg skal starte med så snart jeg får en ny positiv graviditetstest. Hun mener det kan hjelpe meg å beholde spiren som evt setter seg fast. Så da er det bare å krysse fingrene for at jeg får en ny positiv test igjen snart da. Er 11 uker siden jeg mistet siste gang nå.

Florida: wow.. Litt av en tørn du har også! Kan ikke tenke meg hvordan det er å bli gravid hele tiden for så å miste det like etter :/ Det positive er at du heldigvis blir gravid, og jeg har skikkelig trua på støttehormoner som Crinone. Krysser fingrene for deg og masse lykke til :)l

Hei alle damer!

Hvordan er det med dere som er i dpo land? Hvordan føler dere dere, og har dere noen symptomer??

Jeg har fått mensmurringer, både nederst i magen og i korsryggen, hatt dette siden natt til mandag....det kommer og går litt....men smertene i korsryggen er ganske så konstante. Har ikke hatt noe spotting eller lignende, og kjenner ikke noe i puppene heller.

Føles ut som en halv evighet før jeg kan teste!!!!! hehe

Hvor mange dpo er dere da? :)

Jeg er dårlig i magen enda, ømt og vondt.. Er 7 dpo og det begynte 4 dpo. Veldig plagsomt! Ellers ingenting her heller. Er nok progesteronstigning og trening som er årsaken. Progesteronet har skyld i pms-symptomer og flere gravid-tegn, så er så vanskelig å vite hva som er hva..

Da ligger vi likt i løypa :) Har fått dårlig feeling allerede.. Blæh! Drømte at jeg var på sykehuset og skulle ta HSG røntgen av egglederne i natt. Herregud for et styr det var. Måtte reise fra klinikk til klinikk i et byråkratisk møl. På ene klinikken gjorde de noe, men måtte reise til en annen for å fortsette. Det tok vel 8 timer eller noe før jeg endelig kom meg på plass i en gyn-stol til forbereding.

Sitter nok langt i underbevisstheten at dette vil ta tid, og har det på magefølelsen (som alltid har stemt før). Men jo lengre tid som går, jo nærmere blir man jo spiren!

Synes det er skummelt å tenke at man har så god tid. Herregud så nedbrutt jeg hadde vært dersom jeg ikke hadde startet prøvingen før nå, når det allerede har tatt meg 11 pp'er og still nothing.

Nå skal jeg bake brownies :wub:

LilleFie: rett etter el følte jeg virkelig at det hadde klaffet....kan egentlig ikke forklare hvorfor...men bare en "mage" følelse...hihi. Men nå er jeg usikker...har jo mensmurringer, men kjenner meg veldig usikker. Blir spennende uke neste uke...da vi alle skal teste...skrekkblanda fryd! For en snodig drøm ja...hehe...tydelig at underbevissheten jobber med å få på plass en spire...jeg jobber på sykehus, og kjenner meg igjen i dårlig logistikk og dårlig samarbeid...hehe. Også må vi ikke ta sorgene på forskudd....tr har jo ikke kommet enda, så vi får bare vente å se!

Lindus: Ja, samme her.. Har litt annerledes forventninger denne pp'n fordi jeg avsluttet 4 mnd med dobbel pergo denne syklusen, har IKM på bursdagen min, og venter på time til videre utredning. Har lest at noen ble gravid på 4 pergokur, og mange som har blitt gravid like før utredningstime eller ivf slik at de har ringt og avbestilt det :)

Skulle ønske jeg hadde samme flaks. Men har trua på HSG og tror det kan åpne mange dører for oss. Jeg har kikket på video på youtube fra en HSG, og ble kjempefascinert! Det er ofte ikke vondt heller :)

Føler meg litt forslått jeg også, litt ømt. Akkurat som jeg har blitt påkjørt i lav hastighet som man bare blir litt forslått av. Haha, søkt sammenlikning, men den mest forklarende :P Problemet hos meg er at endometriosen min vokser sammen med livmorslimhinnen i lutealfasen, så det er ofte det jeg kjenner tror jeg.

Ja, det er alt for tidlig å konkludere enda. Undere kan skje :)

Måtte ta på truseinnlegg igjen nå for det kommer gulhvitt kliss i mengder "derfra". Usj :)

Tenkt noe på test-dag da? Jeg tar testing som det kommer. Hvis jeg har spesielle grunner til å mistenke noe så kanskje jeg tester 10-11 dpo. Får se hvor tøff jeg er når den tid kommer :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...