Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Send meg en pm, jeg er med og pusher deg så langt som bare det :D :D Jeg sitter her og bare skjelver.. Skal til spesialist idag (revmatolog) og håper selvfølgelig på en "dom" selv om det er langt fra sikkert jeg får en diagnose idag. Har telt ned siden før 17.mai til denne timen og har hatt smerter og symptomer i 1 1/2 år så dere kan tro det er noe stort for meg. Skulle jo bare helst hatt 2-3 timer minst slik at jeg fikk spurt om alt jeg lurer på og kanskje fått en del svar :P Snakkes senere jenter! Jeg liker også dere :D :D Trives så godt her inne både med tanke på slankemotivasjon, men også generelt har vi jo blitt et lite eget samfunn inne på dib/bim sine sider :D

 

Masse lykke til! :)

 

Også må jeg bare legge til at jeg gleder meg så sinnsykt til å spise sjokolade i kveld!!! Har ventet på det hele uken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send meg en pm, jeg er med og pusher deg så langt som bare det :D :D Jeg sitter her og bare skjelver.. Skal til spesialist idag (revmatolog) og håper selvfølgelig på en "dom" selv om det er langt fra sikkert jeg får en diagnose idag. Har telt ned siden før 17.mai til denne timen og har hatt smerter og symptomer i 1 1/2 år så dere kan tro det er noe stort for meg. Skulle jo bare helst hatt 2-3 timer minst slik at jeg fikk spurt om alt jeg lurer på og kanskje fått en del svar :P Snakkes senere jenter! Jeg liker også dere :D :D Trives så godt her inne både med tanke på slankemotivasjon, men også generelt har vi jo blitt et lite eget samfunn inne på dib/bim sine sider :D
Masse lykke til! :) Også må jeg bare legge til at jeg gleder meg så sinnsykt til å spise sjokolade i kveld!!! Har ventet på det hele uken :P

 

Hvordan gikk det Moota? Håper det gikk din vei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAMER OG HERRER(?)!!!

 

Jeg har kommet under 80 kg! Nå har jeg gått ned 4.5 kg på en måned. :) Veide 79.4 i dag :o

 

:D :D :D

 

Og du, box fresh.. Unnskyld :( (førstemann til 75..?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk rett til helvete!! :( :(

Jeg har ingenting. Revmatologen fant ingenting. Det betyr at han ikke kan behandle meg eller gi meg medisiner. Jeg må bare gå slik å ha vondt og det er ikke noe å gjøre med det.

Han sa også at jeg har grenseverdier og at jeg har noen punkter som viser mot revmatisme som gjør at jeg en dag kan utvikle revmatisme/leddgikt, for det kan ligge å ulme i kroppen i mange år..

 

Så det er jo bare fint! Fikk en sånn slags kollaps igjen igår og kunne ikke gå, bevege beina. Jeg kan jo ikke gi opp heller.. Faen så lei jeg er :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAMER OG HERRER(?)!!! Jeg har kommet under 80 kg! Nå har jeg gått ned 4.5 kg på en måned. :) Veide 79.4 i dag :o:D :D :D Og du, box fresh.. Unnskyld :( (førstemann til 75..?)

 

JIPPI! Gratulerer! Og ikke unnskyld deg, det er jo superbra! :D :D Jeg kommer etter om ikke så lenge. ;) Hadde bare gått ned 100 gram idag, men hadde godisdag igår, så synes egentlig det var bra. :) Ligger på 80.8, så 900 gram igjen til jeg også er under 80! Og er heeeelt klart med på førstemann til 75! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk rett til helvete!! :( :( Jeg har ingenting. Revmatologen fant ingenting. Det betyr at han ikke kan behandle meg eller gi meg medisiner. Jeg må bare gå slik å ha vondt og det er ikke noe å gjøre med det. Han sa også at jeg har grenseverdier og at jeg har noen punkter som viser mot revmatisme som gjør at jeg en dag kan utvikle revmatisme/leddgikt, for det kan ligge å ulme i kroppen i mange år.. Så det er jo bare fint! Fikk en sånn slags kollaps igjen igår og kunne ikke gå, bevege beina. Jeg kan jo ikke gi opp heller.. Faen så lei jeg er :(

 

Uff, så utrolig leit å høre! Skjønner veldig godt at du er lei, og kunne ønske du hadde fått en annen beskjed. Det er så mye bedre å ha noe å forholde seg til. Da kan man få mer informasjon, og man kan få den hjelpen man trenger ut ifra noe mer konkret. Håper de følger deg opp fremover likevel. Ei jeg kjenner hadde mye smerter i kroppen, og var veldig mye sliten. Hun la seg selv inn på et senter på Lillehammer, og fikk diagnose fire timer etter hun kom dit. Kanskje det hadde vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært inne på tanken om en annen leges mening. Så er bare spm, hvor langt bak i køen kommer jeg nå som jeg egentlig faktisk er utredet!? :(

Så lurer på å bestille en time på volvat i bergen hos en privat revmatolog og høre hva de sier. Dyrt, men kanskje verd det. Da får jeg i kanskje ro i sjela om 2 uavhengig av hverandre gir akkurat samme beskjed. Der kan jeg få time om 1 mnds tid.

 

Skal til legen 18.oktober, så ingen store operasjoner skjer før den tid. Må høre litt hva hun sier og mener og tenker også da.

Skrev hvor oppgitt jeg var på revmatisk forum og fikk et råd om å gå til noen andre hvis jeg hadde vært hos xx (fikk et hint om hvem og det stemmer med han jeg var hos).

Så da føler jeg i alle fall at jeg vil videre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit å høre, moota.. Føler med deg. Det er så trist at du skal slite sånn, og spesielt når du er så ung! Jeg oppholder meg på sykehuset og spiser sjokolade i kveld:p skal ta venografi snart.. Uendelig med venting. Så bra at du er med ned til 75 kg box fresh. :D godt at du går ned. Straks under 80 nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så leit å høre, moota.. Føler med deg. Det er så trist at du skal slite sånn, og spesielt når du er så ung! Jeg oppholder meg på sykehuset og spiser sjokolade i kveld:p skal ta venografi snart.. Uendelig med venting. Så bra at du er med ned til 75 kg box fresh. :D godt at du går ned. Straks under 80 nå! :)

 

Etter mange timer venting fikk jeg beskjeden om at det utsettes til i morgen fordi de stengte av for venografi kl 10. YEY. Så på sykehuset har jeg virkelig skeiet ut. Herregud! Det ble litt potetgull, et pizzastykke, og en sjokolade. I går ble det smågodt, is, og sjokolade. Og nå er jeg nettopp kommet hjem og knasker resten av potetgullet. Hurra for slanking... Det er så lett hjemme! Da har jeg ikke godteri i hus, men når jeg er på sykehuset klarer jeg ikke unngå å fråtse i kiosken :o Gleder meg til en deilig salat i morgen! Har heller ikke trent på ei uke. Har så dårlig samvittighet. :( skal på sykehuset i morgen også, så da får jeg heller ikke trent.

 

Hva spiser dere i helgene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv privatklinikk moota! Ikke gi deg! Kan anbefale balderklinikken her i Oslo på det varmeste! Har hjulpet både meg, en venninne og mamma med utfordringer det offentlige helsevesenet ikke fant ut av. Det er kanskje langt fra deg, men det er kanskje verdt å prøve hvis det kan føre til at du får en bedre hverdag! Det skader jo ikke å sende en Mail og se hva de svarer ihvertfall :)

 

Jeg vil være med på ned til 75-konkurranse!! Jeg har vært heeelt håpløs de siste ukene, men nå har vi bestemt oss for at fra i morgen av er det ingen nåde lenger! Jeg skal bare fråtse i litt kaker i 90-års lag i dag først ;-) Jeg skal krype til korset og gå på vekta i morgen tidlig, GRUER meg :( :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, 65,5. Bryllup i helga. Enough said. :(

 

Enig med du... Dagene mine er lange og lagt opp sånn at jeg må spise når jeg har mulighet for tiden, sånn at jeg gjerne spiser litt ekstra for å være på den sikre siden... Og nå har jeg gått opp rundt midjen :( :( :( Trodde ikke jeg hadde vært så lite flink, men vekta er stuck rundt 65 og er 72-ish rundt livet... TEIT!

 

Men på en annen side, så begynner jeg sånn ellers å bli ganske fornøyd. Kroppsfasongen er en helt annen, og jeg ser bra ut! (særlig siden min nye fyr er veeeeldig flink til å si at jeg ser flott ut, hjelper på ;) )

 

Så jeg tenker at vi har jo kommet langt, da! Vi skeier ut innimellom, men er veldig klar over at vi gjør det, og henter oss inn igjen :) Tror det er det som er nøkkelen hvis dette skal holde for resten av livet!

 

Moota; så dumt! Du har ikke fått noen tips til hva som kan prøves videre? Heier på deg! Og alt jeg har lært om sånne vondter over alt, er at det å gå ned i vekt stort sett er veldig bra og noe av det første man bør prøve, så stå på! Noe annet du kanskje kan prøve er å føre smertedagbok, kanskje du ser noen sammenhenger du ikke har gjort før? Kanskje finner du et mønster? Bruker du noe smertestillende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-8 er hjertelig velkommen med på førstemann til 75! :) Jeg står litt på stedet hvil for tida. Opp 100 gram idag. Kjedelig. Men idag har vi vært på langturmed barna, så håper det vises imorgen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag spiste jeg panini på sykehuset, og delte en sjokkis med samboer. Etterfulgt av god middag hos svigers, is og kake til dessert. Nå har jeg spist som en gris i 3 dager... Veide meg i dag etter jeg hadde spist middag, og jeg veide 81 kg :o Har sikkert gått opp litt, men satser på at det meste er mat, og klær?!! Skjerpings til uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv privatklinikk moota! Ikke gi deg! Kan anbefale balderklinikken her i Oslo på det varmeste! Har hjulpet både meg, en venninne og mamma med utfordringer det offentlige helsevesenet ikke fant ut av. Det er kanskje langt fra deg, men det er kanskje verdt å prøve hvis det kan føre til at du får en bedre hverdag! Det skader jo ikke å sende en Mail og se hva de svarer ihvertfall :) Jeg vil være med på ned til 75-konkurranse!! Jeg har vært heeelt håpløs de siste ukene, men nå har vi bestemt oss for at fra i morgen av er det ingen nåde lenger! Jeg skal bare fråtse i litt kaker i 90-års lag i dag først ;-) Jeg skal krype til korset og gå på vekta i morgen tidlig, GRUER meg :( :( :(

 

Jeg skal prøve privatklinikk, vi tenker Bergen da. Ventetiden er 1 mnds tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, 65,5. Bryllup i helga. Enough said. :(
Enig med du... Dagene mine er lange og lagt opp sånn at jeg må spise når jeg har mulighet for tiden, sånn at jeg gjerne spiser litt ekstra for å være på den sikre siden... Og nå har jeg gått opp rundt midjen :( :( :( Trodde ikke jeg hadde vært så lite flink, men vekta er stuck rundt 65 og er 72-ish rundt livet... TEIT! Men på en annen side, så begynner jeg sånn ellers å bli ganske fornøyd. Kroppsfasongen er en helt annen, og jeg ser bra ut! (særlig siden min nye fyr er veeeeldig flink til å si at jeg ser flott ut, hjelper på ;) ) Så jeg tenker at vi har jo kommet langt, da! Vi skeier ut innimellom, men er veldig klar over at vi gjør det, og henter oss inn igjen :) Tror det er det som er nøkkelen hvis dette skal holde for resten av livet! Moota; så dumt! Du har ikke fått noen tips til hva som kan prøves videre? Heier på deg! Og alt jeg har lært om sånne vondter over alt, er at det å gå ned i vekt stort sett er veldig bra og noe av det første man bør prøve, så stå på! Noe annet du kanskje kan prøve er å føre smertedagbok, kanskje du ser noen sammenhenger du ikke har gjort før? Kanskje finner du et mønster? Bruker du noe smertestillende?

 

Tja jeg har vikarlege nå pga min er i permisjon for å være i praksis på sykehuset. Vikaren er greit og tar meg på alvor, men setter litt mine problemer forbi seg og tør/kan/vil ikke ta tak i hva som feiler meg. Hun vil helst at profesjonelle skal ta seg av utredningen. Hun er veldig ny som lege.

Jeg har skrevet litt dagbok, men revmatologen var ikke videre intressert i det da..

Jeg bruker naproxen E 250 mg x2 morgen og kveld + 1 gram x3 daglig.

Det har liten effekt.

Samboeren og jeg er enige om at jeg skal gå til privat revmatolog og tenker at jeg skal reise til Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker ydmykt for all støtte og sympati jeg får her inne av dere jenter :D Det er godt at noen føler med meg :P

 

Jeg er lei av å gå å ha så vondt, være svimmel, tom, matt og føle meg rar. Men jeg nekter å gi opp. Har gått ned 22,6 kilo allerede og skal klare å gå ned de siste mellom 5-10 kiloene til jeg er fornøyd.

Det er jo så lite, men det er skikkelig vanskelig å ikke spise noe når jeg føler meg så matt og tappet for energi. Det kjennes som om jeg spiser for lite, men tror det bare er "sykdommen" så kanskje det blir lettere nå når jeg vet det!? :P

 

Jeg var altså på vekta i helga og den viste 77,6. Det samme jeg har ligget på siden etter ferien. Jeg ligger i alle fall stabilt, det er jo noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-8 er hjertelig velkommen med på førstemann til 75! :) Jeg står litt på stedet hvil for tida. Opp 100 gram idag. Kjedelig. Men idag har vi vært på langturmed barna, så håper det vises imorgen! :D

 

Hva veier du nå L-8? Klart du kan være med;)

 

Shiiiiit!!!!! Jeg var på vakta i morges... Lenge (!!!) siden sist... Etter en psmf-runde i våres var jeg jo nede på 76-tallet, men nå...82,4!!! Ikke så veldig fornøyd med det for å si det sånn, men da er det bare å trå til! Hiver meg mer enn gjerne med på 75-konkurransen og håper noe av vekta er vannvekt etter helgens heftige bursdagslag :-/

Tenker jeg veier meg inn mandager og fredager, og får bare være standhaftig frem til jul, og håper å komme ned til 72 før bursdagen til jr uka før jul. Jaja, sånn kan det gå ;-( Sitter her og koser meg med detox-teen min nå ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-8 er hjertelig velkommen med på førstemann til 75! :) Jeg står litt på stedet hvil for tida. Opp 100 gram idag. Kjedelig. Men idag har vi vært på langturmed barna, så håper det vises imorgen! :D
Hva veier du nå L-8? Klart du kan være med;)
Shiiiiit!!!!! Jeg var på vakta i morges... Lenge (!!!) siden sist... Etter en psmf-runde i våres var jeg jo nede på 76-tallet, men nå...82,4!!! Ikke så veldig fornøyd med det for å si det sånn, men da er det bare å trå til! Hiver meg mer enn gjerne med på 75-konkurransen og håper noe av vekta er vannvekt etter helgens heftige bursdagslag :-/ Tenker jeg veier meg inn mandager og fredager, og får bare være standhaftig frem til jul, og håper å komme ned til 72 før bursdagen til jr uka før jul. Jaja, sånn kan det gå ;-( Sitter her og koser meg med detox-teen min nå ;-)

 

Dette skal vi klare! :D Jeg er også misfornøyd idag. Hadde gått opp 300 gram, selv om jeg beveget meg MASSE igår, og lå på 1300 kalorier. Utrolig irriterende, selv om det kan være vann etter mye bevegelse. Merker jeg ikke passer til å trene mye, blir jo rent deppa hver gang jeg går opp etter trening/mye bevegelse. Menmen, får håpe jeg plutselig får et vekthopp igjen slik som sist. Er oppe på 81 igjen nå, og det er irriterende. Jeg vil sååå gjerne se 79. Sukk. :(

Men da ligger vi jo likt da, mrsrogaland! Haha. ;) Førstemann til under 80 igjen? Haha. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L-8 er hjertelig velkommen med på førstemann til 75! :) Jeg står litt på stedet hvil for tida. Opp 100 gram idag. Kjedelig. Men idag har vi vært på langturmed barna, så håper det vises imorgen! :D
Hva veier du nå L-8? Klart du kan være med;)
Shiiiiit!!!!! Jeg var på vakta i morges... Lenge (!!!) siden sist... Etter en psmf-runde i våres var jeg jo nede på 76-tallet, men nå...82,4!!! Ikke så veldig fornøyd med det for å si det sånn, men da er det bare å trå til! Hiver meg mer enn gjerne med på 75-konkurransen og håper noe av vekta er vannvekt etter helgens heftige bursdagslag :-/ Tenker jeg veier meg inn mandager og fredager, og får bare være standhaftig frem til jul, og håper å komme ned til 72 før bursdagen til jr uka før jul. Jaja, sånn kan det gå ;-( Sitter her og koser meg med detox-teen min nå ;-)
Dette skal vi klare! :D Jeg er også misfornøyd idag. Hadde gått opp 300 gram, selv om jeg beveget meg MASSE igår, og lå på 1300 kalorier. Utrolig irriterende, selv om det kan være vann etter mye bevegelse. Merker jeg ikke passer til å trene mye, blir jo rent deppa hver gang jeg går opp etter trening/mye bevegelse. Menmen, får håpe jeg plutselig får et vekthopp igjen slik som sist. Er oppe på 81 igjen nå, og det er irriterende. Jeg vil sååå gjerne se 79. Sukk. :( Men da ligger vi jo likt da, mrsrogaland! Haha. ;) Førstemann til under 80 igjen? Haha. ;)

 

Neineinei, det er bare vann og andre mystiske gram du legger på deg etter en treningsøkt. Fortsett å trene! Du går ned av det. Jeg veier meg aldri etter jeg har trent. Venter heller noen dager og da har jeg gått ned! :)

 

Hehe, ja vi ligger visst likt. Men jeg nekter å tro at det er rent fett jeg har gått opp, så vi får se etter dagens veiing om jeg ikke ligger under 80 likevell ;) Vi er 3 stk som ligger rimelig tett nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) blir med her jeg! Så morsomt, mye lettere å gjøre slanking sammen.

Jeg er 28 år og fikk i fjor en sønn. I svangerskapet gikk jeg opp nærmere 25 kg og bikka 100 kg med god margin..

Gikk ned 14kg de første 14dagene, men etter det stoppet det greit opp også...

I juni tok jeg skikkelig grep, og mamma blei med meg på Grete Roede aktiv kurs.

Nå 1 oktober veier jeg 30 kg mindre enn ved fødsel, og 12 av dem har forsvunnet siden jeg begynte på kurset :)

Så nå er jeg noe under vekten jeg hadde før jeg ble gravid.

Det var kjempegøy å handle bukser igjen, hadde gått ned fra str 33 og 34 tommer til 31 tommer! Neste bukse skal være i 30 tommer :)

Har også mistet 45 cm

 

Nå sliter jeg litt med motivasjon, da jeg har ett lite brudd i foten som gjør at jeg ikke får vært like aktiv med vogna og på kondis timene på treningssenteret...

Styrketrening gjør jeg litt hver dag nå, da samboer var så snill og kjøpte litt diverse utstyr og trener hjemme med meg :)

 

Men kjenner jeg blir små deprimert av å ikke kunne trene dans/aerobik/step osv...

 

Veiing i kveld, kjempespent etter å ha gått på 1,2 forrige uke...

 

Gleder meg til å følge med på siden her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :) blir med her jeg! Så morsomt, mye lettere å gjøre slanking sammen. Jeg er 28 år og fikk i fjor en sønn. I svangerskapet gikk jeg opp nærmere 25 kg og bikka 100 kg med god margin.. Gikk ned 14kg de første 14dagene, men etter det stoppet det greit opp også... I juni tok jeg skikkelig grep, og mamma blei med meg på Grete Roede aktiv kurs. Nå 1 oktober veier jeg 30 kg mindre enn ved fødsel, og 12 av dem har forsvunnet siden jeg begynte på kurset :) Så nå er jeg noe under vekten jeg hadde før jeg ble gravid. Det var kjempegøy å handle bukser igjen, hadde gått ned fra str 33 og 34 tommer til 31 tommer! Neste bukse skal være i 30 tommer :) Har også mistet 45 cm Nå sliter jeg litt med motivasjon, da jeg har ett lite brudd i foten som gjør at jeg ikke får vært like aktiv med vogna og på kondis timene på treningssenteret... Styrketrening gjør jeg litt hver dag nå, da samboer var så snill og kjøpte litt diverse utstyr og trener hjemme med meg :) Men kjenner jeg blir små deprimert av å ikke kunne trene dans/aerobik/step osv... Veiing i kveld, kjempespent etter å ha gått på 1,2 forrige uke... Gleder meg til å følge med på siden her :)

 

Velkommen hit, og gratulerer med stort vekttap. Du er kjempeflink! :)

 

Gi oss en oppdatering på etter dagens veiing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn hit juli2011spire:)

 

Håper du blir motivert til å klare målet ditt her inne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) var ålreit i kveld, -2 kg :) :)

 

Kanonbra. Når veide du deg sist? Du har gått ned 2 kg på hvor lang tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...