Gå til innhold

*2012* slankerne!


LilleBille:')

Anbefalte innlegg

Var på vekta før trening i morges, og har faktisk ikke gått ned et gram på et par uker. Men sånn er det ofte for meg, vekta ligger stabil. Før jeg så og si over natta mister masse vekt. Skal på skikkelig jentekveld til helgen, med litt (ok, sikkert en god del da) vin, og da er det ofte jeg får et sånt vektdropp etterpå, så det blir spennende å se!
Jeg har holdt på med denne slankingen i et par uker, spist sunt og trent. Og likevel ser jeg jo ingen fremgang. Vises nesten ikke på vekten i det heletatt. Kan det være slik meg meg også tro.. Jeg har ikke gått opp i vekt de siste månedene, men holdt stabil vekt. Men når jeg startet å trene og spise sunt, så går jeg ikke ned et gram. Jeg burde jo gå ned??
Klart det kan det! Også må du jo huske at når du begynner å trene kan muskeløkningen kompensere for det tapte fettet... Men gi det et par uker til, så skal du se vekta slipper! Plutselig har du en dag der du tisser HELE tiden, og etter det er vekta redusert. Evt kan du dra litt i magefettet. Før vekta dropper er det ofte sånn at fettet blir veldig elastisk, litt som gummistrikk ;-)
Hvordan går det med trening og kosthold hos deg L-8?
Det går finfint! Hatt fire runder med styrke hittil denne uken, syklet minst én mil hver dag, med unntak av i dag, og spist som jeg pleier, går mye i salater, wok og sånt. I dag lurer jeg på om jeg skal slå til med litt fårikål. Lurer på hva jr synes om det. ;-) Jegdropper fortsatt stort sett frokost. Tar en proteinshake rett etter trening, salatlunsj i løpet av skoledagen, middag i femtiden også blir det som oftest et eller annet knask til kvelds, noen valnøtter, litt ost og oliven, Evt litt gresk yoghurt med bær. Jeg fyser jo ikke på noe så lenge jeg holder karboinntaket lavt ;-)

 

Wow, du imponerer meg! Kjempeflink! Sykle en min hver dag og styrketrening er godt gjort. Hvorfor dropper du frokost?

 

Sykler bare fordi det en enkleste måten å få jr i bhg på da ;-)

 

Dropper frokost fordi jeg ikke er særlig sulten og morgenen, og ser da heller ikke poenget med å break the fast og tilføre nytt drivstoff før trening når jeg klarer helt utmerket og holde meg gående på lagrede ressurser ;-)

 

Men husk at jeg går på ketoner fremfor glukose da! Hvis en skulle holdt på som meg på glukose hadde en blitt utslitt og sulteforet! ;-)

Endret av L-8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på vekta før trening i morges, og har faktisk ikke gått ned et gram på et par uker. Men sånn er det ofte for meg, vekta ligger stabil. Før jeg så og si over natta mister masse vekt. Skal på skikkelig jentekveld til helgen, med litt (ok, sikkert en god del da) vin, og da er det ofte jeg får et sånt vektdropp etterpå, så det blir spennende å se!
Jeg har holdt på med denne slankingen i et par uker, spist sunt og trent. Og likevel ser jeg jo ingen fremgang. Vises nesten ikke på vekten i det heletatt. Kan det være slik meg meg også tro.. Jeg har ikke gått opp i vekt de siste månedene, men holdt stabil vekt. Men når jeg startet å trene og spise sunt, så går jeg ikke ned et gram. Jeg burde jo gå ned??
Klart det kan det! Også må du jo huske at når du begynner å trene kan muskeløkningen kompensere for det tapte fettet... Men gi det et par uker til, så skal du se vekta slipper! Plutselig har du en dag der du tisser HELE tiden, og etter det er vekta redusert. Evt kan du dra litt i magefettet. Før vekta dropper er det ofte sånn at fettet blir veldig elastisk, litt som gummistrikk ;-)
Hvordan går det med trening og kosthold hos deg L-8?
Det går finfint! Hatt fire runder med styrke hittil denne uken, syklet minst én mil hver dag, med unntak av i dag, og spist som jeg pleier, går mye i salater, wok og sånt. I dag lurer jeg på om jeg skal slå til med litt fårikål. Lurer på hva jr synes om det. ;-) Jegdropper fortsatt stort sett frokost. Tar en proteinshake rett etter trening, salatlunsj i løpet av skoledagen, middag i femtiden også blir det som oftest et eller annet knask til kvelds, noen valnøtter, litt ost og oliven, Evt litt gresk yoghurt med bær. Jeg fyser jo ikke på noe så lenge jeg holder karboinntaket lavt ;-)

 

Wow, du imponerer meg! Kjempeflink! Sykle en min hver dag og styrketrening er godt gjort. Hvorfor dropper du frokost?

 

Sykler bare fordi det en enkleste måten å få jr i bhg på da ;-)

 

Dropper frokost fordi jeg ikke er særlig sulten og morgenen, og ser da heller ikke poenget med å break the fast og tilføre nytt drivstoff før trening når jeg klarer helt utmerket og holde meg gående på lagrede ressurser ;-)

 

Men husk at jeg går på ketoner fremfor glukose da! Hvis en skulle holdt på som meg på glukose hadde en blitt utslitt og sulteforet! ;-)

 

HERREGUD *blunkesmiiilefjææs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld helte jeg i meg en stor kopp kakao og knasket en god porsjon med yoghurtnøtter og sånne kanelmandler.

 

I dag morges var jeg to kg lettere enn i går. Hurra for å gi kroppen litt sjokk iblant! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld helte jeg i meg en stor kopp kakao og knasket en god porsjon med yoghurtnøtter og sånne kanelmandler. I dag morges var jeg to kg lettere enn i går. Hurra for å gi kroppen litt sjokk iblant! :)

 

I hear you. Jeg og spiste litt for mye av det gode igår, og drakk en colaboks attpåtil, men var gått ned 100 g til i dag allikevel.

 

Av og til blir jeg litt gal av de uforutsigbare faktorene i vektnedgang, som vann i kroppen o.s.v. For ikke å snakke om den vilt ubestemmelig billig-digitalvekta mi. Går man på mer enn én gang har den ombestemt seg en kilo. Gah. Vurderer å kjøpe en gammeldags vekt med skive og nål. Finnes de i moderne versjoner som viser vekt med en nøyaktighet på 100 gram, tro? *begynner å google*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter i alle fall ikke å lure min vekt! Til både glede og stor skuffelse hehe :P

 

Tenkte jeg skal på imorgen. Tror jeg får meg en på trynet, har jo ikke vært så flink med tanke på middagen, men vil følge med for det om. Jobber hver dag for å bli bedre så jeg må jo jobbe med øynene åpne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også tullerusk av at kroppen aldri følger logikken. Noen ganger kan jeg spise kake, chips og drikke brus. Så har jeg gått ned masse dagen etterpå, men når jeg har beveget meg mye og vært kjempeflink med maten kan jeg plutselig gå opp. Hehe. Skikkelig irriterende, er det! Men prøver å heller tenke langsiktig. Denne uka har jeg vært en dårlig slanker. Hadde filmkveld på onsdag med litt chips, så gikk opp litt igjen. Så skulle jeg være flink, men ble invitert på middag idag, og det var så godt at jeg spiste alt for meget. Menmen, det går fort av igjen når jeg er flink får vi håpe. Skal snart ut og gå en lang tur, så satser på at det hjelper. Veide 82.5 idag morges. 500 gram opp fra sist. :P

 

Har dere andre sånne spisedager, forresten? Dager der dere er fryktelig sultne og spiser mye? Ikke sånne sukkerkick, men bare veldig, veldig sultne? Er det normalt eller? Jeg får nemlig sånne dager innimellom. Er sulten HELE tiden, virkelig romleimagensulten, og det er kjempeplagsomt. Håper bare det betyr at forbrenningen funker, men. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært litt uggen de siste dagene med vondt i halsen og ørene. Har i tillegg også vondt i hodet og de vanlige smertene i ledda :(

 

Var på vekta idag, og nå har jeg vært så flink at jeg har gått ned hele 0 gram på 2 uker. Forstår at jeg må ta tak i middagsspisingen her ja hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping er merkelige greier... Først få skikkelig "urk, jeg er feit"-følelse på Cubus (mage over alt), og så "nei, du må nok ha str 25 i livet" på H&M.

 

WTF?

 

Og ja, Box Fresh, har noen sånne "nå må jeg ha mat Nå, ellers så biter jeg noen" - dager med jevne mellomrom :P Da er gulerøtter, oliven, tomater, Biovit (!), cottage cheese og agurk godt å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopping er merkelige greier... Først få skikkelig "urk, jeg er feit"-følelse på Cubus (mage over alt), og så "nei, du må nok ha str 25 i livet" på H&M. WTF? Og ja, Box Fresh, har noen sånne "nå må jeg ha mat Nå, ellers så biter jeg noen" - dager med jevne mellomrom :P Da er gulerøtter, oliven, tomater, Biovit (!), cottage cheese og agurk godt å ha!

 

Haha, godt å høre, Følelsesvims! :) Må nok handle inn litt sånne knasketing som ikke er så farlig å mumse på til sånne dager. Idag har jeg gått en tur på 2 timer og 40 minutter. :) Så nå er jeg spent på morgendagens veiing. Skal ikke forundre meg om jeg har gått opp nå. Hehe. Ned 400 gram idag, til tross for mye mat igår. Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? For en dustekropp! :P Gikk superlang tur igår, og idag hadde jeg gått opp 200 gram! Sånn er det ofte, og jeg blir like skuffa hver gang. Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned 100 gram siden igår! WOW! Eller ikke.. Haha

Prøver meg på en bedre uke denne uka, som alltid :P

 

Skal jo ned igjen og får ikke prøve brudekjolen igjen før jeg har kommet under 75 kilo. Så her burde motivasjonen være på topp!

 

Hva med å sende rundt litt motivasjon?? Hehe

 

*sender motivasjon til alle som leser dette* :D Det Må jo hjelpe :P

Kjenner dere det allerede jah :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjon, Moota! :D Hvordan har det gått idag?

 

Igår var jeg litt sur fordi jeg hadde gått OPP etter langturen, så jeg spise sjokolade og chips når jeg var på besøk hos min mor. Idag hadde jeg gått ned 500 gram! Haha, det er så merkelig! Meeen jeg nyter å ha nådd 81.8, jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, både pluss og minus siden torsdag her:

 

Minus:

Spist masse god middag på besøk og hyttetur og alt det derre

Drukket en del rødvin

Spist ma-asse snacks

Falt helt ut av dietten i dag også, ikke fått strammet inn fra helga...

 

Pluss:

Gravd stoooort hull i bakken lørdag. Vi snakker hakke og spett her, ikke bare en liten puslete spade.

Gått 3 timer fjelltur søndag.

Løpt 40 min i dag

For første gang gjennomgått styrkeprogrammet mitt etter ferien i dag.

 

Var opp en del i dag tidlig, får se hva som har skjedd til imorgen etter dårlig-samvittighet-treningen min i dag.

 

Hvis ikke jeg skjerper inn maten veldig de neste to dagene, ligger du godt an på onsdag, Følelsesvims! :P

 

Forøvrig er jeg på 32 i livet på bukser nå, så selv om vi veier like mye, har vi nok veldig ulik fordelig på småflesket vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rart at dere kan være så uflinke som dere forteller og likevel gå ned :o Dere er nok bedre enn dere vil innrømme tenker jeg hehe :P

 

Jeg har vært flink, men ble litt masse middag igår også.. Har en svær skål med salat etter søndagsmiddagsgjester som må spises før den blir ekkel.. Det er jo sunt da, men i tillegg til middag og litt dressing så håper å bli litt flinkere. Er ellers veldig motivert altså :)

Hadde eks ingen dessert på søndag pga kiloene.

 

Jeg har faktisk også fått litt trim hva vi kan kalle trim for meg :D

På lørdag var jeg med samboeren og lødde 2 favner med ved i garasjen. Han jobber jo raskere enn meg da, men var med hele tiden :)

Igår rev jeg tapet oppe på gangen i 4 timer (i 2 omganger).

Kjenner det idag for å si det slik.. Men har vel litt godt av å bruke kroppen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, både pluss og minus siden torsdag her: Minus: Spist masse god middag på besøk og hyttetur og alt det derre Drukket en del rødvin Spist ma-asse snacks Falt helt ut av dietten i dag også, ikke fått strammet inn fra helga... Pluss: Gravd stoooort hull i bakken lørdag. Vi snakker hakke og spett her, ikke bare en liten puslete spade. Gått 3 timer fjelltur søndag. Løpt 40 min i dag For første gang gjennomgått styrkeprogrammet mitt etter ferien i dag. Var opp en del i dag tidlig, får se hva som har skjedd til imorgen etter dårlig-samvittighet-treningen min i dag. Hvis ikke jeg skjerper inn maten veldig de neste to dagene, ligger du godt an på onsdag, Følelsesvims! :P Forøvrig er jeg på 32 i livet på bukser nå, så selv om vi veier like mye, har vi nok veldig ulik fordelig på småflesket vårt ;)

 

64,5 kg (ca, har bare analog vekt :P ), 71 cm rundt midjen og 100 rundt hoftene!

Er ganske så stuck kilomessig, er de der yoghurtnøttene som tar meg, tror jeg :P Men går jevnt og trutt nedover rundt midjen og hoftene, og har fått komplimenter (!) på at jeg ser trent ut, såh... Takk gud for høye bukser som holder valkene på plass, og takk og lov for vekttrening?!?

(Den 25 i livet er bare HM altså, de buksene der er sæææære)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tilbake og føler meg på topp igjen etter en lang helg med masse utskeielser.

 

Trente på mandag, og satser på en økt i dag. På mandag merket jeg for første gang at kondisen har blitt bedre, og det er herlig og motvierede. Selv om kondisen min fremdeles tilhører en stukken gris, så har den blit bedre! Er spent på veiingen, men forventer ikke et stort vekttap.. Er flink md kostholdetog treningen, men rører ikke så mye på meg sett bort i fra treningen.

 

Lenge siden jeg har skrevet her, men har fulgt med på innleggene deres. :)

 

Flott at du fikk bevegt på deg moota! :D

 

 

Vet du hvor mye du veier nå box fresh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dobbelttime med PT på mandag og er fortsatt helt mørbanka av de nye øvelsene, og oppgaveinnlevering har krevd sitt, så jeg har faktisk bare trent en gang denne uken hittil. Jaja, no worries ;-) Tipper vekta er ganske stabil, men skulle gjerne vært kvitt et par kilo til bryllup om halvannen uke. Hmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,5 kg (ca, har bare analog vekt :P ), 71 cm rundt midjen og 100 rundt hoftene!

Er ganske så stuck kilomessig, er de der yoghurtnøttene som tar meg, tror jeg :P Men går jevnt og trutt nedover rundt midjen og hoftene, og har fått komplimenter (!) på at jeg ser trent ut, såh... Takk gud for høye bukser som holder valkene på plass, og takk og lov for vekttrening?!?

(Den 25 i livet er bare HM altså, de buksene der er sæææære)

 

Du vinner suverent denne uka, Følselsesvims, jeg har gått opp hundre gram :blink: Altså 65,3 her i dag. Sånn går det når man skeier ut i helga! Uff, mål også? *Mumle* Ok da, 73 i livet tror jeg det ble, og 101 på hofter. Alltid så usikker på hvor man egentlig måler når man måler hofter... :unsure:

 

Full skjerpings til neste uke her altså, jeppsi pepsi B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt fullført.. Yey! Lurer på om jeg tok litt for hardt i, for knærne mine har det ikke så godt nå. Satser på å varme opp litt lengere neste gang!

 

Jeg må få skryte å si at jeg har vært superflink med kostholdet denne uken. Havregøt, grønnsaker, kylling, frukt, torsk og salat har vært på menyen denne uken. Ingen utskeielser. Overasket over hvor bra jeg nå takler søtsuget. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

64,5 kg (ca, har bare analog vekt :P ), 71 cm rundt midjen og 100 rundt hoftene! Er ganske så stuck kilomessig, er de der yoghurtnøttene som tar meg, tror jeg :P Men går jevnt og trutt nedover rundt midjen og hoftene, og har fått komplimenter (!) på at jeg ser trent ut, såh... Takk gud for høye bukser som holder valkene på plass, og takk og lov for vekttrening?!? (Den 25 i livet er bare HM altså, de buksene der er sæææære)
Du vinner suverent denne uka, Følselsesvims, jeg har gått opp hundre gram :blink: Altså 65,3 her i dag. Sånn går det når man skeier ut i helga! Uff, mål også? *Mumle* Ok da, 73 i livet tror jeg det ble, og 101 på hofter. Alltid så usikker på hvor man egentlig måler når man måler hofter... :unsure: Full skjerpings til neste uke her altså, jeppsi pepsi B)

 

Jeg har alltid lært at man skal slanke seg både med mål og vekt, for selv om vekta stagnerer så synker ofte målene (trening og muskler og tyngre enn fett og sånt). Bedre for motivasjonen i lengden ;) 100 g kan jo være hva som helst, kan jo være et glass vann! Hadde ikke tatt det så tungt, påan igjen og lykke til med uka som kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La i meg over 1/2 pose med tvist igår hehe :P

 

Samboeren og jeg delte en pose jeg hadde med på foredremøte. Det ble bare tatt 3-4 biter og jeg tok posen med hjem igjen og som sagt vi spiste opp alt vi likte.

Prøver igjen idag, har ikke gitt opp, men det står helt stille her. Ingen positiv fremgang med andre ord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt fullført.. Yey! Lurer på om jeg tok litt for hardt i, for knærne mine har det ikke så godt nå. Satser på å varme opp litt lengere neste gang! Jeg må få skryte å si at jeg har vært superflink med kostholdet denne uken. Havregøt, grønnsaker, kylling, frukt, torsk og salat har vært på menyen denne uken. Ingen utskeielser. Overasket over hvor bra jeg nå takler søtsuget. :)

 

Så flink du er! Jeg er stolt av deg! :D Jeg har hatt noen merkelige dager i det siste. Som sagt gikk jeg en laaang tur på lørdag. Gikk opp 200 gram på søndag. På søndag var jeg på besøk og spiste både sjokkis og chips. Ned 500 gram på mandag. Beveget meg masse mandag og tirsdag, gikk OPP forholdsvis 200 og 300 gram, før jeg plutselig gikk ned 1 kg (!!!) fra igår til idag! Hva i ALLE dager er det som skjer? Jeg skjønner ingenting. Haha! Er sånn dugelig flink med maten, følger 1300 kaloriskjemaet, men ligger noen ganger opp mot 1400 og 1500. Går turer hver dag pluss mye annen aktivitet. Idag blir det nok litt zumba. Men forstår likevel ikke logikken i det her. Hehe. Uansett, veier 81.3 nå. :D Du da, mrsrogaland? Hvordan ligger du an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La i meg over 1/2 pose med tvist igår hehe :P Samboeren og jeg delte en pose jeg hadde med på foredremøte. Det ble bare tatt 3-4 biter og jeg tok posen med hjem igjen og som sagt vi spiste opp alt vi likte. Prøver igjen idag, har ikke gitt opp, men det står helt stille her. Ingen positiv fremgang med andre ord..

 

Mm, twist! :D Det hørtes godt ut! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La i meg over 1/2 pose med tvist igår hehe :P Samboeren og jeg delte en pose jeg hadde med på foredremøte. Det ble bare tatt 3-4 biter og jeg tok posen med hjem igjen og som sagt vi spiste opp alt vi likte. Prøver igjen idag, har ikke gitt opp, men det står helt stille her. Ingen positiv fremgang med andre ord..
Mm, twist! :D Det hørtes godt ut! ;)

 

å gud så godt det var!!!! :D alle var jo gode utenom de med banan og aprikos og sånn vemmelig :o

 

Kjenner suget er der idag også! Og vi som har et helt hjørneskap med godis og 1/2 hylle i kjøleskapet med iskald sjokolade.. Jaja pannekaker til middag idag hjalp litt på suget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens treningsøkt fullført.. Yey! Lurer på om jeg tok litt for hardt i, for knærne mine har det ikke så godt nå. Satser på å varme opp litt lengere neste gang! Jeg må få skryte å si at jeg har vært superflink med kostholdet denne uken. Havregøt, grønnsaker, kylling, frukt, torsk og salat har vært på menyen denne uken. Ingen utskeielser. Overasket over hvor bra jeg nå takler søtsuget. :)
Så flink du er! Jeg er stolt av deg! :D Jeg har hatt noen merkelige dager i det siste. Som sagt gikk jeg en laaang tur på lørdag. Gikk opp 200 gram på søndag. På søndag var jeg på besøk og spiste både sjokkis og chips. Ned 500 gram på mandag. Beveget meg masse mandag og tirsdag, gikk OPP forholdsvis 200 og 300 gram, før jeg plutselig gikk ned 1 kg (!!!) fra igår til idag! Hva i ALLE dager er det som skjer? Jeg skjønner ingenting. Haha! Er sånn dugelig flink med maten, følger 1300 kaloriskjemaet, men ligger noen ganger opp mot 1400 og 1500. Går turer hver dag pluss mye annen aktivitet. Idag blir det nok litt zumba. Men forstår likevel ikke logikken i det her. Hehe. Uansett, veier 81.3 nå. :D Du da, mrsrogaland? Hvordan ligger du an?

 

Ikke alltid lett å skjønne seg på den vekta.. Men kommer jo veldig ann på hvor mye vann du har i kroppen, hvor mye mat som ligger i magen, og om man har vært på do.. :P

Andre ganger misstenker jeg vekta for å bare være rent ondskapsfull! ;)

 

Dette er første gangen i mitt liv jeg har klart å slanke meg i 4 uker. Tidligere har jeg gitt opp etter en uke, maks. Sier litt om tidligere viljestyrke og behov for godteri! Så jeg er faktisk stolt av meg selv! :D Så er supergira og takler fint det nye kostholdet mitt. Ligger på ca like mange kalorier som deg.

Det høres jo ut som du beveger deg en del, og det er jo flott! Jeg er i lite aktivitet om dagene, sett bort i fra trening. Trener 3-4 ganger i uken, men har bestemt meg for 3. Ellers blir jeg lei.

 

Wææh, du ligger på 81.1.. Kjenner jeg er litt redd for at du skal komme under 80 først. Haha. Men det tror jeg du gjør :( Jeg veide meg på mandag og da veide jeg 82.6.

Skjønner ikke hvorfor det går så himla tregt?! Har jo faktisk vært superflink med kostholdet, og trent i noen uker.

Syntes du kan vise litt medfølelse og lagånd og trykke i deg et kilo sjokolade jeg, box fresh!! :P

 

Pannekaker og twist, sier du, moota? Shame on you ;) Får du rørt deg noe om dagene? :)

Endret av mrsrogaland
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...