Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Å SÅ BRA krølle!!! :D En gledens dag hos deg da skjønner jeg:)

Pass pÅ Å ikke overanstreng deg med en gang da.. med tanke pÅ dÅp osv tenkte jeg pÅ;)

NÅ hÅper jeg virkelig du og din familie kan fÅ nyte en god sommer. Jeg hÅper forresten at sommeren kommer snart! Noen som vil være med Å skrive et klagebrev til værgudene?!?:(

 

Men Åh, sukk.. kjære deg FruLS. Det er jo utrolig kjedelig da.. Å ikke fÅ dra pÅ cruiset :( Jeg hÅper det ordner seg likevel!

 

Men HVOR i alle dager har det blitt av Camillok da dere??! Har du ferie? mye styr med flytting? hÅper alt er bra med deg og dere:)

 

Her sitter jeg i sofaen med godisbolle og en boksebrus og sjekker ut yr.no ;) ikke det helt store sommerværet som er meldt fremover, men ivertfall sol med sky her hos oss imorgen. SÅ da tror jeg jeg jammen drar ut et over 100 År gammelt rundt klaffebord jeg skal pusse ned og male pÅ nytt. Klarer bare ikke helt Å bestemme meg for fargen jeg skal bruke. Hmm... ;)

Ellers tenkte jeg Å ta med meg ungene pÅ jordbærplukking for Å sylte og fryse ned til vinteren. Ingenting som hjemmelaget syltetøy pÅ hjembakt brød pÅ kaldeste vinteren med en kopp kakao foran peisen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatering på feriefronten: Vi fikk heldigvis tilbake alt (utenom depositum) fra reiseselskapet, så nå blir det en ekstra uke i barcelona istedet. Så hvis noen har tips til hva man kan finne på der, så tar jeg gjerne imot.

 

Ellers var jeg på første jordmorkontroll idag, en tafatt opplevelse. Skjønner ikke hvorfor "alle" jordmødre/leger må være kjedelige. Nå blir det jo mye informasjon første gangen da, så kan jo ha litt med det å gjøre, men.. Skal tilbake dit i september, kanskje det blir bedre da :)

 

Krølle da, hvordan går det med deg. Begynner ting å normaliseres nå? Håper inderlig det. Bergensværet er ihvertfall tilbake :(

 

Åh, så deilig med hjemmelaget syltetøy Ønsker3gull. Nå fikk jeg bakeånden over meg...bare synd det er mange timer igjen på jobb, så den er nok borte når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Nå er det lenge siden sist. Vi har vært på ferie i en uke, uten internett. Så jeg har brukt noen dager på å lese meg igjennom alt :) Vi var i Danmark på ei øy som heter Læsø, hvor vi har vært med hele storfamilien. Utrolig hyggelig. :) Vi var dog litt uheldig med hytta vi leide, dvs jeg var litt treig på å booke oss inn, så vi bodde 6 stk på 21 kvm uten innlagt vann. Med to babyer er det utfordrende, men du verden så bra det gikk. Litt uro de første to kveldene rundt legging, men så roet de minste seg og resten av uka gikk veldig bra. Var jo første gang de sov borte de minste. :)

 

Så kjedelig at det ikke gikk denne gangen ønsker3gull. Men du virker på meg veldig rolig likevel. Det er bra, ikke stress, det gjør jo bare vondt verre. Og gratulere med bygging. Vi venter på at arkitekten skal få levert søknaden for oss. Alt tar så lang tid, jeg blir helt gal.

 

FruLS, så kjedelig at cruiset ikke gikk. Men det sies at barcelona er en flott by, så dere finner sikkert mye fint å gjøre der også. Jeg har ikke vært der selv, men byen står på lista over steder jeg gjerne vil reise til en gang. :) Første time med jordmor er jo ofte masse info, håper det bedrer seg etterhvert. Jeg var veldig heldig med min jordmor, syntes det var godt å komme til henne og få snakke om meg og mine "plager". På riksen var det stort sett magen og de to små inni som sto i fokus. :)

 

Du Krølle du Krølle. Nå må det være nok... Jeg gir meg over og sender deg en varm klem :) Du er sterk :)

 

Om to dager reiser vi nordover til min familie. Gleder meg veldig. Det blir fint å få vist frem de små til familie og venner som enda ikke har rukket å få hilse på knøttene, som nå ikke er så knøtt lengre ;) Store jenter på ca 7 kg hver som dytter seg selv rundt på gulvet. Er så moro når de kan ligge litt på gulvet og leke litt for seg. De spiser grøt som noen helter og er generelt nysgjerrig på det meste ;)

 

Nå skal jeg ut å kose meg i sola :) Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jobben som melkeku krølle! :D SÅ HERLIG! Tenker du tenker "endeliiiig !!!" jeg?!;)

 

Oj, har de blitt sÅÅ store MaMi?? hihi.. synes jeg ser knøttene:)

Kos dere pÅ ferie.

 

Her har helt tydelig EL vært idag. Vondt som bare pokker i magen!

Det ble aksjelegging for to dager siden og idag. Hadde jeg visst at el kom idag hadde jeg nok hoppet pÅ mannen min igÅr ogsÅ:D

Egentlig skulle jeg etter datoer og klokker ha el førstkommende fredag, men. Gjør iiiingenting at alt er bittelitt fremskyndet:))

SÅ nÅ er det Å vente IGJEN i to uker pÅ at tanta IKKE SKAL KOMME DENNE GANGEN!! Jeg VIL ha aprilbaby!!! :)

 

NÅ har jeg forresten nettopp begynt pÅ et pannebÅnd i riller til eldstejenta i garnet Nepal fra Drops Design i gammeelrosa. SÅ skal jeg etterhvert forsøke meg pÅ Å hekle bestemorruter av samme garn i gammelrosa, aubergine og rustblÅ for sÅ Å prøve Å montere det sammen til en poncho til henne ogsÅ.

Det er disse oppskriftene her.Tror det hadde vært fint for henne Å bruke om høsten:)

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=139&d_id=1〈=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=141&d_id=12〈=no

 

meeeen nÅr skal det sies at jeg ikke i det hele tatt er noen kløpper pÅ hekling! Allikevel har jeg lyst til Å prøve meg pÅ bestemorruter. Blir det ikke bra sÅ fÅr bare pannebÅndet duge;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for EL og aksjelegging Ønsker3gull. Krysser fingrene! Jeg hadde nok hoppet på mannen både idag og imorgen også jeg, for å være på sikre siden (det kan jo hende egget bruker litt lang tid?) hehe..

 

Det pannebåndet så kjempedeilig ut, og nepal-garnet er jo sååå deilig! Oldemorsruter er faktisk ganske enkelt når man først har prøvd det. Er så praktisk med samme greiene om igjen og om igjen :) Også de herlige fargene da!

 

Kjekt å høre fra deg MaMi, håper du koser deg hjemme hos familien nå! Blir nok kjekt for alle å hilse på de stooore knøttene..

 

Her har første buksebeinet blitt påbegynt på "luse-settet", så nå er det bare innspurten igjen (og monteringen av jakken da..) :/

Hoften trøbler seg innimellom, igår var en dårlig dag. Satser på at dagen i dag blir litt bedre.

Til helgen skal vi på landet igjen, da skal mine foreldre også være med. Det blir første gangen de er der ute (er svigers sitt landsted), blir nok kjekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal nok sørge for aksjelegging ikveld og imorgen også ja;) tihii :)

 

Veldig deilig å strikke det pannebåndet som er ordentlig plankekjøring! Deilig å bli ferdig raskt også. Tenkte å hekle en blomst i de to andre fargene jeg skal bruke på ponchoen også, så det matcher enda mer.

 

Huff. Jeg datt nettopp på vei opp trappa her ute med vesla i armene. Hun skadet seg ikke, var ikke nær trappa engang, men selv skrapet jeg meg opp i håndflata da jeg tok meg imot med den ene hånda. Var litt grus på trappa. Au:( Det var godt med ei lita jente som hentet plaster til mammaen sin da. Hun sa "Off da mamma. Nå har du vondt" med en lei-seg-mine i ansiktet. Godt å ha mennesker rundt seg som er glad i en og passer på tenker jeg. Det å få barn er jo en del av hele den greia også synes jeg.. at hele familien passer på hverandre og øser kjærlighet ut til hverandre i alle retninger:)

 

Jammen da er du godt igang FruLS. Så moro da:) Det går raskt med babytøy også. Helt klart noe annet enn tøy til seg selv for eksempel! :D

Hoftene høres ikke noe særlig ut:( God bedring. Håper dagen idag er mye bedre for deg!

 

Nå må jeg stikke på jobb, og vesla skal i barnehagen. Må bare gre henne først. Herre min hatt.. det er en skikkelig ruske-Sara jeg har altså:D

Ha en fin dag alle! :)

 

Camillok: hvooorr eeeeer duuuuuu ?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihopp! Liten rapport fra en lykkelig melkeku...

Var på fjellet i helgen og begynnelsen av uken (dårlig med nett der)! Superdeilig å komme seg litt bort. Hadde med lille keiser på hans første fisketur med bål og grilling. Han koste seg og sov så lenge at han måtte vekkes fordi puppen forlangte tømming :) prinsen har egen fiskestang, og tok innersvingen på alle med å fange dagens eneste ørret! Nammi...

 

Lille keiser har blitt et skikkelig matvrak, og har utviklet opptil flere dobbelthaker på rekordtid. Spent på veiing på tirsdag, for uoffisiell veiing på badeveken her hjemme viser at han har passert fem kg og altså doblet vekten sin på ti uker!! Han kommer til å bli tidenes michelinbaby hvis dette fortsetter!

 

Åååååhnei FruLS... Så kjedelig med cruisferien som forsvant i magen... Men det blir sikkert morsomt med ekstradager i Barcelona. Har også hørt at det er et flott sted, uten at jeg kan skryte på meg å ha vært der noen gang.

 

MaMi - jeg er ganske misunnelig på din ferie nordpå. Vi har avlyst vår tur nordover i august pga siste mnds mange uheldige hendelser. Får ta det igjen til neste år. De små høres så herlige ut! Det er en av de beste tidene i utviklingen synes jeg. Så merkbart for hvert fremskritt de gjør. Snurrer, setter seg opp, krabber, reiser seg osv... Gleder meg til den tiden kommer, selv om jeg nok må smøre meg med ekstra tålmodighet denne gangen. Utrolig hvor godt man merker de fire tidligukene nå i starten. Lille keiser har først smilt skikkelig de to siste ukene, og er først nå i ferd med å få kontroll på hodet sitt, og nå er han ti uker!

 

Ønsker3gull - så flotte prosjekter du er i gang med! Jeg strikker meg sakte, men sikkert videre på en halskant. Føler det går mye i tre runder frem og to tilbake, men så lenge det går fremover skal jeg ikke klage. Og så krysser jeg fingre og tær for at det er din tur denne gangen! April må være en super mnd å få barn i!

 

Ellers måtte jeg til blodsugeren igjen i dag, for jeg har fått feber igjen, fire dager etter antibiotikaslutt :( foreløpig ingen krise, men skal på ny ultralyd i kveld, og har begynt på ny antibiotikakur... Jaja, så lenge jeg får være hjemme, skal jeg ikke klage... :)

 

God helg i solværet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å skravle litt med meg selv så vi ikke forsvinner ut av førstesiden... Sommeren er visst slutt for i år, for det regner og blåser så mye at jeg ikke gidder trille tur en gang. Kaldt er det også. :(

 

Vi var på handlings i går og kjøpte sirkelsag og kappsag, så nå forsvinner resten av gamlegulvet på vårt nye soverom, og leggingen av det nye blir forhåpentligvis ferdig i løpet av uken. Da mangler vi bare litt listverk før vi kan flytte inn! Vi har brukt snart tre mnd på det ene rommet, men vi hadde vel neppe gått i gang med prosjektet hvis vi hadde visst hva vi hadde i vente :)

 

Lille keiser har nå vokst ut av sine str 50 klær, og jeg har startet gjennomgang og vask av str 62 for å se om vi kan bruke noe av det minste der. Jeg er snart tilbake til fullamming, og er fornøyd med det. Bare et halvt måltid med tillegg i går :) Men lille har begynt med en irriterende klikking under måltidene. Akkurat som om han slipper vakuumet for hvert sugetak. Prøvde å finne hjelp på ammehjelpen, men ble ikke spesielt klok, så hvis noen av dere vet hvordan man avvenner noen med klikking, så mottas tips med takk!

 

Lille er et troll på ettermiddag/kveld og vil helst bare spise når han er våken. Men til gjengjeld sover han snart hele natten gjennom. (fra ca 23 til 05.30) Får vl snart begynne å dressere han litt så vi får tilbake kveldene våre :)

 

I går lagde lille keiser en eksplosjon i bleia så hele han ble klint inn med tyntflytende bæsj. Han ble helt forskrekket selv av smellet, men gliste stort over bragden. Tydelig at han har strevd litt med forberedelsene... Måtte dusje hele ungen før han kunne entre badevannet som inneholdt rikelig med såpe... Første gang han prøver dusjen, og han ble rimelig forvirret der han virret med hodet og munnen på vidt gap i håp om å fange noe som kunne være mat... :)

 

Fortsatt god helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha.. ler godt nå krølle. Synes jeg ser lille keiser som prøver å fange strålen fra dusjen som han tror er melkestrålen :D

Det må ha vært et syn! :D

Godt å høre at ting begynner å komme på plass for dere nå. Dere har virkelig vært gjennom endel runder!

 

Nå er pannebåndet til eldstemor ferdig her, så har bare å hekle en blomst som skal monteres på.Hadde jo planer om å hekle poncho i samme farger, men så kjøpte hun seg en poncho her om dagen da faktisk, så da bestemte jeg meg for å bare hekle blomsten til pannebåndet i nogenlunde samme farge som den ponchoen hun kjøpte istedet, så det kan matche litt. Ingen vits med to ponchoer;)

Så begynte jeg på denne til lillemor. Har tenkt og sett på den i et par år, og nå Må jeg se å få strikket den siden hun snart er 5 år og fint kan gå i str. 6 (som jeg strikker):

http://www.sandnesgarn.no/hefter/barn/0910-mix-barn-9040910. Modell nr. 7.

i denne fargen:

http://www.sandnesgarn.no/garn/alfa-1123. Farge nr. 5870. Den er grå med litt aubergine/lilla i. I oppskriften er jo kåpen grå, men både jeg og lillemor liker best denne fargen vi :)

 

Her er EL over for denne gang. Jeg håper Så inderlig på april-barn! :) Nå får vi se hvordan dette går. Om ca to uker kan jeg kanskje ta en test :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå ser jeg jo at linken ikke fungerte som den skulle;) men kåpen til lillemor er i heftet nr. 1109 Mix Barn, modell nr. 7 :)

jo.. glemte å si det.. skal strikke en alpelue i samme farge til henne for det synes jeg passer så godt til den gammeldagse kåpen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at oppussingen nærmer seg slutten Krølle! Det blir nok deilig når rommet er helt ferdig tenker jeg! Vi lurer på hva vi skal gjøre med gjeste/barnerommet, men vi får vente til etter ferien tror jeg, og se hvor mye penger som er igjen da. (Og ikke minst når skattepengene kommer!!)

Søte lille keiser som blir forvirret av dusjen, hehe, var nok en merkelig følelse tenker jeg, vann på alle kanter, som ikke står i ro..

Ønsker3gull, krysser fingrene for full klaff på Aprilbaby! :D Og det gikk jo superraskt med det pannebåndet da! Tenker lillemor er fornøyd! :)

Jeg skjønte ikke helt hvilken jakke/kape du mente, for tema 7 i det heftet er jo lilla, og ikke grå..?!

 

Her ble første foten på luse-buksen ferdig under minnekonserten igår. Så nå er det bare en igjen, og DA skal jeg strikke ROOOOOSA! hehe.. har ikke helt bestemt meg for hva enda, men rosa blir det uansett!

Er plutselig blitt redd for at jeg ikke skal bli ferdig med alt jeg vil før termin.. :S Det er jo bare 3mnd igjen! hehe..og nå når jeg skal ha ferie i tre uker, så spørs det hvor mye som blir gjort.. Jaja, tiden vil vise.

Turen på landet i helgen var koselig, selv om været kunne absolutt vært bedre! Nå har siste arbeidsuken før ferie startet, og jeg bare hååååper hoftene mine holder gjennom uken! 13.august er det fysio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en utrolig søt kåpe! Kan tenke meg at jenten din blir glad for å få et så fint plagg. Også med alpelue til... *smelt*. Det er som hentet ut av et vintage foto... :) jeg surret rundt på nett for å se om jeg fant noe fint som lille keiser kan ha på seg når dåpskjolen er tatt av. Kom tilfeldigvis over en kjempesøt frakk i str 68 til 1200 penger. Holdt nesten på å trykke legg til handlekurven, da jeg så at det var pris i euro, og ikke kroner! Sååå god råd har vi virkelig ikke :) Får lete videre etter en liten dress i str 56. Tror han blir søt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne dustetelefonen har holdt innlegget til FruLS skjult helt til nå... Men da kan jeg jo fortsette å skravle litt her jeg sitter og venter på blodprøvesvar for å se om jeg har effekt av antibiotikaen... Lille keiser har laget stinkbleie som mormor tar seg av :)

 

Tenk at du bare har tre mnd igjen FruLS! Hvor blir månedene av? Det blir nok skikkelig deilig med ferie! Håper hofter, rygg og bekken kommer seg snart, så du ikke blir helt stillesittende i ferien... Fysio blir nok bra for deg! Jeg skulle jo liksom nyte denne sommeren med eviglang ferie og ny baby. Men hvor er sommeren? Ser jo ikke nabohuset en gang pga tett tåke, og i natt regnet det så mye at jeg våknet og trodde jeg hadde hus rett ved motorveien, og ikke i skogkanten...

 

Effektiv strikker du! Rosa blir pent... :) heldige prinsessen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper såklart på aprilbaby, men overrasker meg ikke i det hele tatt om tanta kommer nå heller:(

 

1200 Euro for en frakk/jakke lille keiser vokser ut av er jo i overkant mye ja. Huff. Tenk bare å kunne ta seg så godt betalt for et tøystykke?!?

Vel, vel. Men krølle, kan du ikke strikke noe pent da mon tro? lenge til dåpen eller ?

 

Huff. Håper du blir bedre i hoftene FruLS. Ikke noe godt det der da;)

Ja, effektiv strikker ja. Har absolutt det inntrykket:D men du kan jo strikke når den lille er født også da. Dersom ikke det du skal strikke er helt nyfødt-størrelse?

 

I ettermiddag har jeg ryddet litt på loft-kott og i noen interiørmagasin-bunker. Kjekt. Må kvitte meg med det når huset er ferdig. Da ryker mood-boardet på huset også. Trenger jo ikke det da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da var melkekua permittert igjen... Måtte skifte antibiotika, siden prøvene ikke var bedre, og denne er ikke forenlig med amming. Æsj... Pump og kast føles som bortkastet energi! Fordelen med kjøpemelk er at det ser ut til å vare lenger enn puppemelk. Lille har i natt sovet fra 22.30 til 4 og deretter fra 4.15 til 9. Det er deilig for mor :)

 

Lille keiser var på helsestasjonen i går og han er nå ikke lenger lille... 5,3 kg og har doblet vekten sin på ti uker! Håper det flater ut snart på de kurvene. Ny kontroll om tre uker. Han hadde for øvrig blitt 56 cm lang også, og har vokst en cm i uken!

 

Når er det du har ikm ønsker3gull? Med en gang vi skifter side her, så blir jeg helt desorientert... Håper sååå at du får en aprilbaby :)

 

I morges holdt jeg på å daue av skrekk. Gikk i halvsøvne for å hente kjøpemelk til keiseren. Plutselig henger det en edderkopp rett foran meg! Jeg haaaaaaater edderkopper!!!!!! Jeg lagde et ekte jentehyl som resulterte i at mannen kom sprettende som en rakett, da han trodde jeg holdt på å ramle ned trappen. Det endte heldigvis med at mr eddi ble drept, keiseren fikk mat, og vi andre fikk sovet mer etter hvert... :)

 

I dag er det planlagt shopping av lys og dilldall til barnedåpen som er om knappe to uker. Det blir nok artig. Jeg kan gå i timesvis bare å se på løiten lys og drømme meg bort. Blir nok å ende opp med noe helt enkelt, men det er jo gøy å se likevel!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiognei...så kjedelig at AB ikke funket da. :( Men jeg kan tenke meg det er deilig med en "liten" tass som sover masse. Han har jo blitt langt i fra liten!

 

Edderkopper er ikke min favoritt heller. De her helt ok hvis jeg er forberedt på dem, eller får dem litt på avstand (kan helt greit spotte en på andre siden av stuen, men på veggen bak meg f.eks...fysj!!). Stakkar mannen må ha vært temmelig forfjamset der han våkner på morgenkvisten av dét hylet! hihi..

 

Så koselig med dåp-shopping. Jeg også elsker å gå rundt å drømme på Løiten, bodde rett bakom en periode, og var titt og ofte innom for å kikke. Men huff, det koster ja. Til bryllupet var jeg på løiten for inspirasjon og drømming, og kjøpte ensfargede lys og servietter på staples..haha.. Borddekorasjonene laget jeg selv av erica-lyng med en orange/gul rose oppi, med gråpapir festet med hamp-tråd som "potte"(kjøpt på plantasjen), samt selvsankede høstblader "tilfeldig" strødd omkring. Billig, og minst like fint som kjøpeoppsatser! :D Storfornøyd var jeg, og hele herligheten kom på under 500kr.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt at kjøpemelk holdt lenger enn puppemelk til vesla også ja;)

Hehe krølle... jeg går i surr med min ikm jeg også, så ikke bare du:D men dersom jeg går utifra da jeg hadde mens sist, så har jeg ikm 3.aug. Men siden jeg tror kanskje eggløsning var to dager før jeg forventet det(jeg testet ikke på el denne perioden siden jeg ikke hadde tester i hus og synes de er så dyre i innkjøp), så kanskje jeg har ikm 1. aug. Jammen ikke greit å vite gitt. Hvis jeg er riktig så flink, så venter jeg med testen til mandag 6. august.. men det er jeg nok ikke:D så tenker det blir en test lørdag 4.august jeg:) for jeg pleier å få tanta på besøk eksakt en måned etter siste, så da bør den være der innen fredag 3. august rett og slett. Og er den ikke deeeet... daaa tar jeg testen lørdag morgen! :)

Ja, håper virkelig på aprilbaby! Men.. å håpe altfor mye/stresse for mye kan jo stoppe opp alt også, så kanskje greit å skru ned forventningene;)

Jeg har ingen symptomer. Forrige måned hadde jeg vondt i både lysken og magen. Denne perioden kjenner jeg overhodet ingenting. Det eneste jeg har er halsbrann (men ikke hver dag.. og dessuten tror jeg det er all brusdrikkingen som er nå i sommer) og så blør jeg mye fra tannkjøttet. Men det med tannkjøttet kommer og går jo litt også da. Jeg har jo blødd derfra før uten å være gravid liksom. Det eneste jeg vet er at jeg ved begge svangerskapene blødde tidlig og mye fra tannkjøttet og fikk halsbrann raskt (men dog uke 14 og 11 da, så ikke Så tidlig heller) ;)

 

åh, det hørtes ut som fin pynt FruLS:) flinke deg:)

 

Nei, dere.. får se å vaske hus her! Idag kjøpte jeg en gammel fin kommode til 400 kroner som jeg skal male og bruke som baderomsmøbel på det ene badet vårt:) Juhuuu.. elsker kupp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...måtte le da jeg tenkte på at jeg blør fra tannkjøttet når jeg pusser tennene. Stakkars Babysyk, du brekker deg vel du?!? var det ikke du som hater slikt?.. eller var det bare tannkremen du brekker deg av? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja... Da har jeg svidd av 2500 kr i bordpynt til dåpen. Det bør bli et pent bord... :) skal huske å ta noen bilder så dere får se. Burde jo egentlig hatt dere som er så kreative med på pyntingen, men dere må love ikke å le av mitt pynteforsøk når dere ser bildene. Blir hvit duk med en blå litt sånn halvgjennomsiktig løper på midten. Blå kjeglelys med sølvhjerter på i ulike høyder. Blå/hvite telysholdere med blå telys oppi. Blå biler og grå traktor med blå blomster i. Grå stor serviett med blå mindre serviett utenpå. Blå glassperler rundtomkring på bordet. Hvit/blank "glasstein" som bordkort. Hvite fat. Sølvbestikk. Bare å pusle dette sammen på et langbord :)

 

Har også bestilt avtrykkskassetter med leire til keiseren for å ta avtrykk av hånd og fot som vi skal få avsatt i glass etter hvert. Prinsen tok dette da han var 11 uker, og vi satser på det samme for keiseren. Morsomt å ha, og så blir det så stilig når man kan se alle de bittesmå furene i føtter og hender...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som et herlig blått bord Krølle! Det blir nok nydelig!

 

Kjedelig med halsbrann da Ønsker3gull, men hvis det er tegn på at noe skjer, så gjør det vel ikke så mye.. Dumt at du ikke tester før lørdagen da..må nok fikse internett på hotellet jeg da, drar til barcelona fredag neste uke...gleder meg masse!

 

Idag var jeg på shopping i byn for å se etter nytt mammatøy, og kanskje litt sommertøy til ferien. Kom tilbake med en kjole, et skjørt, en shorts og en sånn stor flettet solhatt med sort sløyfe på. Skal bli så flott på stranden atte!

Var etterpå ute å spiste med venninnegjengen. Koselig å samle alle innimellom. Imorgen er det kino for å se "what to expect when expecting" og fredag begynner ferien! digg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter å lengter til ferien er ferdig, for da kan vi se om vi har penger til å pusse opp barnerommet :D Drømmer meg vekk i søte tapeter!

Nesten for dumt å lengte til ferien er ferdig, før den i det hele tatt har begynt da, menmen. Gleder meg jo masse til ferie også! Skal blir såååå deilig med den uken i Barcelona, bare håper ikke guttene blir for utålmodige og skal finne på noe hver dag.

 

Her er link til noen av tapetene

http://www.borge.no/wsp/borge/frontend.cgi?template=prod_list&func_id=30060000&parent=30&page=1

Tapet nr 201703, nr 214604/214611, nr 217100/217117

 

Jeg kommer nok bare til å ha tapet på en liten vegg, resten av rommet er i "Lys antikk" (tror jeg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige tapeter FruLS. Jeg likte god den siste jeg da, hvis den skal være kun på en (får ikke til strek over e- en) vegg, ellers kan det sikkert bli for mye av det gode... :) Det blir rene oppussingstråden det her! Det kan jeg like, for jeg er ikke spesielt flink, og trenger inspirasjon og ideer. Lys antikk er fargen vi har brukt på vårt nye soverom også. Det er en fin "farge"... Ble helt svimmel av det fargekartet i butikken. Synes halve veggen bestod i helt like hvite fargeprøver, og resten i grå. Vi bare tok en tilfeldig...

 

Det er jo lov til å glede seg til noe som skal skje etter ferien, selv om man gleder seg til ferie da! Prinsen har bare en eneste dag igjen i barnehagen, og så er han klar for å bli skolegutt om tre uker... Spennende og litt surrealistisk :) først må han være hjemme med meg en uke, og så skal vi litt over en uke til Oslo. Det blir vel alt av ferie på oss for i år tenker jeg. Får ta det igjen til neste år... :)

 

Uups, nå våknet matvraket av en tjukk keiser, så da må jeg hive meg rundt i matlagingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, likte egentlig den siste veldig godt jeg også. Var den jeg falt for først.. Men må se den "live", kan kanskje bli litt bråkete. Men synes den var søt og barnslig og kan henge en stund før den må byttes.. :) Jeg må nok ta meg en tur ut i Godvik på Bergen Malingfabrikk og kikke litt ja. :)

 

Blir ikke så veldig mye strikking om dagen da. Er halvveis kanskje på buksebein nr to. I ferien lurer jeg på å strikke "Fuglemammas omslagsbody" i gammelrosa, og kanskje en ribbe-bukse.

 

Masse liv i magen både igår og idag. Tror hun har snudd seg litt. Har lagt med ryggen ut en periode, så da har jeg ikke kjent så mye, men nå er det full baluba fra morgen til kveld.. :D Elsker det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei jenter!!

 

Husker dere meg!?!

Hehe, neida.

 

Utrolig lenge siden jeg har skrevet her nå! Har vært inne og lest det dere har skrevet fra mobilen, men jeg er rett og slett så klønete på mobilskriving at det gikk ikke. Har heller ikke tatt sjansen på å skrive fra jobb.... Grunnen til fraværet er at vi har FLYTTET!! Utrolig deilig å komme inn i leiligheten etter 1,5 år med venting, nesten ubeskrivelig følelse!! Men hjelpes så lang tid det tar å komme i orden!! Er ikke så mye hjelp i meg, jeg går mest å surrer, så all ære til kjæresten!! Nå er vi nesten i mål, unntatt pynteting, bilder og gardiner. Og nettet er på plass :) Har også blitt handlet litt babyutstyr, så vi er nesten i mål med alt. Litt småting som mangler, Og amme-bh og topp til meg.

Ferien er godt igang her, har hatt en uke, uten at vi har gjort noe annet enn å styre i leiligheten.

I morgen er jeg 32 uker på vei, ikke så alt for lenge igjen nå :) Strikking har det ikke blitt mye tid til :( Begynner å stresse litt, og tviler på at jeg blir ferdig med alt jeg har tenkt. Ferdig med jakka til hentesettet, unntatt montering og knapper og så holder jeg på med monsterbuksa for å få pinnene ledige til buksa i hentesettet.

Formen er som før, lite søvn pga leggene, men bekkenet holder seg ganske fint, så jeg kan ikke klage!

 

Har ikke sjans til å kommentere alt dere har skrevet! Tror dette får bli et ego -innlegg, så får jeg heller kommentere det nye fra nå. Følger nøye med på oppussingsideene deres, for jeg har også veldig lyst til å gjøre noe med rommet til mini. Men får se. Stakkars, han får ikke sitt eget rom, for samboer må bruke det til leserom også, så det blir kontor/babyrom. Ikke akkurat så søtt som man ser i mange blogger.....

 

Har veldig lyst til å lage sengegavl, med noen små nattbordshyller på, enten på siden eller bak, for det viser seg at vi bare såvidt har plass til nattbord. Det må bli noen bittesmå ihvertfall. Trodde rommet var ganske så stort, men nei da. Vi har ganske stor seng også, og det hjelper jo ikke på.

 

Nei, håper ikke dette blir for langt!

Hyggelig å være tilbake ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å ha deg tilbake Babysyk!! Og grattis med nytt hjem :) Der må være utrolig deilig... Man egner seg best som kommandant når man har kul på magen, men man blir en veeeeldig flink kommandant også :)

 

Her mangler vi kun siste planken på nygulvet. Alltid litt kinkig, siden gammelt hus ikke er helt rett og planken skal sages på langs. Kun en sjanse til å få det rett. Prøver å mote oss opp til å gjøre det ferdig i dag. Så blir det lister i morgen... Oppdaget at mannen har sølt lys antikk i det eggehvite taket, så må nok male litt på taket også før alt er ferdig. Torsdag kommer dåpsgjestene, så jeg håper vi klarer å være innflyttet til da...

 

Tjukke keiser har lært sitt første triks - han kan spille på slurva! :) (hehehe... Ensformige dager hjemme sammen med baby, gjør at kreativiteten blomstrer....). Og så flirer han av seg selv når han har fått til å lage lyd. Skjønningen!

 

I går fikk han smake på is. Han ble helt forvirret. Likte slett ikke det kalde, men ville gjerne ha vaniljemelk... Måtte likevel prøve fire-fem ganger før han bestemte seg for at is foreløpig er på æsjlisten... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...