Babysyk85 Skrevet 4. juni 2013 #2376 Del Skrevet 4. juni 2013 Ja, det lurer jeg også på!:-) Var sååå spent på jobb. Håper dere koser dere masse med ferskeste prinsessen og snuser på henne. Tenk så fin og spesiell dag dette er for dere *mimre* Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145407673 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 4. juni 2013 #2377 Del Skrevet 4. juni 2013 MaMi og Ønsker, dere som har så mange jenter (men også dere andre med jenter), denne m dere vise mennene deres:-)http://www.dbtv.no/?vid=2425772753001 hehe Mannfolk Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145407706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 4. juni 2013 #2378 Del Skrevet 4. juni 2013 Hei dere gode Her er Kristin kommet til verden.Velskapt, frisk og fin. Har allerede hatt furteleppa fremme Eksakt like stor som sin søster da hun ble født..eller 5 gram forskjell. Hun veier altså 3645 gram Hun er en ganske så rolig liten snuppelupp, vil sove mye. Melka har ikke kommet enda, og hun blir litt frustrert over det når hun først er sulten. Hun gaper og gaper og kommer med litt frustrerte og sinte hvin når hun finner ut at det ikke var mer enn få dråper å hente denne gangen heller. Men de to gangene hun har fått skikkelig tak i puppen idag, så river og sliter det i etterriene mine. Grusomt vondt, men Jeg forteller fødselshistorien min på 3.tri-Junimage-tråden for de er nok litt i overkant interessert i den ettersom mange venter på sine søte små selv der.. så hvis dere har lyst så kan dere jo lese den der Nå har jeg akkurat vært oppe en tur på badet med litt hjelp.. herrrrlighet så vondt å gå!! men ville gjerne opp og bevege meg litt før kvelden og jeg sovner. Hadde uansett måtte det da, dersom jeg ikke hadde ringt på dem selv først Fikk skryt for hvor sprek jeg er da.. hihi.. hjelper det Babysyk... du spurte om jeg skulle ha narkose, og det skulle jeg jo selvsagt ikke. Jeg ordla meg nok litt klønete. Jeg fikk spinalbedøvelse. Grudde meg altfor mye, for den gjorde ikke vondt å få overhodet! Vi snakkes snart igjen, så ka jeg fortelle mer om gullet mitt når jeg har mer å fortelle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145408181 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krølle... Skrevet 4. juni 2013 #2379 Del Skrevet 4. juni 2013 Ååååååh! Gratulerer så mye Ønsker! Måtte felle en liten gledeståre her jeg sitter med papirarbeid. Så flott å høre at alt står bra til. Perfekt størrelse på lillingen og så flott navn! Nesten helt likt som mitt så det skal jeg nok klare å huske. Du er jammen sprek som har kravlet deg ut av sengen allerede. Bøyer meg i støvet for innsatsviljen! MaMi - pakke er utroooolig kjedelig, og du har all min medfølelse. Det eneste gode som kommer ut av det, er at man blir tvunget til å gå gjennom alt man har i huset, og vurdere kast/selg/gi bort med hard hånd. Sist vi flyttet, kjørte vi 3-års regelen med hard hånd - det man ikke har brukt de siste tre årene, kommer man heller ikke til å bruke de neste tre årene = bort med det. Selvsagt unntakt for utstyr man vet småttisene kommer til å trenge, eller verktøy og sånn som man trenger bare av og til. Men det forsvant rimelig mye pyntedill og gamle klær som "kan brukes til skittent arbeid". Stå på! Det er litt (men bare litt) morsommere å pakke ut igjen i nyhuset da! Gudd løkk med salg! Lollo - masse masse lykke til på kontroll i morgen! Husk å oppdatere oss bare med et bittelite hint i alle fall, så vi slipper å ligge søvnløse på dine vegne . Uke 34 du har kommet til? Det er jo da de bruker å sette i gang alle med tidlig vannavgang og de med svangerskapsforgiftning, så det går nok aldeles supert uansett om de må ut nå, eller får nyte huleboertilværelsen to uker til FruLS - juhuuu for deg også som overlevde første dagen på jobb! Det der med ammingen går seg sikkert til ganske fort. Pupper er forunderlig anlagt, og har en tendens til å tilpasse seg bruken ganske raskt. Men du er vel typisk inne i perioden hvor produksjonen er på topp. Stå på! Og flott med en liten "prøveperiode" på jobb før ferie. Høres helt perfekt ut, spør du meg. Det føles liksom litt bedre å ha "ferie"-fri fra jobb, enn å ha ferie som slutten på permisjon. Camillok - MAUR! Vrææææl, det er mine hatskapninger nest etter edderkopper og veps. De er helt uforutsigbare, og ikke minst - de kommer i FLOKK! Grøsser kaldt nedover ryggen på meg her jeg sitter. Håper du får knertet de alle sammen veldig raskt. Huff igjen! Ammetid lar seg virkelig ikke gjennomføre på avdelingen hvor jeg jobber. Kunne gått den dagen i uken hvor jeg har poliklinikk, men ellers funker det dårlig. Problemet er at i ene enden av dagen finnes morgenrutinen hvor man hilser på pasientene man skal operere, og den kan liksom ikke droppes av at jeg kommer for seint på jobb. I den andre enden av dagen finnes felles gjennomgang av dagens hendelser og planlegging av morgendagens operasjoner. Heller ikke lurt å skulke. Midt på dagen kunne jeg sikkert fått noen minutter fri, sånn på papiret. Men i praksis så vet man jo ikke eksakt når en operasjon tar slutt, og en times slingringsmonn er ganske mye for en ventende pappa med hylende barn... Pumping trenger jeg ikke lenger, for lille keiser slurper meieriet tomt rett før jeg drar, og da sprenger det ikke på før jeg er på vei hjem igjen. På vakt er det rolig, så da rekker jeg alltid å pumpe uten at jeg trenger noe avsatt tid til det. Phu, det ble en lang avhandling... Babysyk - det høres perfekt ut å dra ut permisjonen med en dag per uke. Hadde jeg hatt en litt mer ammevennlig arbeidsplass, skulle jeg hoppet inn i den ordningen veldig tidlig. (les: sånn fra omtrent da jeg kunne stå på egne bein, være uten antibiotika, spise mer enn en halv skive og gå mer enn to trappetrinn uten pause). Jeg blir helt småsprø av å miste kontinuiteten på jobb, men vil samtidig gjerne følge med mest mulig i utviklingen til de små. Får se hva jeg kan fixe med den potensielle nestemann Happy - så nettopp en link til sovetriks for baby. Morsom video med en slags vuggeteknikk. Funker sikkert fint for bittesmåinger som ikke vil sove, men skulle gjerne gitt nobelprisen i ettellerannet til den som har oppskriften på hvordan overtale barn som kan reise seg opp til å sove. Vet ikke hvor mange ganger i løpet av natten jeg må inn og legge ned lille keiser som står i sengen og roper mammamammamammamamma, kun avbrutt av gnaging på sengekanten (hehehe... tenner? eller helsprø unge?) Nei, nå må jeg se til å få ut fingeren her, så jeg blir ferdig med papirarbeidet før midnatt. Det er jo min eneste sjanse til å sove en hel natt gjennom denne uken! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145408371 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 4. juni 2013 #2380 Del Skrevet 4. juni 2013 Å, gratulerer med velskapt liten prinsesse Ønsker!!! Kjempefint navn dere har valgt. Perfekt størrelse på snuppa da Så sprek du er! Men jeg må si at jeg ikke er overrasket over at du er oppe og farter!!! Du var jo så på farten hele svangerskapet! Tipper det ikke er lenge før vi får et innlegg fra deg hvor du skriver at du har tapetsert! Ja, eller det MÅ du vel kanskje vente med pga snittet. Tenk så herlig at hun er her! Kos deg masse videre og hvil godt nå som du er på sykehuset. Kan tenke meg du er i lykkerus nå som familien er komplett :) Krølle, jernkvinnen! Hehe. Sterka Syns det høres så ubeskrivelig ekkelt ut med de hofteoperasjonene. "Skulle bare banke med en protese idag". Grøsser av tanken. Ohhhhrrrr. Dårlig at de ikke kan legge til rette for ammeperm, men jeg skjønner jo også at det er vanskelig. Du er snill du, for du har jo tross alt krav på det. FruLS, så bra at første dagen din også gikk fint. Håper andre dag har gått like greit? Må le litt når du skriver at du ikke vet hvor du skal sitte. Sitter dere på lab´en er altså?!? Hvordan er enhetene delt opp? Er det enten klinisk kjemi eller hematologi? Du hadde vel jobbet der før? Så du trenger ikke hele opplæringen kanskje? Sikkert veldig greit å ikke bare ta blodprøver hele sommeren! MaMi, det høres slitsom ut med all den pakkingen. Såååå kjedelig!!! Men det må jo gjøres. Sikkert veldig greit å gjøre en grundig jobb så dere slipper å ta med skrotet over til nytt hus. Hvordan gikk det med taksten? Min andre dag gikk også greit. Brukte litt tid på å finne garderoben i dag tidlig. Først gikk jeg i feil etasje og så feil retning. Og så surret jeg søren meg når jeg skulle til avdelingen også!!! Og når jeg skulle til kaffepause.... jeg fikk forklart veien, men klarte å surre allikevel. Men nå tror jeg at jeg har lært.... Hehe. Det er masse ganger og i forskjellige retninger. Tror det ligger i en firkant med et atrium i midten. Og ingen vinduer så man kan lage seg kjennemerker.... Det begynte ei for en mnd siden og jeg har satt meg som mål og "ta igjen" henne i opplæringen. Hun hadde ikke relevant erfaring i sin forrige jobb, det hadde jeg, så nå er det bare å stå på. Ok, det høres sikkert superteit ut, men litt motivasjon er greit å ha Ja, og så føler jeg jo litt på det at jeg må gi et godt inntrykk dette halvåret så jeg får forlenget vikariatet. Nå maser samboer om at jeg skal være litt sosial, så jeg får vel det da. Han har blitt flink til å hjelpe til hjemme, så det hjelper på. Men fortsatt sær..... Å, jo, FruLS, samboer gir vann iløpet av dagen. Mini får grøt til frokost og brødskive til lunsj. Og så kommer jeg hjem like før middag og får ammet. Han hang seg fast idag også. Og i natt våknet han og savnet nok mammaen sin. Nå skal vi prøve at samboer ligger nærmest mini og trøster hvis han våkner. Håper det hjelper! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145408702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy hippo Skrevet 4. juni 2013 #2381 Del Skrevet 4. juni 2013 Har ikke tid å skrive så mye må bare si GRATULERER med ei velskapt lita jente ønsker jeg er SÅ glad på dine vegne, herlige nyheter Kommer forhåpentligvis sterkere tilbake i morgen. Natta Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145409120 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMi Angel <3 Skrevet 4. juni 2013 #2382 Del Skrevet 4. juni 2013 Gratulere så mye Ønsker, høres ut som en fantastisk bittelille prinsesse med et nydelig navn Kos deg og nyt å snuse på henne helt for deg selv.. Gikk fint med takstmannen i dag, nå er det bare rydd og vask til fotografering og så visning etter hvert. Sukk, nå gleder jeg meg til det er over Klem til dere alle, må få meg litt søvn kjenner jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145409500 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 4. juni 2013 Forfatter #2383 Del Skrevet 4. juni 2013 Åh, Ønsker! Gratulerer masse med lille Kristin. Nydelig navn. Hadde det på listen til Malin også (før det ble bestemt å bruke M-navn). Nyt den herlige tiden med komplett familie. Babysyk, jeg jobber på senter for medisinsk genetikk, og ikke på klinisk lab. Den er delt opp i lab og klinikk (hvor jeg har vært siste året på forskningsprosjekt). Laben er igjen delt i to enheter; dna og cytogenetikk (kromosomer) som er der jeg er nå. Analysene (se på kromosomene) utføres på pc og alle har dermed hver sin plass. Men på selve laben står vi stort sett ja. Idag ville ikke Malin ha flaske i det hele tatt. Men en halv banan og et kvart eple gikk visst lett unna, så sulten var hun nok. Vi får ihvertfall fyllt opp frysen da, med all melken jeg pumper og som ikke blir brukt. Nei, nå må jeg legge meg. Vi tytes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145409558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 4. juni 2013 #2384 Del Skrevet 4. juni 2013 Gratulerer så mye med lille Kristin :) gleder meg til å høre mer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145409609 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Happy hippo Skrevet 5. juni 2013 #2385 Del Skrevet 5. juni 2013 sånn, nå sover lillesnupp på balkongen, forhåpentligvis en stund til! så bra at nyjobben virker bra babysyk! hvilket sykehus var det igjen? krysser fingrene for muligheter for fast stilling etterhvert! litt kjedelig med ei som snek seg foran i køen, synes det virker som de har ulik praksis fra sted til sted, det bør jo være den som har lengst erfaring uavhengig om man har jobbet der før eller ikke...jaja, det blir nok din tur snart tror du kunne fått to timer ammefri med lønn ja, for du er ansatt i staten?! det er hvertfall det jeg har sett for meg! om det blir sånn er jo en annen sak da, virker som de har mer enn nok å gjøre på jobben for tiden... jeg så forresten den hestehale-filmen og viste den til mannen, han synes det var genialt og ville gjerne prøve på meg, takket pent nei til det tilbudet du hehe, festlig at du knakk en skrutrekker krølle! nå kan de bare passe seg disse mannfolka du jobber med så moro med nesten gående lille keiser! hehe, så den ompa lompa-videoen, aner meg at snuppis bare hadde ledd seg i hjel, evt hyyyyylt, hvis jeg hadde begynt men skal absolutt prøves med nestemann! tenker at fredsprisen kunne gjort seg til den som finner opp en soveoppskrift så flink du er som pumper deg og styrer på jobb fruls! skjønner du synes det er litt kleint å fly rundt omkring for å låne mikro til pumpesterilisering er du i det nye labbygget forresten? veldig koselig med bilder, har planer om å lage fra det første året så venter litt til med å begynne, men hadde kanskje vært lurt å begynne å se gjennom de første månedene... må si jeg er riktig så imponert over at du har begynt med julegavene allerede! ææææææsj, maur!!! ikke moro camillok håper Leon tar til fornuft og gir sin mor en velfortjent hel natts søvn snart! imponert over at du var oppe og gikk i går Ønsker! grepa kvinnfolk du! fint navn forresten, og så fin størrelse på vesla slitsomt med pakking mami! mye sympati sendes herfra! vi driver å pakker ut av et par kasser vi ikke har sett i siden vi bodde i Bergen (snart to år siden...) og det er så mye dritt som bare kastes, neste gang skal jeg være hardere når vi pakker ned altså! så spennende at huset legges ut før helgen, og kanskje snart salg hvordan har det gått på kontroll lollo? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145410145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 5. juni 2013 #2386 Del Skrevet 5. juni 2013 Takk for hilsninger dere Dagen idag er mye bedre. Håper den fortsetter slik. Har nesten ikke tatt smertestillende og snart skal jeg prøve meg på en dusj. Tenker bare å vente på at mannen skal komme med sine sterke armer i tilfelle *sukk*.. jeg er heeelt forelsket. Hun har mørkt hår og noen aldeles nyydelige mandelformede øyne og elsker kos og nærhet. Rolig og spiser akkurat passe(skrev jeg at melka kom igår kveld?!?)Ofte ser jeg at hun ligger enten i "boksen"/senga si eller etter mat på puppen og studerer mammaen sin og følger meg med blikket Også roer hun seg med en gang når vi stryker eller prater med henne. Da stopper hun liksom opp og følger konsentrert med med både blikket og ansiktet. Liksom for å følge med på hva vi sier til henne Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145410150 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 5. juni 2013 #2387 Del Skrevet 5. juni 2013 Ønsker, gratulerer så mye med lille Kristin! Hun høres jo bare helt nydelig ut!! Og for et vakkert navn! Det ligner veldig på lille sitt Vi var på ktr i dag og jeg stilte med mannen på slep og bag ferdigpakket i bilen. Fant ut at jeg måtte innstille meg på å ikke få dra hjem igjen, så fikk det heller være en bonus om jeg faktisk fikk lov til det. Var litt spent stemning inne på undersøkelsesrommet, men fy søren så lettet jeg ble da legen sa at at så bra ut og at blodgjennomstrømningene var helt fine. Begge guttene vokser fint fortsatt og nå er de estimert til ca. 2400 gram og 2560 gram, så forskjellen på de er blitt mindre. 17. juni er datoen som gjelder for oss nå. Da blir det innleggelse og igangsetting (hvis ikke fødselen har startet av seg selv før det da). Jeg får svare der andre senere. Nå skal jeg ferie "friheten" med litt smågodt og film med mannen Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145411624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 5. juni 2013 #2388 Del Skrevet 5. juni 2013 Nå ble jeg veldig glad Lollo,! Du er en god ruger du:-) Så bra at alt er fint med de to. 12 dager igjen til den store dagen! Dette blir spennende! Så gøy at dere har så like navn:-) Jeg er helt skutt, mini våknet 4 og vi gjorde et forsøk på å ikke gi han pupp, men jrg måtte gi etter. Når jeg la han tilbake gråt han også en stund før han sovnet. Fra na av gir jeg han bare med en gang, så får avvenningen komme når han er blitt mer vant til at jeg er borte. Tror jeg må ta en power nap jeg:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145411675 Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLS Skrevet 5. juni 2013 Forfatter #2389 Del Skrevet 5. juni 2013 Hehe Babysyk. Her hadde jeg ikke powernap men halvannen times lur på sofaen. Digg!!! Så bra at de små får være i magen enda litt til Lollo, og så fint de legger på seg. det er ikke lenge til 17.juni da.. Her sitter jeg på rommet til Malin og hører på at hun roooper i sengen ved siden av meg. Er ikke grining, bare høy æææææææeee.. Lurer på hvor lwnge hun skal holde på.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145411811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babysyk85 Skrevet 5. juni 2013 #2390 Del Skrevet 5. juni 2013 Det hørtes veldig deilig ut FruLS! Tar på å jobbe merker jeg. Ble ikke noe søvn på meg. Fikk ikke rotet meg til å legge meg ned jeg da. Angrer nok i morgen.Håper Malin sovndr snart så du får gjort litt andre ting!! Ble ikke helt klok på inndelingen av laben og det. Men men. Det virker spennende det du jobber med! Hjelper dere bare til med morgenrunden da eller? Det setter de nok veldig pris på Happy, jeg jobber på Bærum sykehus på avd for medisinsk biokjemi. Sjekket i personalhåndboka på jobb og det står en time. Du får kanskje ikke sjekket det før du gir beskjed, men du kan jo forberede deg på at det er en time bare. Men det er godt mulig de bare er gjerrige på Bærum, jeg gikk jo ned i lønn også. Men det virker veldig hyggelig der, og det er jo like viktig. Så hyggelig med oppdatering Ønsker. Er mannen der hele tiden nå eller må han hjem til de andre barna? Hun høres skjønn ut, så nysgjerrig:-) Og så bra at melka har kommet! Hvor lenge blir du på sykehuset? Happy, gikk det bedre med leggingen idag? Lurer på om mini også blir sånn når han kommer på eget rom. Han er en drøm og legge nå! Ligger og leker i senga før han sovner. De siste dagene har han sutret litt, tipper det er fordi jeg har begynt å jobbe. Tror jeg legge meg snart jeg. Litt treig til å få surret meg i seng så det er best å begynne tidlig. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145412030 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 6. juni 2013 #2391 Del Skrevet 6. juni 2013 Så godt at du fikk vente litt til Lollo! Hvor mange uker er du ved 17.juni da? det var jo min termindato det forresten Det er jo helt topp at guttene i magen er såpass store, og like av vekst. bedre at det blir jevn fordeling. Du får kose deg de siste dagene før det braker løs du også MaMi.. er du sliten og lei av pakking og flytting, eller går det greit synes du? Sikkert litt styrete med fire barn i tillegg, men snart er dere i hus. Når er datoen for det forresten? Apropos nytt hus.. jeg skal oppdatere bloggen når jeg kommer hjem. Det er visst ganske så ferdig hjemme nå Trapper og rekkverk, terrasser og takrenner osv, osv. Fortsatt har ikke mannen og jeg kjøpt baderomsinnredning til barnebadet, garderobeskap til gangen eller garderobeløsning til soverommet vårt. Det gjenstår også typ nattbord, kommoder, gardiner, sybord, konsollbor, sittebenk osv,osv. Men det får vi bare ta etterhvert rett og slett. Tror ikke jeg orker å fly beina av meg for å finne slikt når jeg kommer hjem Da prioriterer jeg heller å male huset utvendig når jeg IKKE koser med lillesnupp! Ja.. og soverommet er fortsatt ikke tapetsert etter hva jeg vet, så å sove på nytt rom med en gang får vi bare vente med litt. Snekkerne skal rydde bort rester av sine ting som brakka de har brukt, verktøybrakka, materialer osv i neste uke.. så skal de videre. Det er jo faktisk ganske utrolig.. bra timing i grunn. Bygging og baby ferdig begge deler i løpet av 9 mnd. Haha. Artig tanke at de har vært med på hele svangerskapet Her tror jeg forresten det er økedøgn på gang. Hun pupper og pupper. Stakkarsm, nå tar de Følling-prøven. Også hun som sov så godt. Tenker jeg må avslutte når hun er tilbake... vrælende og vil ha trøst. Babysyk.. mannen er her hver dag ja. Idag er han på møte på jobben og kommer med ungene på ettermiddagen. Det blir kos! Har lyst til å reise hjem enten imorgen eller lørdag. Er jo vondt i såret fortsatt, men nå vet jeg jo at amming går ok.. selv om all melka nok ikke har kommet.. det er nok derfor hun pupper så mye. Ellers har jeg endel luft i magen som gir luftsmerter. Jeg får.. hmm.. hva heter det mon tro? Apifrin eller noe? .. dere som kan det? Det hjelper veldig. Men nå går jeg små turer ofte i løpet av dagen, og det hjelper jo. Er jo ikke akkurat vant til å være så stillesittende som jeg har vært noen dager nå, så kanskje ikke rart jeg merker det i magen Blir bra snart det tenker jeg når jeg får trille turer. Lengter etter det kjenner jeg, så spørs om jeg klarer å holde ut lenger her enn imorgen Gjærdeigmagen blir litt og litt mindre også. Det liker jeg jo, selv om det ikke er så veldig viktig akkurat nå kjenner jeg Babysyk og FruLS.. dere får prøve å hente dere inn når dere kan. Det er jo slitsomt å begynne å jobbe ijen etter perm. Spesielt når man går og tenker på og har enda en i livet som man skal passe på.. nå kan man ikke bare sløve`n etter jobb lenger liksom! Dere er flinke. Synes forresten det var så morsomt å lese om ambisjonene dine Babysyk.. at du har som mål å ta igjen og bli flinkere enn hun som begynte en måned før deg. Ser meg for deg i målbevvist gange og konsentrert i gangene på Bærum sykehus Tenker du er flink jeg! Krølle.. hvordan går det med husbygging for dere forresten? Kommer ALDRI til å glemme finn.annonsen på den tomta deres altså. Guri malla for en Tomt med stor T!! Har sett for meg flere ganger hvordan huset kommer til å trone på toppen der! Ble det funkis-hus med store vindusflater? skifer på gulvene og DEN trappa! Nei, dette kommer til å bli årets hus! Du får få et magasin til å komme å ta bilder når dere er ferdig! Camillok... hvordan går det med hagen? .. og Leon og sandkassa? koser han seg like mye?.. og gror agurk og tomatene? ser for meg verdens mest idylliske hage til STOR inspirasjon for meg.. med peoner, rosebusker, sandkasse til småen, hvitt stakittgjerde, frukttrær.. også mannen din som tusler etter en smilende deg i hagen på en varm sommerdag som hvisker i øret ditt "jeg skal lage en baby til deg" og du småler.. og Leon ler med.. helt uvitende om hva mammmaen og pappaen hans hvisker og tisker om.. men er bare glad for at dere ler og smiler og sin nye sandkasse og at humla suser i hagen hans Ååå.. herrlighet.. nå er det virkelig tomt på kontoene til mannen og meg altså.. hahaha :D blir dårlig med handling i noen uker fremover. Godt vi har maling til huset da, så har vi NOE ift. fremdrift Ikke at jeg er så stressa på det altså. Har forresten bestilt meg/oss et gjesteoppheng i krom til gangen. Var i en butikk i Oslo for tre år siden og fant det helt perfekte, en hattehylle med stang under med kroker.. til å både ha hengere, hansker, skjerf og henge jakker på. Det skal være til gjester. Butikken heter Townhouse og ligger på Majorstua forresten. De har MYE fint, mye i den stilen jeg selv liker godt. Men dyrt da.. så en får begrense seg litt vel. Hoho.. ikke så vanskelig det med slunken lommebok nå. Nei, det får rett og slett bli litt rimelige ting og noen dyre.. en god blanding i huset vårt. Noen antikvitetsmøbler som rokokko-stoler og Ikea-kommoder(Birkeland tenkte jeg). Planen er forresten å bruke hele den ene veggen(hvor det nye vinduet er mellom gang og kjøkken dere vet?) til sorte rammer og mest sort/hvite bilder helt fra husets begynnelse frem til nå. Så skal ta fatt på det i permisjonen også. Noen rammer skal være i 3D også. Jeg har tatt vare på en kullbit som stammer fra tomta for leeenge siden, som skal inn i en slik ramme med bilde bak av hvordan det så ut da de drev med det der. Jeg har også tatt vare på et gammelt husmor-magasin som mannens bestemor hadde.. og som var i veggen da vi åpnet opp. De brukte jo avispapir og slike ting som isolasjon i gamle dager. Det skal også rammes inn og gjerne hvis jeg finner et bilde av henne sammen med det. Ja, så slike ting da.. som gjør det litt spennende å se på veggen der, samt å se husets historie. Jeg har tatt så mange bilder av endringene vi selv har gjort, at jeg tror det blir en grei jobb å lage veggen. Hadde jo vært morsomt å ha noen arvemøbler fra besteforeldrene til mannen, som bygde huset, i gangen også da.. under denne veggen. Ja, og slikt som melkespann de brukte, vaskebrett eller lignende. Men det skal være litt praktisk også da.. ikke BARE et rom fullt av historie. Det er jo ikke noe museum .. så får vel begrense meg litt Når trappeoppgangen skal taes, så kommer hele slekta og med alle oss som bor der.. sine portretter, russebilder av mannen og meg, alle 1. klasse-bilder, spesielle øyeblikk, bilder av pappaen min som er jazzmusiker og hvor mannen har tatt noen grådig fine sånne brune-hvite gammeldagse bilder en gang han spilte ute på restaurant med bandet og vi var der, et collage av mitt piano fra da jeg var liten(tangenter, noter og bilde av meg spillende). Pianoet var gammelt og funket ikke lenger så det er kassert, men jeg tok det fra hverandre og har spart på de fiiine tangentene og noen detaljer. Herrrlighet som jeg babler her!! Nei, nå får jeg gi meg. Lillemor har tatt prøve men ligger og sover fortsatt. Jøsses.. det er vel sikkert stille før stormen tenker jeg Nå har såå lyst til å kose og snuse på henne så nå tror jeg faktisk jeg skal vekke henne. Huff, er det litt dårlig gjort det kanskje? hihi Mamsen er såå forelsket vettu Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145413754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 6. juni 2013 #2392 Del Skrevet 6. juni 2013 Hehe, må smile av forestillingsevnen din ønsker joda, det er jo de tingene der i Hagen (vel, frukttrær mangler enn så lenge), men de er vel ikke så store og frodige som i dine fantasier Kristin høres så skjønn ut - jeg vil også men jeg skal vel, i likhet med Krølle, bare ha rampegutter hehe, hadde vært fint med jente også - særlig siden mannen ønsker det sånn men først - bli gravid! Her skjønner jeg ingenting. Var så sikker på EL på lørdag, men både i går og i dag har jeg vært superoppblåst, vondt i livmor (litt mot høyre eggstokk i går morges) og et par bølger med slimklumper. Hva i all verden er dette? Tenkte kanskje jeg hadde bommet på EL og at det var i går, men kan jo ikke ha det i dagesvis heller... Kan man ha gravisymp så tidlig??? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145414012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 6. juni 2013 #2393 Del Skrevet 6. juni 2013 Hmmm... spennende Camillok Jeg skulle gjerne hatt en liten rampegutt selv jeg, men i og for seg så ramper de ganske bra de fem vi har nå Tenker lille Kristin kommer til å holde orden i rekkene jeg,, hehe. YES! Kristin og jeg reiser hjem idag Har tatt Følling-prøven, veiet henne, hatt utreisesamtale og sjekket henne for gulsott. Gulsott har hun litt av da desverre, så vi må inn igjen hit imorgen for å sjekke den. Men jeg gjør heller det enn å være lenger her nå. Jeg er såå leeeei !! Mannen tenker nok sikkert at da kunne jeg blitt til imorgen for å ta den prøven da, men nå er ikke han her og ser hvor kjedelig det er her.. og dessutenhar jeg måtte bytte rom tre ganger og fått nye romkamerater hele tiden, og det er littebitt frustrerende. Første døgnet hadde vi jo luksus-suite.. hehe, men det var så lenge det varte gitt Men men.. sånn er det når det er høysesong for å få babyer! Faktisk så er høysesongen i juli.. kan jo bare FORESTILLE meg hvordan det er da!! Det er veldig annerledes å være her nå i motsetning til sist med vesla da hun kom i november. MYE mer trøkk nå.. tror det var to eller tre andre som fødte samtidig som meg sist gang Men, dette er en skikkelig fin tid å få på altså! Jeg innrømmer at jeg gleeeder meg STORT til å holde på ute i hagen eller gå tur i skogen med lillemor her Åh.. lurer på når mannen kommer jeg. Utålmodig nå kjenner jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145414360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Camillok Skrevet 6. juni 2013 #2394 Del Skrevet 6. juni 2013 Tipper du er hjemme nå og koser deg glugg ihjel med lille Kristin og resten av familien Ønsker Fortell om møtet mellom Kristin og søsknene da! Det synes jeg er spennende Det er virkelig helt fælt det her med deling av rom på føden altså, gjør nesten til at jeg vurderer hjemmefødsel. Men bare nesten altså Husker jeg begynte å strigråte da jeg fikk kontrabeskjed om at jeg kunne dra hjem på dag 3.... Fordi han hadde gulsott og de ville ha han klarert før han dro... Fikk grini meg til enerom den natta da Men jeg holdt virkelig på å kjede meg ihjel på sykehuset. Lillegull sov jo så søtt og jeg kunne bare se og se, men jeg kunne jo ha pratet med noen OG sett på en gang Nå er billigtester innkjøpt! Hele 35 stk! Skjønner ikke hva som skjer med kroppen, kjennes ut som implantasjonssmerter/mensmurringer, men det har som sagt kommet slimklumper. Ikke egentlig EL slim som jeg opplever at er der hele tiden, men liksom seige klumper innimellom... Noen av dere opplevd noe sånt? Vet det er æsj altså, men hvor skal man snakke om sånt om ikke her inne???! Hvis jeg regner SA dagen som 1. mensdag og jeg regner 26 dagers syklus som jeg oftest har, så skulle EL vært fra 31.05-04.06 i følge en kalkulator jeg fant på nett. Det passer jo godt med at jeg kjente det vante stikket i høyre side sammen med en liten flis blod i EL slimet som startet dagen før lørdag 01.06. Vet jeg har skrevet om dette før altså, men jeg er helt i stuss. Hadde det vært 2-3 dager senere nå så hadde jeg vært bomsikker på at spiren satt! I dag har jeg forresten vært flink lege, oppdaget en grov medikamentfeil hos den ene pasienten min. Ikke rart vedkommende har følt seg sjaber i lengere tid!!! Dr Camillok ordner opp Det føles bra. Får vi se bilde av lille vakre Kristin med det mørke håret og mandeløynene ønsker???? Pleeeeeeaaaaaase? Et aldri så lite bilde på bloggen? Ingen som kommer til å kjenne henne igjen senere uansett???! Hehe, nysgjerrig ja! Gleder meg helt ufattelig mye til helg nå Håper alle har det bra, husker ikke hva alle har skrevet jeg... At pakking går bra, skrikende keisere og andre småtroll sover om natten og at man får gjort hagearbeid/strikking/kos sånn innimellom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145415968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaMi Angel <3 Skrevet 7. juni 2013 #2395 Del Skrevet 7. juni 2013 I går hadde vi fotografen her og tok bilder til prospektet. Stresset som en gal, da tida gikk litt fra meg..Nevnte jeg fire barn?? Hadde ikke rukket å ta oppvasken etter middag, og mat var faktisk nødvendig Kastet inn i oppvaskmaskinen og satt kasseroller inn i steikeovnen... Men fotografen var veldig ok, hjalp meg å flytte rundt på ting slik at vi fikk tatt godt med bilder. Var forresten samme fotograf som tok bryllupsbildene våre, så var ganske moro å se han igjen Mannen var borte, så det ble litt mye på meg. Så etter fotografen var dratt og jeg fikk ryddet litt tilbake alt som ble stuet inn på store jentene sine rom og lagt knøttene, satte jeg meg ned i sofaen og bare satt der.. Er så sliten nå, og kjenner at jeg gleder meg til å bli ferdig med visning og salg. Håper vi får vite i dag hvilken dag det blir visning, har et bursdagsselskap å planlegge også. Mellomste snupp blir 8 år i juli, og vi bruker å feire med barneselskap før skolen slutter. Og i år skal hele klassen inviteres siden hun skal flytte.. Ja ja, 22 barn i heimen er vel greit det Nei, må stikke på jobb nå. Ikke mye motivert nå kjenner jeg, men pytt sann. Kos dere med små og litt større og store barn. Ha en god dag på jobb, i hagen, i heimen eller hvor dere er. Fredag i dag, kunne vel ikke vært bedre Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145416282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 7. juni 2013 #2396 Del Skrevet 7. juni 2013 Huff, kjære deg MaMi. Skjønner det er mye for deg/dere nå! Men snart er dere i mål vettu, og dere kan kose dere massevis i nytt hus i sommer! :) DET blir en fin premie det tenker jeg Synes du er flink jeg. Jeg kan så aaabsolutt forstå at det er mye nå når du i tillegg har fire barn.. OG en kommende bursdagsfeiring. Dette har du jo gjort flere ganger, men hadde jeg vært deg så hadde jeg forsøkt å legge dagen til en dag du ser det er meldt fint vær, så slipper du 22 barn inne i huset, vasking og styr. Så griller dere pølser og har isbod ute eller noe slikt. Sett opp et bord med voksduk(så får du brukt den til dette hvert år) som er koselig rødrutete, lag liksompenger slik at alle har og kanskje til og med vekslepenger så de får øvd seg litt på matte i samme slengen(læreren i meg kommer frem her og gitt )på Rema 1000 får man kjøpt sånne store bokser med is, som de har i isdisker, kjøpt kjeks og beger og lit forskjellig strøssel.. og sett på deg et forkle og et skaut og få ungene til å stille seg opp i kø. Bruskasse har du bak "disken" din Selg pølser, lomper og brød osv, og så is og sjokoladekake etterpå. Så kan du lage skattejakt-lek hvor de finner enten èn skatt.. eller hver sin skatt med navnet sitt på (nå kan de jo lese så). Det er fryktelig dyrt med godteposer.. spesielt da til 22 barn, så skattene til hver og enkelt kan jo være noe heelt annet som f.eks en rebus hvor de skal gjøre ting.. oppdelt i lag. Ja, mulighetene er mange. Hvis de skal finne èn skatt, kan du bruke en boks å putte sånne gullsjokoladepenger (fåes kjøpt på Nille) og fylle.. og kanskje sånne, om du husker, pastellgodteri-kjeder?.. fåes kjøpt også på Nille.. til hver og en av jentene.. og til guttene.. kanskje en sjørøver-kjærlighet eller noe? ELLER... hvis du har et eller flere trær i hagen så kan du lage en slags Pippi-bursdag. Alle kler seg ut som noen i Pippi-filmene.. og/eller bruke trærne til å slenge et tau mellom grenene hvor du fyller piknik-kurver med pizzasnurrer og brus.. og brer ut piknik-rødrutete duker på bakken(sånne duker får du overalt.. men du kan også kjøpe sånt stoff på Stoff & Stil og lage kjapt selv), og i et annet tre kan du henge godteri i snorer som ungene kan få plukke og spise av hele dagen Så kan dere ha Pippi-leker med hvem som er sterkest.. hvem klarer å løfte et eller annet tungt f.eks. Det er sånne leker og bursdager jeg nå gleder meg til å kunne holde for lillemor her etterhvert. Nå når jeg har fått et sommerbarn!! Camillok.. jeg skal poste et innlegg med lillemor jeg. Har jo tenkt på det, men det har ikke vært mulig fra sykehuset.. men skal prøve å få laget et snart Møte mellom Kristin og de andre ungene ja Mine to jenter kom med mannen igår på sykehuset for å hente oss. Han to kommer idag hjem hit for det er deres helg.. heldigvis sier jeg...at det ikke var enda en uke til å vente for dem!! Men det var superkos når jentene mine kom! Vesla på 5 hadde laget en tegning til meg, og en tegning til Kristin. Hun hadde sagt i bilen på veien til sykehuset "jeg kjenner ikke Kristin engang enda jeg". Hihi.. så rett hun hadde i det. Veslevoksna mi Da de kom inn, gikk hun rett til meg og koste, og så gikk hun forsiktig bort til boksen babyen lå i, smilte prøvende, strøk henne over kinnet og hvisket "Kristin". Det var utrolig rørende. Like rørende var det da eldste hadde kjøpt gaver i form av en bamse og en kanin fra Kaloo.. de supermyke og pastellfargede bamsene dere vet? .. hun ventet til vesla hadde kost litt, og så gikk hun bort og sa at hun gledet seg til hun ble kjent med henne Vi dro ganske så umiddelbart, for jeg hadde pakket alt klart og var ferdig og klar. Gikk fint i bilen. Lillemor sov hele veien. Hun har vært litt slapp det siste døgnet pga gulsott, men nå har det tatt seg opp igjen ser det ut til. Vel hjemme igår fikk såklart jentene holde og jeg tok bilder av dem. Tok såklart bilder med eldstes mobil også så hun kunne sende ut til venninnene sine Så var det i grunn leggetid for dem.. de fikk være oppe litt ekstra igår. Jeg og Kristin la oss klokka tolv igår kveld. Jeg fikk sove til 2, så har jeg puppet fra 2 til klokka 5 inatt. Så fikk jeg igjen sove fra klokka 5 til halv åtte. Stod opp, lot Kristin sove.. og pakket tursekk til vesla som skulle på tur.. med buss og greier. Så vi skravlet litt.. og hun fikk komme og titte litt igjen på at lillesøsteren hennes sov. Eldste har hjemme-lekse-dag idag. Nytt for meg, vet ikke helt hvorfor, men jeg kanikke få med meg alt heller Stoler på henne Så hun har nå fått kost litt med den nye søsteren sin, og sitter nå med lekser hun skal levere via nett nå klokka fire. Kristin har vært endel våken nå i formiddag også, og villet ha mer mat. Puppene er såre og det gjør kjempevondt når hun begynner å suge, men jeg vet at det er økedøgn og biter tennene sammen og tenker at slik er det ikke hele tiden heldigvis! Nå sover hun i vogna som vi tok inn foran vinduet så hun får masse dagslys pga gulsotten. Så følger vi bare med om hun skulle bli slappere, men hun har i grunn spist så godt og kviknet mye til idag, så jeg er ikke veldig bekymret. Men.. her sitter jeg i pysjen fortsatt. Nå vil jeg dusje og stelle meg litt, så kommer tilbake til dere etterhvert Kanskje får jeg anledning til å nyte solen ute idag også. Vi får se. Blir mest baby-snusing inne noen dager nå tror jeg egentlig Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145416805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lollo83 <3 Skrevet 7. juni 2013 #2397 Del Skrevet 7. juni 2013 Åh, så koselig med tegning fra vesla da, ønsker. Hun er sikkert superstolt som storesøster!! Kristin høres ut som et vidunderlig lite vesen! Kjenner jeg gleder meg mer og mer til å møte guttene nå når jeg leser om hvordan du har det! Gruer meg litt til trøkket på barsel da. Sist var jeg alene på dobbeltrom (i november da lille le født), men sommermnd er jo noe helt annerledes. Vet ikke om jeg får enerom siden jeg har to, men tror jeg skal prøve å få det... Spennende med murringer da, camillok. Det kan vel vare en stund før og etter el. Ingen erfaring med slimklumper, dessverre. Høres rart ut, men godt mulig det egentlig er helt normalt. Ang sa vet jeg lite. Om man regner sa-dagen som dag 1 eller hvordan det fungerer... Eneste jeg vet er at svigerinnen min fikk beskjed om å vente minst 3 mnd med prøving igjen da hun mistet for fjerde gang på under ett år. Da hun ble gravid igjen etter det gikk det fint og nå har de en liten pjokk på snart 3 mnd. Mami, for et race! Jeg blir helt svett bare av å lese det du har holdt på med! Wow, besøk med 22 barn? Respekt!! Ønsker har jo en god remse med forslag til hvordan dere kan gjøre det da. Tydelig at hun har vært gjennom et par barnebesøk før Nei, jeg må stikke! Ikke slit deg ut på jobb, MaMi! Et par uker igjen før du er ferdig nå, eller? Hang in there!! ha en strålende fredag, jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145416953 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krølle... Skrevet 8. juni 2013 #2398 Del Skrevet 8. juni 2013 Uuuuurrrrkk... Hvis noen vil ha en ettåring, så kan de få min gratis! Fjerde natta på rad hvor han gråter ustanselig fra ett til fem. Vet ikke hva som plager han. Har prøvd vann, ny bleie, pupp, paracet, dentinox, vandring, byssing, synging og bare la han skrike. Ingenting funker. De tre første nettene har endt med at jeg må stå opp kl halv seks for å gå på jobb. Litt lite søvn ja... Kjenner jeg snart klikker på den ungen hvis han ikke sover... Over til noe hyggelig! Så raskt dere dro hjem da Ønsker! Spreking altså... Ser for meg at det er stor stas for alle å få bittelille hjem Og snill liten frøken som lar mammaen sin sove littebitte på natten. Må le litt av deg som allerede har begynt å tenke på at du skal male huset! Hadde mer enn nok med å planlegge hvordan jeg skulle komme meg ut på badet uten å besvime når jeg var like langt som deg. Kan ha noe med 7,5 i Hb å gjøre, men uansett. Vi jobber for harde livet med å få ferdig prekevert veden på tomten. Byggesøknad er sendt til kommunen. Nå venter vi bare i spenning... Fikk forhåndstakst på huset på 12(!) mill!!! Det betyr at vi får særdeles gode lånebetingelser siden lånet blir på kun 30-40% av husets verdi. Med leieinntektene fra leiligheten kommer vi ikke til å betale mer enn det vi gjør i dag. Ganske rart å tenke på. Men også veldig deilig. Nå får vi vare håpe at det ikke blir et stort krakk i boligprisene til vi skal selge om et knapt år. Og ja, det ble et slags funkishus. Ligner en del på Hatlane fra byggmann, det er det vi har tatt utganspunkt i. Men har utvidet med noen kvm i hver etg og lagt til en sokkeletg, så ikke helt likt. Skal se om jeg ikke får lagt ut noen tegninger etter hvert. Må bare få fjernet navnet vårt over hele tegningen først Spennende tider for deg nå Camillok! Unner deg sååå å bli en rugeboks i sommer. Helst en uten kvalme, for sommervarmen gjør ikke akkurat kvalme bedre... Venter i spenning Nå må jeg legge skrikus igjen, for han begynner å bli overmoden for første lur merkelig nok... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145419006 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ønsker3gull Skrevet 8. juni 2013 #2399 Del Skrevet 8. juni 2013 Så fantastisk krølle.. med DEN taksten! Men i grunn ikke veldig overrasket.. med DEN tomta i tillegg Ja, er det ikke utrolig deilig å slippe å betale mer selv om dere får et annet hus? vi betaler heller ikke mer.. men det er fordi vi "byttet" billånene (som vi nedbetalte før vi tok nytt og større huslån) mot huslån. Men klart... en dag må vi jo kjøpe nye biler.. og da får vi større lån der igjen. Så egentlig lurt av oss om vi nå sparer litt til nye biler.. ELLER betaler ekstra ned på huslån. Tenker vi prøver på sistenvente jeg. Lettere å betale fast ned enn å la sparepenger stå i mange år. Her er jeg en smule frustrert. Lillemor hadde økedag torsdag, den natten vi kom hjem sov jeg særdeles lite og hun spiste i flere timer. Så melkeproduksjonen er nå på topp.. MEN, nå vil hun ikke spise alt! Hun tømmer ikke den ene puppen engang, og jeg begynner nesten å bli engstelig for brystbetennelse dersom dette skal fortsette. Jeg prøver ålegge henne til ofte, men hun drikker såvidt og så sovner hun eller vrir seg unna. Ikke irritert vrir seg unna altså, men liksom "takk, nå er jeg mett". Og der sitter jeg igjen med en ganske så full pupp.. merker nesten ikke at hun har spist.. og en annen pupp som er sprengt til randen. Dog renner de ikke da. Lurer på om jeg skal begynne å pumpe meg. Hva synes dere om dette? Noe tips? Inatt måtte jeg vekke henne halv tre og halv seks for å få henne til å spise. Hun hadde litt gulsott da vi reiste hjem fra føden, og derfor har jeg passet på at hun får nok mat og selvsagt ligger masse i dagslys. Da jeg vekket henne klokka halv seks imorges så puppet jeg til klokka syv.. med masse styr for å vekke henne innimellom da hun sovnet ved puppen. Hun liksom suger litt, og slapper av og lukker øynene, suger litt og sovner igjen. Jeg må kile henne overalt for at hun skal holde seg våken og konsentrere seg om spisingen. Men selv etter halvannen time med pupping så var ikke puppene tomme.. langt ifra. Ikke stinne, men.. dere skjønner?! Veide meg seg isted også.. ser ut til at jeg bare har gått ned 6 kg!! Litt sprøtt i grunn, men jeg hadde jo ikke noe vann i kroppen, og det er kanskje riktig..når lillemor veide 3645 gram, morkaka 645 gram vikk jeg vite og resten fostervann ?!? Magen er litt bollete fortsatt, men kroppen min ellers er ganske så slank. Veldig rart å se på meg selv i speilet Nei, nå får det bli frokost her. Stod opp halv ti, da mannen tok Kristin klokka åtte etter at jeg hadde ammet og vi hadde kost oss i senga alle tre Så fikk jeg sove litt etter all ammingen. Nå ser det ut til at det er dugnad på gang her. Jeg spiser litt jeg, og så ser jeg hva jeg gjør. Må vaske litt klær og sånt.. og synes det blåser litt surt ute, så er ikke sikker på om jeg skal oppholde meg så mye ute idag. Men Camillok... kan du sende meg oppskriften på den marinaden til laks du skrev om for litt siden?.. sende meg en pm eller noe så slipperjeg å lete og bla i alle sidene her etter akkuratd et innlegget? Da hadde jeg blitt sååå glad altså. Er skikkelig klar for den idag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145419272 Del på andre sider Flere delingsvalg…
krølle... Skrevet 8. juni 2013 #2400 Del Skrevet 8. juni 2013 Bare og bare... 6 kg er mye på så få dager synes nå jeg ønsker! Måtte liste meg på vekta selv i sted, og det ser jammen ut til at det har forsvunnet et kilo herfra også. Da stemmer det nok at jeg må skifte buksestr på jobben - igjen... Da rykker jeg ned i nest minste kategori, så da håper jeg virkelig det stopper. Savner litt pyjamasbuksene på Haukeland, de har litt mer slingringsmonn i størrelsen. Stakkars puppene Ønsker! Men du, det er ikke bare hevelse i brystene som gjør at de føles sprengt hele tiden da? De fleste blir jo litt sånn Dolly parton tredje-femte dag etter fødselen, selv om det ikke er litervis med melk som produseres akkurat. Håper du slipper unna brystbetennelse i alle fall. Hold deg selv og puppene god og varm! Her har lille keiser sluppet seg helt løs i gåingen i dag. Sikkert for å blidgjøre sin mor nå går han og går han hele tiden og gliser fra øre til øre. Så stolt vettu!! Og det er foreldrene også. Måtte frem med videokamera og filme der han labet gjennom hele stuen før han snublet i dørstokken til kjøkkenet... Nøyaktig på sin egentlige ettårsdag Har kløyvet ferdig all veden på tomten, så nå gjenstår bare å lempe det i store sekker for lagring. Er nok et par dagers jobb det også, for det er store mengder vi har produsert! Nå skal jeg bade gående terror! Vi snakkes! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143913533-ny-strikketr%C3%A5d/page/96/#findComment-145420088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå