Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hahaha.. ler godt her Camillok av setningen din om stryking:D

.. og med en mor som høres flink ut til å sy, men som er imot oppmåling, nåling, tråkling osv, osv.. så har du sikkert klart deg bra uansett:)

Jeg begynte alt uten å kaste over alle kanter til å begynne med. Så tok jeg et sømkurs og der påpekte de veeeldig hvor viktig det var for ellers ville det rakne. Ok, så gjør jeg det da. Synes helt ærlig at ting jeg har sydd tidligere holder seg godt også jeg! Ingenting har raknet enda ivertfall:D Hadde kanskje vært en smule kjedelig om en av kjolene til vesla hadde begynt å rakne så den falt rundt anklene hennes i barnehagen! ;)

Huff!:D

Stryking når jeg syr er jeg litt manisk opptatt av. Men så syr jeg mye i lin da.. og det krøller jo bare jeg ser på det, så;)

Så kjedelig å ikke få barnehageplass MaMi !! jeg kunne ikke vært mer enig. Alt er tilrettelagt for de som får barn ved nytt barnehageår. Som du sier.. hvem i alle dager har råd til å gå lenge uten lønn?!? Det er da en grunn til at man jobber!

Ellers kunne man vel vært hjemme med ungene akkurat når det passet seg?!?

Med ett barnehageopptak i året, så blir det jo slik at folk planlegger mer og mer når de vil ha barna. Husker det var stri da vesla skulle få plass. Vi ville ikke at hun skulle begynne i august.. når vi hadde permisjon til begynnelsen av november. Så her fikk vi "lov til" å betale for/kjøpe plassen i noen mnd. Men utrolig kjedelige penger ut det også da!:(

Hørtes deilig ut med hjemmebakt brød Camillok. Skulle gjerne hatt en blings nybakt brød med brunost og et glass melk her nå. Men eldste holder på å steke vafler.. vi har besteforeldre på besøk. Ja, og her sitter jeg og skravler med dere liksom?! :D Hehe.. vel, de er forholdsvis ofte innom, og nå sitter de og skravler med mannen. Så da kan jeg slappe av.

Var i butikken isted med eldstemor. Kjente på alle luktene hele veien og kjente det knøt seg i magen, strammet seg liksom og ikke direkte kvalm.. men ubehagelig var det;)

Huff.. :(

Nå er visst vaffellasset ferdig her. Oj.. tårn ble det :) Nam, nam..

Fortsetter under...

MidtpånattenEgoinnlegg

Da har jeg kastet meg fra side til side i fem timer og begynner å bli rimelig lei. Har hverken vondt, er mye bevegelse eller noe annet som tilsier at jeg skal være våken. Det bare er sånn, og det er enda værre. Har nok blundet innimellom, men våkner titt og ofte for å snu meg...dritt! Heldigvis er mannen bortreist så jeg holder ikke han våken ihvertfall.

Gruer meg til den siste tiden hvis det er sånn det skal bli om natten, og priser meg lykkelig over at jeg har hatt 38 gode uker med deilig nattesøvn hver natt.

Nei, jeg får vel prøve å blunde noen timer til. Litt tidlig å stå opp ennå. Imorgen venter kleshenting hos en kompis av min bror, og deretter 12årsfeiring for min kusine..bør være uthvilt..shit!

Uff, høres ikke noe særlig ut FruLS;)

Selv våknet jeg idag uten noen symtpomer. Alt var liksom borte. Jeg føler meg ikke gravid! De ømme og tunge puppene er ikke det lenger, jeg har ikke vært tissetrengt de to siste nettene, magen kjennes ikke gravid ut, jeg er ikke oppblåst.. ja, i det hele tatt.. jeg føler meg som før graviditeten:(

Jeg er livredd for MA nå:(

UL er ikke før onsdag neste uke.. 31. okt!! Aaaltfor lenge til føles det som nå. For å si det slik.. hadde det vært imorgen hadde det følt aaaltfor lenge til:(

Jeg er skikkelig fortvilet!!:(

Uff da ønsker, men det var sånn hos meg også om det er noen trøst. Plutselig var symptomene borte et par dager helt i starten. Men ser redselen din, kan ikke gjøre noe annet enn å sende deg mange gode tanker. Du burde kunne få ul på mandag i og med at du er så bekymret (kommer vel litt an på hvilken lege du møter på), men skjønner at tiden føles håpløst lang. Ei venninne av meg som har hatt fire svangerskap hvorav en ma har sagt at det svangerskapet som endte i ma hele tiden føltes annerledes, da hadde hun så lite symptomer hele tiden. Vet ikke om dette er vanlig, men du har jo hatt plenty - så kanskje det bare er en liten pause før lille frø skal plage mammaen sin skikkelig ;) stor klem til deg, så lenge det hverken er vondt eller blør bør jo oddsene være på din side :)

Takk Camillok, du er god du:) Det hjelper med støttende ord. Jeg tror ikke det aller verste enda altså.. men jeg håper symptomene kommer tilbake liksom. Vet dere.. igår morges da jeg postet innlegget og jeg var så kvalm?!.. ja, jeg vil heller ha det slik hver dag enn som dette tror jeg. Vel, jeg vet ikke jeg. Jeg har jo ikke lyst på den ekstreme svangerskapskvalmen jeg opplevde i forrige svangerskap heller da, men. Nei, man blir ikke klok altså! Blir jo nesten sprø mellom hver kontroll. Ivertfall i starten;)

Men det er jo som du sier.. jeg har virkelig hatt plenty med symptomer!

Jeg skal prøve å holde meg til neste onsdag.. og ikke bli hysterisk. Takk for at jeg har dere altså!! :)

God morgen. Heldigvis sovnet jeg etter min utblåsning her. Våknet bare en gang for en time siden. Nå er det vel på tide å begynne dagen.

Jeg også mistet alle symptomene mine Ønsker. Var vel rundt uke 10, så litt senere enn du er nå, men likevel. Var da jeg hadde blødningen min også og fikk tidlige UL hvis du husker. Når jeg tenker meg om var det før uke 10, for på UL var jeg jo 8+5 og var jo hos legen litt før det.

Så det går nok fint. Om en stund er nok sympt tilbake. Men ring legen imorgen hvis du er veldig bekymret du, for det er jo ikke noe kjekt.

Annonse

Jeg husker ikke det helt jeg FruLS;) sorry;).. jeg som føler jeg har fulgt dere SÅ tett hele veien:D

Jaja.. skjønner at det er litt som har glippet her. Hadde vel lagt ny teflon her da du skrev det da sikkert:D

SÅ bra du fikk sovet og hvilt deg litt! Du trenger nok det nÅ. Ikke mange dagene igjen til termin nÅ Frue:))

Jeg er stuptrøtt her selv. Jeg skulle fÅ lov til Å sove ut idag, men sÅ ble jeg sÅ stresset over Å vÅkne og være i super-form at jeg stod opp. Huff. Jeg er nok litt smÅparanoid som gravid dere. Dere har ingenting Å glede dere over Å lese mine innlegg fremover er jeg redd;)

Men takker VELDIG for støtten dere altsÅ!:)

Så ligger man her igjen da.. Våken, tankene spinner; blir vi enig om navn, hvor stor kommer hun til å være, har vi nok klær, skulle jeg ha strikket mer, hva er klokken, hvorfor er jeg våken.....?

Om fire timer er det 38u kontroll hos jordmor. Ny JM denne gangen, faste var opptatt med prosjekt. Spent på hvordan hun er, hva vi får av informasjon, heldigvis er mannen med :-)

Lurer på om snuppa har snudd seg. Magen er annerledes, kjenner ikke hodet på samme måte som før. Men kanskje har hun bare vridd seg med rygg mot rygg, for magen min er mykere og mye armer og bein.

Jaja..får prøve å sove et par timer til... Mannen har tatt fri idag siden han var på jobb i helgen, så etter jm-time drar vi til byn for å tusle litt. ikveld er det klubb med nå alle gravide venninnene...

Kjedelig da FruLS. Men trøst deg med at du er ivertfall nærmere målet enn meg nå! ;) Imorgen bikker jeg 7 uker. Det blir litt artig:)

Håper vesla di har snudd seg riktig da! Det hadde gjort ting litt lettere vil jeg tro, og ikke så bekymringsfullt om enn hun ligger i seteleie;)

Symptomfri dag igår, (tenker spiren bare ville gi meg en dag fri i helgen når jeg tross alt skulle på skogtur med søsknene hennes/hans :D )idag våknet jeg med kvalmebølger som slo innover meg:( jeg pleier å kjøre vesla i barnehagen, men det klarte jeg ikke idag. Måtte ha litt tid for meg selv for å tvinge i meg noe mat her og roe ned. Knekkebrødene truer med å komme opp igjen kjenner jeg;) jeg står klar til å løpe!

Vet av erfaring at knekkebrød hjelper på kvalmen, men kjenner jammen ikke noen bedring enda gitt;) det eneste jeg har lyst på.. konstant.. det er appelsinger.

Jammen godt det er appelsintis nå fremover:).. også klementiner da dere. Hva sier dere? jeg har alltid slukt mengder med klementiner. Da mener jeg at det er like greit å kjøpe en kasse av gangen, for den spiser jeg lett på to, tre dager:D

Kan bare tenke meg hvordan det blir nå da, når jeg føler en hang for appelsiner mener jeg.

Ellers så står jeg for tur å starte opp blogg nå.. de har jo gravd her, og det må dokumenteres med bilder:)

Men jeg klarer bare ikke å komme på noe navn til bloggen!! Jeg kom på ett navn, men det var tatt. Så det er faktisk der det stopper nå altså. Dere skal få bloggadressen min med en gang.

åh, nå knyter det seg skikkelig i magen her.. må nesten løpe jeg. Håper ikke dette fortsetter utover jobbdagen. Da blir det vanskelig å smile friskt til kundene gitt;)

Lenge siden jeg har vært inne her nå. Har lest av og til men rekker aldri å kommentere.

Så flink du er til å sy puter Camillok!! Jeg hadde store planer, men de er lagt langt bort, ihvertfall for en stund.... Ikke har jeg store sykunnskaper heller. Selv om jeg har sydd one piece til nevøene mine :)

Er ikke mye jeg husker nå gitt.

FruLS, misunner deg ikke de søvnvanskene! Vet utrolig godt hvordan du har det!!! Har lest at man sover dårlig mot slutten for at kroppen skal venne seg til våkenetter. Burde jo heller vært sånn at man sov ekstra godt - for å være skikkelig uthvilt! Hvis det er noen trøst sov jeg skikkelig godt etter fødsel :)

Spent på å høre hvordan det gikk hos JM idag og om snuppa har snudd seg!

Tror ikke du kunne ha strikket så mye mer til snuppa enn det du har gjort, så det trenger du ikke bekymre deg for! :)

ønsker, huff, må være nervepirrende og nesten litt skummelt å være deg om dagen! Jeg hadde heller ingen symptomer i begynnelsen og i uke 6 holdt jeg ikke ut, da måtte jeg bare ta en tidlig UL for å få bekreftet om det var liv eller ei. Ei i gravidgjengen min kjøpte seg doppler for å berolige seg selv for hun hadde ingen symptomer. Det er vel ikke helt anbefalt å kjøpe det, fordi man kan risikere å ikke finne hjertet selv om fosteret lever, men du kan jo høre med legen.

Jeg krysser ihvertfall alt jeg har for at dette skal gå bra!!!

Jeg har fått tilbake de rastløse leggene. De er ikke like ille, men måtte opp å tøye her en natt!!! Grusomt altså, hvis de skal bli skikkelig ille igjen!!! Var ikke lenge den gode søvnen varte. Men i natt sov lillegutt fra ett til halv åtte i egen seng!!! :) Flinke gutten min! Våknet en gang rundt seks og sutret litt, men sovnet av seg selv igjen.

Har fått strikket litt også. Begynt på en vest, http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=8〈=no Er bare på vrangborden, men strikker i str 6/9 mnd, så jeg har jo litt tid :) Sengeteppet ligger fortsatt godt i strikkekurven....

Nei, nå må jeg begynne med middag før lillegutt våkner. Tenkte å prøve tacosuppe idag - aldri smakt det. http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/tacosuppe/

Ha en fortsatt fin mandag jenter :)

Jeg er like spent som Babysyk.. FruLS.. hvordan gikk det hos jordmor idag? ligger lillejenta di riktig vei?

Å nei, sÅ kjipt at de rastløse leggene har kommet tilbake Babysyk!!:( Tenk at det ikke kan gi seg nÅr babyen er utenfor magen ?!;)

Kanskje du skulle spise litt magnesium igjen?

Jøss, har du sydd one-piece? synes det er imponerende:)

Jeg kommer nok ikke til Å kjøpe meg en doppler eller angelsound nei. Føler det gÅr en grense for hysteri, og for meg gÅr den der altsÅ:D

Men ja, jeg ble litt bekymret igÅr. Men frem til igÅr har jeg jo hatt plenty med symptomer, som Camillok sa. Idag igjen vÅknet jeg med kvalme og brukte ganske lang tid pÅ Å fÅ i meg to knekkebrød;) .. kom meg pÅ jobb, har spist annenhver time. Ikke mye, men liksom litt hele tiden. Hver gang jeg har følt meg uggen liksom. Det hjalp jammen det!:) PÅ denne mÅten kan jeg til og med kanskje klare 5 om dagen.. noe jeg synes er vanskelig Å passe pÅ hver eneste dag ellers. Idag spiste jeg to brødskiver til lunsj, to klementiner, en banan og en appelsin.. og har drukket to kopper te. Ikke sÅ verst det synes jeg?!:)

NÅ sitter jeg i sofaen med vesla og ser pÅ barnetv, med et lass klementiner foran meg pÅ bordet. Det lasset er nok borte i løpet av kvelden:D

I dag har vi fått stokke baby set, ny ullpysj i str 80 og bestilt eksklusivt fottrekk til sportsvogndelen - aldeles gratis :) :) :) Føles som om vi har vunnet i lotto :) Jaja, bare 1200 i verdi da, men det kom virkelig godt med! Lang historie kort: det viste seg at reparasjonen på vognen ble 1200 kr billigere enn først antatt, og i og med at flyselskapet hadde betalt inn en viss sum så følte jeg meg heeeelt berettiget til å svi av resten på mer babyutstyr :) Jeg har lyst til å sy muffe til å ha på håndtaket av det gamle trekket - hva tror dere? Fleece eller ull inni? Tror faktisk fleece kan være lurt... Lillegull sitter såååå mye bedre i tripptrapp enn i IKEA stolen, er bare så fornøyd dere :)

Ellers går oppussingen fremover med stormskritt - pipa er ferdig pusset (flinke, flinke mannen min) og malt, rommet er malt 2 strøk, taklister, dørkarm og vinduskarmer er malt. Tapeten er ferdig kuttet til oppsetting... Det som gjenstår nå er litt mer sparkling på pipa, et strøk til med maling på pipa, sette opp tapeten (disse tingene bør bli ferdig i morgen) og selvsagt legge gulv, sette på plass gulvlistene samt sparkle og male gulvlistene. Og så: indrede!!! Gleder meg - vi har hengt opp taklampen, og det kommer til å bli suuuuuper bra! Skal legge ut bilder :) Desverre må jeg en tur på Ikea før det blir helt ferdig indredet, og dit er det er det et stykke. Må også spare opp litt cash.

Babysyk - høres ut som om dere har en super barseltid og at du virkelig nyter å bli kjent med din lille sønn :)

ønsker: bare flott at du lufter bekymringene dine rundt graviditeten her inne - vi skjønner alle veldig godt hvordan det er, mens andre kanskje ikke har mulighet til å sette seg inn i det eller at det er så lenge siden at man har glemt det. Godt å ha et sted å få ut alle bekymringer :) Så bra at du er kvalm igjen ;) Snart over kneika nå, men jeg skjønner godt at du er litt på tuppa. Jeg også var helt på styr, hadde fullstendig kontroll over hvor i utviklingen Leon var, og hvor stor sannsynligheten for abort var til enhver tid... Puh... Slitsomt. Men man kan liksom ikke noe for det. Hadde også visse flash helt til siste slutt om at det kanskje ikke kom til å gå bra etc - det er skummelt å være gravid! Men nå går det jo supert med de alleralleraller fleste - så det går bra med deg også :)

Annonse

Da satser vi på en "kontrollerbar" kvalme Ønsker :) Akkurat nok til at du fØler deg gravid, men fortsatt kan fungere som normalt. Jeg spiste sånne riskaker med smak. (Smaker jo nesten som potetgull) og syns det hjalp mot kvalme. Men om knekkebrØd funker er jo det bra :) Mmmmm, nå fikk jeg skikkelig lyst på kalde klementiner! Må kjØpe det neste gang vi handler!! Elsker det!

Camillok, hadde ikke fått med meg at vognen din var Ødelagt jeg! Det ble jo hell i uhell da, om vognen ble som fØr igjen :)

Fleece er jo veldig populært som fôr i vognposer, så vil tro det egner seg bra til muffe også! Så smart å sy det selv :)

Vesten strikkes i Baby Merino som i oppskriften. KjØpte på salg for mange måneder siden, farge lys grå. Egentlig syns jeg den blir litt lys, tror den mØrke hadde gitt finere kontrast til hvit skjorte, men man må jo ikke ha hvit skjorte da.

Var på Cubus forrige uke og så en skjortebody- har aldri sett det fØr jeg. Det var jo veldig smart da!! Da tenkte jeg på deg Camillok, og vesten din :) "å, sånn kan Camillok ha under vesten til Leon" - hehe.

Vekten min står på stedet hvil :( Hadde nok for store forhåpninger angående vektnedgang! Får bare bli flinkere til å gå tur. Det skal jo bli bra vær de neste dagene, så da er det bar eå gå gå gå!!!

På fredag bakte jeg banan- og eplemuffins. FrØs de ned ustekte, veldig praktisk syns jeg :) Da blir de ferske når man vil ha. Brukte oppskrift på banankake og hadde oppi kuttede eplebiter som var vendt i sukker og kanel. De ble ganske gode egentlig :)

Nå skal vi legge oss. Håper vi er like heldige med sovingen til lillegutt i natt også. Han har forresten sovet mye idag, så jeg har en fØlelse av at han vil være våken i natt...

Neeeeida Babysyk. Søvn avler søvn vet du:) Du får putte lillegutt i vognen og gå deg en lang tur, da sover han nok tenker jeg, i denne herlige friske høstluften:)

Jeg hadde heller ikke fått med meg at vognen din var ødelagt Camillok. Hell i uhell, da fikk du "mer for pengene":) God idè synes jeg også å sy muffe. Jeg har forresten sydd muffer. Ja, ikke nå da.. for et par år siden. Alle tre jentene fikk ponchoer i hvit ullfilt(deilig og varme) kantet med hvit fuskepels, ganneldagse alpeluer i samme stoff og kant, lange votter, skjerf og muffer.

Jeg synes det er så fint at barn har pene ytterklær og sko når de skal bort også. Jeg har ikke særlig sansen for at ungene går i cherrox og den gamle boblejakka som er stygg og møkkete på ermene/vrangborden. Men synes jo selv at det ofte er dyrt å ha en gå-bort-kåpe og gå bort-sko nytt hvert år fordi barna vokser. Jeg synes også at det blir dyrt å kjøpe kåper og støvletter til tre jenter, og en duffel og sko til gutten. Derfor er ponchoer veldig kjekt. De vokser ofte med barnet, og det er supert! Man kan bruke dem i mange år heldigvis.

Et lite tips til deg FruLS, som venter ei lita frøken:)

Ok, ok.. nå har jeg puttet på en femmer selv:D

Ja, jeg er enig Babysyk. Så lenge denne kvalmen er kontrollerbar så er det jo fint. Våknet kvalm idag også, men klarer heldigvis foreløpig å gjennomføre all sekke-pakking, kaffekoking, matpakkelaging og kle-på-vesla rutiner. Ja, og idag var det høring av eldstemor i tysk mens jeg smurte mat siden hun har tysk prøve idag.

ååå.. hun er så FLINK!! :) Jeg er så stolt. Altså, hun strever med sitt på skolen hun altså, som de fleste, hun får mange 3-ere, men i språk er hun kjapp:) igår kveld satt vi og pugget verb og bøying av dem.. og hun tok dem alle på strak arm. Så lagde jeg setninger hvor hun skulle bøye verbene inn i, og det fikset hun Så fint:)

Så denne prøven er jeg i grunn ikke så engstelig for.

Men det hjelper å ha en mamma som er flink i språk og en pappa som er en racer i realfag:) Da får man gjerne den hjelpen man trenger når man går på skolen. Heldig sånn:)

Nå skal jeg spise et par klementiner før jobb. Skal ha med noe ekstra godt til kollegaene og meg til lunsj idag også. Da blir vi nok mette og fornøyde:)

Håper det gikk bra med tyskprøven til største jenta di ønsker.

Jeg har gått tur idag. La en hylende liten gutt i vognen og gikk ut. Ble stille i vognen etter bare noen meter :) Men sove, neida, ikke den gutten. Var innom helsestasjonen og veide, nå veier han 3725gram :) Begynner å bli stor gutt!!! Snakket litt med HS og hun sa jeg burde jobbe litt med å få han til å sove mer. Så nå skal det prøves. Men jeg har jo ikke akkurat jobbet for å holde han våken tidligere da. Men jeg tror at han mange ganger blir overtrøtt. Han hadde en liten dupp på vei tilbake fra helsestrasjonen, og kanskje en liten på puppen tidligere på dagen, men han sovnet ikke ordentlig før 18. Det er jo ganske sent! Han sover enda, og det frister ikke å vekke han for å ta på pysj, så jeg tror vi bare bærer kurven inn på soverommet. Jeg er stuptrøtt, for han var våken mange ganger i natt.

Fortsatt spent på FruLS og om snuppa har snudd seg. Eller kanskje hun er så heldig at hun har født :) Dette blir en spennende tid.

Leste forresten en artikkel, http://www.osloby.no/shopping/Oslo-har-fatt-strikkedilla-7014356.html

Gøy at strikking har blitt skikkelig populært.

Har der sett på Farmen? Og genseren til Gaute. Syns den er så fin og har tenkt på hva slags genser det er. Leste om den istad og at mønsteret selges :) Har egentlig lyst på en sånn genser. Men får se hva jeg rekker. Nå er det jo snart julegaver som skal lages også.

Nei, nå må jeg sove! Ble skikkelig teit innlegg dette, men det er nok fordi jeg er så trøtt!

Lyst til å begynne på noe babytøy snart jeg, men litt vanskelig med str. syns jeg. Bayen blir født i juni så 6/9 mnd. str. burde da være kjekt. Men så står det i Drops-oppskrifter at 6/9 mnd tilsvarer str. 62/68?!? det er jo 68/74 som er 6/9 mnd!! Hmm... hva gjør du krølle når du strikker+ du har jo fått lille siste prinsen din nå i mai/juni. Hvilken str. strikker du? ... og hva tror dere andre?

Nå er jeg veeeeldig spent på hva de sa på ultralyd i dag FruLS... Og på hva som blir planen videre :)

Camillok - du er veldig heldig som har fått så mye fint utstyr helt gratis! Kjedelig med ødelagte vogner... Vi fikk også vår vogn krasjet på flyet. Måtte bytte de pinnene som hjulene fester på, og så fulgte det med nytt dekk til hver pinne, så nå kan vi nesten ha sommer- og vinterdekk på vogna :) vi skal reise til Evenes om tre uker. Håper vogna overlever det, ellers blir det lite utetid på lille, for det går rykter om at det drysser hvitt i området allerede! Kjenner julestemningen komme krypende ;)

Babysyk - det er jammen ikke lett å bli klok på de små. Håper du finner lure metoder for små lurer på dagtid. Du skal jo få tid til å hente deg inn du også. Vi har fått et sovedyr uten like. Nesten så jeg blir litt bekymret. I går var det natta halv ni, og da sov han til halv ni i morges, fikk litt pupp og sov videre til elleve. Og allerede klokka tolv var han klar for ny timeslur. Og nå sover han jammen med på nytt... Jaja, jeg får bare nyte det mens jeg kan :)

Ønsker - størrelser er jeg ikke så god på. Og det er vanskelig å beregne. Vi er på 62-68 str nå, og da er lille keiser ganske nøyaktig på gjennomsnittet for gutter på 5 mnd (som er litt større enn jenter). Det er jo aldeles umulig å beregne hvor varmt det skal bli på høsten også. Vi har feiret prinsens bursdag i slutten av september ute i t-skjorte og inne mens det har snødd ute... Hvis det er yttertøy du skal strikke, ville jeg valgt ikke mindre enn 68 tror jeg. Det gjør jo ingenting om det er litt stort når de er små, og så slipper du at settet er for lite før barnet egentlig trenger det. Er jo ikke så mye som trengs mens de ligger gravd ned i sovepose og saueskinn i bagvogn. Jeg har kjøpt en søt bukse og jakke fra lille lam nå. Kjøpte str 80, og det funker aldeles fint med litt oppbrett på armer og bein. Satser på at det varer et godt stykke ut i vinteren :)

Lille keiser har kommet seg gjennom andre runde med vaksiner. Han ble nokså ulykkelig og full av feber i to døgn, men nå er han fornøyd igjen. Vi har fått vannkopper blant smårollingene i gata, så vi håååååper at lille keiser kan få det nå som jeg er hjemme likevel. Skal vel litt til siden han fullammes ennå, men det er jo lov å håpe... ;)

I dag har vi vært på kontraktsmøte og skrevet under alle papirer, så om noen uker kan vi kalle tomten for vår :) det kan nok ta sin tid å finne ut hva vi skal bygge. Mannen og jeg har tydeligvis litt ulike drømmehus, og så kommer nok økonomien til å smekke bort en del av ønskene vi har. Men foreløpig er vi kun på drømmestadiet og gir oss fritt spillerom i ønsket kvm, antall soverom, størrelse på utleieleilighet og garasje osv...

Så fine sokkene ble Camillok. Lyserosa nå? til samme heldige jenta?:) det ble veldig fint på ... soverommet?! litt orientalsk tapet. Fint:)

krølle.. jeg tenker 68 eller 74 jeg, som du sier: ikke noe mindre enn str. 68. Så da er utfordringen at Drops enten har 62/68 eller 74/80;) jaja.. hadde jeg vært superflink, så hadde jeg jo bare lagt opp og strikket noe akkurat midt imellomg.. men så flink er jeg ikke, og det kommer til å bare bli tull når det kommer til mønster osv;) så jeg tror jeg bare må velge meg noe. Kanskje jeg burde vente til vi vet hva det blir? Hvis gutt: 74/80, hvis jente: 62/68?

Men igjen.. det er jo sikkert ikke før i midten av januar på ordinær ul vi får vite kjønn da.. ja, hvis vi ser det der i det hele tatt. Skal nok forsøke å få til å få vite noe på ul i uke 12 tror jeg:) da vet vi jo det før jul.. ja faktisk er jeg i uke 12 siste uka i november:)

Ahh... så vanskelig dette skulle være da;) Med jentene var det jo ikke noe problem. De ble jo født på vinteren begge to! Selv om jeg aldri strikket hentesett til noen av dem, så strikket jeg jo andre ting.

Vel, vel.. tenkte å strikke Fuglemammas omslagsbody i hvit Baby Alpacca Silk til den lille til vinteren ivertfall.

Så gøy å få drømmetomten krølle! :) ja, da gjenstår det bare å bli enige om type hus da?! hva står uenighetene i da? gammeldags og moderne hus? funkis eller gammeldags herregårdshus? ja, da kan det sikkert ta litt tid å bli enige ivertfall;) Det blir nok bra tilslutt. Ikke så lett å bli enige. Vi har ganske lik smak, jeg og mannen, vi liker det litt landlige.. og det passer jo her forsåvidt. Men her går det på det at vi begge har så sterke meninger. Ingen vil gi seg helt liksom. Begge har sett for seg inni hodene sine hvordan det skal bli.. og så blir alt bare tull dersom den andre kommer med andre ideer. Sånn er det stort sett hver gang. Men vi kommer alltid til en enighet da heldigvis:)

Vi er veldig fornøyde begge to med tilbygget og detaljene her. Dvs.. jeg har fått bestemme inne:)

Hehe, det er ikke på soverommet men på gjesterommet ;) tror ikke jeg hadde orket å ha det så heftig til daglig... I og med at mannen er indisk passer det så godt med indisk gjesterom! Vi har fått flere flotte pynteting også - tre ganske store treelefanter, en marmor statue og noen bronse ender. Blir skikkelig fint med sengeteppet og tilhørende puter vi fikk til bryllupet av mannens søster :) skal ha himling over senga og lange lette hvite gardiner. Tror en kommode blir bra, og jeg skal male og tapetsere en IKEA krakk tenkte jeg.

Hvis vi får mer enn to barn til det trøbbel med rom da...

Er til ei annen lita jente de rosa sokkene, hun er vel 7 mnd eldre tenker jeg. Vanskelig det med str, tror jeg ville gått for 74/80 om du strikker fast og 62/68 om du strikker løst... Om du alltid ender opp som oppskriften vet jeg jammen ikke ;) tynnere ullplagg i minste str tror jeg.

Må løpe, lillegull vil legge seg her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...