Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Jeg henger virkelig ikke med lenger jeg dere. Leser innlegg, men rekker ikke å svare før jeg sovner;) Jeg har ikke sjangs til å klare å kommentere alt dere har skrevet altså, men tar det jeg husker:D

 

Camillok.. jeg tror nok ikke jeg har mer peiling på om det finnes et slikt gjennomsiktig stoff enn deg nei;) Det er jo du som syr huska og tror nok du har holdt på i syverdenen lenger enn meg!

Høres fornuftig ut det du sier med at stoffet kan få en rift.

 

Jeg er nok litt uenig med deg Lollo. Jeg synes tv-kjøpet her var litt unødvendig siden vi hadde en tv som faktisk funket og det er myyye annet som koster penger som vi trenger, men gjort er gjort;) Tv´n er stor og fin ivertfall. Men huff.. pengene får bein å gå på når en bygger hus også. Ikke at jeg ikke visste det altså:D Men jeg som styrer økonomien har blitt litt gnien nå kjenner jeg. Blir ikke noe ekstra til jul liksom. Noen ganger sitter jeg og tenker på faktisk HVOR mye jobb man må gjøre for pengene som kommer inn. Jeg er ikke alltid like flink. Jeg kjøper stort sett kun det beste liksom, både til meg, mannen, barna og huset. Men nå etter at vi begynte å bygge så har jeg ivertfall blitt mer restriktiv og kjøper ikke både her og der! Det er et skritt på veien ivertfall.

Jaja.. huff.. lenge leve bekymringer dere;)

 

Håper det er bedre med stingene FruLS!! Jeg tror som Camillok at det nok var en skorpe som løsnet som gjorde at du blødde litt ekstra. Men nå er det visst en studie som sier at Ibux ikke er så bra likevel, spesielt ikke sammen med Paracet. Kan jo være greit å tenke på det. Men.. dersom man bruker det sjelden kan det jo ikke være så galt, eller?! Hmmm... ;)

 

Idag er de planleggingsdag for begge jentene, og det er sååå kos!:) De subber rundt i pysjen begge to, har spist og minste ser på barne-tv. Etterpå skal vi bake. Eldste vil bake sjokoladekake for hun skal til pappaen sin i helgen og da vil hun ha med og overraske, og jeg og vesla skal bake verdens beste boller med H-melk og Bremykt (jeg lover.. verdens beste.. jeg har lett leeeenge etter saftige og lette boller, til og med dagen etter!!)Så skal nok snekkerne her ute få et fat med boller ut i varmestua si. Da blir de nok glade:)

 

Kos deg på besøk hos den spreke oldefaren på 93 FruLS. Det er Så flott at mennesker i så høy alder bor alene og klarer seg fint. Fantastisk. Det er vel slik vi vil ha det når vi når den alderen også?!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig med bakedag Ønsker! Jeg tar gjerne imot oppskrift på saftige boller! :-) Lille sovnet igjen isted hun, og sov til nå..så nå ammer vi igjen før det vel er på tide å stå opp. For en deilig natt! Fortsetter det slik er jo dette helt luksus.. Men første økedøgn nærmer seg vel styggfort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ herrrrliga, for noen deilige boller:D Her dytter vi innpÅ:D

 

Bolleoppskrift (ca 30 boller.. jeg dobler alltid siden det er mye lettere Å bruke en hel Bremyk enn Å drive Å dele den opp ):

 

25 gram tørrgjør for søt deig

200 gram Bremykt

5 dl H-melk

3 dl sukker (jeg bruker samme sukkermengde selv om jeg dobler og det smaker fortsatt deilig søtt)

kardemomme

ordentlig vaniljesukker (den grønn-stripete boksen med vaniljekorn i. Viktig! Viktig! )

1,5 l hvetemel

 

Brekmykt smeltes i kjele, sÅ oppi med melken. NB! Ikke over 44 grader, da det vil ødelegge for gjæren og deigen ikke vil heve.

Tørrgjør i arbeidsmaskinen, hell over melka og smøret.

Kjør litt. Bland i sukker, vaniljesukker og kardemomme (ha gjerne i litt ekstra med de to siste.. det er bare godt! :) )

Sikt (viktig, viktig!!) 1 l (eller kanskje litt mer)av melet i det vÅte og bland.

Sett pÅ eltekroken og elt deigen i maskin i 5 minutter.

Sett bollen med deig med plast over inni tett og kald ovn i minimum 1 time.

 

Bruk resten av melet nÅr du baker ut bollene. Husk Å ikke klemme/elte ut den fine lufta som deigen har fÅtt under heving.. ellers blir ikke bollene sÅ luftige. Lag smÅ bolle-emner. Etterhev ca 15. min. Stekes ca 220 grader. NB! Stekes bare til de har fÅtt en svak gyllen topp, ellers blir de tørre og harde.

 

Praktisk Å legge dem i brødposer sÅ snart de er sÅvidt avkjølt, da fÅr de ikke der harde skallet pÅ toppen og holder seg saftige inni posen:)

 

Her varierer jeg med Å ha vaniljekrem, rosiner, melkelinser og bringebærsyltetøy.. eller helt plain uten noe inni. Kommer an pÅ hva jeg har i bakeskuffen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal definitivt testes.. Men sikter du i alt melet (1l) før du blander? Og hvordan klarer du å få inn 5dl til etter hevingen? Eller er deigen veldig klissete da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, nå fikk jeg også lyst å lage bolledeig, eller skolebrød :) Men her må det gå i glutenfritt, så jeg er usikker på hvordan den oppskriften funker for meg. Det for bli en annen gang....

 

Merker at jeg får vært veldig lite på nett om dagen. Er jo bare når samboer er på skolen at macen er ledig, men lillegutt krever sitt. Når han først sover er det så mye jeg skal ha gjort. Når alt er gjort våkner han som regel...

 

FruLS, håper stingene og blødningen har bedret seg nå. Jeg blødde mer hvis jeg var i aktivitet enn når jeg satt mye i ro - regner med det har noe med tyngdekraften å gjøre. Men du er vel alltid i farta, så det er nok en annen forklaring hos deg. Kan jo hende du har den blødningen man har rundt dag 10 litt tidligere da. Mine sting klødde eller "lugget" litt når de holdt på å gro.

 

Nå husker jeg ikke om jeg har gratulert deg Lollo med positiv test. Gratulerer ihvertfall!! Godt jobba :) hehe. Husker fortsatt når du kom inn her midt i prøvingen sist gang. Herregud, det er jo sååå lenge siden, og nå venter du nr. 2! :) hihi

Lykke til med skjuling på jobbarrangementet. Du kan ikke si at du går på diett da? Men det er kanskje dumt iforhold til maten.

 

Camillok, det var en fin huskeseng (kommer ikke på hva det heter). Når skal du begynne i turnus? Hva synes du om at det bygges nytt sykehus i Sarpsborg? Blir det veldig mye lenger for dere å reise dit?

 

ønsker, skjønner at det er irriterende at mannen kommer hjem med ny dyr tv når dere har så mye annet å bruke pengene på. Kjenner meg godt igjen i å måtte prioritere. Sånn er det her i gården også! :( Med en inntekt + stipend og masse masse i lån øker ikke sparekontoen drastisk for å si det mildt :)

 

Har skikkelig dårlig husk. Leste gjennom her istad men rakk ikke svare. Nå tar jeg ikke sjansen på å lese igjennom alt igjen, for da rekker jeg vel ikke svare nå heller...

 

Lillegutt har blitt kjempeflink til å sove i egen seng, i en uke har han sovet der nå. Og de to siste dagen har vi lagt han uten at vi selv har lagt oss og han har sovnet helt selv. Før det har vi måttet ligge ved siden av for at han skal sovne. Han sover 6 timer før han våkner og vil ha mat. Veldig deilig!!! Men i natt har han tullet litt og ikke sovnet under amming. Ligget å sutret lenge. Kjenner at jeg er sikkelig trøtt nå!

Har jo slitt veldig med å få han til å sove på dagen . Kjenner jeg er skikkelig sliten av å hele tiden prøve å få han til å sove. Han er trøtt, men får ikke sove. Idag hadde jeg bestemt meg for at jeg bare skulle kose meg med han. Men så var jeg så trøtt at jeg ville ta en tupp selv. Ammet han i senga i håp om at han skulle sovne han også, men neida, ingen av oss sovnet. Lot han bli liggende og gikk for å lage kake. Jammen sovnet han ikke mens jeg drev med miksmasteren :) Måtte ligge en god stund før han sovnet da men.

 

Jeg har laget kokosbollekake. Aldri laget det før. De lagde det på god morgen norge en dag og jeg fikk skikkelig lyst på... Vi skal til mamma og pappa imorgen, så da benyttet jeg anledningen til å lage den. Har laget to kokosboller også, så jeg og samboer får hver vår smaksprøve :) Venter på at det hvite skal stivne nå! Og som jeg gleder meg til å smake!! (sikle).

 

Tok meg selv i å regne ut når vi kunne begynne å prøve på nr 2 hvis vi skulle få nestemann til samboer er ferdig med skolen.... Han er ferdig om ca 1,5 år. Men tror det er litt tidlig med nr 2 da i forhold til økonomi og sånn. Men er jo lov å drømme, er det ikke :) Spent på hvem nestemann med positiv test er! Må vel bli Krølle eller Camillok det kanskje.

 

Sorry atter egoinnlegg!!! Må få fikset så jeg kan være mer på nett. Er jo så kjedelig å alltid måtte stresse når jeg surfer!

Nå skal jeg se om jeg får strikket litt før lillegutt våkner igjen.

 

Ha en fin fredagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha - ler meg ihjel Babysyk. Jeg skal definitivt IKKE ha noen positiv test på en stund. Får se når lille keiser blir meget mye større, og kanskje nyhuset er ferdig...

 

Grattis med nykomlingen på vei Lollo! Du er jammen proppet med energi, som satser på tettitette barn :) Og gudd løkk med å finne unnskyldninger for alkoholfritt. Jeg liker ikke øl og vin eller sprit så jeg har blitt beskyldt for å være gravid i over ti år. Nå viser det seg jo at jeg ikke akkurat klarer å holde på hemmeligheten særlig mange uker, så nå har folk sluttet å spørre... ;)

 

Så søtt å lese om de bittesmå som sover og ikke sover, og har helt forskrudde døgnrytmer. Drømmer meg tilbake i tid. Kjenner at jeg egentlig er glad for at den tiden er over. Lille keiser sover fra syv-åtte på kvelden og til åtte-ti dagen etter. Passer meg helt fint, for jeg trenger mye søvn. Nå har lille keiser trolig pådratt seg vannkopper :( hadde feber og var en sutrus uten like natt til i går. Ville bare henge på puppen og var skikkelig ulykkelig. I kveld har det begynt å komme prikker i ansiktet, i nakken, på rumpa og på baksiden av låret... Blir spennende å se om det utvikler seg til i morgen, eller om det er falsk alarm...

 

Ønsker - grattis med ny tv! Vet alt om menn som eeeeslker duppeditter på strøm, og med tilhørende fjernkontroll. Vi måtte ha ny støvsuger (den forrige døde etter å ha sugd i seg for mye gipsstøv). Mannen ble sendt ut for å kjøpe en billig støvsuger, siden vi nok kommer til å ha sentralstøvsuger i nyhuset. Men hva kommer hjem?? Siste utgave av miele støvsuger med all slags tilbehør jeg aldri har hørt om og helt sikkert ikke kommer til å bruke. Så kraftig motor at den sikkert kan suge til seg støvet fra naboen også om den får lov... Og svinaktig dyr... Jaja, får donere den til noen når vi flytter.

 

Jeg har gått over i hjernedød strikking. Trekantskjerf til prinsen, som har begynt å stjele mitt på kalde dager. Tynntynn tråd og pinne nr 4,5, så det blir luftig og mykt. Han gleder seg stort til det er ferdig. Tenkte å stappe det inn i årets adventskalender som pakke nr 1 hvis det blir ferdig i tide.

 

Lille keiser fikk smake sånn posekræsjet frukt i dag, fra 4mnd stod det på. Han var så lykkelig, og smilte fra øre til øre... Fortsatte å smatte på korken lenge etter at prøvesmakingen var slutt. Han er virkelig klar til å erobre matverdenen. Må bare få han til å holde ut ti dager til, så er han et halvt år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe krølle. Trodde dere snart skulle prøve på baby jeg da. Mener å huske at mannen luftet tanken om ny baby. Men han ble kanskje stemt ned ja. Skjønner dere har mye annet nå med husbygging og greier. Hvordan går det egentlig. Har dere funnet noe begge liker?

Misunner deg sovehjertet til lille keiser. Håper lillegutt også får det når han blir litt eldre! Han var forresten eksemplarisk å legge i kveld. La han bare i sengen og han sovnet på et blunk :)

Ser for meg ansiktsuttrykket ditt når mannen kom hjem med den superhippe støvsugeren. Da kan han søren meg bruke den selv også :) Det hadde vært noe for min samboer, for her i huset er det han som støvsuger mest :) Jeg har faktisk aldri vasket gulvene i leiligheten :) Bare han som har gjort det. Jaja, så har vi bare bodd her siden juli da og jeg har vært gravid. Men tror det forblir sånn en stund til.

 

Hjernedød strikking hørtes deilig ut egentlig! Selv om det er morsomt å strikke på vesten også. Den blir visst litt smalere enn den skal, men vi får bare håpe at lillegutt blir lang og slank, så passer den nok perfekt.

 

Tiden flyr altså!! Lillekeiser snart 6 mnd!!! Hjelpes!

Lillegutt er forresten 4 uker idag, syns det har gått rasende fort også jeg! Mimrer tilbake på dagen han ble født sikkert hver dag. For en fantastisk opplevelse! Selv om det gjør vanvittig vondt er det jo verdt det da! :)

 

Jeg laget ferdig smakskokosbollene til meg og samboer istad. Himmelsk!!! Mmmm! Fantastisk. Burde jo absolutt ikke spist de, for vekta har stått stille en stund nå og det liker jeg dårlig. Men har jo en plan om å begynne å trene når lillegutt blir 6 uker.

 

I morgen skal han smake tran for første gang. Vi skal filme det, så jeg håper han kommer med noen morsomme grimaser.

 

Nå skal jeg finne senga. Er stuptrøtt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ærlig si at jeg forstår deg krølle.. at du ikke vil bli gravid igjen nå, om en stund eller kanskje ever! Sånn kvalme i så lang tid tar nok tid å fordøye og å få på avstand vil jeg tro! Jeg fikk kvalmen fra vesla i magen på nært hold igjen med en gang testen nå ble positiv. Grudde meg som en hund, og har trodde helt klart jeg skulle få det denne gangen også. Ikke det at det ikke kan komme fortsatt altså, men nå er jeg på god vei mot uke 9 og jeg tror vel jeg blir litt overrasket dersom den kommer styrtende nå liksom. Denne gangen har kvalmen avtatt mer og mer. Nå er jeg nesten ikke kvalm mer, bare når jeg er veldig sulten.

Så kontrollerbar kvalme i ca 3 uker er peanuts i forhold til sist.. for ikke å si i flere mnd. som med deg krølle!!:(

En venninne av meg måtte også legges inn.. i begge svangerskapene. Hun sa hun hadde lyst til å terminere svangerskapene hele veien. Å spy 24/7 i 9 mnd. tror jeg ingen kan forestille seg hvordan er. Hun steriliserte seg da de tok keisersnitt med siste. Heldigvis har hun aldri angret på at hun nå ikke kan få flere barn!:) .. men jeg må si.. jeg forstår henne!

 

Nå sitter jeg med vesla i fanget og ser barne-tv. Sovnet klokka 22.30 igår, og kjenner det idag. Jeg er jo vant til å legge meg ikke senere enn åtte, ni om kvelden. Helst syv!!

 

Lurer på om jeg skal sy noen puter idag.. julegaver til små nieser:) .. lage noe fin tekst på kanskje?! må tenke ut hva som skal stå på. Og ikke minst.. se om jeg har rosa stoff! Noen annen farge går ikke tror jeg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon var et lite troll i natt - våknet klokka halv tre og nektet noe som helst annet enn å komme ned i stua for å leke... Ti på seks gikk vi til køys igjen, men gullet så sitt snitt til å våkne igjen klokka syv... Jeg var helt i ørska og kom meg ikke ut av senga før ni, da hadde lille gull klort meg helt opp, kløpet meg grundig over det hele (spesielt i brystvortene) og sparket meg god og mør.

 

Helt utafor i dag jeg da selvsagt, men mamma kom og da ender det stort sett opp med at vi får gjort allverdens saker og ting. I dag har vi skuret badet oppe, og oppdaget at vi måtte ta fra hverandre rørene under vasken fordi det stinket. Tviler på at de forrige eierne hadde gjort det på noen år - fy for en møkkajobb!!! Hele huset er grundig støvsugd, vi har lagd pizza og vasket og brettet klær. Nå vurderer jeg om jeg skal svinge meg med vaskemopp og støvklut; i så fall kan jeg sette av hele dagen i morgen til å sette opp lister og male dem på gjesterommet - siste finish før jeg kan starte på rommet til Leon.

 

Bloggen min er forresten oppe og går, har fått lagt inn en del der, og det kommer til å komme mye mer. Adressen er: camillaprabhu.blogspot.no

 

Jeg har tatt en liten pause fra sokkestrikkingen og har begynt på bølgeteppe. Går forsåvidt radig med garngruppe C og heklenål nr 5, men jeg kan jo egentlig ikke hekle (må vel snart slutte å si det) så det går jo ikke i rasende tempo foreløpig. Bra nybegynnerteppe forresten! Angrer litt for at jeg startet på største str, med 75 cm bredde og 10 cm unnagjort på lengden føles det evig lenge igjen ;)

 

Sorry mangel på kommentering her, må nesten komme igang med vaskingen før jeg kapitulerer på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin blogg, Camillok! Jeg måtte inn og snike i går selv om jeg ikke fikk oppdatert! Utrolig stilig den tapeten på gjesterommet! Godt mulig du har vist bilde av den her inne før, men jeg har ikke sett den. Merker det kribler i oppussingsfingrene mine når jeg ser sånne flotte rom! Kjipt med våkenatt da. Håper du har fått hvilt deg litt i løpet av dagen.

 

Ønsker:ble det putesying i helgen? Du er så kreativ med syingen! Har planer om noen puter jeg og, men de blir ikke mer avansert enn pynteputer til sofaen (trekk som jeg kan stappe ferdige puter i).

 

Hurra, vi fikk Mail fra bhg på fredag og allerede på mandag ettmiddag flytter de inn i de nye lokalene. Så fra tirsdag av blir det levering på riktig sted. Gleder meg til å se bygget! Og til de kommer seg bort fra det andre stedet. Blir mye rot når det er to forskjellige barnehager i samme lokalet... De har allerede art å rote bort den beste vinterluen til lille! Selv om den er merket med hele navnet og telefonnummer. Er visst flere foreldre som har klaget på at ting har forsvunnet. Dumt når det blir sånn.

 

Vi var i middagsselskap til noen venner i går, og tror dere ikke jeg ble spurt rett ut om jeg var på tjukken? Kun fordi jeg ikke drakk.... Yngstebroren min på 16 var barnevakt så jeg hadde nok ikke drukket om jeg hadde kunnet uansett. Men, jeg ble litt satt ut av det hele. Ble så besatt av at ingen skulle vite noe at jeg spiste både spekeskinken til forrett og rødt kjøtt (som ikke var helt gjennomstekt) til middag. Hadde jeg lagt bort skinken hadde alle skjønt hva som foregikk... Veldig spent på hvordan det skal gå når jeg skal på tr med jobben fra torsdag til fredag denne uken. Blir drikking, så jeg må finne på noe lurt. Noen som har tips? Kan ikke skylde på kjøring, for vi skal overnatte og uansett sitter jeg på med en annen...

 

Litt ego her, får svare dere andre senere. Må fikse i stand alt til morgendagen så mannen får med seg det han skal til bhg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin blogg Camilok!! Vi har jo sett litt av det du har laget før, men der var det veldig mye annet fint også! Og søte Leon :)

Likte veldig godt bodyene du har sydd! Og en smule misunnelig. Hvor har du funnet mønster til de?

Håper du har kommet deg litt etter våkenatten! Det kan jo virkelig ta på det!

 

Ønsker, veldig glad for at du ikke er like kvalm i dette svangerskapet :) Lurer på det samme som Lollo, og det ble puter i helgen.

 

Lollo, oooo, det var tidlig med spørsmål allerede! Godt du klarte å ro deg unna. Er jo den værste tiden fremover å være hemmelig gravid, med julebordsessongen. Jeg har ingen forslag. Jeg byttet jo ut vanlig vin med alkoholfri vin, men dere skal vel kanskje spise ute. Har hørt det går an å snakke med kelneren, og få alkoholfritt, men er jo ikke alltid det er like lett.

 

Igår forspiste jeg meg på kake! Hjelpes! En smule dårlig samvittighet idag ja.... Den vekta den vekta. Har som mål å gå ned 10 kg fram til våren. Vil ikke ha for store forhåpninger. Har ikke vært veldig flink til å gå tur heller - har så innmari gode unnskyldninger.... Imorgen får jeg besøk av to venninnner på formiddagen, men får se når de har dratt om vi ikke kommer oss en tur ut :)

Har fått strikket litt idag også. Har bakstykket og ene forstykket igjen (fra der man feller av til ermehull). Fikk mange blader av venninnene som var her i begynnelsen av uken, så jeg har kost meg med noen av de også....

Nå er lillegutt lagt. Spent på om han er like snill idag. Må inn å legge på nytt sengetøy til oss, så jeg håper ikke han våkner.

 

Tror jeg må på shopping snart å finne noen ammevennelige topper. Er begrenset med utringede topper i garderoden, eller med knapper. Utrolig kjedelig med bare noen få å veksle mellom!! Hvordan har dere gjort det i den mest intense ammeperioden? Bruker dere forresten ammebh? Jeg har en, men syns det er mer tungvindt, så her går det i vanlig bh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppla.. åh, kvalme og trøtthet setter meg litt tilbake her dere. Nei, fikk ikke sydd i helgen. Var skikkelig kvalm og trøtt.

Har liksom ikke lyst til noe kjenner jeg. Vanskelig til og med å vaske gulvene her hver uke;) Vi var i selskap til svigers i helgen, familieselskap, hvor jeg satt og gjespet fra klokka halv åtte tror jeg det var;) Huff. Svigermor skulte litt på meg, og spurte om jeg burde sjekke B12-nivået mitt. Det sjekket jeg jo, og det var faktisk skyhøyt. 900 har jeg;) Ikke bare bra det heller. Så nå skal jeg imorgen tilbake til legekontoret og ta blodprøver igjen.. på absolutt alle sykdommer som relateres til B12. Kryss fingrene for meg dere! Jeg leser om kreft, nyresvikt osv, osv.. og har egentlig litt kjipe dager ift. det:(

 

MEN... vi fortalte det til min eldste igår! Fordi vi har sett bekymringsrynkene hennes når jeg brekker meg på morgenen, og tar på meg pysj klokka seks om kvelden og sovner mellom syv og åtte;) Hun ble sjokkert.. smilte, lo, kastet seg om halsene våres, lo igjen, gratulerte.. og spurte med en gang om det var gutt eller jente i magen:) Vi vet at hun klarer å holde det hemmelig, så ingen fare med det. De andre barna får nok vite det i uke 12, om tre uker. Dersom de får vite det i uke 12, så får resten av familien vite det også da. .. og min side av familien(bortsett fra min far og søster) får vite det i juleselskap 1. juledag har vi bestemt.. for de ser vi ikke før da likevel:)

 

Oj, Lollo.. skikkelig uheldig da, som får det spørsmålet allerede! :( Du som sa at du trodde det skulle gå greit siden du ellers ikke drikker heller?!? Huff. Håper du får lov til å klare å holde det skjult så lenge dere ønsker det ivertfall.

 

Camillok.. jeg har ikke vært inne på bloggen din jeg. Hva er bloggadressen?.. men apropos.. Babysyk.. er det ikke på tide at du forteller oss (med en pm ivertfall) hva din blogg er da.. siden alle vi andre gjør oss til kjenne hos hverandre?.. hihi:))

Jeg kommer snart etter dere... har bestilt domene(fredag bestemte jeg meg for navnet på bloggen), men det tar visst noen dager. Så må jeg "sette" den istand og SÅ er jeg klar. Det bør ikke ta så lang tid altså. Det blir som med forrige bloggen min.. en altmulig/hverdagsblogg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefin blogg du har Camillok! Jeg har dristet meg til å slenge inn en kommentar. I hvert fall håper jeg at det gikk :) Du har jammen laget mye fine klær. Jeg er ikke helt venn med symaskinen, så jeg kan bare se misunnelig på andre som fixer det lett som ingenting.

Gosh så flink du er som skrubber og vasker selv om du har vært våken halve natta! Det hadde ikke vært meg i allefall. Jeg sparer på kreftene, siden jeg er alenemamma hele denne uken. Mannen er på kurs i Tromsø. Det mest fornuftige jeg har gjort i dag er å pakke bort alle klær i str 50, 56 og 62. De begynte å danne et så stort fjell i skapet at klær i størrelser som passer måtte bo utenfor skapet. Men nå er det dandert pent str 68, 74 og 80 i skapet :)

 

Ojojoj Lollo - skal si folk drister seg til å spørre. Neste gang de spør får du svare - nei, jeg er bare tjukk. Eller - skulle gjerne vært det, men det er ikke så lett. Eller noe annet som gjør at folk angrer seg litt og kanskje drøyer spørsmålet litt neste gang.

Så bra at dere får starte i riktig barnehage så kjapt! Klær som blir borte er et kjent fenomen, spesielt votter og luer. Noen må sitte på et digert vottelager et sted. Ekstra irriterende når en kjøper litt dyre votter som tåler lek i slaps og regn som vinteren stort sett består i her, og så forsvinner vottene etter få dagers bruk.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå fant jeg endelig ut bloggadressen din i et innlegg her over Camillok:) Det var moro!

 

Jeg er enig med deg krølle.. utrolig irriterende at klær blir borte fra barnehagen. Det som overrasker meg mest, er ikke at folk får med seg feil klær hjem.. men at de ikke tar det med tilbake igjen. Til og med klær som er merket med et annet navn?!? Jeg har et laaangt stykke igjen å forstå slike mennesker kjenner jeg!!!

Vesla fikk en gammelrosa cardigan som hun hadde på seg i barnehagen.. og som ble borte.. og ble borte.. samme dag!!

Er ikke dere også litt sjokkert? Jeg mener.. hva tenker folk når de bruker andres klær på sine barn.. som de jo VET ikke er deres egne??!

 

Bra jeg syr noe klær til vesla som jeg trykker tekst eller navnet hennes på da, kan jo liksom ikke ta på en Elisabeth en kjole med for eksempel navnet Anna! :D

 

Idag har jeg sydd putetrekk!:) var hjemme med vesla, og mens hun så på Barbie-film (hun er helt besatt) i prinsessekjole mens hun drakk eplejuice som hun latet var te, så sydde jeg altså et rosa putetrekk. Julegave til en liten niese. Tror det bare skal stå navnet hennes på den jeg. Hun har et langt navn, så det holder. Dessuten kanskje lærer hun navnet sitt snart også, og kan øve seg ved å se på puta si:)

 

Isted ble jeg så fortvilet over noe som eldste hadde gjort at jeg satt i stua og bare gråt og gråt. Det var jo sikkert ikke såå ille, men tror alt blir så forsterket nå med hormoner på bærtur om dagen;)

Mannen ringte meg og sa han skulle ta med eldste og vesla ut en tur etterpå, så jeg kan få litt ro og hvile. Begynner å gråte bare av tanken på den omtenksomme mannen min, som egentlig skulle vært på et kurs ikveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg med vippestolen ved siden av meg her. En fot på stanga så jeg kan vugge lillegutt. Deilig så lenge det varer!

 

Ønsker, så gøy at eldstejenta ble så glad! Så søt hun er som har vært bekymret for moren sin. Omtenksom ung pike du har :)

Sikkert deilig å ha fortalt det også. Og bedre blir det når resten også vet det.

Huff, høres ikke morsomt ut å ta til tårene pga hormoner nei. Bra du har en snill og forståelsesfull mann da, hvis ikke kan vel sånne ting lett bli enda værre!

 

Så flink du har vært og fått orden i klærne da Krølle. Det er litt tiltak med sånne ting!! Drøyer og drøyer....

 

Idag er lillegutt 1 måned. Guri som tiden har flydd! Syns ikke det er lenge siden han ble født jeg! Er vel ikke lenge før han går og jeg skal ut i jobb heller tenker jeg....

Han har såvidt begynt å smile litt på ene siden. Ser ut som han veldig gjerne vil, men ikke helt får det til. Men det er utrolig søtt for det :)

 

Vurderer å sy ammepute jeg. Tenkte at jeg kanskje kunne sy en som passet til sofaen, og samtidig sy sofaputer, så den liksom glir inn blandt de andre putene. Er som regel i sofaen jeg sitter og ammer.

Jeg har tenkt på å gi dere bloggadressen, men så har jeg ikke oppdatert etter at jeg fødte, så jeg tenkte å gjøre det først. Håper jeg får litt tid snart til å oppdatere....

 

Nå er det en som vil ha litt oppmerksomhet. Han er skikkelig trøtt, men får ikke sove stakkars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, så moro at du vil gi oss bloggadressen din Babysyk!:) så glad jeg blir. Artig å følge dere alle sånn sett også. Krølle og MaMi.. deres tur til å opprette blogg.. haha:D

Her sjekkes det hele tiden om domene jeg har kjøpt er i orden, så ikke lenge til jeg kommer halsende etter.. :D

 

Ja, Babysyk.. eldste er en svært omtenksom ung pike:) men hun er så forsiktig, sjenert og glemmer liksom at hun ikke er barn lenger at noen ganger blir det frustrerende for a mor;) Hun er nok det snilleste menneske jeg vet om faktisk. Men hun har sine utfordringer, nok litt mer enn andre, og jeg bekymrer meg jo veldig som mor da såklart;) Hun må følges svært tett.

Det er flere leger som er enig med meg i at det nok er blitt noen fødselsskader desverre :( MEN, hun ER godjenta mi, og hun og vesla har et knallgodt forhold, så jeg er såå glad for at hun fikk flere søsken! De kommer garantert til å ha stor glede av hverandre når de blir enda større:)

Oj, ble litt personlig dette her;) Vel, vel.

 

Her synes jeg det går sakte på byggeplassen forresten. Gikk liksom veldig fort i begynnelsen, men nå er det så mye plukk som skal på plass;) Ikke mye å ta bilder av å ha på en blogg enda, men jeg har jo tenkt å blogge om hele huset da, så dere får nøye dere med det som allerede ER ferdig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt kort i sted. Minstemann våknet i det storebror kom hjem fra skolen. Måtte forresten le litt av han. Jeg prøver hver dag å fiske ut et referat fra skoledagen, og i dag hadde han skrevet L. Og så trodde han ikke at han hadde gjort noe mer. Synes jeg ser han for meg, der han sitter på gulvet og skriver sirlige løkkeskrift L-er i 4,5 time. Jaujau, ikke alltid lett for mor å følge med på hva de driver med når de ikke har lekser.

 

Lille keiser har vannkopper stakkar. Ser ut som om noen har gått amok med rød tusj i ansikt og hode på han. Men han har sluppet unna med en prikk i nakken, en på rumpa og en på låret ellers, og han virker ikke så plaget. :) Håper det går fort over...

 

Så skjønn reaksjon fra eldstedatteren din da Ønsker! Tenker hun gleder seg stort. Ikke bra med hormoner i hopetall. Jeg har også bøttet ut noen liter tårer i løpet av det siste året... Sender deg en stoooor klem :)

Gleder meg til å se bloggen din! Blirnok ingen blogg fra meg med det første. Har ikke helt overskudd til det kjenner jeg. Får se hva som skjer når jeg skal begynne å dokumentere husbyggingen...

 

I dag har jeg strikket ingenting. :( måtte legge opp taekwondobuksa til prinsen, så han ikke snubler i sine egne bein på trening. Jeg kan bare rettfremsøm på symaskin, så da ble det til at jeg måtte sy for hånd. Urk - kjedelig, men det ble fint i alle fall. Så får jeg bare glede meg til han har vokst noen cm og jeg må gjøre det samme på nytt...

 

Gratulerer til prinsegutten din Babysyk! En mnd allerede! Shitt altså, tror jeg må begynne å stå opp kjempetidlig hver morgen for å få mest mulig ut av denne permisjonstiden! Jeg er over halvveis allerede...

Nei, nå må jeg sove. Ikke mange timer til en ny dag står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dag Ønsker, en dag skal jeg opprette blogg ;) Men ikke nå... Tiden strekker ikke til og jeg føler vel egentlig at jeg ikke har noe å bidra med på den fronten. :) Forresten, kjempefin blogg Camillok. Er skikelig moro å se alle fantastiske ting dere finner på i bloggene deres. Gleder meg til å se din Babysyk, og Ønsker... Er så spent på din. Blir så moro å se alle dine spennende prosjekter :) Du må være flink å legge ut bilder der :)

 

Nå er jeg på tredje uka i jobb og har bare fire uker igjen. Tida går så fort. Godt er det, for jeg liker overhodet ikke å være borte fra knøttene mine. Som egentlig ikke er knøtt nå lengre, i helgen ble de 10 mnd. :) Og eldste jenta blir 10 år på fredag. Mannen og jeg bare undrer oss over hvor tiden og årene har blitt av, vi er jo overhodet ikke blitt eldre de siste 10 årene, så hvordan kan hun bli det da?? :D

 

I morgen skal jeg bare kose meg hjemme. Gleder meg til å kunne kose og kose og klemme og kysse på knøttene hele dagen. Mannen er flink med de små, men har klarer ikke å holde tidsrutinene deres (og mine...) Jeg er skikkelig kontrollfrik når det gjelder dette, for kvelden blir alltid så urolig når de ikke får sine to blunder når de skal ha det. Men jeg jobber med meg selv, prøver å telle til 500 i stedet.. ;) Hjelper noen ganger :)

 

Nei, nå bare prater jeg tull. Jeg er så trøtt at jeg ser dobbelt. Var bare så deilig å sitte i sofaen og ha det litt stille og rolig. Men, senga den lokker, jeg hører den nok :D

Er ferdig å strikke monsterbuksa da. Har bare ett lass med tråder å feste og så må jeg sy på øyne og tenner. Er spent på det. Så du skrev en kommentar om monsterbuksen din Camillok om at du hadde fått hull på munnen, jeg sier bare. Du skulle sett min ;) he he. Men, monster kan vel også ha hull i tennene ;)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, må flire av de hullene i tennene MaMi :) Jeg mener å huske at måten for å unngå slike hull er å ikke strikke siste maske før snuingen, bare ta den av som om den skulle strikkes rett (eller vrang på vranga). Da bygger raden mindre opp når man snur og det blir penere. Kom selvsagt på dette altfor sent, og da gadd jeg ikke rekke opp. Buksa er god og varm den, og små gull har jo bleie på så jeg tviler på om utlufting i hullene i tennene merkes ;)

 

Ønsker; tror det var bra dere fortalte det til eldstejenta ja :) Stakkar hun har nok virkelig lurt på hva det var som feilte deg. Og så deilig at hun ble så glad :) Ønsker hun seg en lillesøster til, eller vil hun ha en lillebror denne gangen?

 

Så koselig med koselige kommentarer om bloggen - og ikke minst: på bloggen :) Jeg har jo ikke akkurat flust av tid jeg heller, så kunne selvsagt ønske meg å få gjort mye mer med den - men enn så lenge duger det! Må finne en måte å finne alle gamle bilder også... Jeg har vært superopptatt i det siste, jeg lager julegaver. Har ikke så mye penger til gaver i år, så jeg planlegger å lage det meste. Det tar jo som kjent mye tid, men er jo veldig koselig også! Er litt usikker, men tror kanskje jeg dropper å legge ut bilder på bloggen til etter jul - tror nok at mottakerne av julegavene er av de som titter mest der inne... Nå tror jeg jeg har i hvertfall 5 prosjekter liggende:

sokker - driver på fotfellingen på sokk nr 2

babyteppe - ferdig med ca 1/4, men dette teppet er ikke til noen foreløpig og må nok nedprioriteres

kleshengere: heklet trekk til en henger i går, men det ble for lite så jeg må nok endre mønsteret noe. Lengden var bra så da tror jeg endring av bredden er bedre enn å gå opp en nål...?

Flettepute - mamma skal få flettepute til jul, hun ønsket seg sånn en sånn. Skal strikke i Andes på pinne nr 8, så det bør gå radig når jeg får satt igang. Har forløpig bare strikket prøvelapp, 14x18 fikk jeg. Da kan jeg lage mønster :) Bare fletter, eller noe mer krimskrams?

Jakke til Leon str 1 år: fortsatt et erme igjen og å strikke knappestolper samt montering. Foreløpig passer 6 mnd jakka finfint, så da avventer denne litt til...

 

Krølle: det hadde vært superartig med blogging av bygginga :) Det som ofte irriterer meg med sånne blogger er at mange aldri viser bilder av det ferdige resultatet, bare prosessen... Kan du ikke ta et sykurs da?

 

Babysyk; kom på at du spurte om det nye sykehuset her, vi bor sånn til at det tar omtrent like lang tid å kjøre, 15 min til Fredrikstad og 20 min til nysykehuset. Vi gleder oss, deilig med nye lokaler :) Jeg som har studert ved St. Olavs i Trondheim har fått nyte den slags i mange år allerede :) Det viktigste er nå imidlertid at den nye sykehuset forhåpentligvis er skalert for antallet pasienter, det er ikke det gamle... Bare kaos sier mannen...

 

Lollo; hvordan gikk det med å unngå avsløring? Eller var det ikke helt ennå? Utrolig vanskelig det der, i den perioden det virkelig er viktig å holde seg unna så ønsker man ikke å avsløre noe. Jeg hadde nok bare fortalt det tror jeg. I hvertfall til de som spør og be dem holde det for seg selv siden det er veldig tidlig og det kan gå galt. Gjerne i en litt sur tone for at de har vært frekke nok til å spør... Hehe :)

 

Nei, nå skal jeg dra en tur til mamma og sette opp MDF plater. Tungt i og med at det i et skråtak.

 

Forresten; julekalender, lager dere det? Jeg så en utrolig søt en i garnbutikken, 24 små votter (uten tommel selvsagt) i sælbustil med tall på. Sånn vil jeg også lage! Har masse rauma garn til slik type strikk, men tror ikke jeg rekker det i år... Men tanken kom om mannen ikke skulle få kalender i år med et lite god-ord og en liten sjokoladebit hver dag. Koster lite og er utrolig kos :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gøy med vannkopper krølle, men da er det unnagjort. Kanskje like greit å ha nå som du er hjemme likevel. Samtidig som det sikkert er værre med en liten syk baby enn en litt eldre barn.

Flink du er som legger opp buksa til storeprinsen for hånd! Men tipper du hadde klart det på maskin også, selv om du sier at du ikke er så flink. Enig med deg at tiden flyr! Du får bare nyte siste halvdel av permisjonen.

 

Camillok, det var en god liste julegavestrikk ja! Ville definitivt ventet med å legge det ut på bloggen til etter jul. Man kan aldri vite hvem som surfer på nettet og plutselig finner bloggen! Kjedelig å bli avslørt! Er stort sett en rolig tid i strikkeblogger før jul, fordi det produseres mye julegavestrikk som ikke kan avsløres. Et lite tips hvis du plutselig har god tid en dag, man kan forhåndspublisere innlegg. På den måten trenger du ikke legge ut alt på samme dag, men spre det litt utover. Jeg har gjort det litt.

Vi skal ikke ha julekalender. Men så er jo lillegutt veldig liten også da :) Jeg og samboer hadde ett år, men han kjøpte så dyre gaver at jeg fikk litt dårlig samvittighet. Nå har vi rett og slett ikke råd. Og ikke tid til å kjøpe inn gavene heller. Men god-ord var jo en fin idè :)

 

Igår han lillegutt på puppen mer eller mindre fra 17 til leggetid. Ingenting annet var bra nok i mer enn 5 minutter. Huff, og så så trøtt som han ble til slutt da :( Heldigvis sovnet han når vi la oss og sov til 5.30 :) Deilig!

Idag har vi gått tur i snøværet :) Gikk i 1,5 timer. Lillegutt duppet av og sov bittelitt, men ikke den lange dype søvnen. Men tror han koser seg allikvel. Har vært veldig spent på om snøen kladder på hjulene, og jepp det gjør det.... Ikke så ille at jeg ikke kan trille tur, men nok til at det ble litt humpete enkelte ganger. Fant ut at hvis jeg går ganske fort kladder det ikke (eller så lurte jeg meg selv til å tro det ihvertfall), så det ble ganske raskt tempo på deler av turen. Fristende å lage kakao når jeg kom hjem, men har klart å styre unna. Her skal det slankes :)

Nå sover lillegutt og samboer er fortsatt på skolen, så her skal det surfes litt før middagen må lages.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon nekter å legge seg :( sitter på gulvet og leker fredelig med ei sølvrangle, men hvor blir det av min alenetid??? Mannen er bortreist i kveld og i morgen kveld... Og han var borte hele helgen - tungt å være med baby hele døgnet selv som de er søstest i verden. Sliten jeg nå :(

 

Oppdaget at jeg hadde strikket masse feil også, så nå er det 0 håndarbeid til hjernen er med igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er tenner på gang, siklingen har nådd uante mengder og han har vondt i munnen virker det som. Vært litt dårlig matlyst på han i dag også. Ser ingen tenner da, men veldig kulete i gommen oppe. Kanskje det er det som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillok.. ikke alltid man ser tennene komme før de liksom ER der. Hvis du kjenner med pekefingeren oppå gommen så kjenner du kanskje noe. De pleier å ha det som verst rett før tanna bryter gjennom kjøttet. Kan hende han vil ha godt av en tannbørste. En sånn barne/baby-tannbørste som er rund i enden så den ikke forsvinner i munnen, du vet?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ammer og ammer.. Skal på helsestasjonen å veie idag

HS var ikke heerlt fornøyd med vekten så nå propper vi full. Amming hver 2,5t hele døgnet (jaok 3-3,5 inatt da)... Håper hun har tatt igjen f.vekt idag.. Har ligget ganske i ro på 3300-3350 siste uken (f.vekt var 3410)

Ellers koser vi oss masse. Malin har godt sovehjerte, og godt er det for jeg trenger mye søvn.. Og så blir jeg så rådvill når hun er våken

.hva skal jeg finne på liksom.. Flere som har kjent på den?

Er inne her og leser hver dag, men får liksom ikke til å svare.. Jaja, det kommer vel.

Kjolen til Malin er ferdig nå da. Mangler bare å feste knapper og en vask. Så nå blir det neste først en rask lue til henne tror jeg. Så må jeg begynne på broderens bursdag/julepresang. En grå cardigan med fletter. Første "voksenklær" prosjektet (utenom en vest til meg selv). Blir spennende å se hvor lang tid det tar.

Men nå tror jeg tornerose er ferdig her..så da skal vi få oss to timer søvn før det er påan igjen og dagen skal begynne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner fullstendig hvordan du har det Camillok! Vi er i samme båt... De to siste nettene har lille prikkus holdt det gående til 22-23 før han har sovnet. Bare sutret og hengt på puppen før det. Våkner hver 2.-3. time og sutrer, synger, ormer seg, tygger på fingre, dyne, pute, bamse, sikleklut og alt som byr seg. Og så bæsjer han 3-4 ganger ila natta. Juhuuu... All ære til aleneforeldre sier jeg bare. Jeg er snart sjakk matt etter kun fire dager! Heldigvis slutt snart. I morgen er mannen ferdig på kurs, og i kveld reiser vi nordover! Har bestilt eget sete til lille keiser. Orker ikke ha han gnurende på fanget i 1+2 timer på flyet. I hvert fall ikke når det er på kvelden. Håper han sovner av flyduren...

 

Vi har fått ny terrassedør! Det kom noen dørmenn i går og kastet ut den gamle, og monterte en splitter ny :) nye lister fikk vi også. Det er så deilig å kunne gå ut på terrassen uten å kickbokse med døren på vei ut og leke dragkamp med den på vei inn :) og det beste av alt er at det er nesten gratis, siden de som fixet oss nytt tak lagde oransje striper i vinduet på den gamle ved å slippe taksteiner på den...

 

Nei, nå har sutrus våknet til liv og vil stå opp! Ser forresten at alle utenom Ønsker har fått to prikker i det nye systemet, mens Ønsker er belønnet med tre prikker!! Skjønner at det bare er å hive seg rundt i skrivingen for å tjene prikker! (konkurranseinstinktet våkner) ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...