Gå til innhold

Ny strikketråd...


FruLS

Anbefalte innlegg

Spennende Babysyk - noe som rører seg tror du? Blir det snart? Fødselen kommer til å gå kjempefint :)

 

Jeg sliter med et gull som ikke vil legge seg før klokken elleve på kvelden. Jeg er helt utslitt og desverre går det til h... med slankinga også når det blir sånn. Men det hører vel til, gullet er jo så herlig også, så man får vel nyte det også på et vis... Noen tips forresten?

 

Har fått dreisen på heklingen, er ferdig med en fjerdedel (9) av rutene. Får se om jeg vil ha den størrelsen eller om jeg vil ha større eller mindre underveis. Fint blir det :) Får til ca 1 rute om dagen nå som gullet er så krevende... Men bedre med litt enn aldri :P Monsterbuksa har snnnaaaaarrt et bein ferdig, men vrangborden nede ble litt vid og jeg må rekke opp noen runder. Det er alltid kjipt, så da ligger den der... Blir vel fart på sakene når kaldvær melder seg tenker jeg :)

 

Fikk besøk av mamma i dag og hun underholdt gullet mens jeg malte første strøk i taket på gjesterommet (vi har grunnet fra før). Det ble så fint :) Skal gjenta suksessen i morgen med siste strøk! Hva tror dere forresten; halvblank eller superblank lister/vinduer/dørkarmer? Tror kanskje halvblank blir best... gleder meg til å male veggene med RULL - tak bestående av panel med sånne kanter er et mareritt. Takhøyde på 2,7 også - men fint sånn ellers da :) Og gleder meg vilt til å tapetsere den ene veggen i den crazy tapeten jeg har valgt ut :) Men det blir en stund til...

 

Må løpe, skriver mer senere når jeg har fått litt mer overskudd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flinke dere er med heklingen da jenter! Men jeg må spørre, for jeg ble litt forvirret, hekler dere samme teppet Babysyk og Camillok?

 

Hvordan ble sjokoladefondanten babysyk? Overlever de i frysen helt til pjokken kommer, eller forsvinner de før? Hehe... Vi har også meldt oss på svangerskapskurs (på helsestasjonen). Vi skal dit 9.oktober. Mannen var veldig skeptisk (redd for å være alene som mann tror jeg), men etter timen hos helsesøster idag fikk han avklart at det var vanlig at de var med, så da er det greit. Hehe.. Hva gikk dere gjennom på kurset Babysyk? (Bare preik og teori, eller filmer/praksis også?)

 

Så flink du er og får pusset opp selv om lillegull krever mye Camillok! Da er det greit med bestemødre som stiller opp! :) Har du bilde av tapetet dere skal ha? Er spent jeg, siden du sier den er så crazy. :)

 

Igår kom jeg meg på senteret og fikk handlet knapper til (nesten) alle de ferdige prosjektene mine, så nå må jeg bare finne litt tid å feste dem på.

Og idag var det jordmortime. Alt så bra ut, men lille prinsessen har ikke snudd seg ennå. Hun har god tid ennå, men håper hun snur seg, for setefødsel frister mindre enn hodefødsel. Men jeg fikk ihvertfall vite at den harde kulen jeg har kjent oppe på magen hele tiden er hodet, og ikke rumpen. Så får vi bare se om den byttes ut etterhvert... *krysse fingrene*

 

Ikveld må jeg hjem å rydde og bake. Imorgen er det bursdag, så da skal jeg ha fest, i tillegg til at jeg vil ha med meg noe godt på jobben. Lurer bare på hva....!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, ikke noe fødsel på gang eller i næheten her. Var hos legen istad, hodet er ikke festet og jeg var ikke moden. Dette kan jo fort forandre seg, men jeg har en følelse av at vi må vente til termin eller litt på overtid.....

 

Høres veldig slitsomt ut med en gutt som ikke vil sove. Håper det bare er for en kort periode. Har dessverre ingen tips å komme med, men det skal jo finnes ulike teknikker som skal hjelpe. Mener det var noe med når siste måltid var og bading - men husker ikke hva det var.... Slankingen kommer du igang med igjen når dette ordner seg, du har jo vært så flink, så du kommer nok fort inn i det igjen :)

å male tak er skikkelig slitsomt for hånda!!! Flinke du :) Lurer også på den tapeten du har funnet!

 

 

FruLS, nei, vi hekler ikke samme teppe. Jeg hekler dette, http://strikkeprinsessa.wordpress.com/tutorial-slik-hekler-du-et-lappeteppe-med-blomster-2/ men i en litt større versjon.... Camillok hekler vel ett fra SandnesGarn fra heftet "Det første leveåret" eller noe tror jeg. Også veldig fint!

 

Sjokoladefondanten har overlevd hittil. Men jeg tenker stadig at jeg kanskje skal ta en til :) Ender vel med at alle er spist innen mini er født - selvkontroll!!! :)

 

På kurset vi var så var det ikke en eneste jente som var uten partner, så det trenger mannen din ikke være redd for. Hun snakket også litt om pappa/ledsagerrollen under fødsel, som jeg syns var veldig nyttig. Har en følelse av at samboer også var fornøyd med kurset. Hun gikk gjennom litt om underlivet, en normal fødsel, smertelindring, vakum, tang, setefødsel, papparollen og bittelitt om amming og barseltiden. Så fikk vi se en film som oppsummering med 4 forskjellige fødsler. Til slutt var det omvisning på fødestuer på de forskjellige avdelingene. Og så var det litt praktiske ting om parkering og når vi skulle ringe føden og sånn.

 

Kjedelig at hun ikke har snudd seg enda! Men heldigvis har du god tid på at hun skal gjøre det. Vi får bare krysse fingrene. Greit å vite hva du kjenner da, så kan du kjenne litt etter selv også, om du har mistanke om at hun har snudd seg.

 

Koselig med bursdag og feiring :) Jeg er veldig glad i brownies, så jeg ville nok tatt med det. Enkelt, siden man slipper fyll og ikke alt for mange ingredienser. Ostekake, oreokake og snickerskake er jo også supergodt, men det tar jo litt lenger tid.

 

Samboer dro til Stavanger igår og blir til i kveld, så egentlig er jeg veldig glad for at fødselen ikke har kommet igang disse to dagene. Det hadde jo vært utrolig typisk. Men i natt må den mer enn gjerne sette igang!!

 

Jeg var innom apoteket istad for å kjøpe brystvortekrem. Fikk tips om at dette var lurt å ha med på føden, fordi de ikke ga det ut der. Kjøpte Lana Brystvortekrem, noen som har erfaring med den? Har hørt før at Purelan er god, men de hadde den ikke og jeg orket ikke gå til et annet apotek.....

 

Nå skal jeg lage middag. Har ingen ting som er tint og ingen idee om hva jeg skal lage.... Ikke gidder jeg dra i butikken heller..... Hmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan:)så koselig å lese innleggene deres:) Jeg har hatt endel annet å tenke på i det siste enn prøving, men er nå inne her selv om jeg ikke skriver så mye da. Det blir endel husgreier å ta tak i. Ting er bestilt, noe har jeg måtte forkaste(hadde så lyst på fliser fra Ulvfen.no til badene men de er ikke Sintef-testet så tør ikke), andre ting prøver jeg å google og finne frem til så jeg får bestilt. Nå går det spesielt i fliser, tapeter og baderomsinnredning. Masse herlig inspirasjon og mye jeg liker i siste "Vakre Hjem& Interiør" som jeg fikk i posten idag. Der kan jeg kanskje hente ut noe fint:)

 

Spennende med fødsel snart da Babysyk! Jeg følger med. Hihi:)

Jeg brukte forresten PureLan-salven da jeg begynte å amme begge jentene faktisk+ ullammeinnlegg.. og flere måneder utover. Salven var bra, men jeg har nok ingen referanser om den andre salven. Sikkert mye av det samme. Sikkert like god:)

 

Camillok, så slitsomt med barn som ikke vil sove! :( det som Babysyk sier funker jo svært ofte da.. først bading før de er altfor sultne.. gjerne etterfulgt av babymassasje i varmt rom, så god og varm pysj og så et godt måltid mat før de legges. Jo, også ville mine helst ha noe " rundt hodet" i sengen, så ikke det var så åpent rundt dem. Det var mens de var helt små altså.. det gikk over etter noen måneder. Grunnen er vel at de er vant til at fostervannet omslutter dem i magen, og at de da trenger noe som omslutter dem når de er ute også:) jeg rullet dengang helseteppet på langs jeg, og la det som en pølse rundt hodet liksom, om du skjønner.

Men så kom jeg på at din lille prins er jo allerede blitt .. hmm.. 5 mnd ?, så jeg tviler på at det er det. Da tenker jeg umiddelbart på at han kanskje ikke er mett nok før han legger seg for natten? Hmm... vet ikke jeg. Føler det er lenge siden vesla var så liten også, selv om hun bare snart er fem år. Uuuuæææ.. tiden flyyyr!!

 

Jeg har hatt noen "gjøre-ferdig-strikketøy"-prosjekt på kveldene også. Så da jeg var ferdig med to av fire prosjekter belønnet jeg meg med et nytt prosjekt.Haha:D Så nå koser jeg meg med "Fuglemammas omslagsbody" fra Myk Start-boka :) strikker den i Baby SilkeAlpakka i en grå-lilla-syrin-farge. Det var det butikken hadde. Jeg strikker den i str. nyfødt. 0-3 mnd. Er så morsomt å strikke noe som går så fort igjen, og ikke minst... skikkelig, skikkelig baby-str. Blir jo så søtt:)

Så gjenstår det bare å se om vi får bruk for den selv eller om jeg gir den bort i januar til venneparet som skal ha da. De venter gutt visst, og den fargen passer til både jente og gutt. Hadde de hatt hvitt garn der så hadde jeg nok tatt det, men jeg var litt ivrig etter å starte.

 

Babysyk.. du spurte synes jeg å huske om jeg fikk forespørsel fra butikken jeg jobber i angående ting jeg syr?! Jo, de har spurt en stund.. men dette var en anne butikk faktisk. I en annen kommune. Veldig artig, men nå er det fryktelig mye annet å ta tak i også. Herlighet.. må snart høste vintereplene våre også og få sendt dem avgårde til fruktpressing før de faller ned og råtner! Skulle gjerne hatt et lager med både eplemos, eplemost, solbærsirup osv, osv her før vinteren setter inn:) Nå blir det en masse baking av eplepaier fremover som skal fryses også.. men hjeeelp... fryseren er full! På tide å ta en skikkelig opprydding tror jeg.

 

Oj. Dette ble laaaangt!!! :D Nei, nå må jeg legge meg. Sååå trøtt! Eggløsning den 18.sept. sier terminkalkulatoren meg. Vi snakkes når vi snakkes dere:) Ha en god helg alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<p>Lillegull blir faktisk 6 mnd nå snart :) Han sovnet nå - ca kl 22 - men jeg tar det for en seier siden han sovnet av seg selv :) Har blitt mye sovning på puppen... Vi får se hvordan det blir, alt går seg vel til. Må jo bare nyte tiden - som du sier ønsker så går den så fort (bare ikke for de som venter på fødsel - da går den saaaaakte :P )</p>

<p> </p>

<p>Fikk ferdig strøk 2 på gjesterommet, nå har vi kjøpt inn maling med glansgrad 40, satser på å sparkle spikerhull, pusse litt og gjøre klart maskering der det trengs i morgen så jeg kan male lørdag. Kunne selvsagt ha lagt ut navnet på tapeten jeg skal ha, men det fins ingen bilder på nett som rettferdiggjør den, så dere får smøre dere med tolmodighet og vente på bilder ;) Den har gått ut av produksjon også, så det er ikke mulig å "kopiere". Hehe, tviler på at det er flere som vil ha et såååå vågalt rom - men gjesterommet vårt skal ha indisk tema, så da blir det perfekt :) </p>

<p> </p>

<p>Hvor langt er du nå FruLS? Jeg var i uke 32 da seteleie ble konstantert. Gullet snudde seg aldri... Tok som kjent bare føttene ned dagen før fødsel for å komplisere tingene ytterligere :P Går så fint med setefødsel også, de måler jo også bekkenet ditt for å sjekke om du er anatomisk egnet, at barnet blir passe stort og alt annet skal være i den skjønneste orden (og først og fremst: det må være gynekolog som har erfaring med setefødsler). Jaja, prinsessen din kommer sikkert til å snu seg, de aller fleste gjør jo det. Bare 3-4 % som kommer med rumpa først, og langt under 1 % som kommer med beina først... Statistisk skal ingen av dere her på tråden ende med seteleie siden jeg tok den. Hyperemesis tok Krølle seg av og MaMi tvillinger. Så da blir det bare gode greier på dere andre ;)</p>

<p> </p>

<p>teppet jeg hekler er dette:</p>

<p>http://www.sandnesgarn.no/hefter/baby/tema-21-det-foerste-aaret-904tema21</p>

<p>Bruker drops babyalpakkasilk (nå ble dere nok overrasket tenker jeg...) i fargene lyng, pistasj, isblå og gråblå. Kjempefint det blomsterteppet også!!! Det var forresten det "bølgeteppet" jeg mente ja. Ei av jentene på barselgruppa har det og det er veldig fint. Ser ut som om det er raskt unnagjort også med tykt garn.</p>

<p> </p>

<p>I malingsbutikken i dag fikk jeg en lysende ide til barnerommet: har jo lyst til å male skapet lysegrått, hva med å dekorere med metallic maling - f.eks en blåsølvtone. Har jo planer om å male litt på veggen også, kunne jo ha tatt den igjen der på generelle ting (tenker blader, kvister etc) og male dyrene i skikkelige farger. Har lyst på en kjempegiraff, en løve og en apekatt i hvertfall. Har heldigvis en mor og ei venninne som er råflinke til å male og som gjerne tar på seg oppdraget! Klør virkelig i fingerene etter å få ferdig gjesterommet slik at jeg kan begynne på barnerommet (og jeg leeeengter etter å få soverommet for oss selv igjen :P</p>

<p> </p>

<p>ønsker: la alle travle ting ligge og kos deg med mannen i dagene fremover nå :) Bare noen få dager og dere kan kose med god samvittighet da det går til en god sak :P Eplene kan råtne et år hvis det betyr at du kan tenke på å lage nedfryst eplemos til den bittelille babyen neste år!!!</p>

<p> </p>

<p>Babysyk; synes nesten det fødselskurset hørtes litt heftig ut jeg... Jaja. Jeg følte ikke behov for noe kurs, men så har jo jeg sett noen fødsler også da. Mannen burde jo ha sett noen han også siden han tross alt er lege, men han snek seg nok unna den biten på doktorskolen... Kanskje han kunne ha blitt mer forberedt på sin egen hjelpesløshet på et fødselskurs, men mitt intrykk er at det da stort sett snakkes om hvordan han kan hjelpe og støtte. Jeg oppdaget at jeg ikke ville ha hjelp, jeg taklet overhodet ikke at han tok på meg, da fikk jeg omtrent klaustrofobi. Eneste han kunne gjøre var å gi meg mat og vann stakkars mann :) Så han gjemte seg bak kameraet og vi har et aldeles supertøft bilde av Leon i hans første sekunder i livet :)</p>

<p> </p>

<p>Den salven du har kjøpt er sikkert akkurat det samme som purelan, om det er 100% lanolin så er de nok sikkert like men forskjellig produsent. Jeg kan anbefale deg kompresser som heter multiMAM, det er få steder som har, men de var virkelig lifesaver for meg. Brukte de i nesten 2 mnd. Virkelig svinedyre, men jeg skiftet bare 2 ganger i døgnet. Var altfor smertefult å få på den klissete lanolinen...</p>

<p> </p>

<p>Hmm... surfe litt på nett...</p>

<p>http://pharmexhome.mamutweb.com/Shop/List/Multi-Mam/270/1</p>

<p>Jeg ville ha kjøpt en pakke av hver (både kompresser og tube) nå jeg. Lanolinen har jeg forresten brukt senere når gullet har blitt såpass sår bak at det har vært litt småfuktig og dermed ikke egnet for sink - rett og slett som en barriærekrem. Fungerer utmerket! Den tuben med multiMAM skulle jeg ønske at jeg hadde oppdaget før nå, den skal med i neste fødebag (note-to-self). Forresten: hårstrikker, leppomade og nesespray (var en gang med på fødsel hvor dama var superforkjølet - det er ingen option altså!)</p>

<p> </p>

<p>Jaja, høres ut som om jeg får betalt av multiMAM, det gjør jeg altså ikke, men jeg vet virkelig ikke hvordan det skulle ha gått uten... Virker ikke så ekkel for de små å svelge heller, den smaker litt søtaktig og er litt mindre seig enn lanolin. Jeg fikk mine på føden faktisk, tydeligvis litt greiere i Kristiansund enn andre steder! </p>

<p> </p>

<p>Oj, her har noen lagt på en femmer, må gjøre litt annet her :)</p>

<div id="myEventWatcherDiv" style="display:none;"> </div>

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte på boller i diverse fasonger; fylte boller med vaniljekrem, skillingsboller (kanelsnurrer) og klippekrans. I tillegg har jeg laget en brownieskake som skal få sitronfromasj-topping. Håper det blir en del rester så jeg kan ha på festen på kvelden..men kjenner jeg damene på jobben, så forsvinner det som kommer på bordet (så kanskje jeg må la noe ligge igjen hjemme).

 

Har vært på beina siden jeg kom hjem fra jobb kl tre, så orker rett og slett ikke skrive mer... Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har Myk Start-boka og/eller har strikket "Fuglemammas omslagsbody"? Det står i oppskriften på første side under "halskant bak"... 1.-4.p: strikk 4r,12(14)m 2r, 2vr, 18(22)r,12(14)m 2r,2vr,4r. Hva betyr 12(14)m 2r ?? Jeg strikker da de utenfor parentes. Skal jeg strikke 12 r?.. men hva med resten før kommaet da.. eller har de glemt et komme etter 12(14)m, ??!

Hmm... jøje meg så lite plagg forresten. Nesten så jeg tror det er for lite. Jo, nyfødte er jo små da, men... helledussen da. Jaja.. bli den for lite så blir nok vesla glad for en omslagsbody til en av sine 4 dukker:))

 

.. etter den bodyen så skal jeg begynne på raggesokker til mannen. Har aldri strikket sokker før, men. Det går vel greit med en oppskrift .. og dere i bakhånd;) kunne ha fortsatt på kåpa til vesla, men trenger hjelp til noe legg som er bak på ryggen på den først. Har fordelt legget på tre pinner og skal liksom ta 1. på 1. pinnen, 3. på 2. pinnen og 1. på 3. pinnen og strikke sammen... og det var jommen vanskelig å få til gitt. Så jeg må få en superstrikker jeg kjenner til å vise meg:)

 

åhh... det hørtes ut som MYE deilig bakverk FruLS!!! Det ble fristende å bake plutselig:)

 

mulitMAM skal jeg absolutt huske på. Takk for tipset Camillok:) håper jeg får bruk for den neste år når babyen kommer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare kjapt innom for å ønske deg gratulerer med dagen FruLS!

 

Håper kakene falt i smak hos kollegaene dine :) Det gjorde de helt sikkert. Du hadde virkelig slått på stortromma når det gjaldt baking igår!!

Ha en super kveld med masse hyggelig feiring :) Men ikke slit deg helt ut da.....

 

ønsker, du skal strikke 12 masker totalt med 2r og 2vr. Altså 6 av hver, så det blir et ribbefelt. Skjønner? 2r, 2vr, 2r, 2vr, 2r, 2vr :)

 

Nå må jeg begynne med pizzaen så den blir ferdig til Norske Talenter :)

 

Ha en fin fredagskveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Er Dagen din idag FruLS? Gratulerer med dagen :))

 

Ahaaa... tusen takk for oppklaringen Babysyk:) da er det bare Å strikke videre. Jammen bra, for trodde nesten jeg mÅtte dra frem symaskinen for Å sy litt her istedet. Klarer meg liksom ikke uten noe form for hÅndarbeid nÅ. Huh... ;)

 

Forresten... mistenker at jeg har el jeg dere... hmm.. rart. Men er litt mer slim enn normalt, og sexlysten er helt pÅ topp :D

Har ingen el-tester i hus, sÅ vet jo ikke helt sikkert, men.. i grunn bare Å hoppe i høyet ikveld da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fargen jeg strikker omslagsbodyen i:

http://www.garnstudio.com/lang/no/visgarn.php?garn=BabyAlpacaSilk

Nr. 1760, lys grålilla. Var jo ganske riktig det jeg klarte å beskrive som farge for dere det igrunn.

Så nå er hele bastykket ferdig, halskant bak og er godt igang på høyre forstykke:) Juhuuu.. dette er jo supergøy. Blir jo ferdig på et par dager jo! Tror jeg skal strikke mer babytøy jeg!

Men må være ærlig.. tittet på nettet på hentesett, og det hadde vært ekstra morsomt om man kan strikke det i enten rosa eller lyseblått kjenner jeg. Så der stopper liksom motivasjonen litt altså;) MEN... jeg har nå det prinseteppet tilgode å strikke da. Og det skal jeg jo uansett ha i hvitt... ja, dersom det blir baby her da såklart! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips Camillok. Er usikker på om den salven jeg har kjøpt inneholder 100% lanolin, ser den er litt billigere enn PureLan, så det forundrer meg ikke om de har puttet oppi noe annet billig for å spe på. Får bare se når den tid kommer.

Kurset var ikke heftig. Jeg kunne sittet og hørt mye lenger!! :) Men så var hun veldig flink hun som holdt det! Snakket litt om at pappaens rolle godt bare kunne være å være i rommet, i en stol med avisen hvis det var det kvinnen ønsket.

Hørtes jo supermykt ut det teppe du hekler! Blomsten i mitt teppe gjør at det blir litt stivt. Litt synd at det bare kan brukes som senge-pynteteppe, men men.

 

Du har virkelig masse maleideer :) Klarer ikke helt se det for meg med den metallicfargen. Jeg ville nok valgt litt "glade" farger, men om jeg hadde sett bilde av et rom som du beskriver hadde jeg nok syntes det var veldig fint også! Men er ikke så "vågal" av meg.

 

ønsker, har du rukket og lagt inn noen aksjer? Håper det, sånn i tilfelle el er nå! Du raser avgårde med bodyen :) Husker ikke hva som står i oppsrkfiten, men når du strikker ermene er det lettest å hente opp masker på bodyen og strikke rundt og rundt. Det gjorde ihvertfall jeg, da slipper du unna med litt montering :)

Min samboer har også bedt om ullsokker. Nå er forresten mine ferdige, og siden jeg har fått så måtte jo han også få.... hehe. Får se om jeg rekker det når lillegutt blir født...

Sokkene til meg selv var mitt første voksensokkepar (strikket jo to par til mini for litt siden som var de aller første) og det var ikke så vanskelig som jeg hadde sett for meg!! Brukte oppskrift fra garnstudio. Det er plankekjøring ned til helen, så er helen en bitteliten utfordring - men ikke vanskelig, så er det plankekjøring fram til tærne hvor det bare er felling! :)

Min body er også i babyalpaca silk, den er så herlig og MYK!! Og pakket i fødebagen :)

 

Apropo fødebagen, den er forresten ikke pakket. Alt ligger i en hylle i skapet :) Burde rote meg til å pakke det ned i en bag. Og sortere ut det som skal være med på føden og det som kan vente til barsel. Ser for meg at hvis jeg er alene hjemme når det starter og skal pakke så blir jeg så stresset at jeg går rundt meg selv. Selv om man egentlig ikke har noen grunn til å stresse!!

Nå har jeg lagt inn støtet på teppet. Men bruker ca 30 min på hver lapp, så fort går det ikke..... Og jeg mistenker at jeg har for lite garn. Det er 2.sortering pga feil farge så å få tak i mer blir umulig! Får bare bli så stort det blir.

 

Har forresten hatt litt murringer og smådiverse idag, men det er bare kroppen som erter meg! Og jeg lar meg lure og håper hver gang....

 

Nå får jeg komme meg i seng. Har blitt sånn at jeg gruer meg til å legge meg, for jeg blir jo bare liggende der og kjede meg.... Får jo ikke sove!! Er forresten skikkelig sliten og lurer på hvor jeg skal finne krefter til fødselen.... Ahhh!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. det der med å finne krefter til fødselen er jammen ikke lett;) jeg husker jeg holdt på å bli helt SPRø på slutten av svangerskapet, nesten så jeg heller ønsket at babyen kunne komme for tidlig bare fordi jeg selv slet med seriøst ille halsbrann, rastløse legger, vondt i korsryggen fordi magen var tung og sikkert andre diverse plager som jeg har glemt:D ... men det beste er jo at babyene blir inni magen så lenge man kan klare å ha dem der:) Men huff, føler med deg nå Babysyk, selv om det høres ut som du er ved fortsatt litt godt mot også.. mellom linjene?! ;)

Men nå er det jo ikke lenge igjen da. To uker til termin ca, eller? synes å huske du sa slutten av september?

 

Camillok.. det hørtes ut som en utrolig fin idè.. metallic på et grått skap! Wow, sølv-metallic-figurer på et grått skap altså? det lurer jeg på om jeg ska finne noe å herme på her hjemme:)

SUPER idè spør du meg! :))

 

Når du forteller om raggesokker Babysyk, så høres det jo ganske greit ut.. dessuten fikk du inspirert meg nå til å strikke det samme til meg selv:) Litt sånne søte med en heklet blondekant øverst eller noe kanskje?

Noen som har en god oppskrift på det?

Forresten... har dere vært borti noe mønster som kunne ligne Oleana sine produkter? hva som helst altså.. jakke, sokker e.l. Synes de produktene deres helt ufattelig nydelige! Blir det en baby til her i hus, så skal den få sitt eget teppe fra Oleana:)

.. og har bestemt meg for ivertfall ett stort pledd derfra til stua. Vi er absolutt helt avhengige av pledd her hjemme. Jeg bruker alltid pledd jeg, ikke bare fordi jeg er så "frøsen" av meg.. men også fordi det er sååå kos:)

 

Men apropos babybody Babysyk.. har du også strikket den i Myk Start-boka? er det den du strikket i Babyalpacasilk også? hvilken farge brukte du? Husker ikke alt dere strikker jeg altså... må bare innrømme det. Det går sånn unna, og siden vi er flere..;) husker noen da:), som f.eks. det skjønne hentesettet som Camillok la ut bilde av. Kjempefint!!

Det står i oppskriften at jeg skal hente opp masker fra øverst på bodyen for å strikke ermet ja.. og så montere under tror jeg.. sikkert fordi maskeantallet er så utrolig lite på nyfødt-str. Får se hvordan det lar seg løse med pinner og maskeantall når jeg kommer så langt. Nå holder jeg på med siste delen før ermet.. altså venstre framside som skal være inni. Det står ikke at den skal festes inni noe sted, men jeg tror jeg skal ha en knapp under armen der.. så den delen sitter fast inni også liksom, skjønner?

Strikket du din body i str. nyfødt Babysyk?

Lurte først på trykknapper som det stod som et forslag i boka, men kom på at det kan være nikkel og greier i dem, og vil ikke ha dem på babyhuden. Kan hende jeg velger noe annet enn treknapper da, har brukt f.eks. slike flate perlemorsknapper fra Drops til vesla sin jakke.

Forresten.. har funnet en ny genser og bukse jeg vil strikke til vesla som hun kan bruke neste år.HVIS det blir baby, .. ja da kjenner jeg meg selv så godt at jeg vet det ikke blir mye strikking.. så da må det vært klart.

Denne genseren er i rundfelling, som den hun fikk nå, og det er såå fint. Liker det bare bedre og bedre.

Også ribbestrikket bukse.. fordi det sitter så godt på beina og er alltid godt for dem å bruke. Så er det bare å strikke ferdig body, raggesokker til både meg og mannen, ferdig kåpa til vesla... Så kan jeg begynne på genser og bukse igjen til ho lillemor:) jaja, nok å drive med:D

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=44〈=no

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=11〈=no

... ja, og om ikke det var nok.. nå må jeg bestemme meg for hva slags hekk jeg skal ha i oppkjøringen vår. Tja, hvor mange meter kan det være? ca 20 meter kanskje. Så nå sitter jeg også med rosebok og staudebok.

 

Vesla så forresten forsiden av et Drops-hefte igår, og spurte om jeg kunne strikke denne til henne. Det gikk slik " åååå, mamma.. DEN var fiiiin. Kan du strikke den til meg mamma??" med hodet på skakke :D

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=s22&d_id=1〈=no

Jeg mistenker at det hadde litt med at jenta på bildet svingte litt med skjørtet og greier, og ei her som gjerne ville kopiere stilen hennes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får se hvor mye jeg rekker å skrive før samboeren skal ha tilbake plassen sin igjen. Han må gjøre mest mulig skole sånn at han ligger litt frempå når mini kommer. 10 dager igjen til termin idag :)

 

Tar det med bodyen jeg. Ja, strikket nyfødt str i samme garn som deg. I naturhvit. Restegarn etter et teppe jeg strikket. Og så vil jeg at alle babyene våre skal kunne bruke den :) Jeg strikket ermene rundt og rundt. Med magic loop teknikk. Litt kronglete de første rundene, men så går det veldig greit :) Jeg valgte å tvinne tråder og ha knyting inni, En oppe, en nede og en i midten. Ble litt løst uten de syns jeg. Vet det er noen som har brukt trykknapper eller knepping, men med knepping må du jo ha knappehull, og det gadd ikke jeg :) Mellom beina har jeg bare gjennomsiktige lyse knapper som ikke gjør noe av seg og i siden har jeg brune hjerteknapper.

 

Settet til vesla så kjempesøtt ut. Hun er heldig. Men har lest at ribbebukse i litt større størrelser er dritkjedelig å strikke!!! Men de sitter jo bedre enn bukser i glattstrikk da.

 

Har ikke helt mistet motet nei. Men i natt var det skikkelig ille (sier jo det hver gang) så det blir egentlig værre og værre! I natt hjalp ingen ting og jeg hadde skikkelig magesmerter i tillegg. Mye klaging her, men vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre!!

 

Idag har jeg vært hos ei venninne! Superkoselig!! Og så hadde de kjøpt gaver til meg og lagt i en kurv! Masse fint :) Så søte de er. Blå lys hadde hun kjøpt inn og cup cakes med blåe pynteperler, sånne spiselige. God sjampo, balsam og hårkur fikk jeg også :) De er bare supersnille og søte. Så dette skal jeg leve lenge på :)

 

Har hatt en del murringer nå. Syns liksom de er bittelitt værre enn før, men det kan selvfølgelig også bare være ønsketenkning. Men, sannsynligheten for fødsel øker jo for hver gang, så egentlig er det greit med disse smertene, de må jo til for å komme i fødsel.

 

Nei, nå blir jeg kastet bort :) Får sette meg og hekle litt.

 

Ha en fin søndagskveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med overstått bursdag, FruLS!! Jeg fikk helt vann i munnen av å lese om bollene du har bakt! Håper kollegaene dine ble fornøyd med de :)

 

Babysyk: så spennende med bare ti dager igjen da! Huff, høres ikke noe godt ut med magevondt. Er det mye kynnere og falske rier? Krysser fingrene for at fødselen går greit da. Krefter til fødselen får du nok, bare husk å slappe godt av hver dag. Jeg gjorde jo ikke annet enn å ligge i sengen/sitte i stolen min på obsposten de to siste dagene før min fødsel så jeg var mer en klar nok i kroppen (selv om hodet bare ville hjem og egentlig ikke ville ha noen baby...) Høres ut som en herlig dag hos venninnen din da! Man trenger litt oppvarting når det nærmer seg slutten på rugetiden.

 

ønsker: så fin farge du strikker omslagsbodyen i da! Har aldri laget den bodyen selv, men har lurt litt på det. Tror det får bli til nestemann.

 

Camillok: hvordan går det med leggingen på kvelden nå? Noe fremgang? Her sliter vi også med å få lille til å sove på kvelden. Tror det kan være en reaksjon på at jeg har begynt å jobbe igjen og jeg er borte når hun våkner om morningen. Hvis ikke hun våkner mens jeg er på badet eller på kjøkkenet, lar jeg henne bare sove istedenfor å vekke henne for å amme. Kanskje jeg burde vekke henne hver dag så hun ser meg? Jeg vet ikke... noen som har tips? MaMi og ønsker, dere har kanskje noen gode råd.

 

Har Krølle vært innom i det siste som jeg ikke har fått med meg? Føler det er så lenge siden hun har vært her. Savner å høre om hvordan det går med prinsen på skolen og den lille keiseren. Og selvfølgelig om Krølle selv! :)

 

Husker ikke hvem som spurte, men Tupperwaredemoen gikk ganske greit. Ikke det beste salget mitt, men sånn midt på treet ;) Foreldremøtet gikk også bra. Jeg har vært livredd for å ha det (siden jeg har klassen alene og da må ha møtet alene), men fikk med meg avd.leder. Greit at han kunne svare på ting jeg ikke visste. :)

 

Jeg holder fortsatt på med vesten til lille. Den har blitt lagt litt på hyllen siden jeg har holdt på meg prinseteppet, men nå må jeg få fingeren ut og gjøre den ferdig. Er nesten ferdig med forstykket, så da er det bare sammensying og vrangborder i halsen og rundt armene som mangler. Jeg har funnet ut at jeg skal prøve meg på en Nøstebarnoppskrift som neste prosjekt til lille. Tror det var en slags Islandsgenser/jakke. Finner ikke bilde av den på nettsiden deres, men den står i katalogen. Ellers har jeg en monsterbukse å strikke på bestilling, og jeg har lyst å prøve meg på osloanorakken (uten hette) og Dortegenseren til meg selv ;) Eller denne fra pickles: http://www.pickles.no/genser-p-en-kveld/

 

Ha en fin søndagskveld videre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes fin ut den bodyen Babysyk, med tvinnede tråder:) lurt.

Jeg har laget knappehull der det står i oppskriften jeg da, og bruker da som sagt knapper. Men herlighet så mange fine og nusselige knapper det finnes, så jeg skal nok finne noen jeg liker tror jeg:)

 

Men det høres da ikke noe særlig ut med de rastløse leggene:( 10 dager til termin er jo ikke lenge, men vet hvordan det føles. 1 dag er som 1 uke! Du går sikkert ikke over tiden heller, høres ut som modningsrier(er det ikke det det heter?) du har synes jeg de magesmertene. Jeg hadde absolutt pakket den fødebagen forresten Babysyk! Plutselig kan det skje vet du:)

Når har samboeren din eksamen forresten? han håper vel at du kniper igjen til den er ferdig sikkert:)

Har dere bestemt dere for navn da?.. ja, om du vil fortelle det her da:)

 

åhh.. fysen på noe godt jeg! Har dere noen tips? har liksom iiiingeting i skapet. Blæææ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) aksjer ble lagt og spenningen stiger ???!

 

Vi har hatt ett års bryllupsdag i dag - perfekt dag :) sovebaby, tre retters, god vin, sølvtøy, finservise, roser fra hagen.

 

Bad etterfulgt av grøt har vært tingen de siste dagene, overskuddet begynner å melde seg igjen :)

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagen Camillok:) Det hørtes veldig koselig ut.

.. og sååå bra det ordnet seg med lillegutt Camillok!

Så happy jeg blir for at rådene mine faktisk stemte og ikke minst hjalp! Da får man tydeligvis mer erfaring med flere barn da:D

.. og jaaada :) hihi, noen aksjer er lagt her i gården. Jeg kjenner litt på el-smerter idag også, så lurer på om vi kan fortsette å legge inn aksjer i noen dager fremover. Noen som vet? det er vel slik at når smertene kommer og el-tester er positive så er vel den faktiske eggløsningen dagen etter og at egget lever i 24 timer etter det, er det ikke?( nå har ikke jeg testet altså, men kjenner at jeg har det likevel). Vel, da bør egentlig jeg og mannen legge inn aksjer tre dager til vi da.

Det tror jeg ikke vi orker skal jeg være helt ærlig. Fire barn i hus, trening på alle og enhver, kjøring hit og dit.. og lufta går ut av ballongen når klokka slår ni-halvt ti.. når alle ungene har lagt seg;)

Jeg sier bare.. gled dere til tenåringer! ;) Om morgenen er de morgetrøtte, når de kommer hjem fra skolen setter de seg og spiser potetgul!!!.. slenger med dører, låser seg inne på badet og nekter å låse opp etter 20 minutter der inne "bare" fordi en 4-åring må på do og nekter å legge seg om kvelden og lurer seg til å sitte ved datamaskinen en time eller to ekstra før de sovner! Rart jeg gleder meg til å få eget bad bare til mannen og meg??! I tillegg går vesla rundt og spør meg og pappaen om ikke vi bare kan "få" en baby. " Ikke bare, bare å få en baby skjønner du jenta mi" sier jeg til henne. " Neida mamma, men du kan fikse det du da" svarer hun så kjekt.

Hun sier hun vil ha to nå.. først en lillebror og så en lillesøster. Det er fordi hennes bestevenninne( de vennene av oss som skal ha i januar) skal få en lillebror da.

Puhh... ;) ja, hadde ikke vært meg imot å få det slik.. først en lillebror og så en lillesøster:) Det er jammen mye jobb med barn, spesielt i enkelte perioder av livet deres. Men guri malla.. som det beriker ens eget liv! Og det å få være med på å forsøke å lage gode mennesker av dem, å veilede og hjelpe, å vise og snakke sammen. Noe av det morsomste synes jeg er å lære ungene om alt i verden synes jeg selv. Fra blomstene i hagen, til hvorfor det er skyer på himmelen eller å snakke om universet ( ja, vesla har begynt å stille spørsmål om universet.. og om ikke hun, mamma og pappa kan dra dit på ferie).

Ellers, etter de tre faste godnatt-sangene så vil hun gjerne snakke om hvordam blodet fungerer i kroppen, om skjelettet, om tenner, om planeter og dinosaurer.. og litt om kjæresten hennes i barnehagen( stakkars gutt.. han har bare fått beskjed om at han ER kjæresten hennes! )

 

Jaja, nok om det. Så nå håper vi altså på en slik pode til:) Ferdig når vi er 60 vi da... og da er vi nok allerede besteforeldre:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har væt inne og lest, men rekker ikke sette meg ned å svare før jeg blir kastet bort igjen....

 

Lollo, er det denne vesten du strikker? Mener å huske at du begynte på den. http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b21&d_id=33〈=no Jeg har også en sånn som har blitt lagt litt bort. Fristet liksom ikke å gå igang med vrangbordene....

Hvor er du i syklusen forresten? Blir spennende å følge med på deg også! :)

Er falske rier eller modningsrier jeg har ja. Tuller med at jeg snart må være overmoden :) Har lest at man kan ha de ganske lenge før fødsel, så jeg kan nok like gjerne gå over tiden. Hvor mye gikk du over? Ble ikke du satt igang, eller hvordan var det?

 

ønsker, hvordan har det gått med aksjeleggingen? Er el-smertene borte nå? Mener også det er sånn at el testene er positive timer - ett døgn før el er ja. Men det med aksjer - har lest at det beste er å ha sex annenhver dag, ikke hver dag, for mannen må på en måte "lade" opp. Har man sex for ofte er det bare sædvæske uten sædceller, og det er jo lite effektivt. (Sorry nøye detaljer her). Håper dere har fått lagt gullaksjen så det blir positiv test om to uker!!! Hvordan går det med bodyen?

De sokkene du nevnte, du kan jo bare velge en enkel oppskrift, og så hekle blondekant på de øverst. Eller ta en titt på Drops, de har jo masse søte sokker der, noen litt mer avansert enn andre.

 

Så koselig feiring dere har hatt Camillok! Gratulerer med vel overstått bryllupsdag! Deres aller første etter bryllupet :) Hyggelig at dere tar dere tid til å feire i en travel hverdan med baby og oppussing :)

Så bra at leggingen ser ut til å bli bedre! Håper det fortsetter sånn!!!

 

Ingen ting har skjedd her foreløpig. Hvis det skjer noe så skal jeg prøve å få skrevet en kjapp beskjed her. Kommer ikke inn på bim med mobilen, så det spørs om jeg får oppdatert så mye underveis. Kanskje jeg får låne samboer sin mobil. Eller at de har nett på barselhotellet.

 

Skanska var her på mandag for å fikse skyvedøra vår ut til terrassen. Så klarte de å velte (!!!) hele døra!! Heldigvis gikk det greit med de to mennene, det kunne jo gått skikkelig galt om de fikk den over seg. Veier nesten 100 kg! Men bordet vårt (eller bordplata) knuste i tusen knas!!! Jeg lå å duppet av på soverommet, så jeg våknet av et voldsomt brak! Og en støvsuger som gikk i nesten en time. Orket ikke stå opp. Samboer var hjemme og "tok seg av de". Men, hell i uhell, vi får ny hagegruppe av de :) Vi har hatt lyst på en hjørnesofa der ute, men ikke tatt oss råd for det vi har er bare noen år gammelt. Så nå har vi funnet en hjørnesofa i rotting som vi tror passer veldig godt der ute! Gleder meg til å se om det stemmer!

 

Har forresten begynt på sokker til samboer. Tenkte å "smugstrikke" på de og så overraske han med de. Det går litt på bekostning av sengeteppet, men jeg skal strikke noen ruter på det hver dag også! Sokkene går ganske fort når jeg først strikker! Begynte istad og skal begynne på helen nå.

 

Vi har kjøpt vognpose. De har en på rudo som er prikk lik Voksi Urban, av samme produsent, men siden det ikke er Voksi selges den billigere. Veldig fornøyd med det. Den vi skulle låne viste seg å være ødelagt, så da måtte vi ha ny. Men nå har vi en som skal være fra 0-6 år.

 

Får strikke litt før samboer kommer hjem fra skolen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så "heldige" dere var tross alt da Babysyk. Ny hagegruppe og greier:).. og så fint at vognposen er i hus. Den kommer dere nok til å bli glad i. Selv hadde vi både lammeskinnspose og voksi-pose til jentene. Veldig fornøyd med dem begge. Lammeskinnposen holdt knapt ett år, så var den for liten. Voksi-posen hadde de i barnehagen fra ett års-alder da de sov i vognene sine ute, og så tok vi posen med hjem i helgene når vi trengte den selv da. Så tilbake igjen på mandag. Gikk veldig greit det:) Voksi-posen brukte jentene til de begge var ca 3 år og stoppet å sove i barnehagen. Vel, vesla hadde vanskelig for å sove i barnehagen da. Hun klarte ikke å sovne på en god stund etter at de hadde lagt henne fordi hun var så nysjerrig. Reiste seg opp og dro ned teppet foran vogna eller tittet ut i alle sprekker. Det skjedde altfor mye og var for mange andre barn som lekte og hadde det gøy til at hun klarte å roe seg:D men litt sov hun hver dag da.. selv om det ikke var lange luren;)

 

El ja.. hmm.. hadde smerter igår og litt imorges/formiddag også, så jeg er ikke sikkert på om jeg har el eller har hatt el jeg egentlig;) men ja, vi har lagt inn aksjer flere ganger nå i det siste ivertfall, selv om det ikke har blitt hver dag. Håper sååånn på at det klaffer og at spiren sitter denne gangen! :)

 

Bodyen er ikke helt ferdig. Jeg ble litt lei og har lagt den litt bort. Eller, vel.. den ligger her på stuebordet da.. men jeg har ikke giddet å se på den. Men ikke mye igjen nå, bittelitt av siste ermet, så festing av tråder, montering og knapper. Har litt lyst til å lage en liten tett heklet rand/kant på den noen steder også. Nede hvor beina stikker ut og langs omslaget liksom. Kanskje nederst på ermene. Strikker i lys grålilla, så kunne ha kanskje vært fint med en kant i litt mørkere grå eller lilla. Hva tror dere? Det må bli en kant som ikke er for søt altså, en som kan gå til gutter også. Men jeg tror jeg vil beholde bodyen forresten.. enten til evt. egen baby, eller til en av dukkene til vesla:)

Vesla har forresten fått held dilla på aktivitetsbøker. Hun har gått gjennom alle de vi har, så tenker jeg skal ut i bokhandelen og kjøpe en ny til henne i helgen. Jeg elsker aktivitetsbøker til barn! Finn to like, herme etter bokstaver og tall, labyrinter osv, osv. Ellers synes jeg det er moro å fargelegge med jentene, eller lage noe sammen med dem. Typisk meg.. noe kreativt:) bra de liker det også da:D

Dere forresten.. hvordan lager man de forskjellige "smileys´ene"? vet dere? jeg kan bare noen få, men det er så mange morsomme:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld damer:) tenkte å gjøre ferdig bodyen i løpet av helgen jeg, og siden jeg var ute ikveld så var jeg innom Babyshop og kjøpte to nyfødt-bodyer i franske Petit Bateu. Huff, sååå synd. Hehe.. jeg MåTTE bare. Jo, altså.. nevnte jo at jeg synes den bodyen jeg strikker virker så knøttliten og smal, så tenkte at det kunne jo være lurt å måle med en annen body i nyfødt-str. Så da gjorde jeg det da. Så nå sitter jeg med snart tre nyfødt-babyer og ingen baby;) fant ut at bodyen jeg strikker forsåvidt ikke er for liten.. MEN.. det er mot de franske str. da.. og de ER jo veldig små. Ikke sikkert at en vanlig norsk-født baby ville ha kommet inn i dem. Jeg kan ikke se meg mett på bodyene jeg kjøpte heller da. Rar eller? ja.. jeg vet. Men åh, sukk.. såå koselig. Og klaffer det ikke for oss er det et veldig heldig vennepar som får litt klær til gutten sin!

 

Jo.. jeg kjøpte el-tester også, siden jeg har hatt el-smerter siden den 17. sept. og til og med idag! Så jeg tenkte jo at kanskje det var lurt å teste da.. selv om vi har vært flinke med hanky panky denne måneden. Hihi.

Så jeg fyrte av en test isted.. og fikk opp feilmelding. Jaaada.. feilmelding ja. Såklart! Typisk min flaks det! Tror faktisk det skjedde med den første testen på forrige slik pakke jeg hadde også. Jammen ja. Feilmelding. Og tror dere jeg må tisse igjen da? Neeeeiiida. Ikke en bitteliten dråpe engang! Såklart ikke;) ..så nå får vi bare se om de samme type smertene er der imorgen også, og ta evt. en ny test imorgen kveld. Noen høyere makter sitter nok og styrer meg som en marionett-dukke ja. " la henne få vente litt nå. Det har hun bare godt av. Hun må ikke tro at alt kommer rekandes på ei fjøl vettu!" Synes jeg hører dem. Grrr... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre nyfødt-BODYER skulle det jo stå, ikke nyfødt-babyer! Men det skjønte dere jo:D

Oj, nå kom jeg til å tenke på dem som faktisk får trillinger.. eller enda fler. Guri Malla,de har nok å henge fingrene i tenker jeg!

Jaja..strikke litt her da..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, herlige land, gjett om jeg gleder meg nÅ da!!! :D Hadde besøk pÅ jobben idag av kollegaen og hennes bittelille nydelige datter (som bare er 12dager, sprekt gjort!). Å tenk, bare tre uker til pÅ jobb, sÅ skal jeg ut i permisjon *hjelp* tiden flyr!!

 

Denne uken har jeg vært aleine hjemme, for mannen har vært i Italia med jobben. Tror han har kost seg masse, ser ihvertfall veldig idyllisk ut pÅ bildene han sender (soloppgang over Garda-sjøen etter morgenbad, shopping-resultat etter besøk pÅ vingÅrd m.m.). SÅ denne uken har jeg igrunn ikke gjort sÅ mye. Og latskap avler latskap, sÅ har ikke giddet Å skrive her heller, selv om jeg har vært inne Å lest hver dag. Men nÅ klarte jeg ikke la være lenger, men nÅ er det jo sÅ mye som er sagt og skrevet sÅ husker jo ingenting.

Ellers er formen min fin, magen blir større og tyngre, lille holder fremdeles sirkus innimellom til jeg blir kvalm og svimmel, og jeg merker at det begynner Å bli mindre plass inni der (pga sure oppstøt og halsbrann). Med sykemelding pÅ jobben er bekkenet bedre, men fy søren kor travle dagene blir. Har to nye pÅ opplæring som skal ta over for meg, sÅ løper i skytteltrafikk mellom kontorene deres for Å svare pÅ spørsmÅl og kontrollere de de har gjort (dvs jeg med mine 65% skal kontrollere TO 100%stillinger...) Godt det bare er tre uker igjen, og de begynner Å bli flinke, sÅ etterhvert blir det bare litt check-up og ikke fullt sÅ mye kontroll av alt. Men det er kjekt da, sÅ da er det jo bare greit! :)

 

Det ble visst litt ego dette her, kanskje jeg fÅr svart litt mer pÅ ting imorgen. NÅ er det leggetid!

Jo, ogsÅ har jeg begynt pÅ bein nr 2 pÅ sparkebuksen. "Snaaart" i mÅl! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, du altså Ønsker!! Klarer ikke holde fingrene unna :) Får håpe du har en spire underveis nå da. Har du hatt el-smerter eller testet idag? Spennende!!!

Du får bite tennene sammen og gjØre ferdig bodyen, er jo såå lite som gjenstår. Kanskje du kunne ventet med heklekanten til du evt vet kjØnn? Jeg ville ikke hatt lilla blondekant hvis det var gutt. Da ser jeg for meg at det kunne vært finest med bare fastmasker. Men det er jo bare min mening da. GjØr ikke noe om det blir litt sØtt til en liten babygutt heller egentlig.

 

Lenge siden sist FruLS, ihvertfall til deg og være. Begynte nesten å lure om prinsessa hadde kommet allerede! Godt det bare var latskap som var skylden :) Kjenner det litt selv. Er jo ikke mye hjernetrim her om dagen, og da blir det voldsomt med trim her inne når man skal huske hva alle har skrevet :)

Tips mot sure oppstØt er å ligge på venstre side, har noe med hvordan magesekken er. Hvis du får sove på den siden da.

Bra at bekkenet er bedre :) Håper det holder seg sånn til siste slutt!! Syns du er god jeg, som lØper mellom kollegaene sine kontorer og ditt eget!!

Du har da fått strikket litt siden sist også! Blir den veldig vid den sparkebuksa eller? Blir litt misunnelig nå altså :)

 

MØblene kom på plass igår. Ble bedre plass på terrassen med de nye, men samtidig flere sitteplasser og bedre å slappe av i for oss når vi er alene, så vi er veldig fornØyde!!! Bare utrolig synd at det er så lenge til sommeren! Håper det kommer noen flere fine hØstdager så vi får brukt mØblene litt.

 

På onsdag hadde jeg modningsrier omtrent hele dagen! Var skikkelig spennende om det utviklet seg! Har jo hatt det om natten fØr bare. Men det ga seg om natten :( Gikk i hele går og håpet det skulle starte igjen, tenkte at det kanskje bare var en treig start på fØdselen, men niks!!! Så nå må jeg bare innstille meg på venting igjen! Tipper han her må tvinges ut med drypp og modningspiller og det hele! Har truet med at hvis han ikke kommer nå, så slipper han ikke ut, men det hjelper ikke.... :) Så da blir det nok fredagspizza på oss i kveld.

Har fått strikket litt på sokkene til samboer også! Blitt en reser på sokker.... Neida. Etter det er det teppe som skal prioriteres! Om ikke fØdsel da :)

 

Nå skal jeg fikse meg og dra for å mØte ei venninne jeg ikke har sett på lenge lenge. Det blir koselig!

 

Ha en strålende fredag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med jentetreff da Babysyk:) kos deg:)

Jo, her har jeg testet. drakk masse vann igår kveld og testet igår kveld igjen før jeg la meg. Da var el-testen negativ. Men det betyr jo kanskje at dersom el var dagen før, så hadde det vært lurt å legge inn aksjer igår. Det gjorde vi altså ikke, for slitne. Sånn er det jo bare, kan ikke gå rundt å ha dårlig samvittighet heller. For jammen har vi vært flinke ellers denne perioden. La ivertfall inn masse aksjer både litt før og de dagene jeg hadde såkalte el-smerter, så nå får vi bare se om to uker.

 

Tenker ikke på skikkelig blondekant. Fastmasker kanskje, men ikke i slik buet fasong. Eller musetagger eller picot. Står et eget "kapittel" i Myk Start-boka om dere vil se:)

 

Så spennende dette er å følge med på deg nå Babysyk! Blir som med da Camillok og krølle skulle ha (MaMi og Lollo fikk jo før jeg kom inn her), og slik blir det når FruLS skal ha i november:).. modningsrier ja. Sikkert artig. Får håpe du slipper det på jentetreffet da;) mye kan skje i helgen også vet du.. ganske vanlig det tror jeg.. når man slapper av og ikke venter noenting. Men så er det jo noen dager igjen til termin også, og du er jo førstegangsfødende, så det kan jo absolutt hende du går over tiden. Ikke uvanlig det heller. Kjedelig, men;)

 

Nei, nå må jeg vaske gulvet her gitt. Så er det ganske klart for helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...