Gå til innhold

Kan noen vaksinere meg med tvang?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dette er en diskusjon på flere plan, ostepop - slik de fleste diskusjoner er; med hovedsaker, undersaker, osv.

Det er betimelig å legge ut disse linkene som svar på fleres innspill i denne tråden om at helsemyndigheter ikke har andre hensyn enn folks helse.

Dokumentasjon på vaksiners risiko har jeg imidlertid aldri påstått at det er.

Likevel: Under svineinfluensa "epidemien" (begrepet ble jo omklassifisert på det tidspunktet), sto legestanden hardt på at vi ikke behøvde å bekymre oss for bivirkninger. Vi behøvde heller å bekymre oss for dødsfall i hopetall. Begge deler viste seg å være feilvurderinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poenget mitt er at om en tenker individ og ikke flokk, så løper et barn mindre risiko uten vaksine i en flokk der alle andre er vaksinerte. Slik er det samme hvor mye du prøver å vri på det. Det er fakta. Du kan godt si at det er moralsk forkastelig, men uansett så er det slik det er.

 

Men et annet poeng er da, at hvis alle fulgte den tanke rekken din. Noe du tydligvis ivrer før. er at hvis alle tenkte som deg, ville snart flokken være omvendt. Da vil det plutselig være et mindretall som vaksinerer seg, og der vil bli store epidemier av sykdommer vi nå nesten klart å utrydde pga at flestparten vaksinerer. Er det et slik samfunn du vil hga, eller skal vi alle bidra med å holde disse sykdommer borte?

 

Hvor har du fra at jeg ivrer for at andre skal gjøre som meg? Tror du blander sammen mange anonyme som har svart i denne tråden. Eneste jeg har gjort er å ta stilling til hva som gagner mitt barn, slik situasjonen er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det masse dokumentasjoner og rapporter på at vaksiner er bra. Om de ikke hadde det ville de ikke vært overbevisende nok og dermed ikke tjent penger. Det er jo selvsagt produsentene/WHO som betaler for denne forskningen.

 

Og hvem tjener noe på å bevise det motsatte? Hvor mange gidder bruke så mye penger på det når det ikke er noe å tjene? (Annet enn god samvittighet)

 

Tja et annet alternativ kan jo være at dette faktisk har noe for seg, er et gode, og gagner oss mennesker i jakten på farlige sykdommer. DU må ikke glemme at der sitter personer som tjener store penger på legemidler som faktisk kurerer og redder liv dagelig også. Det betyr ikke at dem ukynisk vil gi kreftmedisin til øreverk, kun for å tjene enda mer penger, før å sette det på spissen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det masse dokumentasjoner og rapporter på at vaksiner er bra. Om de ikke hadde det ville de ikke vært overbevisende nok og dermed ikke tjent penger. Det er jo selvsagt produsentene/WHO som betaler for denne forskningen.

 

Og hvem tjener noe på å bevise det motsatte? Hvor mange gidder bruke så mye penger på det når det ikke er noe å tjene? (Annet enn god samvittighet)

 

Så du tror "noen" sitter og finner på "dokumentasjoner" og "rapporter" og konkluderer litt sånn i vilden sky? Da får du sette deg littebittegrann bedre inn i hvordan medisinsk forskning fungerer, og hvordan de ekstrem strenge kontrollrutinene for godkjenning av nye legemidler fungerer. Du bør kanskje ta e runde hvor du setter deg inn i bivirkningsrapportering også. Det er nemlig ingen som tar lett på dette.

 

"Produsentene/WHO"??? Mener du WHO er en legemiddelprodusent? Og tror du virkelig alle medisinske forskere er ute i legemiddelindustriens ærend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en diskusjon på flere plan, ostepop - slik de fleste diskusjoner er; med hovedsaker, undersaker, osv.

Det er betimelig å legge ut disse linkene som svar på fleres innspill i denne tråden om at helsemyndigheter ikke har andre hensyn enn folks helse.

Dokumentasjon på vaksiners risiko har jeg imidlertid aldri påstått at det er.

Likevel: Under svineinfluensa "epidemien" (begrepet ble jo omklassifisert på det tidspunktet), sto legestanden hardt på at vi ikke behøvde å bekymre oss for bivirkninger. Vi behøvde heller å bekymre oss for dødsfall i hopetall. Begge deler viste seg å være feilvurderinger.

 

Loglady: innlegget jeg svarte på var dette:

 

"Sterk oppfrodring. Les dette:

 

 

 

http://www.forskning...010/juni/252809

http://www.forskning...0/august/258676

http://www.forskning...november/269586

http://www.forskning...010/juni/252759

 

Jeg la ut noen av de samme linkene her om dagen men de ble fullstendig oversett av vaksinetilhengerne samtidig som de klager på at vi ikke har "bevis"."

 

Hvorfor mener du helsemyndighetene har andre interesser enn folks helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, de har blant annet samfunnsøkonomiske hensyn å ta. Det er en helt åpen sak, og tungtveiende når vaksiner anbefales.

La oss begynne der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åpenbart. SÅ hva er det du vil frem til?

 

Hvis du mener det er Åpenbart at det er økonomiske hensyn Å ta, hvorfor spør du da om hvorfor de har andre interesser enn folks helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpenbart. SÅ hva er det du vil frem til?

 

Hvis du mener det er Åpenbart at det er økonomiske hensyn Å ta, hvorfor spør du da om hvorfor de har andre interesser enn folks helse?

 

Spør jeg om det? Hvor da?

 

Kan ikke helsemyndighetene tenke bÅde folkehelse og samfunnsøkonomi pÅ én gang? Hvordan skal egentlig helsemyndighetene operere om de ikke skal ofre en tanke til samfunnsøkonomi? Og betyr det at man er opptatt av samfunnsøkonomi at man IKKE samtidig kan være opptatt av folks beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poliovaksine

 

Polio finnes ikke lenger i naturen. Den største risikoen for å få sykdommen polio ligger i vaksinen. Alle polio-dødsfall i USA etter at sykdommen ble utryddet er blitt forårsaket av vaksinen. Allerede i 1977 sa Jonas Salk, oppfinneren av poliovaksinen, at de få tilfellene av polio i USA skyldtes vaksinen, og ikke sykdommen selv. Centre for Disease Control (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen. Etter at polio-vaksinering ble innført i 1955 ble definisjonen av sykdommen polio forandret, for å skape inntrykket av at reduksjonen i forekomsten av polio skyldtes vaksinen.

Ifølge forskning fra Herbert Sheldon forårsaket poliovaksinen at poliovirus «revers-muterte» («back-mutated») slik at en ny type polio oppsto på Hispaniola (Haiti/Dominikanske Republikk. Viruset som var benyttet i vaksinen gjennomgikk en transformasjon som skapte den nye polioformen. For mer informasjon om dette, Google søketeksten: «Polio outbreaks sparked by vaccine»

 

DPT-vaksinen

 

DPT-vaksinen er sammensatt av tre elementer: D – Difteri, P – Pertussis (kikhoste) og T – Tetanus (stivkrampe). DPT-vaksinen ble introdusert på et tidspunkt da forekomsten av difteri var omtrent lik ''. Det oppstår to tilfeller i året i USA av sykdommen difteri, som lar seg behandle med antiobiotikatypen Retromycin. Følgelig er det heller ikke behov for noen vaksine mot difteri.

DPT-vaksinen påvirker sentralnervesystemet og forårsaker nevrologisk skade på nervebaner og myelinisering. Ifølge to uavhengige forskningsrapporter fra Australia kan DPT-vaksinen forårsake krybbedød. Japan droppet DPT-vaksinen for barn under to år i perioden 1975-1985. Da forsvant krybbedød i Japan. Av politiske grunner startet vaksinasjonen av spedbarn igjen, og da kom krybbedøden tilbake. 75% av erstatningsutbetalingene til vaksineskadde i USA går til DPT-ofre.

 

Koppervaksine

 

Kopper var utryddet i 1941. Til tross for dette fortsatte koppervaksinasjon i 30 år i USA. Alle tilfeller av kopper skyldes nå vaksinen. I andre deler av verden pågår koppervaksinering fremdeles. Den nye koppervaksinen inneholder bl.a. celler fra aborterte menneskefostre. Kopper finnes ikke lenger i naturen, bare i laboratoriet Fort Detrick i Maryland, USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poliovaksine

 

Polio finnes ikke lenger i naturen. Den største risikoen for å få sykdommen polio ligger i vaksinen. Alle polio-dødsfall i USA etter at sykdommen ble utryddet er blitt forårsaket av vaksinen. Allerede i 1977 sa Jonas Salk, oppfinneren av poliovaksinen, at de få tilfellene av polio i USA skyldtes vaksinen, og ikke sykdommen selv. Centre for Disease Control (CDC) i USA innrømmer at alle tilfeller av polio etter 1979 skyldes vaksinen. Etter at polio-vaksinering ble innført i 1955 ble definisjonen av sykdommen polio forandret, for å skape inntrykket av at reduksjonen i forekomsten av polio skyldtes vaksinen.

Ifølge forskning fra Herbert Sheldon forårsaket poliovaksinen at poliovirus «revers-muterte» («back-mutated») slik at en ny type polio oppsto på Hispaniola (Haiti/Dominikanske Republikk. Viruset som var benyttet i vaksinen gjennomgikk en transformasjon som skapte den nye polioformen. For mer informasjon om dette, Google søketeksten: «Polio outbreaks sparked by vaccine»

 

DPT-vaksinen

 

DPT-vaksinen er sammensatt av tre elementer: D – Difteri, P – Pertussis (kikhoste) og T – Tetanus (stivkrampe). DPT-vaksinen ble introdusert på et tidspunkt da forekomsten av difteri var omtrent lik ''. Det oppstår to tilfeller i året i USA av sykdommen difteri, som lar seg behandle med antiobiotikatypen Retromycin. Følgelig er det heller ikke behov for noen vaksine mot difteri.

DPT-vaksinen påvirker sentralnervesystemet og forårsaker nevrologisk skade på nervebaner og myelinisering. Ifølge to uavhengige forskningsrapporter fra Australia kan DPT-vaksinen forårsake krybbedød. Japan droppet DPT-vaksinen for barn under to år i perioden 1975-1985. Da forsvant krybbedød i Japan. Av politiske grunner startet vaksinasjonen av spedbarn igjen, og da kom krybbedøden tilbake. 75% av erstatningsutbetalingene til vaksineskadde i USA går til DPT-ofre.

 

Koppervaksine

 

Kopper var utryddet i 1941. Til tross for dette fortsatte koppervaksinasjon i 30 år i USA. Alle tilfeller av kopper skyldes nå vaksinen. I andre deler av verden pågår koppervaksinering fremdeles. Den nye koppervaksinen inneholder bl.a. celler fra aborterte menneskefostre. Kopper finnes ikke lenger i naturen, bare i laboratoriet Fort Detrick i Maryland, USA.

 

Oh bullshit.

 

Gi meg én eneste vitenskapelig referanse, ikke noe ihopkoka røl som du har klippa fra en blogg, er du snill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt en del poleo både i Afrika og Asia.

 

Sammenhengen mellom krubbedød og DPT vaksinen i Japan skyldes bare deffenisjonen av krybbedød, se Ostepopps svar tidligere.

 

Koppevaksinen har vært ute av vaksinasjonsprogrammet siden 70 tallet en gang, faktisk før sykdomen var utryddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MMR-vaksine og sammenheng med krybbedød

Japan forbød MMR-vaksinen i 1993, og krybbedøden stupte med 80 prosent. Forskere fant ut at krybbedøden skyldes at ryggmargen i nakken blir vridd i mageleie, og at lungenerven som kommer ut fra fjerde nakkevirvel blir avklemt og barnet kveles. Vaksinene gjør at ryggmargen i nakken hovner opp, og det oppstår ren plassmangel. Dette gjør vaksinen til den primære dødsårsak, mens mageleie og vridning av nakken, som er helt naturlig, blir sekundær dødsårsak og uløser Sudden-Infant-Death (SID) - krybbedød. (Viera Scheibner)

 

Dr. Viera Scheibner er australsk seniorforsker og en av verdens fremste motstandere av vaksiner, og har viet hele sitt liv mot vaksineskammen. Hun skriver om MMR-vaksinen: ”Den dynamikken som fins mellom Autistic Syndrom Disorder (ASD) og MMR- vaksiner i Japan, viser en helt klar sammenheng, nemlig at introduksjonen av MMR-vaksinen i 1989, ble etterfulgt av et høyt antall ASD (85.9) og et tilsvarende fall i antallet av ASD, ved nedtrapping av bruken av MMR-vaksinen i 1990-3 (ned til 55.8).”

 

http://www.vierascheibner.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm. Jeg får gjenta meg selv:

 

Vaksinasjonspåastanden fra Japan er direkte løgn og fanteri - selvsagt. En studie som tok for seg obduksjonsrapportene fra spedbarn som døde i Tokyo fant nemlig at antall krybbedødtilfeller faktisk steg fra 1975 til 1993. (Funayama M., et al. "Autopsy cases of sudden unexpected infant deaths examined at the Tokyo medical examiner's office, 1964-1993" Am J Forensic Med Pathol. 1996;17(1):32-7)

 

Spørsmålet er altså hvordan den som har fabrikert det hele (Viera Scheibner, geolog(!)) allikevel kan påstå det motsatte? Det er fordi hun refererer til to studier (referanser under) som finner at antall forsikringskrav vedrørende krybbedødsfall til Japan falt til 0 på det tidspunktet vaksinealderen ble økt. Det er en helt selvsagt opplysning, siden krybbedød (SIDS) ble definert til å gjelde dødsfall som skjedde mellom 0 og 12 måneder. Når vaksinasjon skjer ved 24 måneder/2 år, sier det seg selv at ingen kan be om slik kompensasjon. Når man får vaksine som 2-åring kan man per definisjon ikke dø i krybbedød (da ville man vært død allerede). Det å bruke disse forskringskravene som bevis for at heving av vaksinealderen forhindrer krybbedød er derfor helt og komplett meningsløst.

 

Dette er de to studiene:

 

Cherry J.D., et al. "Report of the Task Force on Pertussis and Pertussis Immunisation - 1988" Pediatrics 1988; 81 (suppl): 939-84

 

Noble G.R., et al. "Acellular and Whole-Cell Pertussis Vaccines in Japan: Report of a Visit by US Scientists" JAMA 1987; 257(10): 1351-6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm. Jeg får gjenta meg selv:

 

Vaksinasjonspåastanden fra Japan er direkte løgn og fanteri - selvsagt. En studie som tok for seg obduksjonsrapportene fra spedbarn som døde i Tokyo fant nemlig at antall krybbedødtilfeller faktisk steg fra 1975 til 1993. (Funayama M., et al. "Autopsy cases of sudden unexpected infant deaths examined at the Tokyo medical examiner's office, 1964-1993" Am J Forensic Med Pathol. 1996;17(1):32-7)

 

Spørsmålet er altså hvordan den som har fabrikert det hele (Viera Scheibner, geolog(!)) allikevel kan påstå det motsatte? Det er fordi hun refererer til to studier (referanser under) som finner at antall forsikringskrav vedrørende krybbedødsfall til Japan falt til 0 på det tidspunktet vaksinealderen ble økt. Det er en helt selvsagt opplysning, siden krybbedød (SIDS) ble definert til å gjelde dødsfall som skjedde mellom 0 og 12 måneder. Når vaksinasjon skjer ved 24 måneder/2 år, sier det seg selv at ingen kan be om slik kompensasjon. Når man får vaksine som 2-åring kan man per definisjon ikke dø i krybbedød (da ville man vært død allerede). Det å bruke disse forskringskravene som bevis for at heving av vaksinealderen forhindrer krybbedød er derfor helt og komplett meningsløst.

 

Dette er de to studiene:

 

Cherry J.D., et al. "Report of the Task Force on Pertussis and Pertussis Immunisation - 1988" Pediatrics 1988; 81 (suppl): 939-84

 

Noble G.R., et al. "Acellular and Whole-Cell Pertussis Vaccines in Japan: Report of a Visit by US Scientists" JAMA 1987; 257(10): 1351-6

 

Da japanske foreldre i 1988 fikk velge om de ville vaksinere sine barn enten fra tre måneders alder, eller vente til barnet var fire år, valgte mange uvitende foreldre å vaksinere barna sine ved tre måneders alder. De lave krybbedøds-tallene hadde økt firfoldig i løpet av de siste 13 årene: (Byron Shire Echo, juni 94). Artikkelen siterte prof. Hirishi Nishida ved Tokio Women`s Medical Collage, som sa at ”Krybbedødraten blant barn under ett år hadde økt alvorlig til 0.33 prosent i 1992, sammenlignet med 0.07 prosent i 1980.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vaksinerer barna deres; gir dere de også HPV vaksinen??

 

Ja, det kommer jeg til å gjøre....... Hva er galt med dén vaksinen da? Bare greit å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en sønn, så vi får se hva han mener om saken når han er gammel nok. Men ja, jeg håper han får HPV-vaksinen, ja.

 

du er redd han skal få livmorhalskreft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som vaksinerer barna deres; gir dere de også HPV vaksinen??

 

Ja, det kommer jeg til å gjøre....... Hva er galt med dén vaksinen da? Bare greit å vite..

 

http://www.tv2.no/ny...ne-2929042.html

 

Helseminsteren innrømmer at det er en faglig diskusjon rundt vaksinen, men støtter seg til anbefalinger fra andre viktige aktører og organer som Fokehelseinstituttets, Kreftforeningens og kreftregisters.

- Jeg føler at det er trygt. Men det er riktig å si at vi kan ikke hundre prosent vite at effektene blir som vi håper på. Men alt tyder på at det vil virke og vi tror ikke det vil være noen sterke bieffekter, sier Hanssen.

Flott, må jeg si. Hanssen FøLER at det er trygt. Han er ikke hundre prosent sikker på effekten, men han TROR ikke det vil være noen sterke bivirkninger.

Ja, når han både føler og tror er i hvert fall jeg overbevist. At en politiker overprøver bioteknologinemda forteller også en hel del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainArea_5661&MainArea_5661=5631:0:15,2385:1:0:0:::0:0

 

Alle vaksiner kan gi bivirkninger, de aller fleste er lite alvorlige

 

Selv om vaksiner er blant de medikamenter som gir færrest bivirkninger vil vaksinasjon hos enkelte forårsake uønskede symptomer. De fleste symptomene kommer innen et døgn, men noen kommer senere.

Lite alvorlige hendelser (f. eks. hevelse og ømhet på stikkstedet og moderat feber) er forholdsvis vanlig. Dette går over i løpet av timer til dager uten noen spesiell behandling.

Alvorlige uønskede hendelser etter vaksinasjon er heldigvis sjeldent, men når det skjer kreves grundig utredning. Det er blant annet rapportert alvorlige allergiske reaksjoner etter vaksinasjon. Alle som vaksinerer har derfor opplæring og nødvendige medisiner for å takle en eventuell reaksjon.

 

Bakteriene som forårsaker lunge- og hjernehinnebetennelse hos barn unngår å bli drept av vaksine ved å bytte gener med andre bakterier, mener forskere.

 

http://www.vg.no/helse/svineinfluensa/artikkel.php?artid=10043015

Etter en grundig vurdering av om pandemrixvaksinen kan være årsak til narkolepsitilstanden, har Norsk Pasientskadeerstatning (NPE) gitt barna medhold, melder NRK. De tre barna er i alderen 8 til 15 år.

 

20 unge kvinner er døde etter HPV-vaksinering, ifølge meldinger til legemiddelmyndighetene i USA. De alarmerende rapportene om mulige bivirkninger går rett inn i en ny, opphetet debatt.

 

Falt sammen

 

I likhet med 92 prosent av befolkningen, fulgte Mariette vanlig vaksinasjonsprogram for barn. 21. januar 2000 ble hun vaksinert for annen gang mot meslinger, kusma og røde hunder, såkalt MMR-vaksine.

 

I tida etter vaksina opplevde hun en stikkende smerte i ryggen. I løpet av noen få timer, 27. mars 2000, var hun ikke lenger i stand til å gå.

Brosjyrematerialet avslører at Staten tonet kraftig ned eventuelle komplikasjoner som kunne følge av vaksinen, og forpliktet seg til full økonomisk kompensasjon dersom noen, mot formodning, skulle bli syke.

 

 

Orker ikke å lete mer mellom alle artiklene om svineinfluensaen... men her er litt lesestoff....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...