Gå til innhold

Gullfiskbollen :):) (Ny 26.jan)


Tessy

Anbefalte innlegg

Dossa, om du har rett så er det i min 4. pp. Har så lange sykluser jeg, på 35-45 dager. Da hørtes det ikke så ille ut. Går jo inn i min 3. pp nå så fort mensen kommer! Blir spennende og se om du har rett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hali, takk :) Jeg fyller år på søndagen så noen dager att *ler* ;)

Kjedelig å være kvalm, men det kommer noe fantastisk ut av det til slutt :D Det er jo en liten trøst håper jeg *smiler*

Jeg er 3 DPO, lenge att før jeg kan svi av en test, hvis det blir nødvendig da....hehe.....jeg lever i håpet helt frem til IKM nærmer seg, da tenker jeg sikkert at det gikk rett vest denne gangen også *ler*

 

Renate, blir jo spennende å se da hva som skjer :)

Fikk veldig sterkt April på deg, men er jo bare nybegynner så dette er helt nytt for meg *ler*

 

Tigerlise, så gøy at vi begge to fikk jente på deg. Alltid gøy med en av hver :) Men det viktigste er jo at alt er bra med spiren *smiler*

Nysgjerrig jeg, hva er jente navnet dere skal gå for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å se at så mange er innom og skravler! :)

 

Hali: Takk! veldig spennende denne gangen! Formen er ok, trøtt og "dårlig kondis". prøvde å gå en tur i går og måtte stoppe mange ganger for å puste litt! (tror det henger sammen med trøttheten! )

Gleder meg over hver lille bølge av uggenhet! og over å kjenne at brystene er ømme og følsomme! disse to symptomene manglet i de andre to svangerskapene, men var tydelige i 1.svangerskap som endte i prinsessa mi :)

 

Sorry jenter, er skikkelig i en liten boble, så datt i bollen igjen! :)

Ha en kjempefin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, alt jeg hadde skevet forsvant :S

 

Dosa: du har bursdag på samme dag som tantebarnet og svogeren min:) og verpesyk har vel bursdag den dagen også?? har jeg rett?? stas å feire bursdag og bli gjort litt stas på da:)

 

Lilleblomst: veldig fint å høre!:)

 

Hali: kvalme er slitsomt! har kjent meg litt sån små-uggen på kveldene, ikke mye men bittelitt.

 

uff...datt i bollen jeg etter at det jeg hadde skrevet bare forsvant...

 

jo, Tigerlise: Ja det snirkler seg avgårde, får være glad for hver uke som går! og du da, ikke lenge til du er over i 2 tri:) når tenker dere å begynne å fortelle det så smått??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo på ul neste mandag, da er jeg 11+4. Om alt ser bra ut kan det hende vi slipper nyheten smått om senn. Er jo allerede en del som vet det, men ikke familien bl.a.

 

Dossa, vi havner nok på Ida om det blir ei lita tulle :) Kommer til å holde det hemmelig til etter fødselen, men her inne er det jo bare noen tusen som kan lese det... :-/ Hehe, satser på at ikke altfor mange skjønner hvem jeg er :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tigerlise, det er et vakkert navn :) Jeg liker det veldig godt. Passer jo så knall bra sammen med Anton også ;)

Du nærmer deg de magiske 12 ukene *jippi*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er en litt treg dag, så jeg bestemte meg for å bake boller, så nå står bolledeigen til heving ogjeg og Simone får noe godt å kose oss med i helgen:) Uten at det er for ille syns jeg!

 

uff, det med navn er kjempe vanskelig syns jeg..hvertfall jentenavn!! jeg og sambo blir ikke enige!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, boller er godt *nam* Det er ikke ille å kose seg med *smiler*

Du og Simone må kose dere masse :D

 

ååååå endelig er arbeidsdagen over *juhu*

Skal bare gjøre meg ferdig på jobb, så stikker jeg hjem att.

Jentene får besøk av nabojentene :)

 

Jeg skal hjem og vaske og rydde litt *urk* Det må jo gjøres :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jenter :) her var det mye å lese :) Renate så flink du er som ikke sover på dagen der klarer ikke jeg legger meg når jeg kommer hjem og sover som vanlig og sovner igjen til kvelden :) snakk om å elske søvn ;) he he

Tigerlise Anton og Ida er jo søte navn :)

Tessy slapp av dag ned bollebaking er jo deilig :)

Velkommen Heidi :)

nå er jeg ferdig ned å blø så hopper rett i bingen med gubben ingen posetiv el test enda men men :) har mye på tapetet i helgen så er litt stress men men :) tok min første provera tablett i dag :) var noen som lurte på hva det var og limer derfor inn et lite innlegg her: Provera anvendes ved assistert befruktning for å støtte eggstokkenes produksjon av progesteron som man trenger for å forberede livmoren på graviditet og for å regulere uregelmessige blødninger.

Så da håper jeg det funker :) ops klokka er mye får løpe over mannen sånn at jeg rekker og ligge litt med rompa høyt :)

Ha en fin fredag jenter

Endret av Tjo hei<3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, full fart hos deg Tjo hei! :) Krysser fingrene for deg! :)

 

Deilig med boller da Tessy! kom på at jeg har en sånn brownie123 sak liggende, frister å ordne den i morgen! ;)

 

Trøttesen i dag jeg! Var innom jobben og hadde møte med sjefen ang.tilrettelegging (i forhold til sykemeldinga, sa ikke noe om graviditet) skal til legen til uka, så da kan jeg ta med skriv fra jobben... men slitsom med sånne møter! Fikk vel egentlig beskjed om at hun også trodde jeg kanskje burde se meg om etter annen jobb... og de hadde jeg absolutt gjort også, hvis ikke det var for at jeg akkurat nå har et oktoberknøtt i magen! ;) Nei, jeg får bare ta ting med ro noen uker. også jobbsøk er en lang prosess, så jeg blir nok hjemme litt til! :)

 

Ha en god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjo hei: hihi ikke verst å hoppe på mannen;) satser på at provera gjør susen:)

Ja var stas med boller..så nå sitter snuppa og gomler på en bolle med smør. Prøvde meg på en ny oppskrift og de ble knallgode!!:)

 

Dossa, selvom du må rydde litt så er det deilig å tenke på at det er helg!

 

Uff, jeg snurrer som bare det...slitsomt! Men hvertfall ikke no feber eller forverret fra i går og så lenge det meste av kropsvondten som ikke er graviditets relatert er borte er jeg fornøyd jeg:)

 

Men nå skal det lekes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kom borti publisert knappen...tuch er ikke alltid så kjekt...

 

Nå skal det lekes, vi er i full gang på stuegulvet og bygger slott!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ble et par timer på sofaen allikevel, og ingenting er gjort her hjemme!! Men det går heller ingen vei, så er ikke noe stress! Våknet istad av vekkerklokka, tett i nesa og vondt i halsen! ÆSJ! Orker ikke å vÆre syk nå...

 

Neste helg skal Ilyas og jeg på teater, se på Mummitrollet. Gleder meg! Første gang vi drar på teater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søt Tjo Hei ;) takk for klemmen. Den var god *smiler*

Du får være snill med mannen din, ikke slite han ut :P hehe

 

Lilleblomst, håper formen din blir bedre :) er det tegn til bedring søta? Kan tenke meg det er noe ork med slike møter. Må bare spørre, vil din arbeidsgiver og du sjøl at du bytter jobb?

Jeg håper det ordner seg snuppa :)

 

Renate, har du holdt deg våken idag?

Er det fri på deg nå? Du nærmer deg IKM, kjenner du noen symptomer? Krysser fingra for deg :)

 

Metti, hvordan er statusen med deg?

 

Leah, er formen bedre?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha Dossa greier ikke slite ut han der ;) jeg sa til han at vi har dårlig tid så dette må gå fort sånn at jeg kan ligge med bena opp etter veggen i ca 30 min. Ha ha når vi var ferdig sa han jeg kan også ligge sånn så nå har vi liggi med bena opp etter veggen begge to :) ha ha

Ja ja nå er det dusjen før det er ut å spise og gjester til overnatting :)

Kose på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dossa :) Ja, jeg har egentlig ønsket meg noe annet en stund. ok den jeg har, men det har vært mye greier der. jobbet lenge på en avdeling med veldig dårlig arb.miljø, kom til den da det var veldig dårlig der og har vært med å bygge opp noe bedre, men det er tappende. Slitt med mange ufaglærte som "vet bedre" og alltid skal gjøre ting på sin måte, ikke nødvendigvis til pasientens beste... osv. Mye krav til innsparing, mye stress for oss sykepleiere osv... Etter at kroppen ble så "ødelagt" i fjord og jeg har stått oppi alt dette så lenge så er det vel ikke så rart at jeg ble sykemeldt før jul. Etter samtaler nå så er egentlig sjefen enig at jeg kanskje burde få en "fresh" start et sted. men ikke barebare å søke nye jobber... jaja... orker ikke tenke på det nå... konsentrere om minimalt stress og å være en fin rugemaskin :)

 

Formen er ikke topp, men trøtthet og kvalme liker vi! ;) Får bare roe tempo tilsvarende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dossa, klarte ikke å holde meg våken. Ble 3 timer på sofaen. Har fri i helgen, ja! DEILIG! IKM på søndag, og ingen symptomer forutenom de stikkiningene i puppen 2 ganger. Testet igår, men den var negativ, så er lite optismistisk! Men, men! Prøver å tenke at om det ikke klaffer denne mnd, så drar vi på sommerferie i august med sol og bad! :)

 

Skulle egentlig ha wok med kylling og nudler idag, men det gikk bort da det var tomt for kyllingfilet :( Så da fikk Ilyas være med ned i fryseren og finne mat: kyllingnuggets og pomfri! Så nå skal jeg rydde ut av oppvaskmaskinen og lage mat. Se på det nye sangprogrammet som starter på tv2 idag, og popcorn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så søte dere er som synes navnene er fine :)

 

Renate, skjønner godt at du måtte ha en hvil på sofaen. Er full av beundring for dere med nattevakter, det hadde aldri jeg klart! Nyt frihelgen, det er vel fortjent :)

 

Tjohei, herlig at aksjene er på plass ;) Mannen har bare å stille opp *knis*

 

Lilleblomst og Tessy, ta godt vare på dere selv nå <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj som dere har snakket :) Har mÅttet lese meg opp en god del her :)

 

Lille blomst:

Gratulerer sÅ mye med spiren :) Jeg mÅtte fortelle gubben min om at nÅ var det en her inne pÅ BIM som hadde blitt gravid!

 

Ser det er flere? som er i helsevesenet. Jeg er selv sykepleier men slipper unna nattevakter. Ikke hatt en eneste nattevakt i hele mitt liv. Er det noen slitere her som jobber natt/ dag/kveld? AltsÅ 3. delt turnus? Jeg tror i sÅfall at det kan ha en stor innvirkning pÅ kroppen og hormonene. Kroppen blir kjempe stressa og forvirret. Jeg gikk gravid i 4. mnd. og studert. Fikk sÅ praksisplass med 3. delt turnus. Og den hadde jeg bare Å følge. MÅtte pendle med bÅt og da skulle jeg fÅ 5 timer søvn i mellom to vakter. Og dette mente dem! Jeg sa "glem det" og tok permisjon. Slikt er jo farlig nÅr man er gravid! Eller om man prøver Å bli gravid.

 

Her i huset har vi vært pÅ kjøpesenteret og spist pÅ Mcdonalds sÅ datteren vÅr fikk lekt litt og jeg shoppa litt! Blir filmkvled med min syke gubbe resten av kvelden :-)

 

Dossa: Spennende dette med pendelen din! Lyst Å se nÅr du fÅr noe pos. evt pÅ meg? Selvom du ikke kjenner meg sÅ godt.. Du fÅr bare spørre om det er noe!

 

Ha en fin kveld da jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for omtanken tigerlise:) du må passe på deg selv du og!

 

Jeg skal også se det nye sangprogrammet Renate! Spent på om det er bra:) liker i hvertfall at de som ikke synger skal bli dømt ut fra utseendet, det e en bra ting:)

 

Tjo hei, kos dere ute og med overnattings besøk:)

 

Lilleblomst: godt at sjefen bryr seg da...er ikke så godt når man føler jobben tar for mye krefter! Håper dere kommer fram til en fin løsning:)

Symptomer er bra ja:)

 

Uff, merker at jeg er litt tom for ord om dagen.... Venter bare på sambo og e så uendelig glad for at denne perioden i livet vårt er over, det har tatt mye mer på meg enn jeg kanskje viser utad. Tror de ferreste kan se på meg hva dette egentlig har gjort med meg. Men nå skal det sies at den mannen jeg har funnet meg, han er det verdt å gå gjennom hva det måtte være med!!

Dette drøye halve året har sugd krefter ut av meg og jeg er forundret over hvor lite ekstra jeg får til inniblant, hadde store planer om å rydde og sortere alle kriker, kroker og skap i huset og få skikkelig system...men jeg tror rett og slett jeg må gjøre det når overskuddet over å få hjelp her hjemme og med Simone kommer:) nå er det litt flatt batteri, selvom det ikke burde være det! Jaja, dagens utblåsning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha Tjo Hei :) det var da godt å lese at du ikke sliter ut gubben *knis* Aksjene er på plass og da krysser vi fingra for at noe godt vil skje *smiler*

 

Renate, var nok godt med en hvil på sofaen tenker jeg :)

Nyt fri helga for det er velfortjent :) Det er beundringsverdig at du klarer å jobbe på natta. Jeg hadde bare sovnet, ikke noe for meg *ler*

 

Pokker jeg datt rett oppi bollen *ler*

 

God bedring til dere jenter som ikke er i form :)

 

Kos dere ikveld med det som tilfredstiller dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessy, jeg synes du er ei fantastisk sterk jente som mester alt :) Snart har du mannen din hjemme og den tunge og slitsomme perioden er endelig over. Det vil løsne for deg nå vennen og du vil få tilbake kreftene dine :)

Sender deg en god klem søta ;)

 

Runner, høres ut som en koselig dag på kjøpesenteret :)

Du får pleie din syke mann, håper han snart er bra att.

Hvilke film skal dere se ikveld?

Jeg kan "se" på deg men ikke bli lei deg hvis jeg tar helt feil. Er nybegynner.....hehe.....

 

Ungene sover og vi ser litt på nrk....blir film seinere ikveld og LITT snop :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

 

I dag var puddingen i barnehagen, det hadde gått veldig fint :)

Jeg dro hjem og hadde egentlig tenkt å slappe av på sofan, kanskje sove litt..men endte opp med å bake peanøttkake (den var ikke særlig god) og lage jordbærmousse (ikke særlig god den heller), fant noen oppskrifter som jeg hadde så lyst til å prøve siden de så såååå gode ut, men de smakte ikke så godt som jeg hadde trodd, så kommer ikke til å bake det igjen :P

 

Så trente jeg 1 time zumba, ny video jeg har lasta ned..Tok en kjapp dusj og så dro vi og hentet snuppa. jeg hadde håpet på aksjer før vi dro, men sambo ville ikke :/

 

Nå sover snuppa og sambo er hjemme en snartur, men her sitter jeg og kjemper mot kvalme :( Herregud, hååååper ikke det er spysyka som kommer nå!!!

 

Håper dere har en super kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da leah! ikke bli syk!

 

vi har også kost oss med The Voice! morro! :) hehe, bare kjedelig med nyheter,sport og vær! Får få med de siste minuttene etterpå før "gamlemor" må i seng! ;)

 

Hei, 2.runner up! :) Velkommen i bollen! (beklager, kan ikke huske nicket ditt, men var selv fraværende en stund) Takk for gratulasjonen! vi er kjempespente og jeg beymrer meg for hver eneste lille smerte i magen, selv om jeg ikke burde! ;)

Enig i at 3.delt turnus ikke er bra! Har kun jobbet det før jeg fikk lillemor, sluttet fort etter jeg ble gravid! men har jobb med dag/kveld og 9 overganger på 6 uker. full jobb... alt for slitsomt egentlig, men hva skal man gjøre da, når mannen studerer og bor på hybel i ukedagene og man er alene om alt...

Skjønner deg godt Tessy! Vi har nå vært igjennom både 6 mnd med utlandtjeneste for ham i 1.gangstjenesten, så 1 år på skole borte, og etter et år med ham hjemme har han nå siste hele året med skole borte. Bare 4 mnd igjen Heldigvis! Phu... blir godt når det er ferdig! Tapper for energi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...