1jente2gutter Skrevet 20. januar 2012 #126 Skrevet 20. januar 2012 Til syden(kreta,Rhodos)!Det er fordi at da kan barna lære å svømme og unngå å bli redd vann, at de kan kose seg ute hele dagen i godt, varm vær!(det er sjelden en kan det her hjemme....)
Romfrosk Skrevet 20. januar 2012 #127 Skrevet 20. januar 2012 Drar helst på ferie til Danmark, eller til kristiansand
Gjest blåklokkevalsen Skrevet 20. januar 2012 #128 Skrevet 20. januar 2012 Her blir det stort sett vandrehjem/hytte /hotelferie i Norge , Sverige eller Danmark. Så blir det alt fra badeland, strandturer, dyreparker, lekeland, turer i skog, fjell og båt:-)
Baby-bea Skrevet 20. januar 2012 #129 Skrevet 20. januar 2012 Vi var i Astrid Lindgrens verden i Vimmerby en gang. Vi forelsket oss alle sammen! Både voksne og store og små barn. Vi bodde i et hus på landet. Den svenske landsbygda er herlig og både vi og ungene slappet av og koste oss. dit drar vi gjerne igjen :-)
Baby-bea Skrevet 20. januar 2012 #130 Skrevet 20. januar 2012 Vi var i Astrid Lindgrens verden i Vimmerby en gang. Vi forelsket oss alle sammen! Både voksne og store og små barn. Vi bodde i et hus på landet. Den svenske landsbygda er herlig og både vi og ungene slappet av og koste oss. dit drar vi gjerne igjen :-) I tillegg elsker vi hytta vår som vi tilbringer resten av sommeren. Helg og ferie. Den ligger ved sjøen og i hyttene rundt oss er det kun slekt som bor. Herlig! Så selv om slekten bor over hele landet møtes vi hver sommer.
Not a quitter ♥ mamma til to♥ Skrevet 20. januar 2012 #131 Skrevet 20. januar 2012 For oss er det sverige og hjemmeferie som er tingen Sverige fordi det passer alle i familien. Besøker high chapparal, skara sommarland, liseberg og selvsagt litt outletshopping for ho mor hehe. Det er grei reiseavstand med bil, vi leier hus til slikk og ingenting og aktivitetene er rimelige. Vi får derfor mye ferie for pengene, og det kan man jo like. Husene vi leier ligger i innlandet, og her nyter vi ro og stillhet, samtidig som vi har mange av naturens skapninger traskende nesten på dørstokken, spennende for liten og stor. I og med at vi bor på sørlandet så nyter vi godt av svaberg, strender og aktiviteter i kort avstand til hjemmet, så store deler av ferien vår tilbringer vi hjemme også.
iingvild Skrevet 20. januar 2012 #132 Skrevet 20. januar 2012 Vi reiser helst innenlands, gjerne til slekt og venner. Neste reisemål blir Dyreparken i Kristiansand.
Mazter Skrevet 20. januar 2012 #133 Skrevet 20. januar 2012 Til familien i Nederland! Der kan vi bo hos familie, har kjennskap til området så vi lett kan finne på aktiviteter med barna, og har barnevakt tilgjengelig om vi skulle ønske en kveld for oss selv etter at barna er i seng. Og det er rimelig og ikke stressende
Sapmelas Skrevet 20. januar 2012 #134 Skrevet 20. januar 2012 Danmark! Masse å gjøre for barn i alle aldere
karimped Skrevet 20. januar 2012 #135 Skrevet 20. januar 2012 Hei. Vi pleier å ta en langweekend i Scotland. Herlig og ikke for langt borte fra ungene.
Fire småtroll Skrevet 20. januar 2012 #136 Skrevet 20. januar 2012 Vi reiser helst til Danmark, akkurat passe langt og akkurat passe annerledes til at man virkelig føler man er på ferie
Boulengerina Skrevet 20. januar 2012 #137 Skrevet 20. januar 2012 Til sverige på camping/telttur var en slager her:) Hadde glatt gjort det igjen. Men dyreparken i kr.sand hadde også vært artig å sett:)
hysterika Skrevet 20. januar 2012 #138 Skrevet 20. januar 2012 Heisann. Jeg synes det er på tide med en konkurranse!! Lefdal Elektromarked stiller med kaffemaskinen Nescafè Dolce Gusto Circulo til en verdi av 1295 kroner. For at dette skal bli enklest mulig stiller jeg et enkelt spørsmål, og trekker en tilfeldig vinner torsdag 2. februar. Spørsmålet er: Hvor drar dere helst på ferie med barn? Lykke til! NB: Det er viktig at dere bare svarer en gang, og at dere ikke svarer anonymt. Da er det vanskelig å finne dere! Vi liker å reise til Berlin med barna, det er en by som passer perfekt for både voksne og barn, mange kjempefine gallerier, restauranter og kafeer, og fine badeanlegg og parker som barna elsker. Og så er det billig både å bo og å spise der!
Gjest ronja røverdatter Skrevet 20. januar 2012 #139 Skrevet 20. januar 2012 Hvor som helst, men ikke til syden. Men ellers drar vi dit det passer oss og på den måten det passer. Telt og campinghytter og biltur i Norge eller utlandet er topp! Flytur til et land lenger unna, eller tog, buss eller båttur til plasser som ligger nærmere hjemme. Eller rett og slett hjemme. Det er knall å dra på besøk til familie, og det er knall å reise avgårde bare oss og bo på ukjente, eller kjente plasser, oppleve nye eller gamle ting, Bo på luksushotell eller et billig B&B, alt til sitt bruk. Det viktigste med ferie er at det er ferie, ikke hvor det er eller hva. Så lenge det er trygt for store og små. Våre ferier blir ikke lagt opp kun etter barna, men for at alle skal oppleve kjekke ting på sitt nivå.
benmas Skrevet 20. januar 2012 #140 Skrevet 20. januar 2012 Hvor som helst, datteren min koser seg samme hvor vi er. Men fineste ferien vi har hatt var nok i syden på et stort all-inclusive hotell. Var så mye å gjøre på hotellområdet at hun helst bare ville være på hotellet.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 21. januar 2012 #141 Skrevet 21. januar 2012 Vi bor ganske langt fra familie og datteren min er fortsatt liten så vi ferierer helst med å reise på familiebesøk så hun, og jeg, kan få treffe familie, særlig tremenninger som er jevngamle. Late dager i nord med familie, båtliv, grilling, bading og leking er knall ferie for liten og for stor:-)
Isola&Lille+julegave Skrevet 21. januar 2012 #143 Skrevet 21. januar 2012 Så lenge det er sandstrand og sol er det egentlig samme hvor i verden vi reiser. Bøtte og spade, fiskestang, bading, fiske krabber, fange småfisk, kjøre båt, grille i fjæra...... Hva mer kan et barn ønske seg??
Nillo Skrevet 21. januar 2012 #144 Skrevet 21. januar 2012 Vi er en familie på 6, med gutter i alderen 1 1/2 til 9 år, og vi har elsket å reise til dyreparken i kristiansand. Har hvert der 4 sommre de siste 6 årene, og ungene spør om vi skal reise der neste sommer og
2barns mor Skrevet 21. januar 2012 #145 Skrevet 21. januar 2012 Med to barn på 5 og 7 år, har sommerferiene stort sett vært lagt opp i Norge. Bor midt i landet. Da tar vi bilen fatt og leier hytte/leilighet der vi kommer. Hunderfossen har vi vært flere ganger, å det er en stor attraksjon. Drømmen er å komme oss til varmere strøk..
Gjest 5 andre Skrevet 21. januar 2012 #146 Skrevet 21. januar 2012 (endret) Vi reiser først og fremst til hytta i Sverige, Der har vi alt vi trenger som badevann, strand og barnevennlige aktiviteter i nærområdet. Dessuten er det tid til ro og avslapning for små og store sjeler. Litt av ferien pleier å gå til steder i Norge/Sverige/Danmark med fornøyelsesparker, Da leier vi oss inn på hytter/leiligheter i nærheten. Endret 21. januar 2012 av 5 andre
*Tootikki* Skrevet 21. januar 2012 #147 Skrevet 21. januar 2012 Få henge meg på jeg også. Det er to steder jeg godt kan tenke meg å dra sammen med barn. 1. Legoland i Danmark 2. Disney world i Florida eller Paris.
Mariaae Skrevet 22. januar 2012 #148 Skrevet 22. januar 2012 Ville valgt en kjent og kjær, Norsk by! Mye morsomt å finne på for ungene i vårt langstrakte land :-)
Polina-pia Skrevet 22. januar 2012 #149 Skrevet 22. januar 2012 Jeg bor i Nord-Norge, og har forelsket meg i Kristiansand, Lillesand og Dyreparken<3 Drar helst dit på ferie med ungene:)
Kastela Skrevet 22. januar 2012 #150 Skrevet 22. januar 2012 Vi var i Hellas med minsten i sommer og det var veldig koselig. Litt dumt at ikke alle kafeer og restauranter hadde barnestol men ellers veldig bra sted for store og små.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå