Gå til innhold

Konkurranse - vinn kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Konkurransen er avsluttet, og jeg har trukket en vinner. Den heldige ble...

ROMFROSK! Grattis!

Heisann.

Jeg synes det er på tide med en konkurranse!!

Lefdal Elektromarked stiller med kaffemaskinen Nescafè Dolce Gusto Circulo til en verdi av 1295 kroner.

For at dette skal bli enklest mulig stiller jeg et enkelt spørsmål, og trekker en tilfeldig vinner torsdag 2. februar.

Spørsmålet er: Hvor drar dere helst på ferie med barn?

Lykke til!

NB: Det er viktig at dere bare svarer en gang, og at dere ikke svarer anonymt. Da er det vanskelig å finne dere!

post-752475-0-81355600-1326966653_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drar helst på ferie til Danmark med barn. Leier hus med venner/familie, har egen bil så det er enkelt å komme seg rundt og har utallige muligheter når det gjelder fornøyelsesparker, dyreparker eller hva annet man kunne ønske å gjøre sammen med barna:) Genialt!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Har ikke vært på ferie med barnet enda annet enn på hytter. Skal til Tyrkia i påsken, men jeg går for hytta i Kragerø. Der har vi en trygg god base. Det blir nesten som hjemme, men uten hverdagsstresset. Vi Kan ganske enkelt holde på viktige rutiner. Det er ikke så langt kun et par timer med bil. Og vi har besteforeldre der som kan avlaste litt innimellom.

Perfekt!

Skrevet

Vi drar også helst til Danmark, men også Sverige. Har enda til gode å dra til syden. Ikke noe savn når man aldri har vært der;)

Skrevet

Florida.

Kritthvite strender, varmt vann, deilig temperatur, verden beste is, billig mat og Disney World.

Trenger man noe mer?

Skrevet

Vi drar til sverge, Byske, Umeå eller Østersund!:)

Fantastisk plass,for to små barn! I sommer skal vi leie en hytte/hus med min sØster og hennes familie :) Kjempeflotte plasser!

Gjest amandine
Skrevet

På Hytta! Med storhavet, min egen seng og kaffekopp, med svigers i nærheten og ro i sjelen, med vind og hav og strand, med tid til å være familie og bare være i livet. Det er favorittreisemålet.

Skrevet

Svenska skärgården:) Vi har leid en hytte fast i flere år nå, på Möja.Er helt forelsket i stedet! Drømmen hadde vært å kjøpe et bittelite sommerhus der. Hit reiser vi alltid to uker hver sommer og inviterer gode venner og familie. Løper rundt i slitte jeansshorts og luftige t-skjorter barbeint ned til brygga og stranden...Fisker, griller, bader, spiser is, jordbær, bringebær, reker, krabber og kreps...Også blir det litt voksenkos på sene kvelden med noe godt i glasset.:)

Skrevet

Vi drar helst til sommerhuset vårt :) Det er ikke så alt for langt å kjøre dit og det ligger veldig idyllisk og landlig til. Jeg er fra bygda, men er bosatt i by. Min oldefar bygde i sin tid dette huset. Ved huset har vi grønne omgivelser og sandstrand. Koselig for liten og stor.

Skrevet

Til Kypros. Varme+bading=HERLIG for store og små :)

Skrevet

Helst vil vi nok reise på aktivitetsferie, så den nærmeste tiden er det nok Danmark som blir det store drømmereisemålet. Vi har familie som leier hus der nede, og da blir det muligheter for aktivitetsparker og familiemoro hele sommeren :)

Skrevet

Vi reiser helst til Tyrkia på ferie med barna. Barna er halvt tyrkisk og vi kan da kombinere besøk til familie og strand og bading :)

Skrevet

Vi reiser på den klassiske danmark turen hvert år...

Skrevet

Vi har ikke vært på noe ordentlig ferie med lillegutt enda, men vi gleder oss til å feriere på hytta i Gudbrandsdalen, i sommer:)

Hytte uten vann eller strøm, med utetoalett:) Bestefar som slår gresset med ljå.. Lammene som løper rundt på jordet.. Mange vann rundt hytta der man kan bade, eller gå innover fjellet og plukke multe!:)

Hytta ble bygd av min oldefar for mange år siden, og både bestemor, mor og meg + broren min har vokst opp med at sommerene blir tilbrakt oppå der (så lenge været er greit vel og merke) :)

Husker godt da jeg "pyntet" lammene med klær, lagde blåbærsyltetøy på kjøkkenet og lekte gjemsel på jordet.

Det var tider det!:):):)

Gleder oss til å føre den ferie-tradisjonen videre til lillegutt:)

Skrevet

Jeg er så heldig (fornuftig?) at jeg bor på sørlandet,så vi har hjemmeferier foreløpig. Det endrer seg sikkert når de blir tenåringer og stiller flere krav/ønsker.

Jeg syns det er viktig å også lære barna roen med ferie.Ta dagene litt som de kommer osv.

Sommerferien tilbringes i skjærgården,på stranda,i dyreparken,lekeland og av og til bare hjemme i huset :)

Skrevet

Vi har kjørt Norge på langs med en 3åring, takk og lov for en tålmodig unge :) Vi har brukt mine foreldres hytte, og vi har vært på Grand Canaria..

Hytta er perfekt for meg!! Den ligger ved et vann på fjellet, og den beste tida er påskeferien! Da er sola kommet tilbake her oppi nord.

Vi kjører scooter opp, legger oss på et reinskinn og fisker på isen. Vi fyrer i badstua og ruller i snøen. Vi har aktivitetsdag hvor vi lager hopp, orgeltramp og kulekjøring. Og DET er morro for barna. Da inviterer vi naboungene, og vi stiller selvsagt med premier! :)

Når årets påske kommer har jeg 2 mnd til termin, så min kjære bror har funnet ut at vi kan bare stroppe meg fast bak på scootersleden for å få meg opp ;)

Gjest irismor
Skrevet

Til hytta i skogen minimalt med mobildekning. Ferie skal være minst mulig mas fra andre og ytre påvirkninger. Lillemor elsker å være på hytta. Hun har sin egen dukkestue som blir flittig brukt, med egensnekred fuglekasse på veggen. Fuglekassen blir holdt øye med når eggene er lagt. Mange aktiviteter man kan gjøre rett utenfor hytteveggen. Mor kan sitte på verandaen og ha full oversikt over små og store barn fra øyekroken. Far pusler med sitt og lillemor har aldri tid til å kjede seg. Elsker hytta alle årstider, og lillemor lærer at bær faktisk vokser i skogen og ikke i syltetøy hylla på Rema.

Hver gang vi pakker og reiser fra hytta så gleder vi oss til neste gang vi er her igjen.

Skrevet

Vi drar helst kombinert camping/båtferie i Sverige. Da legger vi til rette turen slik at ungen har mye moro å gjøre. Både leking, bading, avslapning og kos. Det er hyggelig både for store og små:)

Skrevet

All-Inclusive i "syden" :o) Med mulighet for både bading i sjø og i basseng. Har vært på to slike ferier nå, og det er veldig behagelig for voksne, veldig moro for de små og summa summarum rimelig i forhold til mange andre alternativ. Nå er ingen av oss "shoppere", så vi bruker kun penger til litt ekstra drikke og godt på rommet,- og kanskje litt strand/badeleker til barna så greier vi oss med minimalt med lommepenger.

Når det er sagt så har vi vært på campingtur, med vogn en gang og i campinghytte annen gang....Og eldste jenta har lyst til det igjen,- ikke i STEDET for syden og bad,- men i tillegg..."JIPPI; vi skal sove på samme rom", var det første hun sa da vi ankom campinghytta på knappe 20 m2 i fjor sommer :o) Og lillebror hang seg på, ENDA mer ivrig over det faktum at vi alle skulle sove, spise og bo på et og samme rom :o) Så "sydenferie" er absolutt ikke et must. Det viktigste er nok at vi er 100% sammen med barna når vi drar på ferie med de. Og alt skjer på deres premisser :o)

Skrevet

Med tre barn fra 3-9 år velger vi å dra steder der det finns aktiviteter tilpasset alle aldere :)

Har vært i Danmark med flere vennepar med barn, noe som absolutt falt i smak!

I år er det reise til asia på kalenderen. Da blir det mest bading, snorkling, dyreparker og slikt, samtidig som de eldste får shoppet litt (det faller i smak for meg også) :P

Det viktigste for oss når vi planlegger ferier er å legge opp til at det er noe for alle, samtidig som at vi foreldre har gooood tid til barna!

Skrevet

Dyreparken i Kristiansand! Gutten min er 2,5 år, og han elsker dyr, pølser og lekestativer ;) Da er ikke valget vanskelig!

Skrevet (endret)

Vi drar til sommerhuset vårt som ligger på en øy i Troms. Der kommer morssiden av slekten min fra, og drev med handel og fiskemottak i flere generasjoner. Vi har beholdt tjenergården i familiens eie, etter at forretningsgården ble solgt av min oldefar som ønsket å heller starte forretning i byen der hans døtre bosatte seg.

Ikke bare er naturen helt unik og fantastisk på denne øya, men det er et paradis for alle barna som får gleden av å være der. Nå har jeg gleden av å la min sønn få lov til å oppleve de samme tingene som jeg selv fikk oppleve i min oppvekst. Huset er fyllt til randen av gamle antikviteter, som vi utrolig nok bruker i stedet for å bare se på. Isbjørnskinnet er klatret på av mange generasjoner, og gyngehesten etter oldefar er en kjær venn som hilses på hver gang vi kommer, selv om han begynner å bli litt gammel nå. I stua henger digre malerier og bilder av tipp-tipp og tippoldeforeldrene mine, og det finnes spennende og lærerike skatter i hver skuff og hvert skap. Vi utforsker inne hver regndag, og nyter soldagene ute i hagen, på verandaen, på husets strand og svaberg, eller i lekestua. Vi fisker fra storbåtkaia, og går turer i skogen og fjellet. Noen dager tar vi båten ut og skaffer middag, hvis ikke nisene lager show og jager fisken, noe som også er en herlig opplevelse for liten og stor.

Om kvelden leser vi eldgamle bøker og blader, eller koser oss med radio. Det er en tv-fri tilværelse, og det nyter vi virkelig. Det er full fokus på familiehygge og fritid, og det er virkelig noe vi gleder oss til hele året igjennom. Hver gang vi skriver i hytteboka og takker for oss, kjenner vi at vi er utrolig heldige som kan ta sønnen vår med på en så herlig, gammeldags ferie. Vi kan reise mange steder, men ingenting slår denne reisen, som på tross av at det ikke er mange timenes reisetid, er en reise tilbake i tid, for å hilse på gamle slektninger. Det er vanskelig å beskrive, men det er en helt unik opplevelse og noe av det fineste jeg har som jeg kan dele videre med mitt barn. :)

post-763745-0-02728200-1326973192_thumb.jpg

Endret av •✿Hildegirl er hjemmemamma✿•
Skrevet

På hyttetur til Sjusjøen. Da har man kort vei til Lillehammer og Hundefossen. Ellers blir det vel en tur til Kristiansand dyrepark. Har en sønn som er veldig glad i dyr.

Skrevet

Nå som vi ikke har så mye penger, så er hyttetur i Kviteseid supert. Perfekt både sommer og vinter! Barna storkoser seg der, og det gjør vi voksne også. Jeg gleder meg over tanken at det stedet skal gi barna mange gode minner å se tilbake på :)

Skrevet

Mens barna er små er Danmark sammen med familie/venner på topp. Når de blir litt større så er Kroatia førstevalget, herlig land, klima og mennesker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...