MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 19. januar 2012 #26 Skrevet 19. januar 2012 Siden jeg var liten har jeg alltid tilbringt sommerferiene mine i sør-Frankrike,nærmere bestemt Cannes, med mamma,pappa og søskene mine. Dette er en tradisjon jeg ønsker å fortsette med, men nå med min egen lille familie
Gjest Filifjonka Skrevet 19. januar 2012 #27 Skrevet 19. januar 2012 Sverige. Ikke så spennende, kanskje, men det er forholdsvis kort vei dit , det er mye å finne på og vi trives godt der. Har for eksempel vært i Skara sommarland, det er jo helt fantastisk, flere ganger.
MissAntrop Skrevet 19. januar 2012 #28 Skrevet 19. januar 2012 Hyttetur er stas, men vi liker også å utforske barnevennlige steder både i inn og utland. Eksempler er Namnskogan familiepark og Alcudia Mallorca. I år går turen til Tyrkia hvor vi aldri har vært før. Spennende å oppleve nye steder, både for barn og voksne
Tuttelura881 Skrevet 19. januar 2012 #29 Skrevet 19. januar 2012 Vi bor nært Tromsø! Så til sommeren er lillemann 1 og 1/2 år gammel! Så da skal vi leie oss camping vogn eller bobil! Kjøre over til Sverige med andre familier herifra. Bo på camping plass, så ungen kan leke og kose sæ med andre unger ute i den frie natur og med lekeplass rett utfor døren;) . Så blir vi vel og dra rundt på forskjellige badeland, cirkus osv! De tingene som er artig for en liten kar og gjøre!
Frk.Fjellape Skrevet 19. januar 2012 #30 Skrevet 19. januar 2012 Danamrk! Med Legoland,Dyrepark, Lalandia badeland osv. Også masse flotte ferie hus og serverdigheter å kikke på
Skoobidoo Skrevet 19. januar 2012 #31 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar gjerne til Italia! Besøker familie og vanner. Spiser godt mat, vin, is og kaffe. Namnam :-)
Slusa Skrevet 19. januar 2012 #32 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar til Danmark og koser oss i "alle" parkene! Bor på feriecenter der det svømmebasseng. Fantastisk for både store og små <3
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 19. januar 2012 #33 Skrevet 19. januar 2012 Bor på sørlandet og barna er veldig små, så ferien blir stort sett hjemme eller på hytta vi har i en sørlandsby:)
De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 19. januar 2012 #34 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar til dyreparken i Kristiansand, alltid en hitt for store og små
skyblue Skrevet 19. januar 2012 #36 Skrevet 19. januar 2012 Vi reiser til plasser som passer oss alle 5. Hvor vi kan oppleve masse og kunne slappe av. Om plassen heter hytta, Danmark eller Kreta spiller ikke så stor rolle, bare vi har tid sammen og alle er fornøyde
I scream for icecream! Skrevet 19. januar 2012 #37 Skrevet 19. januar 2012 Vi reiser til Kristiansand hver sommer. Der har sambo familie, og vi nyter sørlandssommer med sandstrender, Dyreparken, is på fiskebrygga og late dager sammen med venner og familie. Ellers pleier vi ofte å dra en kort tur til Danmark, det er også veldig moro. Vi har et fast hotell vi bor på, så det har blitt en liten tradisjon.
ana baroma Skrevet 19. januar 2012 #38 Skrevet 19. januar 2012 Det er så ymse... Lofoten er deilig om sommeren. Med slekt og venner der så er det et greit sted å dra. Lange turer inn i dalen, med ferskvannsfiske eller bading, eller en tur ut på storhavet for å jakte på seien. Tyrkia er vårt sted, med egen leilighet og trygge rammer. Vi styrer unna sommeren, da er det mange mennesker og altfor varmt, men ellers i året er Tyrkia å foretrekke. Men den aller beste ferien er å være sammen, ha god tid, kunne spise tre is på en dag og bade og leke sammen med ungene. En sykkeltur på kvelden eller verandakos med god mat. Gjerne med kusiner og fettere, tanter og onkler og gjerne besteforeldre i tillegg. Eller sammen med gode venner.
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 19. januar 2012 #39 Skrevet 19. januar 2012 Heisann. Jeg synes det er på tide med en konkurranse!! Lefdal Elektromarked stiller med kaffemaskinen Nescafè Dolce Gusto Circulo til en verdi av 1295 kroner. For at dette skal bli enklest mulig stiller jeg et enkelt spørsmål, og trekker en tilfeldig vinner torsdag 2. februar. Spørsmålet er: Hvor drar dere helst på ferie med barn? Lykke til! NB: Det er viktig at dere bare svarer en gang, og at dere ikke svarer anonymt. Da er det vanskelig å finne dere! Hei Som mange nevner så har vi pleid å reise til Danmark som er et fantastisk ferieparadis for barnefamilier. Men, nå har Frankrike blitt ferieland nummer 1 for oss Hele landet er perfekt for barnefamilier. Lett å komme seg rundt er det og. Morsomme parker, museum og fornøyelsesparker finner man i og omkring Paris, samtidig som at det er lagt opp for at mammaen og pappaen kan nyte livet i skjønne omgivelser. Hele Paris er en stor attraksjon, og barna er like fascinert som vi voksne. Ikke minst så er temperaturen perfekt, både på sommeren og på høsten Så det kan absolutt anbefales som et ferieland. Sør- Frankrike er og super for barnefamilier. Så Danmark og Grekerland har ingenting å stille opp med for oss lenger
Contura Skrevet 19. januar 2012 #40 Skrevet 19. januar 2012 Hos oss må vi skille på hva vi ønsker og hva vi har råd til, men fellestrekket for hvor vi helst drar på ferie er at stedet må ha tilbud til både en 3-åring, en 8-åring og en tenåring. Vi har sålangt helst dratt til Sverige og bodd på campingplass der det er ulike aktiviteter innen rekkevidde. Vi bor langt nord, slik at sydenferie fort blir veldig dyrt - men vi ønsker oss absolutt en sånn tur med de samme kriteriene. Ungene ønsker som førsteprioritet bademuligheter, lekemuligheter og shoppemuligheter. (for mor, far og tenåring)
aomeg Skrevet 19. januar 2012 #41 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar på hytta i masfjorden, nært både sjø og fjell med alle fasiliteter og god plass.Kjekt både ute og inne og god plass for venner som kan besøke oss.
NormaJean Skrevet 19. januar 2012 #42 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar helst til svigerfamilie i Bergen da de ikke får sette barnebarna sine så ofte pga avstand. Ellers så drar vi til syd-Europa og ferierer i leilighet/hus med alle fasiliteter som trengs for å gjøre en ferie med små barn behagelig.
Gjest mphs Skrevet 19. januar 2012 #43 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar annen hver sommer til Lofoten for å besøke mine foreldre. Ungene koser seg og mannen får nye klatremuligheter. Vi var der sommeren som var og mannen snakker om neste tur stadig vekk Den andre sommeren gjør vi forskjellig. I år tenkte vi å sjekke ut Danmark og Legoland Det gleder jeg meg til
Anonymor Skrevet 19. januar 2012 #44 Skrevet 19. januar 2012 Da drar vi til bestemor & bestefar ( mine foreldre , han hans er døde.) Der får barna boltre seg over lengre tid sammens med besteforeldrene. De får være små "bondekoner" å stelle med bestemors høner. De elsker å være der og det er godt for oss foreldrene også. Vi kan smyge oss ut å være kjærester i sommernatta mens jentene våre sover søtt i sengen til bestemor og bestefar! Herligste feriene noen sinne :-)
Love my kidz Skrevet 19. januar 2012 #45 Skrevet 19. januar 2012 Vi har prøvd litt forskjellige typer ferietur med sønnen vår, som nå er fire år. Det vi har best erfaring med, er å leie hytte på en koselig campingplass i Sverige. Der kan vi sitte ute og grille mat, lekeplass i nærheten, basseng, utleie av båt og diverse. Har med syklene våre og masse andre uteleker som badminton, fotball, fjernstyrtbil, drage osv. Kjempekoselig med harry campingferie, vi ELSKER det
unnl Skrevet 19. januar 2012 #46 Skrevet 19. januar 2012 Jeg drar helst til Östersund i Sverige sammen med barna mine. Det er den triveligste byen jeg vet av. Ikke er det langt hjemme fra heller, så barna slipper en forferdelig lang biltur. Der er det badebasseng og dyrepark, i passende størrelse. Jeg synes det er greit, for det er oversiktilig. Barna synes det er gøy. Og jeg slapper av, selv om jeg alene skal ha oversikt over to aktive barn
venter på den lille :) Skrevet 19. januar 2012 #47 Skrevet 19. januar 2012 All inclusive med badeland og animation team i syden! Var i Tyrkia nå i vår (slik at det ikke var for varmt) , å det var helt fantastisk! Barna badet, lekte, ble underholdt, kunne spise når de ville... TOTAL avslapping og bare masse kos!! )
FirstAidKit Skrevet 19. januar 2012 #49 Skrevet 19. januar 2012 Vi drar helst på ferie til Sør-Frankrike med barnet vårt. Der har vi hus med alle fasiliteter og barneutstyr. Perfekt!
*Miss Flua* Skrevet 19. januar 2012 #50 Skrevet 19. januar 2012 Her er gutten vår 6 uker (vår første) så har ingen erfaringer enda! Men om et par uker bærer vi avgårde til hytta til mine foreldre oppe på fjellet. Nå blir det bare kos, men etterhvert vil han ha mulighet til å stå på ski og leke ute i snøen Til sommeren blir det hytta til min svigerinne på Sørlandet, og der vil det etterhvert bli båtliv og dyreparken som gjelder! Så for oss vil hytteturer med mulighet for ulike aktiviteter for lillegutt være det som blir mest aktuelt for oss tror jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå