Gå til innhold

Konkurranse - vinn kaffemaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi drar gjerne med vår lille campingvogn hvor som helst.

I fjor var vi i Danmark, og i år blir det Norgesferie.

For oss er det ikke så viktig hvor vi drar, men at vi har med barna på forskjellige opplevelser og at vi gjør noe sammen som familie.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drar helst på ferie til Mallorca. Trives godt der, langrunt i vannet så ungene kan løpe litt rundt. (uten å plutselig gå under) Og drar man litt tidlig på sommeren er tempraturen perfekt. Ikke altfor varmt - med tanke på små barn.

Ikke dyrt heller, hverken reisen eller prisene der nede ;) Hyggelige mennesker og pene hotellområder/strandområder.

Skrevet

Har ikke vært på så mange ferier, men Mikkelparken i Hardanger har vært et vellykket feriested for oss, da det ikke er for langt borte (bor utenfor bergen), ikke for dyrt og ikke for stort! Hadde vi hatt bedre råd hadde jeg dratt til Danmark og leid feriehus i nærheten av legoland:)

Skrevet

Hei!

Vi reiser ikke så mye utenlands. Har vært mest i Norge faktisk. Nord-Norge, Kristiansand m.m. Det er mer enn nok for snuppa. MEN, om jeg fikk velge så hadde det blitt til varmere strøk, og nettopp nå til våren/tidlig sommer, blir det nok en tur til Hellas for det har snuppa ønsket seg (hun er 6 år) lenge. Hun har jo hørt om at jeg har dratt "dit det er varmt", så jeg håper vi får det til. Ellers blir det familieferie i Norge i sommer også. :)

Hilsen Dotten

Skrevet

Hei

Vi har to favorittsteder,

det ene er i Tyrkia, ved Long Beach Hotel, helt fantastisk! Og barna elsket det, strand, mange barnebasseng med skute, vannrutsjer og tivoli, is, lekeplass og mye mer :)

Ellers bruker vi å reise til bestemor i Kristiansand å hilse på Kaptein Sabeltann (storfavoritt!) og se alle dyrene i Kristiansand dyrepark :)

Hilsen kaffe-maskin-ønsker

Skrevet

Portugal.

Har vært der flere ganger og leier leilighet av private folk. Finner mange fine leiligheter på rentalia.com. Utrolig fint og gjestfritt land. Herlig kultur, fine strender og fine omgivelser.

Skrevet

Italia, har blitt tradisjon. Leie en skjermet vingård med basseng og slappe av. Det er faktisk ikke så dyrt som en skulle tro :)

Barna storkoser seg :)

Skrevet

Mine er 3, 5 og 7 år og venter en nr. 4 i vår.. og fram til nå har hytte på fjellet og hytte ved sjøen og småturer hjemmefra vært helt topp og trygt for dem både sommer og vinter. I år skal vi prøve oss på legoland i Dannmark og er veldig spente på hvordan det skal gå...vi gleder oss alle sammen så tror det blir helt topp.

Skrevet

Aller helst drar vi på hytta vår på fjellet med små barn :) Den er ikke så langt borte så vi slipper kjøre langt, vi har allerede det meste vi trenger der så pakkinga går raskt, og ungene stortrives med dager som har rolig tempo og naturopplevinger rett utenfor døra.

På andreplass er østkysten av Danmark.

Skrevet

Ingen tvil om at Danmark er stedet. Det å leie feriehus der er helt topp, og mange av de har eget basseng inne som gjør det aktuelt sommer som vinter. Aller best er det selvfølgelig på sommeren, da det finnes veldig mange attraksjoner/fornøyelsesparker som passer for barn rundt om i Danmark.

Det beste med å låne hus er også at man kan spare inn mye på matpengene ved å lage maten selv.

Ellers så stortrives vi også med campingvogn i Sverige. Det er billigere å leve, og de fleste campingplassene har alltid masse aktivteter for barn.

Skrevet

Helst i Skandinavia. Nå som barna er små, orker ikke jeg å drasse rundt med masse kofferter, timesvis med fly og venting ++

Men, det er meg :)

Vi kjører gjerne til hjemstedet mitt, som ligger 9t unna med bil. Det er i åfjord, på Fosenhalvøya.

Det er der vi har vært mest, men har også hatt noen turer til fornøyelsesparker o.l.

Koser oss med besteforeldre, tanter og onkler + søskenbarn. På utflukter nesten alle dagene, hvor vi går i fjellet (Mælanakken), eller til en grei plass å se på laksen hoppe i elva. Da griller vi også.

Vi går opp til Harbakhula, må gå ca en time opp ett fjell (med barna såklart - kortere alene..) - og kan så gå inn i en hule. Setter oss der og forteller historien om hula, spiser mat og tar bilder. utforsker vannet som renner ned fjellveggen også tar vi på oss sekkene og karrer oss ned igjen ;)

Også andre dager finner vi frem fiskestengene og finner oss gode, morsomme og utfordrende plasser å fiske. Eller rett og slett bare går ned på brygga.

Eller tar på oss bikinien og kjører til Stokkøya på stranden der eller til Herfjordvatnet. Greie badeplasser.

Vi gjør mye, koser oss - og utnytter tiden.

Barna vil finne på slike ting. Til kompensjon - får jeg og samboeren to dager "fri". Da slapper vi av. På verandaen, mens bestemor tar med seg ungene opp bak huset og plukker blåbær, eller tar de med i fjære for å utforske den. Vi har stort sett alltid 10dager der, og alle dagene går med. Jeg og syntes det er herlig å gjøre ting. Utrolig morsomt å ta vare på de minnene.

Og vi setter alltid av en av dagene til å spise på restaurant.

En i Stoksund (etter å ha gått i hula..) og en i åfjord.

Høydepunktet er når vi får bli med onkelen min ut på båt for å fiske. Det er stas!!

Pga økonomi har vi ikke hatt mulgihet til å reise så mye mer - derfor begynte jeg med disse tradisjonene.

Det er noe jeg vil bevare. :o)

Men, når det er sagt - gleder jeg meg også til å få mulighet til å reise til Danmark.

Og når ungene blir større vil jeg gjerne reise til Karibia. Planen er å reise på 10-14dg tur med cruise. :o))

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Foreløpig har vi kun hatt Norgesferier med vår lille. Jeg har i voksen alder fått sansen for naturen i landet vårt og vil gjerne oppleve mer av Norge. Bare synd det er dyrt å feriere i landet vårt.

Mannen min vokste opp med Danmarksferier, så derfor ville han veldig gjerne oppleve Danmark i år. Charterturer rakk vi å ta flere ganger før vi fikk barn, så vi hiver oss ikke av sted med det første, selv om gresk mat og kultur er det beste jeg vet! :-) Jeg orker ikke de mest turistifiserte områdene, så venter nok med å reise til vi får barn som kan gå i kronglete gater selv.

Skrevet

Campingferie i Norges land;)

Sikkert ikke for alle, men vi stooooortrives med det!!!:)

Skrevet

Sommerhuset i Danmark eller ordentlig charterferie til Kreta. Begge er supre alternativer med små barn! Mest avslappende er det nok med chartertur. å få skiftet sengetøy og håndklær og vasket leilighet hver dag er en drøm for småbarnsforeldre som vanligvis går mer krumbøyde og rydder lego enn oppreist.

Skrevet

En plass der barna er i ekstase fra vi kommer til vi drar :)

Skrevet

Oj, oj, Kaffemaskin å greier :))

Vel, vi har vært en tur i Fuengirola i Malaga:) Det var veldig koselig:) Familie besøk. Det er jo veldig deilig for barna å kunne dra på strand ferie! Ellers har vi ikke vært på mye ferier enda.

Skrevet

Det spiller ingen rolle hvor vi drar egentlig =) Setter en god hyttetur like høyt som en chartertur til syden =) Er så sjeldent vi har råd til å ta oss en god ferie, så det må nytes skikkelig. Og det viktgste er jo at vi er samlet.

Skrevet

Vi reiser helst til Mikkelparken i Kinsarvik. En akkurat passe stor park med ting å gjøre både for store og små.

Vi overnatter på Hardangertun, fin campingplass i gåavstand til Mikkelparken

Skrevet

For oss med dårlig råd og Oslo bare 30 minutter unna, er ofte byferien å foretrekke. Mange fine steder å ha picknik. Båter som tar deg med på tur. Shopping, kino, museer og mange badeplasser

Skrevet

Til Costa Rica. Flott natur , frodige regnskoger med dovendyr i træne og ville krokodiller i elvene. flotte fossefall og deilige strender. Og oppe i fjellene er det vulkaner og varme kilder man kan bade i :)

Skrevet

Vi reiser helst på teltferie med våre 4 barn. Det å være på campingplass med barn som har litt forskjellig alder er aldeles perfekt. Blir veldig ofte Sveriges kyst som får besøk av oss.

Skrevet

Vi drar på hytta i Strømstad eller campingen. Begge steder er helt ypperlig for barna. Hytta er nær sjøen, vi leker i bassenget eller drar til lekeplassene på Daftø eller Lagunen.

Og campingen har masse andre barn som de kan leke med, og besteforeldre rett ved.

Så vi trenger ikke sydenferier eller leie hus noe sted; vi bruker det vi har :-)

Billig blir det også :-)

Skrevet

Vi drar helst på ferie til sommerhuset vårt i Lofoten! Der samles vi både store og små i familien og nyter alt Lofoten har og tilby. Fra storslått natur, kritthvite strender, fiske, gallerier, koselige tettsteder og mye annet :) Hvis vi skal til utlandet står feriehus i Danmark alltid høyt på listen (trenger kanskje ikke å si at barna er ganske små fortsatt ;-) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...