Gå til innhold

Gullfiskbollen :)


*lille blomst*

Anbefalte innlegg

Hali, når hadde du SA og hvor langt var du kommet?

 

Jeg skjønner tankegangen din. Gleder deg på de andres vegne men skulle gjerne ha vært gravid sjøl. Huff la oss bare håpe at det ikke tar for langt tid før vi alle sammen får en positiv test :)

 

Jeg unner heller ingen å miste i SA/MA eller i EXU.

Vi i bollen har opplevd alle tre og nå er det nok!

 

2012 blir et godt år for bollen vår :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var ca 5 uker på vei. Glad for at jeg ikke var lenger på vei men allikevel sårt. Hadde SA'en i 1.pp.

 

Vi får håpe året 2012 starter godt for oss alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unner heller ingen det. Vi visste ikke helt om vi var klare for en unge til, helt til jeg ble gravid. Jeg var i lykkerus, og var så glad. Så mistet vi, og ble enda mer sikker på at vi virkelig ville ha en til. Sist satt spira enda vi bare hadde sex 1 gang i løpet av de 2 ukene, så håper at den sitter like fort nå når vi planlegger :)

 

Var litt i tvil om jeg ville fortelle de på jobben at jeg var gravid, men fant ut at jeg måtte selvom det var tidlig så jeg kunne få tilrettelggning. Der jeg jobber er sjansene store for at vi blir angrepet av en bruker med kvelning, at h*n kaster varm kaffe på oss, kaster stoler etter oss eller slår. Så jeg ville ikke risikere babyen ved å være der inne.. Da jeg fortalte sjefen at jeg var gravid gratulerte hun og sa at om brukeren ble sint skulle jeg bare gå ut - eneste problemet er at om jeg går ut må den andre nattevakten være alene, noe man IKKE skal være når hun er sint. Så da jeg nevnte min frustrasjon til de andre kollegaene mine var de enig med meg at jeg heller burde sykemelde meg til jeg fikk bedre tilrettelegging... Vanskelig. Egentlig er jeg alene om nettene, på denne brukeren alene, men siden h*n er så utagerende har vi fått inn en annen nattevakt også som er ansatt på de andre 14 brukerne.

 

Vet dere om hva slags krav jeg har på tilrettelegging? Jeg vil jo ikke gå sykemeldt hele svangerskapet når jeg er frisk til å jobbe... (tenker mye på dette selvom jeg ikke er gravid lenger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hali, jeg tenker også at det er bra det var såpass tidlig, selvom det er veldig sårt. Jeg vet ikke om jeg overreagerer på denne SA'en eller om det er normalt å føle denne sorgen, enda det var så tidlig??

 

Hvordan reagerte/reagerer dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det innenfor psykiatrien??

 

De kan vel ansette en ekstra personell? Slik at dere er tre??

Eller kan de finne andre arbeidsoppgaver til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate, høres ut som en vanskelig arbeidsplass og ikke minst tungt, spesielt når du blir gravid. Spiren kommer først og om det betyr en sykmelding så ta imot det uten å få dårlig samvittighet.

 

Jeg veit ikke hvilken krav du har rett på, men det finner nok din leder ut av håper jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er normalt å føle sorg over spiren vi mistet :(

Jeg var ca 7-8 uker på vei da alt gikk galt, og jeg slet mye med hele opplevelsen i en lang tid etterpå :(

Det som jeg opplevde som det verste var at jeg kunne ha mistet livet og mine 3 unger ville ha mistet sin mamma :(

Tok lang tid før jeg klarte å skyve unna de vonde tankene og følelsene.

 

Men nå ser jeg fremover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er innenfor psykisk utviklingshemmede. Og før jeg sa ja til denne jobben spurte jeg om brukeren var utagerende mot personalet noe jeg fikk til svar om at brukeren IKKE var. Som også var grunnen til at jeg tok jobben...

 

De kommer ikke til å sette inn enda en person så vi blir 3, var så vidt vi fikk lov til å være 2. Andre arb.oppgaver er det heller lite av siden jeg jobber natt og er ansatt bare på denne brukeren!!

 

Joda, men ser for meg at det blir kjedelig å gå hjemme i 9 mnd og vente på termin. Jeg ble sykemeldt sist også, pga bekkenløsning og lave blodverdier (hadde en annen jobb da), og jeg trodde jeg skulle dø av kjedsomhet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff Dossa. Du har jo opplevd dette mer dramatisk enn meg. Jeg "Bare" mistet og ikke noe mer enn det. Gikk jo over av seg selv.

 

Lillesøstra mi er veldig babysyk, men samboeren er ikke klar i det hele tatt (de er bare 21 begge to) så da ho fikk vite at jeg var gravid var ho helt i hundre og dro og kjøpte en body til den lille spiren.. Jeg sa at det var unødvendig, for det er såpass tidlig. Her om dagen kom sønnen min bærende på denne bodyen og sier: baby sin! Det var nok til at mine tårer rant.

 

Nå sitter han her ved siden av meg. Våkna og sa han hadde vondt i magen. Noe jeg vet er relativt. Han har sagt det i hele dag, ingen avføring igår og PITTE LITT idag som var steinhard stakkars. Så nå er han fornøyd med å få stått opp og sitter på potta og prøver å bæsje mens han ser på Dirty Dancing med meg :) Ikke ofte han får lov å stå opp på natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut jeg var gravid på en tirsdag (12dpo), og ventet mens på fredag eller lørdag. Den helgen reiste jeg og lillemann med fly bort til bestemor. På søndag (hjemme hos min mor) begynte jeg å spotte rødt. Skjønte der og da at noe var galt, men var fortsatt positiv innstilt. Sluttet å spotte over natten. Og var blitt optimistisk.

 

På mandagen (hjemreise dagen) var det ingen blod fram til kl 11/12 tiden. Da jeg tok en tur på do - var det masse blod (fersk/rødt). Der og da skjønte jeg at det hele var over. Tok en tur til legevakten i den kommunen mamma bor i. Men ble fortalt at det ikke så mye man kunne gjøre. Etter legetimen, tok jeg en tur på do igjen og der kom det mer blod og klumper. Ingen tvil på det tidspunktet!

 

Legen anbefalte ikke meg å reise. Skulle reise med både tog og fly den dagen. Men jeg valgte å reise, siden jeg visste at jeg hadde mistet spiren og det var ingen vits å bli igjen.

 

Så her er jeg på hjemreise med en gutt på 3 år som aner ingenting, og skjønner heller ikke hvorfor mamma gråter og lei seg på turen. Og ikke minst springer inn og ut av doen for å bytte bind.

 

På toget måtte jeg jo ha med gutten på do (reiste alene med han) - og hver gang jeg skiftet bind ble gutten helt forskreket "mamma du blør, går det bra". Gråt enda mer!!

Den dagen hadde jeg gitt hva som helst for ha mannen min ved min side!!

 

Kom endelig hjem - gråt enda mer, ikke minst blødde enda mer!

 

Så du kan godt si at for meg var det en sorgprosess! Men jeg prøvde å snu det hele til noe positivt; ved å si at det var bra jeg mistet tidlig og ikke senere - og at alt har sin mening og sin tid!!

Hva meningen er, vet ikke jeg men det finner vi ut :)

Endret av Hali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renate: Du kan vel få bytte til dagvakt/kveldsvakt? Husker ei i den tidligere arbeidsplassen min som ble gravid og hun jobbet nattvakt, hun ble gravid og fikk bytte til dag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter :)

Stikker innom en liten tur :) Etter nettsiden ble forandret så har jeg nesten ikke vært her. Ser at Leah er heller ikke her så mye lenger :(

 

Jeg er 6 dpo i dag :) "Symptomer": Ømme pupper, kviser og hormontroll :( I dag steg tempen min enda litt, krysser fingrene :) Ellers så skal jeg tilbake til gyn og sjekker mine eggleder etter neste mens dersom jeg ikke har blitt gravid.

 

Dossa: Litt tidlig å lete etter symptomer kanskje? Hvordan går det ellers vennen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Klemme på* Renate :)

Det skal ikke mye til før tårene renner *snufs*

Men du veit det atte den body'n skal bli brukt så gled deg til det snuppa :) :) :)

Stakkar liten, er vondt å ha vondt i magen fordi det har tetta seg litt, får håpe gullet ditt føler seg bedre når han har gjort seg ferdig på potta :) god bedring <3

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, kan bytte til dag/kveld, men hjelper lite når det bare er den ene brukeren jeg jobber med. Er jo derfor jeg spurte på jobbintervjuet om det var utagering.

 

"Godt" å lese at du også gråt masse Hali. Jeg var på jobb da jeg begynte å blø masse, frisk blod. Ringte legevakten som henviste meg til sykehuset. Jeg gråt og gråt. Heldigvis sov brukeren så jeg slapp og sitte inne hos h*n.

 

Ble ikke gjort noe på potta, men nå sitter han fornøyd i sofaen med pledd over seg. Drukket et glass biola, det bruker å hjelpe, så får vi se i morgen istedet. Maserte han litt istad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du stikker innom cornflake :) Spennende med symptomer da... Krysser fingrene for deg at du tester positivt snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer favorittscenen min i Dirty Dancing... "No one puts Baby in the corner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornflake, du må ikke bli så lenge borte, savner deg vettu ;)

Det er bra med meg, kjenner jeg er ganske så avslappa denne runden. Håper EL har besøkt meg :) :) men siden jeg ikke har testet så veit jeg jo ikke. Kan bare tenke positivt og satse på at det nå er min tur :D

 

Når skal du teste Cornflake? Jeg er så spent på dine vegne :) Håper av hele mitt hjerte at du får en positiv test når du skal teste ;)

 

Leah, håper det er bra med deg :) kom snart tilbake *smiler*

 

Verpesjuk, er det bra med deg?

 

Også håper jeg at dere gravide snupper har det bra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke tellingen på hvor mange ganger jeg har sett den, og den er like bra hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ganske mange som er i denne bollen :) :)

Mangen er blitt gravide men de har ikke forlatt oss helt ;)

Noen er innom ofte og andre ikke så ofte.

Men her tar vi imot alle med åpne armer :) :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har toåringen våknet for fullt her, tullet seg inn i pleddet sitt og tatt på seg vinterskoene sine, kom og sa "hade", han skulle nemlig til Dadda (tanta, min søster).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro at det er mange her da :) Fint at de gravide ikke blir helt borte heller, satt faktisk å tenkte det istad at jeg blir vel å stikke innom her selvom jeg blir gravid. Noe så koselig sted å snakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...