Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #101 Skrevet 12. desember 2011 Hva som er vondt å ikke er vel samma det??! Men gjør det på dere selv... så kan unga når de blir store bestemme selv, over hva som skal skjæres i når det gjelder dems egne kropper!!! Blir så forbanna på folk som dere, Møkkamennesker!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #102 Skrevet 12. desember 2011 Du kan ikke be en jøde om å gi opp sin religion. Hvis omskjæring av gutter blir forbudt i Norge, vil jødene flykte utenlands igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #103 Skrevet 12. desember 2011 Sikkert noen muslimer som er uenige, det er forskjell på sunnah muslimer og shia. det er obligatorisk for sunnah mens shia blir sterkt annbefalt
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #104 Skrevet 12. desember 2011 Kall det kjønnslemlestele og snakk så mye tull du bare vil, du har heller ingen gode saklige frunner til at dette er så grusomt.kan du ikke bare gi opp og slutte å blande deg opp i dette når du ikke har planer om å omskjære.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #105 Skrevet 12. desember 2011 Vettu hva, jeg bryr meg langt i skæven hvor forferdelig du mener det er. du er ikke viktig for meg så få det inn i hodet ditt. det er i min kultur å gjøre dette og det er ingenting slemt ved det.så få litt respekt for andre mennesker og kulturer at noen mener dette er slemt og unødvendig mens andre synes det motsatte. det har blitt forsket og sagt at det er gode ting som kommer med å omskjære og det har blitt forsket og sagt at det lønner seg med forhud. godta at ikke alle gjør som DU vil.du eier ikke verden og de som bor i den kjære deg
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #106 Skrevet 12. desember 2011 hah sikkert bare en dårlig unnskyldning for gutter som sliter i senga. hvorfor kan det ta mannen min korte minuttene før han må holde tilbake for å ikke få en orgasme da han er godt omskjært og trives fint
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #107 Skrevet 12. desember 2011 Dere har virkelig tette ører, dere sier hele gjengen at vi ikke kommer med noen gode argumenter for omskjæring,mens dere ikke har noe bedre å si selv annet enn at DERE synes det er unødvenig.....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #108 Skrevet 12. desember 2011 du hadde aldri vært så stor i kjeften uten den anonym knappen foran deg. sånne som deg gjør meg kvalm. du kan INGENTING om koranen så ikke vits å utale deg, deg står ikke at man må nei. men les den du så ser du hvorfor de fleste muslimer omskjærer gutter. takk gud jeg ikke er kristen
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #109 Skrevet 12. desember 2011 din dumme ku de får jo bedøvelse!!!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #110 Skrevet 12. desember 2011 Ja huff, det hadde jo vært dumt!! (not)
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #111 Skrevet 12. desember 2011 Du fjerner mye av din sønns seksuelle nytelse... Du fjerner også det som holder bakterier og skitt vekk fra babypenisen. Men du vil ikke en gang prøve å gjøre det som er best for sønnen din. Det er dokumentert at du gjør det stikk motsatte av det som er best for sønnen din. Helt utrolig!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #112 Skrevet 12. desember 2011 I tillegg nekter du å høre på fornuft... Blir så oppgitt. Tenk at du gjør dette mot barnet ditt, uten at han noen gang kan få det tilbake. Har du vært å sett på denne linken? http://www.norm.org/ Du burde virkelig det, tenk litt samtidig...
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #113 Skrevet 12. desember 2011 Det er ikke urenslig da! Ærlig talt! De fleste mannfolk klarer å trekke forhuden tilbake og vaske under der! Skal du dra samme argumentet på kvinner og da eller? At det er urenslig fordi vi har kjønnslepper? Eller er du for at de og skal skjæres vekk? Så de kan tisse og blø gjennom samme hullet og mannen kan få skjære kvinnen opp på bryllupsnatten? Sykt! La barna få bestemme selv når de er voksne! Og innen den tid, lær de normal kroppshygiene!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #114 Skrevet 12. desember 2011 Beskytter mot AIDS`? Tror jeg heller legger min lit til en dong!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #115 Skrevet 12. desember 2011 Jeg synes dette er en viktig kamsak. Millioner av små gutter mister en viktig og tilfredstillende del av sin anatom i hver år på grunn av tro og tradisjon. Veldig bra at noen har lyst til å snakke dems sak også. Jeg synes alle som i det hele tatt vurderer dette bør sette seg godt inn i hva de er i ferd med å gjøre. Det finnes nemlig ingen vitenskapelige holdepunkter for å si at dette er lurt og bra, motargumenter er det nok av. Men de vil dere jo ikke høre, derfor er dette en viktig kampsak. For ordens skyld: Muslimer mot omskjæring: http://www.quranicpath.com/misconceptions/circumcision.html Jøder mot omskjæring: http://www.jewsagainstcircumcision.org/ God bedring alle dere der ute som synes at dette er greit!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #116 Skrevet 12. desember 2011 Hvis det var slik at gutter mistet sin seksuelle nytelse... er det ikke da rart at det å få mange barn er veldig viktig for jøder og muslimer? De får flere barn enn oss nordmenn.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #117 Skrevet 12. desember 2011 Hvorfor setter du dette opp mot hverandre 11:01? Er det ikke mulig å ha flere tanker i hodet på en gang? Det er mye forferdelig som foregår rundt i verden og barn lider unødig på grunn av voksnes valg, eller mangel på sådanne. Omskjæring er intet unntak!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #118 Skrevet 12. desember 2011 Når fikk seksuell nytelse noe med reproduskjon å gjøre? En penis er et organ som lever sitt eget liv, noe dens eier kan skrive under på. Den blir erigert selv på forsterstadiet og trenger ikke berøring eller en fantasi for å reise seg i full prakt. Det er vel ikke så mange som påstår at en penis uten forhud ikke kan brukes til reproduksjon, eller at dens eier ikke opplever seksuell nytelse. Men at de vil oppleve en annerledes og ikke fullt så god nytelse som en med forhud det er allmenn vedtatt. Bare spør dem som har prøvd med og uten! Forhuden ble i sin tid fjernet for å forhindre onani. Sier ikke det litt?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #119 Skrevet 12. desember 2011 Dere som påstår at det ikke gjør vondt å bli omskåret har dere prøvd? For det første, bedøvelsen gjør vondt i seg selv. For det andre, selv om bedøvelse selvfølgelig gjør ting bedre så er kjønnsorganer veldig vanskelig å bedøve og man kan ikke garanterer smertefri omskjæring med mindre barnet skal legges i narkose. For det tredje er det en rekovalenstid i etterkant. Hos små gutter er ofte forhuden festet til hodet på penis slik at de får et sår på selve penis i tillegg til ringen rundt. Ved ereksjon, som små gutter også får, og tissebleier så sier det seg selv at det forbindes med en del ubehag å få deler av tissen fjernet. Men selv om det ikke var vondt i det hele tatt, så ville jeg likevel vært i mot det. Dette er ting et menneske skal få lov til å bestemme selv og ingen andre burde fått lov til å ta et slik valg på vegne av andre. Det kan aldri gjøres om!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #120 Skrevet 12. desember 2011 ok nå sitter jeg ved siden av en mann som er omskåret.Er det noe dere eksperter lurer på?
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #121 Skrevet 12. desember 2011 Med mindre han mistet sin forhud som voksen så kan han ikke bidra betraktelig. Han husker mest sannsynlig ikke sin egen omskjæring og han har aldri opplevd å få orgasme som et resultat av at deilig forhud har fått holde på.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #122 Skrevet 12. desember 2011 Broren min ble omskåret i 20 årene og har da erfaring fra før og etter. Han sier at han er mye mere utholdende nå under sex,føler seg``renere`` og har INGEN problemer med å onanere.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #123 Skrevet 12. desember 2011 Det er heldigvis en voksnede gruppe med muslimer som er i mot dette også. link til et av nettstedene er lagt ut, men det gidder du sikkert ikke lese likevel.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #124 Skrevet 12. desember 2011 Det er ikke så mange som deler det vitnesbyrdet med han, bare les linken som er lagt ut. Christoffer Schau er heller ikke enig. Men det er jo fint for han at han valgte dette selv. Det er jo hele kjernen i debatten, la folk få bestemme dette selv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #125 Skrevet 12. desember 2011 Han kan i alle fall ikke onanere ved å dra i forhuden sin lenger;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå