Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #26 Skrevet 8. desember 2011 http://www.youtube.com/watch?v=bXVFFI76ff0 Se den du som skal omskjære barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #28 Skrevet 8. desember 2011 Nå har jeg akkurat spurt mannen min her om han trenger noen som sloss for denne saken.Ikke er han lemlestet og ikke angrer han. Han synes alle menn burde gjøre det og trives veldig med sin fine p***
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #29 Skrevet 8. desember 2011 taha plis a. mannen min er omskjært og tviler STERKT på at han føler noe mindre der enn en som ikke er omskjært, du har ingen saklig grunn til at dette er så fælt utenom at du er norsk og du forbinder dette med muslimsk lemlestelse. det ER nemlig ingen grunn til at dette er forferdelig,. la de som vil gjøre dett bare sønnene sine gjøre det
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #30 Skrevet 8. desember 2011 Nå er det vel ingen som opererer mandlene på nyfødte guttebarn, heller... Tullete argument!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #31 Skrevet 8. desember 2011 den hjelper ikke gitt,takk gud for at leger her i norge gjør dette på en så enkel og smertefri måte.jeg gjør han en stor tjeneste ved å omskjære han, si hva dere vil, spør hvem som helst av arabere dere ser ute om de har noe negativt å si
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #32 Skrevet 8. desember 2011 jeg kommer til å gjøre dette rett etter fødselen uansett hvor "unødvendig" det er for dere kristne, respekter andre kulturer når det faktisk ikke er noe farlig eller fælt for de som omskjæres
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #33 Skrevet 8. desember 2011 kunne ikke denne flotte kampsaken din gått over til noe som faktisk er fælt? som jenter som tvinges? det er ingenting negativt ved mannlig omskjæring,få det inn i papp hue ditt
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #34 Skrevet 8. desember 2011 Omskjæring av forhud er ikke kjønnslemlestelse. Jenter blir utsatt for kjønnslemlestelse ved at klitoris blir skjært bort og vaginalåpningen blir sydd igjen. ette ska hennes mann så bryte når de skal ha samleie. DET er lemlestelse. Mange gutter blir omskjært pga f.eks trang forhud eller andre ting, omskjæring av gutter kan dermed ha en medisinsk grunn til at en forbedring av en tilstand skjer, det er det aldri med jenter!!
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #36 Skrevet 8. desember 2011 Dokke som omskårne barna dokkes kva fekk du som mor/far igjen for detta ? Og svaret skal ikke sikker eller tro vere med i svaret.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #37 Skrevet 8. desember 2011 Det er forskjell på å operere trang forhud og å omskjære et nyfødt guttebarn. Mao et nødvendig operativt inngrep kan aldri sammenlignes med et totalt unødvendig et - som innebærer unødvendig smerte og ikke har noen hensikt bortsett fra å tilfredstille egoistiske foreldre.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #38 Skrevet 8. desember 2011 Kanskje du skal begynne å respektere andre kulturer? Alle operative inngrep innebærer risiko. Det virker ikke som om du helt forstår hva dette inngrepet innebærer. Et nyfødt barn skal møtes med kjærlighet og omsorg, ikke en operasjonskniv.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #39 Skrevet 8. desember 2011 Selvfølgelig minsker følelsen i penis dersom man fjerner forhuden. Tror du ikke den har en funksjon?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #40 Skrevet 8. desember 2011 herregud...nei faktisk så er ikke dette farlig og det tar under minuttet, ja det er i min kultur å gjøre dette med guttene og her er det ingen gutter som klager,de er faktisk glade for det. tror du denne babyen komer til å huske dette? og tror du babyen min får noe mindre kjærlighet pga dette. bare slutt å legg deg opp i ting som du ikke liker da vel., kjøp deg en dagbok og skriv alt du missliker der, muslimer,omskjæring,folk som ikke har reimadress,abort....blabla
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #41 Skrevet 8. desember 2011 du bestemmer vel ikke svaret, dette gjør vi pga renslighet mest, fordi guttene vil ha det sånn i selv i vår kultur. det er ingen smerte for babyen i dette. hvorfor vil da norske leger på sykehus gjøre det da? og DE sier til meg at det er en så rask og smertefri prosedyre, barnet merker ingenting
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #42 Skrevet 8. desember 2011 Det har ingenting med renslighet å gjøre, dere fjerner faktisk det som holder babypenisen ren... Forhuden sitter fast i penishodet til små barn for å holde bakterier og skitt ute, det dere gjør er mot sin hensikt!! The male foreskin is actually fused to the head (glans) of the penis in infancy and through much of childhood (much like a fingernail is fused to a finger.) This is the body’s way of protecting the genitals against urine and feces. Because it is fused shut, bacteria and other foreign particles cannot invade.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #43 Skrevet 8. desember 2011 Mannen min er omskjært og har aldri hatt noen problemer med det. Vi har tre gutter sammen, men har aldri vært inne på tanken en gang om å omskjære de. Er ikke omskjæring av gutter veldig gammeldags?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #44 Skrevet 8. desember 2011 Det er svært mange leger som IKKE vil utføre dette inngrepet, og mange sykehus tilbyr det ikke i hele tatt av den enkle grunn at det er totalt unødvendig og har ingenting med hygiene å gjøre. Vil et nyfødt guttebarn ha det slik i deres kultur??? Inngrepet kan de utføre når de blir voksne og betale for det selv. Selvfølgelig merker babyen at det er operert.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #45 Skrevet 8. desember 2011 For j#vla siste gang, dette handler ikke om de som løsner på forhuden pga for trang forhud!! Nei det er kanskje ikke like bestialsk som lemlesting av jenter, med det er akkurat like unødvendig. Nå har endelig USA begynt å se galskapen, omskjæringstallene går kraftig ned hvert år! Hadde bare idiotforeldrene (Ikke de som ikke omskjærer) i dette landet også begynt å se at de skjærer i barnet sitt uten grunn?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #46 Skrevet 8. desember 2011 Har dere hørt om mange menn som ble omskåret som liten og er sinte for det i dag?? nei!! de er mye rensligere og mere utholdene i senga. Kan ikke fatte at dere ekle kvinner synes forhud og alle bakteriene under der er så jævla deilig? det lukter``møkk``av menn med forhud.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #47 Skrevet 8. desember 2011 Nå sier jeg det en gang til: Sønnen min BLE omskjært da han var 2 mnd.Han sov når det ble gjort og våknet ikke en gang.Viste INGEN tegn på at det gjorde vondt!! Dere som har så mange meninger om dette,har dere vært med på operasjonen selv`? kjenner dere mange menn som lider etter dette i voksen alder? har dere på noen måte erfaring i det hele tatt? Makan til ekspertpanel her. Tror det er mange bønder her fra små bygder rundt om i Norge.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #48 Skrevet 8. desember 2011 Dere som er for omskjæring, svar meg på en ting. Hvorfor omskjæres ikke guttene først når de har blitt voksne? Dersom menn i deres kultur gjerne vil leve livet uten forhud så vil de jo løpe til mannen med kniven så snart de er myndige og kan bestemme over egen kropp. Er det kanskje fordi de innen den tid har opplevd forhuden gleder, og slett ikke ønsker å fjerne den lille, men viktige tingen fra tissen sin? Voksne menn med forhud står nemlig ikke i kø for å bli omskåret, derimot har det vokst frem et eget marked for menn som ønsker å få forhuden tilbake, og urologer har i USA egne klinikker for omskårede menn som vil ha forhud. I Oslo er det blitt dannet en forening med muslimske unge gutter som også ønsker å forby dette, i alle fall at foreldrene skal sette seg godt inn i hva de gjør før de gjør det, og ikke bare gjemme seg bak religion, tradisjon og utdaterte myter.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #49 Skrevet 8. desember 2011 JO, det er mange menn som sliter med valget foreldrene tok. Det finnes egen støtteordniinger for disse, der NORM er en av de mest kjente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå