Gå til innhold

Til dere som argumenterer FOR kjønnslemlestelse av gutter....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva heter så denne foreningen?

Link?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I'll always be my parents' son, but my body belongs to me and no one else. No one had my permission to circumcise me. Since there was absolutely no medical threat from my foreskin, it is a clear violation of my basic human rights. Could some doctors be giving wrong advice on infant circumcision because it is a big business in the U.S.?

-G.D., Arizona

Skrevet

After thirty years in the natural state, I allowed myself to be circumcised because, in my physician's view, there might be problems in the future. For me, the sensitivity in the glans has been reduced at least 50%.

-T.B.

Skrevet

Det er tydelig når man leser denne tråden at det enten er en del med ikke vestlig bakgrunn som deltar i debatten, eller at det er en og samme person som er veldig aktiv.

Aldri på dette nettstedet har jeg sett en tråd om omskjæring hvor så mange er positive til dette. Det er nesten vanskelig å ta det alvorlig.

Det finnes ingen vitenskapelige grunner for å omskjære smågutter. Det er ikke mer hygenisk, det er ikke mer renslig og det helper ikke gutten på noe som helst måte.

Når man fjerner forhuden så fjerner man tusenvis av nerver på kroppens mest følsomme organ, forhuden er en funksjonell og tilfredsstillende del av den mannlige anatomi. Menn som ikke er omskåret oppnår klimaks kun ved å dra i denne under onani.

Det er sikkert mange menn der ute som er omskåret som ikke plages med dette, men det er en voksende andel menn som har problemer med dette også. Dette er tabu, og man kan ikke forvente at menn skal si under middagen til familien at jo, forresten så er det dumt at jeg ble omskåret. Men de som jobber med dette får stadig henvendelser fra menn som sliter med valget noen andre tok for dem, og dere vet ikke om deres sønner kommer til å være blant dem som sliter.

Jeg vet at det er lovlig i dette landet, så jeg må bare godta at de som vil gjøre dette mot barna sine kan få lov. Jeg synes likevel at dere bør sette dere godt inn i hva dere gjør og ikke skyve religion, tradisjon foran dere. Det kan nemlig ikke gjøres om og menn som har opplevd voksenlivet med og uten foretrekker med, det siste er Christoffer Schou et godt eksempel på.

IKKE HI.

Skrevet

Det blir sikkert helt vanlig om noen år her også. Mobbing i dusjen.

Men jeg syns det er horribelt at foreldre kan bestemme over kroppen til en 2 mnd gammel gutt.

Kan han ikke bestemme selv når han blir 15?

Hva om han vil ha forhud da?

Egoistiske foreldre.

Helsing ei som har blitt voksen på landet. -Men jeg kjenner mange ulike kulturer. Og mener likevel at barn er barn og la de få ha kroppen sin i fred.

Skrevet

11:47 vil bare si at det finnes ingen dokumentasjon på at tissen til sønnen din eller mannen din er renere fordi de er omskåret. Heller motsatt faktisk, da forhuden har en beskyttende funksjon.

Synd at utdaterte myter fremdeles skal være avgjørende i denne debatten.

Skrevet

Men herregud da, når det oppstår medisinske/fysiske problemer, så blir det jo noe helt annet, 11:32. Ikke lat som du er dum....

Skrevet

nettopp derfor gjør også mange det preventivt.

Skrevet

Dette var veldig usaklig 13:29. Lær deg å argumenter på skikkelig vis, så skal jeg svare deg neste gang.

Skrevet

Tar ungene med meg til legen, og ber han fjerne blindtarmen dems, jeg.... Gjøres jo hele tiden det.... Den er ikke bettent, bare ekkelt at de ha blindtarm synes jeg...

Skrevet

Det er en person som er veldig aktiv i denne tråden. Alle setningene hennes starter med liten bokstav, hun har noen få skrivefeil og angriper veldig mye i innleggene sine, mao ikke spesielt reflektert. Ser ut som et par andre også har skrevet ett innlegg hver.

Skrevet

er du dum? det er jo du som er usakelig halo?

at babyen min ikke blir møtt med like mye kjærlighet som din uomskjærte og i mine øyne mindre renslige baby. DET er usakelig dumma

Skrevet

ja riktig hvorfor er ikke legen min enig med pisset deres da? tull, kanke dere trangsynte bondetupper som har så jævlig rett om hva som er unødvendig og galt og slemt her i værden bli venner på msn eller noe så kan dere sitte der å slenge pisset deres

Skrevet

hvorfor la ungen min gå rundt med den skittne forhuden til han blir voksen? jeg gjør det nå .. gleder? tuller du.. gleder ved at penisen ser ut som en larve som stinker surt hele tiden, ja en del norske VOKSNE menn som faktisk har fattet interesse for dette. og den muslimske gruppen mot omskjøring vil jeg like å møte hah

Skrevet

Ja, jeg synes tær er så ekle, lukter vondt og er skittne, jeg fjerner tærne til barna mine når de er bare noen mnd. Det er bare en liiiten operasjon og det gjør jo ikke vondt...

Det er jo mitt barn så jeg bestemmer om jeg vil fjerne noe på kroppen hans når jeg vil!

Barnet er jo ikke i stand til å si ifra så...

Skrevet

Ja, du beviser nok en gang hvor usaklig du er. I mangel på argumenter så tyr du til ord som dum. Lo godt da jeg leste innlegget ditt (og jeg ler fortsatt).

Det heter forresten hallo, ikke halo. Kanskje du trenger et norskkurs :-)

Skrevet

jeg har svart en god del her, men ikke tro jeg er den eneste som er for dette. for en dømmende side

Skrevet

Nei, men du er jo ikke i stand til å tenke klart. Er det du som bestemmer over din sønn's kroppsdeler? Er det opp til deg å bare fjerne en for moro skyld?

Dere må begynne å se at det er et overgrep mot noen som ikke er i stand til å si ifra selv. Når gutten din er 16 og oppover i alder tror du virkelig at han hadde kommet til å la seg omskjære?

Nei, for det er utelukkende negativt!

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

"Det er ikke renslig" Da tror jeg heller du har møtt skitne menn og vært uheldig der altså. Kroppen ble laget med forhud den har en hensikt. Og om man tar bort forhuden blir ikke automatisk mannen renere, man blir ren av å vaske seg og det klarer menn med forhud vel så bra som menn uten...

til 11.47

Syntes forøvrig det er ganske uhøflig å skjære bort deler av kroppen på små mennesker menn som kvinner. Og jeg syntes dette er noe man skal velge selv. En fryktelig uting er det!

Skrevet

Det er helt klart mang som er for dette da denne uskikken fremdeles er vanlig praksis i mange land. Det er ikke dermed sagt at det er riktig!

Jeg venter fremdeles på gode argumenter for omskjæring av gutter. Du/dere i tråden her som forsvarer dette underbygger bare mine fordommer mot foreldre som gjør dette mot barna sine som uopplyste og trangsynte.

"en uomskåret penis er larvete og skitten" dersom det er hovedargumentet så er det tydelig at du ikke har lest noe som helt som dette og det er vanskelig å føre en sakelig diskusjon dersom det er nivået ditt.

Det finnes selvfølgelig muslimske, jødiske og andre leger som støtter dette. I USA er det et økonomisk perspektiv også, da en omskjæring koster ca 200 dollar. Mange som vil tape penger på at folk valgte vitenskap fremfor tro/overtro.

Skrevet

De som driver med kjønnslemlestelse driver med det uansett. Noe denne tråden er et godt bevis på. Gode argumenter drukner i tro og tradisjon. Ikke rart de som jobber mot omskjæring av jenter også har en tøff jobb når man ser hvor trangsynt religion, kultur og tradisjon gjør folk.

Skrevet

Ja jeg synes det er så rart at det aldri synker inn, de vil ikke høre?

Eller er de dumme?

Skrevet

Å fjerne blindtarmen er en operasjon i narkose. Kan ikke sammenlignes med å ta bort løs hud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...