Gå til innhold

Til dere som argumenterer FOR kjønnslemlestelse av gutter....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også mot omskjæring. Kan ikke fatte at noen tviholder på en kultur som for 800 år siden ble brukt for å minke nytelsen av sex.

Skrevet

Jeg ville aldri omskåret mine guttebarn, men faktum er at veldig mange menn og gutter er omskåret og for 99,99% av dem har det gått helt fint. VI snakker her om de fleste amerikanere, alle arabere, tyrkere, jøder osv.

Selv om det er en liten operasjon som innebærer smerte om man utfører den uten bedøvelse (som kun de færreste gjør), er fordelene både at det er lettere å holde penis ren, kjærestene/konene til omskårede menn har mindre sannsynlighet for å få livmorhalskreft, og det er også mindre sannsynlighet for å overføre seksuelt overførbare sykdommer, som HIV. i Afrika er det mye mindre HIV i områdene der menn omskjæres.

Jeg er ikke for omskjæring og for min del kan det godt være forbudt. MEN fakta er fakta, og det er virkelig ikke en kvestende lemlestende greie i det hele tatt! Å sammenligne det med det grufulle jenter går gjennom i Somalia, der de skjærer bort ALT uten bedøvelse, syr dem igjen og lar dem ligge å blø og de får problemer med urinering og fødsel, er SYKT!!!

Skrevet

Omskjæring av menn minker ikke nytelsen av sex, nå må dere ikke blande epler og pærer her!

Skrevet

Vet dere at mange MÅ omskjæres? I Norge altså! Nordmenn? Og det er fordi de har trang forhud eller andre problemer. Da er behandlingen omskjæring.

Les og lær på wikipedia, og ikke kall en helt uproblematisk enkel operasjon uten store konsekvenser for lemlestelse: http://no.wikipedia.org/wiki/Mannlig_omskjæring

Skrevet

Har dere lest artikkelen????

Nei omskjering hjelper ikke mot AIDS...

Less Chance of Penile Cancer/HPV

Penile cancer is among the diseases circumcision claims to prevent. However, it is important to remember that penile cancer is incredibly rare. Did you know that more men are diagnosed and more deaths occur from male breast cancer than penile cancer? The chance of dying from penile cancer is so low that it is not even presented separately by http://www.cancer.gov/ – it is lumped in with all male genital cancers (including testicular cancer and the much more common prostate cancer) at a total of 310 estimated deaths in 2010. Compare this to the annual circumcision death rate of approximately 117 neonates (first month of life). That’s more than SIDS (115 annually) and more than suffocation (44) and auto accidents (8) combined. (via Saving Babies)

The Journal of Infectious Diseases from the Oxford Journals did a study on the baseline prevalence of penile, scrotal, and perineal/perianal human papillomavirus (HPV) in heterosexual men on 5 continents. They found that “Neither condom usage nor circumcision was associated with HPV DNA prevalence.”

One of the most compelling items I found on the subject of penile and cervical cancer was a letter written from the American Cancer Society to the American Academy of Pediatrics:

“As representatives of the American Cancer Society, we would like to

discourage the American Academy of Pediatrics from promoting routine

circumcision as preventative measure for penile or cervical cancer.

The American Cancer Society does not consider routine circumcision

to be a valid or effective measure to prevent such cancers.

Research suggesting a pattern in the circumcision status of partners

of women with cervical cancer is methodologically flawed, outdated and

has not been taken seriously in the medical community for decades.

Likewise, research claiming a relationship between circumcision and

penile cancer is inconclusive. Penile cancer is an extremely rare

condition, effecting one in 200,000 men in the United States. Penile

cancer rates in countries which do not practice circumcision are lower

than those found in the United States. Fatalities caused by

circumcision accidents may approximate the mortality rate from penile

cancer.

Portraying routine circumcision as an effective means of prevention

distracts the public from the task of avoiding the behaviors proven to

contribute to penile and cervical cancer: especially cigarette smoking

and unprotected sexual relations with multiple partners. Perpetuating

the mistaken belief that circumcision prevents cancer is inappropriate.”

Skrevet

Less Chance of HIV/STDs

A few select studies show a prevalence of HIV transmission in uncircumcised men, but real world empirical data shows that circumcision hasn’t stopped HIV in countries where there is already a prevalence of the practice of circumcision. Take the United States for example: we are a country with a very high rate of circumcision (70% of the current male population, compared to 10-15% worldwide), yet we have one of the highest rates of children/adults living with HIV & AIDS out of the post-industrial nations.

Greg Millett of the U.S. Centers for Disease Control and Prevention even said the following: “overall, we found no association between circumcision status and HIV infection status” when he presented his findings to the CDC’s National HIV Prevention Conference.

While circumcision is very common in the United States, it is uncommon in Europe. This would lead one to assume that HIV/AIDS and sexually transmitted diseases would be much higher in Europe, where circumcision is rare. However, this publication clearly shows that HIV and sexually transmitted diseases are much higher in the United States:

“The percentage of the United States’ adult population that has been diagnosed with HIV or AIDS is six times greater than in Germany, three times greater than in the Netherlands, and one-and-a-half times greater than in France.(Fig. 5)[5]”

“…data from the Netherlands found that rates of reported incidence [of sexually transmitted diseases] are considerably higher in the United States.[6,7] Further, comparisons of prevalence (the proportion of a given population which is infected) find that the Chlamydia prevalence among young adults in the United States is twice that among young adults in the Netherlands.[8,9]*”

Skrevet

Det er ikke det dette handler om. Ta det nå ikke ut av proposjon!! Klart noen må løsnes på pga trang forhud, men de fjerner ikke hele forhuden av den grunn...

Skrevet

jeg er ikke for omskjering, bare for å følge kulturen.

Men, det er mange som, medisinsk må omskjerest! jeg kjenner 2stk :)

Skrevet

The male foreskin is actually fused to the head (glans) of the penis in infancy and through much of childhood (much like a fingernail is fused to a finger.) This is the body’s way of protecting the genitals against urine and feces. Because it is fused shut, bacteria and other foreign particles cannot invade.

Skrevet

Om du leser i komentarfeltet under artikkelen. Der har en omskjært mann kommentert.

Skrevet

Ja, x-en min måtte det. Men de fjernet ikke hele forhuden av den grunn!!!!!!

Hør nå etter for fader!!

Det er ikke det dette handler OM!!!!!!

Her fjernes hele forhuden som inkluderer masse nerver og som vil sette ned følsomheten til gutta, ved trang forhud så løsnes den bare slik at huden kommer seg over hodet. Den blir ikke fjernet!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Sønnen min er omskåret.Han var 2 mnd,lå med smokken sin og sov.Våknet ikke engang og viste ikke noe smertetegn etterpå.Legen var veldig profesjonell og hadde gjort dette tusenvis av ganger før.

Mannen min er og omskåret og jeg elsker det.Han var forøvrig 7 år da og kan ikke engang huske at det var noe spesielt vondt eller en``fryktelig dag`` Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg sex med en mann med forhud igjen.Det er ikke pent og det er ikke like renslig!

Hvis man vurderer dette på sitt barn må man gjøre det under helt sikre omstendigheter hos en erfaren lege.

Er ikke noe farligere for nordmenn er for resten av verden. Hele Amerika,Midt-østen og Mesteparten av Asia gjør dette og har gjort det i 2000 år. Og det var faktisk de kristne som begynte med dette,ikke muslimer så er det sagt.

Men dere andre norske som ikke har tenkt til å gjøre dette,hvorfor gidder dere i det hele tatt å diskutere det? kan jo bare drite langt i hele greia?

Skrevet

Det er faktisk farligere å opere bort mandlene.Mye større operasjon og risiko.

Skrevet

Her har jeg et kjempeflott forslag:

Dere som ikke er for omskjæring: ikke omskjær! problem løst!!

Dere som er for omskjæring: omskjær om det er nødvendig (ved trang forhud osv.), men om det ikke er nødvendig, la sønnen vente til han er gammel nok til selv å bestemme. problem løst!!

Folk som er mot abort og mot omskjæring og mot hva-det-skal-være: Drit i andre og la være å gjøre det sjøl!!!!!! makan

Skrevet

Ja, da så, da kan vi bare fortsette da... (Bra argument!!!)

HI...

Skrevet

Jeg synes ikke at du burde ha lov å få skjært bort noe som tilhører gutten din bare fordi DU vil. Gutten eier sin egen kropp. Det er ikke mulig å gjøre om en omskjæring. Hvem er du som skal bestemme hva som skal skjæres vekk av hans naturlige kropp.

Skrevet

Better Hygiene

It’s been said that much more care is needed when boys have a foreskin. That more cleaning time is required, because it is dirty and the foreskin needs to be retracted and cleaned from an early age. However, there is nothing unclean about a foreskin, especially in infancy. In fact, both boys and girls have foreskins, which serve the same purposes. The male foreskin is actually fused to the head (glans) of the penis in infancy and through much of childhood (much like a fingernail is fused to a finger.) This is the body’s way of protecting the genitals against urine and feces. Because it is fused shut, bacteria and other foreign particles cannot invade. There’s no need to retract the foreskin to clean under it. You simply wipe the outside only, like cleaning a finger- it’s easy!

The foreskin will naturally start to separate at an average of age 10. Once he can retract it on his own, he can just simply rinse with warm water in the shower. It’s just as easy as teaching a girl how to bathe and there’s nothing difficult about it.

Information over the internet can only go so far, so I wanted to personally network with people that had intact sons (or were intact themselves). I asked all about hygiene and care, and I never ran into a person or parent that had any issues with it. The parents all agreed that it was easy to care for an intact boy and all of the intact men said it was just a simple rinse in the shower- no extra time or effort. There’s even a video on YouTube that shows how simple it is! You can also listen to a pediatrician on intact care vs. circumcision care.

Skrevet

Idioter kommer ikke til å slutte å omskjære for ingen grunn hvis ikke noen snakker dem til vett! Så nei, dette kommer til å være min kampask til jeg DØR!

Skrevet

jeg skal omskjære gutten min litt etter han blir født i januar, og det kan ikke falle meg inn å sammenligne det med det hi og dere andre sier, helt rett som hun over sier, det er ikke det samme som skjer med disse somalerne som får kuttet vekk underlivet med en hage saks, av ALLE gutter jeg kjenner er det ikke en eneste en som ønsket å ikke være omskjært eller som kan husker den dagen det skjedde, har ikke tenkt til å slenge ungen på kjøkkenbordet og dra frem biffkniven vettu. og en penis som ikke er omskjært er bare lite tiltrekkende,urenslig og alt annet som har blitt nevnt over her

lenge leve OMSKJÆRING

Skrevet

Jøss, DET er din kampsak ja...

Og i mens dør det barn daglig, det er miner rundt omkring i verden, flere kriger, barnesoldater, barn som blir voldtatt osv.

Og du har valgt deg ut mannlig omskjæring som kampsak... Hva med å spørre de omskårede mennene om de vil at du skal kjempe deres sak?

Skrevet

Du med kampsak! Kan du ikke heller ha som kampsak mot homofili eller stengte landegrenser? det hjelper liksom samfunnet litt mere..

Samme for deg om sønnen min er omskjært eller ikke vel.

Forhudsfanatiker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...