Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #151 Skrevet 3. desember 2011 Du virker faktisk en smule treig 15:47, hvis du leser litt i denne tråden så har du flere eksempler på at det ikke er slik det er , at de får barn med alle de er sammen med. OPg selvfølgelig ahr det ALT å si hva personen opplevd, og det er jo det som lager temaet. Du er fordomsfull, og det er en rimelig stygg egenskap.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #152 Skrevet 3. desember 2011 Vel jeg mener at det er akkurat det man MÅ ha i bakhodet når man diskuterer noe på generell basis ellen-propell. For å ikke bli fordømmende eller stigmatiserende som faktisk ikke fører så mye godt med seg i en debatt, så bør man heller være åpen for at livsituasjonene til de aller fleste er så varierte og så komplekse at det er urettferdig å ikke ta med åpenhet og romslighet i debatten. Vi har elle sett og hørt eller ment noe om noen som vi kanskje mener burde valgt, gjort eller tenkt annerledes. Men i de aller fleste fall får man ikke hele bildet og når man ført kommer under huden på den personen man først fordømte så dukker det som regle opp aspekter man aldri hadde grunnlag å vite noe .om. Å dømme en hel masse mennesker utfra enkelt skjebner vi kanskje synes er over grensen er ikke heller rettferdig for en hel gemen gruppe.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #153 Skrevet 3. desember 2011 Cat.68, vi har forstått at du er en av disse med mange unger, du trenger ikke glefse til alle som våger å skrive at det er forkastelig.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #154 Skrevet 3. desember 2011 Åhhh joda, glefser akkurat så mye som det passer meg, og sier akkurat hvor forkastelig jeg mener enkelte ting er på lik linje som dere andre.. Visste ikke at 3 barn regnes som mange heller jeg da .
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #155 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er ikke fordomsfull, jeg sier MIN mening, hva JEG synes. merkelig at personer skal endre seg så fulstedning etter mange års samboerskap år etter år. er snakk om å ha øynene litt oppe. -han sier han skal slutte å drikke når vi får barn -han skal ikke slå meg mere-......... nei jeg tar ikke alle over en kam. JEG kunne aldri hatt barn med 4 forskjellige,men DU kan jo drive på så mye du vil.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #156 Skrevet 3. desember 2011 Øhhh nå har jeg ikke vært sammen med hverken alkoholikere eller voldsmenn, , .og drive på ? . Har vært sammen med samme mann i snart 17 år, er vel ikke akkurat hva man kan kalle å drive på vel?? igjenn viser du akkurat hvor fordomsfull du er
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #157 Skrevet 3. desember 2011 Ja, nå har jeg lest ditt innlegg Cat, og siden du spør hva som kan være galt, helt overflatisk, så klart. Mann nr 1 er steril og du tror ikke du kan bli gravid. Har dere diskutert muligheten for barn i dette stabile forhold? Slik jeg ser det er det et forhold der man velger å ikke kjenne hverandre eller er ikke opptatt av hverandres verdier. Da kan man ikke bli sjokkert over at den andre går. Du vet jo ingenting om han, eller gikk du inn i forhold med en steril mann som ikke vil ha barn med åpne øyne? Mann nr 2 kjente du heller ikke. Med mindre mann nr 1 og 2 gjennomgikk fullstendige personlighetsforandringer i løpet av natten, så er du blind av forelskelse eller ute av stand til å gjenkjenne verdier og holdninger i din partner i forhold. Mann nr 3 har du dermed hatt flaks med. Du kan gjerne få så mange barn du vil med så mange menn du vil, men status er det ikke.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #158 Skrevet 3. desember 2011 cat gjelder denne tråden bare deg????? som jeg sa: tar ikke alle over samme kam!!!! snakker om å være VRANG!!!
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #159 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes det er status å ha flest mulig barn med flest mulig menn!!! PRESTISJE
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #160 Skrevet 3. desember 2011 jeg var i start fasen med mann nr 1. Vi hadde kjent hverandre en god stund, men hadde vært sammen i 3 mnd da jeg ble gravid. Han hadde fortalt meg at han var steril, men jeg var ung 19 år og forelsket. Når det kom til etablering og barn og slikt hadde vi jo all tid i verlden til å finne ut av hvordan mulighetene for slikt var lengre frem i livet. Vi skulle starte sammen oss to, og kun det.Vi hadde BEGYNT leting for et hjem hvor vi skulle etablere oss.Var da ingen av oss som i hele tatt tenkte at vi skulle starte familje på det tidspunktet. Det var jo ikke engang noe som kanskje var mulig.? Han hadde sine grunner til å tru han var steril og at han virkelig trudde dette er det heller ikke noe tvil om, det handlet om beskjed han fått av lege som da viste seg ikke holde mål. for meg var det naturlig å slutte med prevensjon da jeg ble trygg på ham og at der ikke var noen sexuelt smittbare sykdommer. (begge testet vi oss for slikt) og det ver da ca 3 mnd etter at vi for alvor ble et par.Rett etterpå ble jeg da altså gravid likevel da. INGEN av oss villeegentlig ha barn på det tidspunktet og han var vel veldig tydlig på det da det først skjedde. Så nei jeg ikke inn i forholdet med åpne øyne for hvordan han eller jeg skulle reagere på at det ble en uventet graviditet. Men JA jeg gikk inn i det å beholde barnet med åpne øyne vel vitende om at han ikke ville bli en del av den hverdagen. jeg valgte barnet , han valgte bor oss. Hvordan kan du si at jeg ikkeskjente mann nr 2? Vi var sammen i 2 år før jeg ble gravid og budde sammen 1 år før det. At han ikke taklet småbarnstilværelsen , eller meg når hun var nyfødt var faktisk ikke noe jeg klarte å forutsi. Det eneste jeg er enig med deg i er at jeg har hatt flaks med mann nr 3. Det er en mann som har styrke, og som tør å møte motgang, som ikke gir opp når livet går imot. Det har egentlig ikke vært noe iveine med fedrene til de andre barnen mine heller sånn helt generelt. men de valgte den lette løsningen når livet var tøfft. Men det gidder jeg ikke laste dem for. Og igjenn er status totalt feil ord å bruke, det handler ikke om status, da status skilder helt andre ting en en familjedynamikk.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #161 Skrevet 3. desember 2011 Denne tråden gjelder ikke bare meg, men jeg har stilt spørsmål, og har altså blitt direkte svart til. dere er anonyme og vanskelig å skille at. og JO jeg synes det oser "all over the edge" av mange svar.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #162 Skrevet 3. desember 2011 Jeg synes det er status å ha flest mulig barn med flest mulig menn!!! PRESTISJE
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #163 Skrevet 3. desember 2011 Cat.68 Folk er ikke enige med deg. Deal with it. For meg er tre barn med tre menn drøyt. Det er MIN mening. Beklager.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #164 Skrevet 3. desember 2011 Jeg er ikke ute etter at folk skal være enige heller. Jeg er ute etter å si MIN mening. Deal with that ;o)) jeg benytter meg av anledningen å debbattere et tema jeg synes er forferdelig stigmatiserende, på et debbatt forum. Deal with that ;o))
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #165 Skrevet 3. desember 2011 Kult atte du endelig har lært deg litt engelsk Cat Deal with that! Vet du hva det betyr også? Kult i så fall
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #166 Skrevet 3. desember 2011 For meg er "dine, mine, våre" noe som er forbeholdt lavere samfunnsklasser.
Cat.68 Skrevet 3. desember 2011 #167 Skrevet 3. desember 2011 Jada jeg mener jeg er fulstendig klar over hva det betyr,med mindre det finnes synonymer jeg ikke er kjent med. .o))
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #168 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har 3 barn med samme mann og i dagens samfunn blir jeg spurt om alle barna har samme far siden jeg har 3 stk.Litt skremmende og litt 2011.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #169 Skrevet 3. desember 2011 Jeg har to barn med en mann, og glad for at det ikke er med flere. Nok logistikk når de skal frem og tilbake mellom meg og far... Men jeg har ny kjæreste, som forøvrig har tre barn med samme kvinne, og jeg hadde ikke grått om vi en gang fikk et barn sammen. Men om jeg da atter en gang skulle blitt alenemor hadde jeg sett på det som en nedtur ja... Ikke pga ryktet, men pga all logistikken. En feier jul her, to der, et sett besteforeldre her og et der osv.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #170 Skrevet 3. desember 2011 Det er da en problemstilling kun for damer som får barn i ung alder. Jeg har fått mitt første når jeg var 32 og forholdet var godt etablert, rett og slett klar for den belastningen et barn faktisk er. Det ville rent praktisk vært vanskelig å få barn med 3 forskjellige da. Så ja, selvfølgelig er det lav status å ha barn med 3 eller mer menn. Unntak finnes sikkert, men som regel er det bare dårlig dømmekraft, naivitet, grenseløs og ubegrunnet optimisme å bli gravid med ny mann tidlig i forholdet.
Anonym bruker Skrevet 3. desember 2011 #171 Skrevet 3. desember 2011 Rettelse: flere menn, ikke mer menn. Sent...
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #172 Skrevet 4. desember 2011 Ja, det er "status" å ha barn med kun 1 mann. Har selv 3 barn med samme mann og er glad for det. Føler meg ferdig med barn nå og kunne ikke tenke meg å få flere barn med en annen mann dersom jeg og min samboer skulle skille lag i fremtiden. Samtidig skjønner jeg godt at det finnes de som får barn med 2 forskjellige, men å ha barn med flere enn 2 menn er rett og slett "trashy". Har man fått barn med mann nr 1 og 2 som begge viste seg å være udugelige drittsekker eller liknende burde man vite bedre når man møter andre menn i fremtiden! Det samme gjelder for menn ..
ellen-propellen Skrevet 4. desember 2011 #173 Skrevet 4. desember 2011 Som jeg sier lenger oppe, så medfører det ofte status som bedre økonomi etc. De jeg vet om som har flere barn med flere fedre er evig på leiemarkedet, arb.ledige eller dårlig betalte jobber, har enten en dårlig bil eller ingen bil osv. Da medfører det status å ha alle barna med en mann siden man får status symbolene. Og det er alltid noen unntak fra den store massen Jeg prater såklart på ett generelt grunnlag fra mitt nærmiljø.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #174 Skrevet 4. desember 2011 Ja. I mine øyne er det "greit" å feil en gang, men har en barn med 2 forskjellige fedre eller er i forhold med 3. mannen, så tenker jeg enten dårlig dømmekraft eller lett på tråden.
Anonym bruker Skrevet 4. desember 2011 #175 Skrevet 4. desember 2011 Ja jeg er stolt over å si at jeg har barn med en mann, stolt over å si at mine foreldre har tre barn og er gift enda og at mannens foreldre er gift og har tre barn, at søsknene våre har stabile forhold og alle i vår familie er gift og har fler barn. men jeg og mannen min har meget seriøs jobbing om vi skal klare og holde sammen-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå