Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #76 Skrevet 24. november 2011 Forutsett at de faktisk elsker hverandre da... til 18.43
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #77 Skrevet 24. november 2011 Bedre for barnet med et søsken da enn å være enebarn tenker nå jeg på tross av at det er med annen mann. Å få barn med alle man ligger med og har hatt overnattende mer enn to dager sammenhengende er drøyt..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #78 Skrevet 24. november 2011 Ja det er en knekk i statusen å ha barn med ulike fedre. Akkurat som det er en knekk i statusen å ha dårlig råd, ha sykdomer etc.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #79 Skrevet 24. november 2011 Selvfølgelig vil vel alle ha et godt forhold til en mann, og en far til alle barna sine....? Det må da være det som er målet, hvem går ut i livet med en intensjon om å få flere barn med flere menn? Jeg er enig om at det vitner om dårlig dømmekraft å få barn med 4 ulike menn.. Hvorfor må en på død og liv få barn med gud og en hvermann en kommer borti i løpet av livet? Må en få et "kjærlighetsbarn" med enhver kjæreste? Du skal ha sykt god økonomi og masse ressurser for å kunne være alenemor til 4 barn og følge opp med lekser og frtidsaktiviteter o.l. Eller er det det som er problemet til disse damene? At de ikke klarer seg alene, finner en ny mann og "binder" han med en ny unge for å slippe aleneansvar? Jeg kommer aldri til å få flere barn enn hva jeg kan tenke meg å takle alene (for det vet en aldri).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #80 Skrevet 24. november 2011 en forelskelse varer som regel ikke lenger enn 2-3 år, så da er det mulig at du er ekstra heldig. Jeg er enig med vedkommende som skrev at å være skikkelig forelsket ikke er en grunn til å få barn!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #81 Skrevet 24. november 2011 Kan ha dårlig dømmekraft med 3 barn med samme mann også.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #82 Skrevet 24. november 2011 Det blir nok sett opp til å ha barn med samme mann. Fordi man ser opp til de som greier og holde sammen å ha det bra sammen over tid. og at dersom man lever i et bra parforhold er det bedre for barna å bo sammen med sin mor å far, og slippe å flytte mellom foreldre.. Altså vil det bli sett på som bedre for alle parter. Uansett ville jeg ikke ha brydd meg om hva som ville skje med statusen min dersom jeg valgte å gå fra partneren min pga. dårlig samliv...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #83 Skrevet 24. november 2011 "Status"? Vil vel heller si at det er *standarden*, som er satt av Ham som har skapt deg..og om du driter i dét så er det ditt problem. Men, det er slik det er ment at det skal være.. Er ikke meningen vi skal reprodusere oss med hvert eneste hankjønn vi møter;)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #84 Skrevet 24. november 2011 ok så fordi vi skriver "2011", at det er moderne og alle andre gjør det, så betyr det at det er riktig. Det er en så typisk holdning. Kunne ikke vært mer uenig.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #85 Skrevet 24. november 2011 Fire med fire er drøyt om ikke vi snakker fire dødsfall eller konebankere. Men utover det er det rent praktisk en fordel å ha med en.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #87 Skrevet 25. november 2011 Jeg tenker som så "dere om det". Jeg hadde ikke fått barn med flere enn en! Det har jeg forsåvidt bevist i å med at jeg er gift med mine barns pappa i gode og onde dager. Nå er attpåklatten snart her -17 år etter minste jente. Ja, jeg klapper oss på skuldren,og sier til meg selv - godt jobba jenta mi.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #88 Skrevet 25. november 2011 Jeg er stolt over å ha barn med bare en mann. Når en ser hvor mye jævelskap skilsmisser og mine, dine, våre barn medfører. Verden har blitt for mye "meg meg meg" tenk på ungene litt mer.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #89 Skrevet 25. november 2011 JEg har fire barn med to menn.... Ser ikke at dette er negativt... Status med kun helsøsken.. vel.. det hender jeg skulle ønske at alle mine fire barn hadde far nr2 da far nr1 ikke er tilstede for barna i det hele tatt og det er jo vondt for barna å se så tydelig forskjell på pappaer.. Joda, det er kanskje mer status å ha barn med kun en mann, og det gjør livet til alle lettere.. dersom han er en god far.. (noe ikke den første pappaen her i huset var... desverre.) Men ikke noe jeg bryr meg noe om!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #90 Skrevet 25. november 2011 18.58 jeg var godt gift med en mann som jeg hadde vært sammen med i mange år.. så fikk jeg barn med han.. og fikk se en helt ny side ved mannen.Ikke en positv sådann. Han begynte å drikke stadig tettere, og i det siste året før jeg og min sønn forlot han, vel da hadde jeg faktisk IKKE sett han edru. Han ønsker ikke samvær og driter i ungen sin. Skulle jeg holdt meg til han, så hadde både jeg og barnet blitt ødelagt. Og han var ikke "alle og en hver.." han var min store kjærlighet gjennom 10 år!!! men de siste årene skar det seg for han. SÅ ikke døm!! Nå har jeg giftet meg på nytt, og fått tre barn til, og vi har en super familie!! (og ikke noe to hjem osv, for far nr. en driter i barnet sitt og ringer sønnen max 2 ganger året.. )
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #91 Skrevet 25. november 2011 Personlig er jeg veldig stolt fordi vi får det til å funke sammen fortsatt. Vi har straks to barn sammen (med samme mann, ja), og har vært samboere i snart 8 år. Stoltheten ligger nok mer i at vi klarer oss gjennom det meste sammen, og har det så fint - det handler i det hele tatt ikke om hva som er status eller ikke. Det hadde jeg ikke tenkt over før dette innlegget. Så nei, jeg ser meg hverken som over eller under noen som har barn med flere menn. Sånn er livet i dag
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #92 Skrevet 25. november 2011 Jeg har 2 barn med eksmannen, som nå er død (han døde noen år etter skilsmissen, og hadde NULL kontakt med barna mens han levde etter at vi skilte lag). Jeg er enda under 30 år og har nå fått ny herlig samboer, som behandler barna mine som sine egne. Mine barn har ingen annen farsfigur, min familie bor langt vekke og fars familie har ikke brydd seg på flere år eller latt høre fra seg. Samboer har fantastisk familie, flere onkelbarn og utrolig snille foreldre. Han har ikke barn fra før. Skal jeg da la være å få barn med min nye samboer fordi det er "horete", "ikke status" osv å ha barn med flere forskjellige? Og dere som mener at man ikke bør få barn før man kjenner mannen inn og ut, det er mange graviditeter som ikke er planlagt da. Mener dere at man ALLTID skal ta abort eller?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #93 Skrevet 25. november 2011 Dere som synes dere er "flinke" har bare hatt flaks. Tydelig at dere ikke har hatt problemer som gjentatt utroskap, gjentatt vold, psykisk mishandling osv, da hadde pipa fått annen lyd og dere kunne steget ned fra den høye hesten deres. Skal man holde sammen med en mann som ligger med alt som går i skjørt, truer mora foran barna eller slår henne? Seriøst? Eller la vært å få barn med neste mann man har blitt kjent veldig godt med over mange år, fordi man har "forspilt" sin sjanse? Tilbake til 50-tallet?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #94 Skrevet 25. november 2011 Jeg har to barn med en mann, men aldri følt at det har vært status. Nå er vi ikke sammen lenger og jeg har ny mann, føler ikke det er noe anderledes i forhold til våre barn. Vi har valgt å ikke få barn sammen siden vi har 4 barn som bor her i huset og to større som ikke bor her. Jeg merker det er veldig mange som syns det er rart at jeg ikke vil ha barn med min mann. At vi tilsammen har 6barn virker ikke å ha noe å si, for det er så viktig å ha barn sammen med den en deler huset med. Men vi vil ha tid til de barna vi har, og det er ikke like enkelt til tider å være mine og dine, men vi har det kjempe bra sammen. Selv om noen av barna sier de vil ha en baby i huset igjen har jeg på følelsen av at det hadde blitt veldig feil når den kom. Nå har jeg to barn og han to barn som bor her i huset, så det er ganske gjevnt. De to største har ikke bodd her sammen med oss siden de er så store og bor i eget sted. En av de skal ha barn også, så jeg gleder meg til å bli bestemor og har lyst til å ha energien til å kose meg sammen med mitt barnebarn. Jeg tror ikke det hadde blitt det samme om jeg selv hadde hatt en baby igjen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #95 Skrevet 25. november 2011 Alt som vitner om å være flink og/eller ha god dømmekraft gir automatisk status. Eksempler: - det er status å ta vgs framfor å slutte etter ungdomskolen - det er mer status å ha utdannelse enn ikke - status å fullføre utdanningen på normert tid framfor å bruke masse tid og bytte fra et fag til et annet osv. - status å få en god jobb med høy betaling. Mer status å være lege enn å sitte i kassa på Rimi - mer status å ha jobb enn å være trygder - mer status å være slank og veltrente enn å være overvektig - mer status å ha barn med én mann enn 4 forskjellige Selvfølgelig er det jo teit, og vi kan ønske at det ikke er sånn så mye vi vil. Men sånn er det i alle samfunn og kulturer. Så er det sånn at om man scorer dårlig på noe, kan man ta det igjen ved å være flink til noe annet. Kanskje har du barn med tre forskjellige menn men du er flink å jobben og har mange jern i ilden. Altså, det gjelde uansett å fokusere på det positive og fremheve det. Sitter du hjemme og kjederøyker og er trygda uten grunn, og er gravid med barn nummer fem med mann nummer tre så gir du jo ikke akkurat folk så mange grunner til å beundre deg. Dette kan man snu når man vil. Gjort er gjort og spist er spist, men man kan alltid ta tak i livet sitt og gjøre det bedre!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #96 Skrevet 25. november 2011 Rart spørsmål. Status? Slikt bryr meg lite. Jeg dømmer ingen. Men helt klart praktisk å ha barn med "bare" en mann. :-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #97 Skrevet 25. november 2011 Det er vel mest fornuftig å ha minst mulig fedre til sine barn? Å ja jeg ser ned på de som har mer en tre barn med mer en to fedrer... Greit å gjøre en feil, men flere ganger??? Du bør jo gå litt i deg selv, hva gjør at jeg ender opp alene? Er det min feil? Vist nei, hvorfor finner jeg slike dritt av mannfolk? Hva er mine kriterier i valg av mann?
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #98 Skrevet 25. november 2011 Har et eksempel på INGENS feil at dama ble alene. Ei venninne ble kreftsyk i ganske ung alder, og mannens stakk av med hennes venninne på 20 fordi det var "for tøft", hun gikk fra å ha utseende som glamourmodell til skjelett med bar hode. Er det hennes feil at hun ble syk? Hvis man skal holde sammen i "gode og onde dager", må det gjelde begge, ikke bare kvinnen. I dag er hun kreftfri og har 2 barn til med en annen mann. Eksen er enda singel og flyr på forskjellige damer, og tar svært lite kontakt. Før hun ble syk var de sammensveiset familie, og han var engasjert far.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #99 Skrevet 25. november 2011 ja, jeg synes det er status når man har barn med kunn 1 barn, og damer som har 4 med 4 forskjellige sier litt synes jeg ...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2011 #100 Skrevet 25. november 2011 Det er ihverfall ikke status å ha barn med flere forskjellige menn! Må jo være noe med dømmekraften? veldig greit å bli godt kjent og faktisk ville ha han som pappa til barnet ditt. Man må ikke få barn med hver kjæreste/elsker man har..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå