Gå til innhold

Er det status å ha barn med "bare" en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

12:21 - så du mener at hvis man blir dumpet fordi mannen blir forelsket i ei annen, eller mannen dør, eller begynner å slå, så skal man aldri få barn med ny mann? Eller gjelder det mer enn to menn? Ikke noe galt til dømmekraften til enker, de som blir forlatt fordi mannen plutselig får følelser for ei annen osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er personlig glad for at alle barna mine har samme far som jeg er lykkelig gift med

Om det skulle skjære seg, så er jeg veldig fornøyd med de 3 jeg har og tviler på at jeg skulle få lyst på flere barn...

Skrevet

Enig i at det vitner om dårlig dømmekraft - en ting er å være forelsket, men en annen ting er hvis det samme scenarioet skjer gang på gang uten at man drar noen som helst lærdom av det...

Skrevet

Hmmmm virker som om at hvis jeg skal ha flere barn etter flere meninger her, så må jeg gå til bake til psykopaten som jeg fikk barn med først....

Han er på rømmen fra politiet nå, og han var den engelen til jeg ble gravid....

Takk for veiledingen..........

Skrevet

virker vel litt som enkelte ikke vet hva prevensjon er... er man i et nytt forhold, og allerede har to barn med forskjellige menn - er det kanskje en ide å ta ei p-pille da? eller er det tanken på ett til barn som frister, og det at en driter i om det funker med mannen eller ikke?.. jeg kommer aldri til å forstå meg på slike kvinner...

Skrevet

13:48 - virker som DU ikke vet hvordan prevensjon virker. Ikke alle ønsker å sterilisere seg, noe som er ENESTE 100% sikker prevensjon. Enkelte p-piller som Cerazette og Diane er veldig usikre, og når man hører om folk som får unger med SPIRAL (ikke så sjeldent faktisk, fordi spiral virker kun lokalt og mister virkningen hvis den løsner og fester seg annet sted i kroppen), så skjønner man jo at man ikke kan helgardere seg mot graviditet. Eneste som hjelper er sterilisering eller cølibat.

Skrevet

Det er da såpass vanlig å ha barn med "bare" en mann, så man kan ikke kalle det status, det er jo bare vanlig.

Er det status å ha ordnet økonomi, altså at man har kontroll over pengene, ingen kredittgjeld osv?

Skrevet

Signerer 12:21: Det er ihverfall ikke status å ha barn med flere forskjellige menn!!

Skrevet

Jeg har fire barn med mannen min. Vi har vært sammen siden vi var tenåringer, og jeg er faen så stolt av at våre barn får oppleve den tryggheten det er å ha foreldre som er glade i hverandre.

Både jeg og mannen min er skilsmissebarn, og vi visste at vi ikke ville utsette våre egne barn for det samme.

Jeg synes faktisk det er trist at normen er at man nå har barn her og der.

Skrevet

En mor i barnehagen her hadde tre barn (2, 6 og 10 år) med tre menn. Hun var 28 år da hun ble drept i bilulykke på vei hjem fra jobb.

Barna ble dermed sendt til sine fedre. En på hjemstedet her (østlandet), en i et annet skandinavisk land, og en på vestlandet.

Tilbake satt mormor, morfar og tante, helt uten rettigheter til samvær, og med barnebarna spredd for vinden.

Skrevet

Tragisk 16.29,sånt får grøsser man av,og slikt vil man jo unngå for enhver pris.

Synes alle skal tenke seg godt om før de får barn men alle kjærestene sine.

Blir så himla mye kaos.

Vi har eksempel i familien,der en av våre ble sammen med ei jente,de hadde vært sitt barn fra før,og ville ha kjærlighetsbarn sammen,da ble det sånn.

Nå, er kjærlighets barnet litt over ett år,og mammaen har fått ny kjæreste,og venter atter ett kjærlighetsbarn med NY pappa.

Så, nå sitter det 3 unger(snart 4) som alle er "tatt" opp i familiene som "bonusbarn" med like rettigheter som de "kjødelige",og de lider under all denne "kjærligheten".

Nå, skal de forholde seg til noen nye igjen .....bli bonusbarn til noen andre .....fy fan sier jeg bare,stakkars unger.

Skrevet

Jeg skal innrømme at jeg nok ville hatt litt fordommer mot en som hadde tre barn med tre forskjellige menn/damer. Det betyr ikke til syvende og sist at de er noe "dårligere" enn meg, men jeg ville vært skeptisk til å innlede et forhold til en mann feks. som hadde tre barn med tre forskjellige mødre!

Skrevet

Så klart jeg ikke har opplevd det i mitt samliv med min mann. Jeg ville ALDRI holdt sammen med en mann som viste slike tendenser. Men jeg har vært borti disse menneskene tidligere i livet, de var avskrevet som uaktuelle lenge før samboerskap var aktuelt. Det er et som kalles dømmekraft!

Skrevet

Det er jo ikke akkurat status å ha 4 unger med 4 fedre, det vitner jo om nogen dårlig dømmekraft kanskje?! værste er menn med masse unger spredd overalt!

Det vitner jo om bedre dømmekraft generelt når man har flere barn med samme mann, helst alle ungene med samme kar. Da har man valgt riktig mann istede for å ligge rundt og bli gravid 1 gang i året.

Skrevet

For å repetere et spørsmål oppi her (tror jeg det var):

- Er det status å ha flere barn med flere menn?

Ja og nei, kommer ann på kulturen du lever i...

Skrevet

Hei:)

Jeg er 33 år og venter mitt 3 barn sammen med min 3 mann. Det er ikke noe jeg er stolt over men slik ble det bare. Jeg var 18 år da jeg fikk mitt første barn og vi var begge for unge :(. Jeg ble hjemmeværende med datteren vår mens samboeren min var mer opptatt av festing. Da datteren vår var rundt ett år forlot samboeren min meg for en annen jente. Jeg hadde kjent han hele livet og ble helt knust. Det viste seg at han hadde hatt flere damer samtidig.

Da datteren min ble tre år traff jeg han jeg trodde var min store kjærlighet. Vi holdt sammen i ti år og fikk en datter sammen. De siste fem årene ble de verste årene i mitt liv. Etter at jeg ble sammen med han mistet jeg alle venner og venninner jeg hadde. Han ville bare ha meg for meg selv og kontrollerte meg totalt. Hverdagen var preget av stadig kjeft fra han og jeg gikk på "tå" hele tiden i frykt for å irritere han. Ting ble bare verre med årene. Han spilte bort alle penger på pengespill, vi hadde aldri penger til regninger eller mat. Så begynte han å ruse seg på alkohol og sterkere stoffer. Når jeg konfronterte han med det fikk jeg bare til svar at jeg var dum og at jeg kunne tro noe sånt om han.

Mange tenker vel at jeg var dum som ble hos han i ti år men det der er ikke enkelt. Jeg var et "skadet barn" fra barndommen av og vokste opp med mobbing på skolen og en far som behandlet meg svært dårlig.

Det er nå 3 år siden jeg kom meg bort fra denne mannen men jeg mottar stadig trusler fra han.

Jeg har truffet en ny mann som er godheten selv. Han har tatt imot meg og mine døtre som om det var hans egne og nå venter vi en sønn sammen:) Dette blir mitt 3 barn men hans første og vi gleder oss veldig alle sammen:)

Jeg har kanskje hatt dårlig dømmekraft men det tar tid å bli kjent og noen ganger har en skikkelig uflaks.

Skrevet

Vet ikke om det er status, men det bør jo være normen og jeg synes det er trist at det er på vei bort.

Det er et sosialt eksperiment slik det er i dag. Jeg ser at mange barn må ta voksne avgjørelser og sitter i en lojalitetsklemme som er helt umulig for dem å takle pga deres unge alder. Dette utsetter foreldrene dem for.

Jeg snakker selvsagt ikke om der det er vold, rus osv inne i bildet.

Skrevet

Til en viss grad, så er det jo det. Det er status å være lykkelig kjernefamilie. Det er ikke status å være i et voldelig forhold, eller andre omstendigheter som er ugunstig for barna.

Men det er ikke sagt at det er lavstatus å være aleneforsørger, med barn av samme far. Kanskje litt lavstatus å være aleneforsørger med flere fedre i bildet, men det er ikke skikkelig lavstatus før man er aleneforsørger med flere ferdre og at mor er totalt udugelig som omsorgsperson.

Skrevet

Forskjellen mellom ei dame med barn med kun 1 mann og ei dame med barn med flere menn er;

Dama som har barn med flere menn kunne ikke bry seg mindre om de som har barn med kun 1 mann..

Skrevet

Det er så mye rart som liksom er høystatus i dag, så det forundrer meg ikke. Snart har det gått inflasjon i status, og det blir høystatus å være lavstatus.

Skrevet

har du barn med flere enn en mann bør du sjemmes, hadde ikke vært meg nei. venter nr 8 me samme mann. han jobber og jeg steller hjemme sånn det skal være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...