Gå til innhold

Er det status å ha barn med "bare" en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

18.48

Jeg vet ikke helt...jeg vil tro mor og fedrene som oftest er glad i barna.

På lik linje med alle andre foreldrepar?

Og at barna har det like bra som andre søskenpar,som er helsøsken?

Bare litt fler å forholde seg til kanskje? ;)

HI

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18.49

Nei jeg er ikke enig med deg der. Manglende vett?

Hva vet man om hvor vettet ligger? Kanskje det er idiotiske menn som ikke stiller opp? El.slemme menn?

Tror du at kvinnen har med vilje fått barn med 4 forskjellige,at det var hennes største ønske? Er hun og barna mindre verdt for d?

Hmmm...

HI

Skrevet

Seks barn med tre menn?? Ja, jeg står ved mitt tidligere innlegg. Vett og dømmekraft er litt annerledes hos deg enn hos de fleste andre.

Skrevet

Ja, på et vis så tror jeg at det er i ferd med å bli det. Jeg opplever ihvertfall at skoletannleger, lærere, legekontoret osv kommer med kommentarer som "Så fint! Det er sååå mye enklere for oss med de som bare har ett hjem" ol.

Når man leser overskrifter i avisene som forteller om at skilsmissebarn har større sjanse for å bli kriminelle, for psykiske problemer og rusproblematikk, så er ikke det akkurat "statushevende". Plusser man på alle de som sliter ( og klager) på dumme eks'er, bidragskrangler, barnefordeling, konflikter og alt det som kan følge med når man har flere kull, så framstår etterhvert en familie bestående av mor, far og helsøsken som litt "bedre".

Det er selvfølgelig mange årsaker til at folk går fra hverandre, og hvorvidt barn som har opplevd samlivsbrudd blir kriminelle pga det som skjer før eller etter bruddet er det vel ingen som vet. Men sluttresultatet er det samme. Barn fra stabile hjem, som har samme foreldre, som har ett hjem og ett sett med regler å forholde seg til, har større sjanse for å klare seg bra i livet, og sånt er det vel litt status i. Kanskje.

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan hjernen din fungerer som spør meg om barnaer mindre verdt fordi mor får hauger av unger med forskjellige menn? At mor er vettløs gjør ikke ungene hennes verdiløse

Skrevet

Det vitner vel kanskje ikke om at man er så forferdelig ressurssterk når man har så dårlig dømmekraft at man ender opp med fire barn med fire forskjellige menn. Men det er min mening. Jeg er trolig konservativ på det området, men mener man burde kjenne en person inn og ut før man får barn med vedkommende.

Skrevet

Har man 4 barn med 4forskjellige(eller 3 med 3)HAR man dårlig dømmekraft. Det er da ikke noe å diskutere.

Skrevet

18.49

Tror ikke du skal ta dette så personlig ;)

Det er mange som mener forskjellig. Syns du er flink som takler din situasjon så bra. Det maaange som ikke engang kan snakke med sin eks i det heletatt!

HI

Skrevet

Herregud, så gammeldags du er..!

Hilsen trebarnsmor med tre fedre!

Skrevet

Wow, tusen takk altså!! ( jeg har prevensjonsbarn, og tåler ikke hormoner, men takk for omtanken)

Skrevet

Det er ikke gammeldags. De fleste mener det også nå i 2011.

Skrevet

18.58

er det slik at du mener at: hvis man møter en ny mann..som kanskje ikke har barn selv.

At de skal la være å få flere barn fordi de har hat EN sjangs til det tidligere?

Hmm...litt trist hvis det bare er ett barn fra tidligere forhold. at det da ikke skal få søsken..når mor el.far har funnet en ny :(

HI

Skrevet

Å være skikkelig forelsket er ingen god grunn til å få et barn!

En bør heller vente til forelskelsen går over, og se hva som er igjen da. Så kan man få barn.

Skrevet

Akkurat det med flere å forholde seg til. Stesøsken, stefedre, stefamilier, er vel noe som gjør at de barna ikke har det fullt så bra som en vanlig kjernefamilie.

Skrevet

Javel, du er i din fulle rett til å mene det. Bare husk på et par ting..du kjenner meg ikke, og har ikke forutsetninger for å si noe egentlig. Hva vet du om meg, annet enn at jeg har flere barn med flere menn?

Men i bunn og grunn betyr det faktisk ingenting hva anonyme mennesker på et nettforum mener. Og det gjelder uansett om det er snakk om barn, eller bikkjer eller musikk eller gud vet hva :) Jeg har det fint, ungene har det fint, pappaene har det fint. Og da er det viktigste på plass :P

Skrevet

Det ble oppstandelse den gangen kvinnene løsrev seg fra huset og begynte å jobbe også. De "fleste" mente det var galskap!

At de fleste mener noe.. betyr det at det nødvendigvis er det som er best?

Skrevet

Om steforeldrene behandler barna som sine egne, så har man hatt god flaks! De fleste gjør ikke det.

Så tviler på at barna synes det er så artig å ha to hjem. En ting er flytting hver uke mellom hvert hjem. Noe annet er å forholde seg til steforeldre (som skiftes ut jevnlig), stesøsken og andre regler i den andre familien. Hva er artig med sånt? Det er jo bare ustabilitet.

Skrevet

Da er det jo dårlig dømmekraft da. Hvis man får barn før man vet om mannen er noe å satse på.

Skrevet

Alt i alt..tror jeg at flesteparten er fordømmende.

Ikke alle..heldigvis.

Tror de fleste starter med håp og tro på at deres første mann skal være den ENE RETTE.

Men det er ikke alltid det blir sånn.

Det kan være at man er ung når man får sitt første barn. Skal vi da klandre moren? Nei jeg syns ikke det.

Hun har jo lite erfaring..og vil enda vokse å lære litt selv enda.

Noen har utidige menn..

Noen par vokser fra hverandre..

Jeg håper ingen holder sammen for barna sin skyld.

Det er det ikke verdt.

Barne skjønner fort at foreldrene sliter..og da vil de lide!

HI

Skrevet

Nei, at de fleste mener noe, betyr ikke at det er best.

Men at barn har det best når mor og far bor sammen og har et greit forhold, er det vel ingen tvil om.

At barn som bor i et hjem der de 3 andre barna har andre fedre, betyr mer ustabilitet i livet enn om alle hadde hatt samme far. Det er ekser, halvsøsken, helsøsken, man skal bo litt her og litt der, har ulike besteforeldre, det har vært ulike steforeldre både i det ene og andre hjemmet. Nei, det er ikke bra for et barn!!!!

Skrevet

19.10

Vente til forelskelsen går over...hehe ;)

Javel...? Jeg har nå vært forelsket i mannen min i ni år jeg da..da skulle vi kanskje ha ventet litt lengre da? Har to barn allerede

HI

Skrevet

19.11

Hvorfor ikke..en stor og herlig familie kanskje..mange flere pakker til jul og gode greier ;)

HI

Skrevet

19.14

Nei det er jo ikke likt for alle selfølgelig..

HI

Skrevet

19.04

Jeg tror ikke det er mange som kan si at de kjente barnefar inn og ut før de fikk barn sammen..jeg har vært sammen med min i 9 år..og og han overrasker meg stadig ;)

Kjenner han ikke helt enda.. ;)Skulle vi ha ventet da?(det trenger du ikke å svare på) Ville bare sette det på kanten litt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...